Weekendje Königswinter augustus 2023

3 september 2023 - Königswinter, Duitsland

Nog even lekker een weekendje weg. Steeds als we op de A3 in Duitsland naar het zuiden rijden zien we vanaf de snelweg altijd op een bepaald stukje een mooi glooiend heuvelachtig gebied. Het heet het Siebengebirge. Al vaker over gehad om daar eens naar toe te gaan. Nou... dat doen we dus nu. Voor 3 nachten een appartement geboekt in (het buitengebied) Königswinter.

Donderdag 31 augustus

Op de verjaardag van Anneke (die dit jaar niks viert) rijden we na het werk hier naar toe. Onderweg nog even aan een picknicktafel een 🍞🥚☕️ in een waterig zonnetje. Om 20.30 uur zijn we er. De eigenaar is zelf met vakantie en had ons bericht dat de sleutel in de deur zit. Dat kan hier gewoon. Het ziet er leuk uit. "Prima,niks mis mee" 🤭

Screenshot_20230901_103723_Samsung Internet

Nadat we de spullen binnen hebben gezet, gelijk even aan de wandel. Mooi uitzicht EN koeien. Het begint goed😍😉 Het is een fijn compleet huis. Tegen 23.00 is het Schluss voor vandaag.

20230831_204100

20230831_204214

Zaterdag 1 september

Al voor 07.30 uur liep ik al buiten met Yill. Fantastisch... zo de natuur in. Het was nog droog gelukkig.

20230901_072127

Na ons 1e bakkie rijden we even het dorp in voor broodjes. Omdat het regent en het voorlopig niet droog wordt doen we hennig an.

Einde van de ochtend rijden we eerst via Königswinter naar het centrum van Bonn. Het komt echt met bakken de lucht uit... balen. Maar we laten ons niet kennen... de plu gaat gewoon op☔️ We starten eerst maar eens bij een conditorei

20230901_123009

en lopen dan door het mooie centrum. Nog nooit in Bonn geweest, dus ook nooit geweten hoe mooi het hier is. Door het slechte weer geen foto's genomen trouwens😳 Ik scoor nog een spijkerbroek en hoodie👍

Daarna rijden we aan de westkant van de Rhijn gewoon zuidwaarts... eens kijken wat ons dat brengt. Op een gegeven moment zien we een auto pontje... leuk. We moeten even op onze beurt wachten

20230901_14495420230901_145752

en dan steken we voor €4,50 over en gaan dan omhoog, naar Petersberg. Mooie slingerweg omhoog, naar een poepie chique hotel. Door het slechte weer zit de biergarten dicht... zo jammer.. kijk dan toch hoe leuk het zou kunnen zijn!

20230901_152609

Het uitzicht is mooi, op de Rhijn en in de verte op het Drachenfels kasteel.

20230901_15251020230901_153037

En het is af en toe droog😉 We shoppen nog even bij de Lidl en zijn dan rond 17.00 uur thuis, mooie tijd voor koffie. We halen bij de Imbiss wat makkelijks te eten en kijken Casa di Beau terug. En zowaar breekt het zonnetje nog wat door, krijgt de lucht zo'n mooie roze gloed en dus rijden we nog even naar het water voor een bakkie. Leuk hoor!

20230901_20421320230901_205113

Al met al een prima, niks mis mee dagje😉

Zaterdag 2 september

Als ik iets na 8.00 uur wakker word, is Jeroen al met Yill aan de wandel. Niets van gehoord🙈 Gauw er uit om koffie te zetten. Het is lekker weer vandaag dus na ons ontbijt gaan we op pad. De route naar Königswinter gaat echt een heel lang stuk naar beneden... echt gaaf. Langs het water rijden we naar Unkel. Hier is dit weekend een Wein und Heimatfest ontdekken we. Één en al gezelligheid. En wat een mooi dorpje met die vakwerkhuizen.

20230902_124110

Via het centrum wandelen we naar het water. Met een wandeling langs het water met mooie uitzichten gaan we weer richting auto.

20230902_125654

Net buiten het centrum hadden we een conditorei gezien. Hier gaan we heerlijk in het zonnetje zitten en maken nog wat leuke foto's.

20230902_133343

Het klopt... vandaag is het mijn lievelings dag😍 We rijden 10 minuten verder en zijn dan in Linz am Rhijn. Wat een ontzettend mooi plaatsje! Zulke mooie panden en gevels, zulke mooie straatjes. Het is best warm geworden dus tijd voor een terrasje.

20230902_135753

20230902_143147

Langzaam wandelen we weer terug naar de auto.  Onze volgende stop is een stuk omhoog. Ik had op Google maps foto's gezien van een schommel met een prachtig uitzicht: Weinbergschaukel. Truus van Google geeft aan dat je er dichtbij kunt komen, maar dat klopt niet. In een bocht staan meerdere auto's geparkeerd en dus doen wij dat ook. Een aardige dame die passeert vragen we nog even... je moet verder lopen, zo'n 500 meter. Prima...let's go! Het loopt via een asfalt weg mooi langs de wijnranken en zicht op de Rhijn.

20230902_154629

Maar bocht na bocht lopen we verder.. niets te zien. Hetis geen 500 maar 5000 meter.... Uiteindelijk loopt het pad dood... huh🙈🤔... we zien een smal paadje steil omhoog gaan. Het is ondertussen 27C. Jeroen ziet het niet zitten om zo steil te lopen en geeft aan hier wel op mij te wachten. Yill en ik klauteren naar boven. Na wat geslinger komen we weer op een redelijk pad. En na 5 minuten lopen is daar de beloning.. wat een gave schommel... wat een waanzinnig uitzicht. Ik sta er nog maar net als iemand al aanbiedt om foto's van mij te maken, tof! WAT een gave plek!

