Weekendje Lennestadt oktober 2023

8 oktober 2023 - Lennestadt, Duitsland

De hele week zagen we al dat het dit weekend nog zulk (uitzonderlijk) mooi weer zou zijn... dus het kriebelde wel om weg te gaan.☀️ Helaas gaf Booking.com niks leuks wat betaalbaar was dus we lieten het los. Maar donderdagavond onder het koken dacht ik... ik kijk even op Expedia. En zie daar... net in het Sauerland een goedkoop hotelletje. Jeroen is ook enthousiast en na het eten ga ik boeken. Blijken we ook nog een kortingscoupon te hebben 😆... voor €105 voor 2 nachten inclusief ontbijt. Ons motto... thuis blijven is duurder😉

Vrijdag 6 oktober.

Ik werk nog even 2 uurtjes (thuis) und wir packen unsere sieben sachen und ziehen vort! Vlak voor Münster lunchen we en zetten de navigatie op het hotel. Eenmaal op de snelweg zien we een bord met "Werne, historische Altstad" en die afslag nemen we. 3 uur gratis parkeren... daar houden we van😅 Het blijkt een pittoresk klein plaatsje te zijn met prachtige panden. We wandelen hier rond, op het pleintje doen we nog even koffie

20231006_141809

en gaan dan richting ons hotel. Pffff...natuurlijk weer veel Baustelles maar het laatste stuk gaat prachtig binnendoor en uiteindelijk zijn we er om 16.45 uur.  Okeeee.... is dit een hotel? 🤔 Op de muur staat pension... maar het is "logeren bij de boer" en terug in de tijd. Een enorm dikke man doet open en zuchtend en kreunend gaat hij ons voor de trap op (🙈) Hij laat ons de kamer zien en vertrekt weer. Tja... basic maar eigenlijk prima. Even koffie en enorm genieten van het uitzicht.

20231006_17343920231006_173721

En natuurlijk even videobellen met A&M... zij zitten in Boa Vista (strand i.p.v. bergen😉)  We maken een mooie wandeling met Yill en rijden dan naar een dorpje om bij een pizzeria te eten.  Jeroen had een lekkere pizza en ik de lekkerste spaghetti carbonara EVER😋😋

Zaterdag 7 oktober

Alles kraakt hier, als je naar de badkamer loopt schut de kast haha en toch hebben we heerlijk geslapen. En ons 1e kopje koffie met dit uitzicht...

20231007_073038

Om 07.45 uur lopen we buiten. Wat fijn hier en een heerlijk frisse (boeren 😄) lucht. We gaan gewoon in ons joggingpak naar het ontbijt. Ook dit is prima in orde.

20231007_083159

We doen nog een koffie op de kamer, douchen en op pad. Via een mooie route komen we aan de bovenkant van de Biggesee. Hier parkeren we en maken we een lange prachtige wandeling langs het water en een stuk door het bos.

20231007_12273920231007_124610

De zon komt steeds meer door. Wat heerlijk hier! Op de terugweg liggen we even op van die houten banken en maken we gekke selfies😄🙈

20231007_13123420231007_131431

Daarna rijden we verder langs het water tot we op de helft zijn. Daar zit een leuk restaurant met een terras dat hoog boven het water zit. Inmiddels hebben we best honger. Hier eet Jeroen een goulash soep en ik kaiserschmarren... hmmm😋Op en top genieten hier!

20231007_140507

De route gaat verder over en langs het water en uiteindelijk kom je dan in Olpe. We lopen door het stadje maar na 15.00 uur zijn de meeste winkels dicht. Dus het blijft bij window shopping.

We zetten Truus weer op ons hotel met de bedoeling dat we onderweg wel zien wat voor leuks we nog tegenkomen. De omgeving is echt prachtig.

20231007_161745

Nog niet volop met herfstkleuren helaas maar de dorpjes met die mooie vakwerkhuizen en de vele vergezichten zijn top. We maken een kleine stop bij de Sauerland Pyramiden (één of ander apart museum) en in Lennestadt zitten we op een terrasje met de laatste zon voordat deze achter de berg zakt.

Op de kamer kan Yill even eten, lezen we wat en tegen 20.00 uur rijden we weer naar Meggen om wat te eten. Het was een geweldig fijne dag!

Zondag 8 oktober

Het is niet heel laat geworden gisteravond. En we hebben weer fijn geslapen. Nadat we Yill uit hebben gelaten lopen we weer naar beneden.  Hetzelfde als gisteren, geen overdaad aan buffet, maar gewoon afgepast op tafel. Helemaal niks mis mee.

We rijden om 09.45 uur naar huis, het is maar 2,5 uur rijden en om 12.15 uur zijn we thuis. Ook hier moeten natuurlijk gewoon de huishoudelijke klussen gedaan worden.

We hebben weer genoten! Extra genoten met de wetenschap van de vele zieken om ons heen😥 Lieve Ennie, als je dit leest... weet dat je geen moment ons ons gedachten bent🥰🥰🥰

Tot?

Lief

J&M👨‍❤️‍💋‍👨

1. Xandra:
    8 oktober 2023
    Nou wat doen jullie dat weer goed, genieten!!
  2. Ennie Jansen:
    8 oktober 2023
    Ja lieve Mieke en Jeroen. Geniet met volle teugen. Wellicht kan ik dat over een tijd ook weer. Maar het leven gaat door!!! Wat een prachtig uitstapje hebben jullie weer gehad. Vooral omdat je nu zo druk bent is het heerlijk om even op andere gedachten te komen. Doe dit samen ook zoveel als je kunt. Liefs Ennie
  3. Laura:
    8 oktober 2023
    Heerlijk om er weer even lekker tussenuit te gaan. Genieten samen 😘
  4. Anneke:
    8 oktober 2023
    Heerlijk weer even in die heimat... Genieten hoor! Wij gaan ook nog even door hier!!
  5. Marlien Dijkers:
    8 oktober 2023
    Jullie hebben een leuk weekendjeweg weg gehad ik neem Jullie niet meer curieus met die fottos 🤣🤣🤣
  6. Yvonne Evers:
    8 oktober 2023
    Zo maar onverwacht weg, dat is het mooiste! Leuke foto’s en zo te zien hebben jullie het HEUL gezellig gehad! 👌
    😘 Yvonne
  7. Barbara:
    11 oktober 2023
    Oh zie nu pas dat jullie op pad waren. Wat fijn om tijdens de drukte even weg te kunnen. En dan ook zo heerlijk dicht bij. Leuke foto's van 2 blije mensen. Heerlijk.👌🏼