20230902_16115320230902_161244

Dan ga ik weer snel terug naar mijn hubbie..... zoekplaatje....daar beneden staat hij:

20230902_162252

en lopen we het hele stuk weer samen terug naar de auto. We blijven het zeggen... wat een heerlijk weer... wat een schitterende omgeving. En zo hebben we heel wat kilometers in de benen!

We rijden nog wat verder omhoog.. onze volgende stop is de Brombeerschenke. Veel gerechten met bramen dus op een prachtige locatie! Wat een cadeautje dit! We zitten heerlijk op het terras en besluiten om hier gelijk maar te gaan eten, het is ondertussen al bijna 17.30 uur. Ik neem wel een gerecht met bramen🥞 Jeroen kiest voor een schnitzel. Op de bijbehorende salade zit wel een dressing van bramen 😋😋 Het smaakt heerlijk en wat zitten we hier toch gaaf!

20230902_16533820230902_171125

Dan zetten we de navigatie op ons appartement, maar het lukt ons niet om naar huis te gaan haha😂... we rijden namelijk bij Linz weer langs het water, het is nog 25C en dus parkeren we hier voor koffie.... en als die op is willen we nog niet weg haha... en dus eten we nog een ijsje. We zuchten nog eens diep.... wat een ontzettende TOP DAG.

20230902_18143820230902_181936

Thuis nog even van de laatste zonnestralen genieten. Vooral Yill is heel moe 😄😍

20230902_194430

Zondag 3 september

Als ik met Yill buiten loop is het niet koud, maar wel een hele kleine wereld... hele dichte mist. Zou dat beneden aan het water ook zo zijn? We laten ons hierdoor niet van ons plan brengen... en dus pakken we de auto in, rijden voor verse broodjes langs de bakker en strak om 10.00 zitten Jut en Jul aan een picknicktafel, in Linz am Rhijn (ons plekje van gisteravond)

20230903_100548

De zon probeert door te komen, wat is dit een goed begin zeg! Na ons ontbijt wandelen we met Yill langs het water en gaan dan zuidwaarts. We steken bij Neuwied het water over. Van ver was deze brug prachtig, als je er op rijdt valt dat tegen haha. Nu rijden we dus weer aan de westkant van de Rhijn en gaan weer omhoog. We hebben niet echt meer een plan... we zien het wel. Na een klein half uurtje rijden we in Bad Breisig. Hier parkeren we want het ziet er leuk en gezellig uit. Inmiddels is het warm en kijk.... hier kun je dus helemaal aan het water komen... Yill blij 😉

20230903_11493720230903_114835

De promenade is hier ook alweer zo mooi, net als de pandjes. We doen koffie, we wandelen verder en gaan dan via de hoofdstraat weer terug.

20230903_11573520230903_12272120230903_122825

Als we de navigatie aanzetten zien we dat we praktisch weer door Bonn rijden. Prima plek om nog even een ijsje te doen. En dan het gas er op... dan zijn we rond 15.30 uur bij pa. Maar dat zit tegen.... het is werkelijk de ene boustelle na de andere... vreselijk!! Truus laat ons nog via alternatieve routes rijden... het helpt allemaal niks. We zijn om 17.30 uur thuis. Als we naar pa zouden gaan, zit hij waarschijnlijk net te eten. En dus ruimen we de boel even op, koken weer een gezond AGVtje en eten lekker buiten. En dan op naar mijn vader!

20230903_190923

Het was een meer dan geweldig weekend! Hier komen we beslist terug!

Voorlopig staat er helaas niks meer op de planning... maar ach... je weet het maar nooit😂

Ciao

J&M👨‍❤️‍💋‍👨

1. Xandra:
    3 september 2023
    Wat fijn dat het een top weekend is geworden! En het weer was gelukkig anders dan voorspeld! Mooie herinnering en zou zeker keer terug gaan 😀
  2. Jan,Janet, Colin en Dustin:
    3 september 2023
    Wat een geweldige foto van jou met je vader 👌
  3. Anneke:
    3 september 2023
    Welkom thuis weer! Wat heerlijk dat jullie zo genoten hebben! 😊😍
  4. Marlien Dijkers:
    3 september 2023
    Mooi weekendjeweg weg gehad zo tezien en mooie fotto werd ook wel weer een keer tijd toch een weekendjeweg ? Als jullie het maar gezellig hebben gehad en jullie hadden deze keer mooi weer 😁😁
  5. Yvonne Evers:
    4 september 2023
    Het ziet er inderdaad uit als een zeer geslaagd weekend. Mooie wereld en helemaal niet zo gek ver weg! Mooie vakwerkhuisjes en lekker eten!! Yill staat er óók weer mooi op!!
    Tot de volgende keer maar weer!
    😘Yvonne
  6. Barbara:
    4 september 2023
    Wat fijn nog even weg. En en aan de foto's te zien, was het zeker de moeite waard om daar naar toe te gaan. Ik vindt het altijd zo leuk om jullie verslag te lezen. Jammer dat het voor nu even klaar is. Dus op naar de volgende x.
    Gr Barbara
  7. Sia:
    4 september 2023
    Leuk verhaal weer Mieke van een mooi weekend!