Polen augustus 2023 deel 3

11 augustus 2023 - Hahnenklee, Duitsland

Woensdag 9 augustus

We zijn er maar druk mee... nog 2 afleveringen van Schlafende Hunde en we kunnen weer een ✔️ zetten. En een paar keer naar de keuken lopen voor koffie en/of ontbijt😁, Yill uitlaten en de zwemtas pakken. We gaan naar het wellness gedeelte van het naburige hotel. Iets na 12.00 uur kopen we 2 entree kaartjes (€67.00 totaal voor 3 uur.. wie zei dat Polen goedkoop is🤭🙄) Ik wil niet negatief blijven doen, maar tja... het valt ons wat tegen. 1 klein zwembad dat niet lekker warm is, 2 bubbelbaden en 2 verschillende sauna's. We komen nog even met een Duits stel aan de klets en dat is gezellig. Al met al maken we onze 3 uurtjes vol. En we zien het buiten steeds droger worden👍

20230809_134233

Thuis even aan de koffie en dan douchen en nog eens even op pad. Want de regen is nu echt voorbij en dus is het Yill time! Terwijl we door het stadje rijden en in een park met Yill aan de wandel zijn, komt het gesprek weer op deze vakantie. We kunnen er maar geen fijn gevoel bij krijgen, de omgeving niet, bij de mensen niet... We willen weg hier! Zo fijn dat we het altijd samen eens zijn! We gaan terug naar het appartement en gaan wat anders boeken.. Uiteindelijk wordt het Hahnenklee (Goslar) in de Harz en boeken we voor 2 nachten een appartement.😄🤞🎉 We maken onze laatste Zloty's op aan benzine en wat boodschappen. Terwijl Jeroen kookt pak ik de spullen bij elkaar. Na het eten brengen we alvast wat naar de auto en rijden nog een keer de berg op hier. Nog een kleine wandeling met Yill. En nog een keer balletje gooien in de mooie lange gang hier ⚽️

20230809_191556

Donderdag 10 augustus

Om 08.15 uur rijden we weg. 460 km/5.15 uur te gaan. Grappig zoals de route, maar eigenlijk de landgrens loopt. Je rijdt Polen, Tsjechië, Polen en dan Duitsland in. Omdat we gisteren onze laatste Zloty's niet op kregen hebben we vlak voor de grens nog een keer 4 liter getankt😂 en de Zloty's die we toen nog hadden gaf Jeroen aan een jongetje om wat snoepjes te kopen. Lief toch?

We stoppen 2x onderweg en dan zijn we om 14.30 uur bij een afhaalpunt voor de sleutels. Alle instructies kwamen via de mail. Iets verder is de straat waar wij aan zitten. Even zoeken en vragen en dan is het is duidelijk. We zitten 3 hoog maar gelukkig hebben we niet zoveel spullen voor 2 nachten. Het appartement is mooi met een fijn balkon. We gaan lekker een bakkie doen in de zon. Genieten dit!

20230810_150626

We kunnen vanaf deze plek mooi wandelen. Eerst door het mooie Kurpark van Hahnenklee

20230810_15452620230810_154426

en dan lopen we het centrumpje in. Niet groot, wel gezellig! Vanaf hier kun je ook met een kabelbaan/stoeltjeslift omhoog. We kijken naar de prijs en dan zegt de mevrouw van de kassa dat honden niet mee mogen... WAT?? Oké... nog nooit mee gemaakt. Stom! Ze mogen wel in de gesloten bakjes, maar met dit weer vinden we dat gewoon jammer. We wandelen verder, pakken natuurlijk even een terrasje

20230810_161934

en zijn dan tegen 17.30 uur terug. We geven Yill te eten en besluiten dan om nog even te gaan touren. We zijn niet voor niets in de prachtige Harz!

We rijden naar Clausthal-Zellerfeld en komen per ongeluk langs een Imbiß... hmmm... daar hebben we zin in... Currywurst mit pommes. Super leuk tentje met super aardig mensen!

20230810_180535

In het centrum zelf is niet veel meer te doen, maar er is wel een grote Bergbauernmarkt. Alleen op donderdagavond is dit, dus mazzeltje 😉 Na wat rondjes rijden vinden we een parkeerplaats. Er klinkt gezellige muziek, er zijn tig eettentjes en braderiedingen. Het is te druk voor ons pupke... dus we houden haar om de beurt op de arm haha. Na een half uurtje houden we het voor gezien.

20230810_18592720230810_185934

Het voelt goed dat we deze beslissing hebben genomen! Fijn dagje gehad. En hubbie... die is helemaal in zijn sas met "zijn" stoel😂😂

20230810_194358

Vrijdag 11 augustus

Hierdepiep hoera... mijn vader is vandaag 93 jaar geworden! Mijn broers, schoonzus en achterkleinkinderen gaan vanmorgen naar hem toe, wij morgenmiddag. Uit alle foto's blijkt dat hij enorm genoten heeft!

Wij genieten hier ook. Na een vroege wandeling met Yill lopen we langs de bakker en ontbijten rustig thuis. Einde van de ochtend gaan we naar Goslar. Wat een prachtige stad! We parkeren gratis buiten de stad en via een park en straatjes met mooie vakwerkhuizen komen we op het historische Marktplatz. Even een bakkie koffie en genieten.

20230811_12455220230811_123902

We wandelen verder en komen bij een leuk hofje met winkeltjes met handgemaakt glaswerk. Echt prachtig. En we hebben ook lol om alle "domme" toeristische dingetjes waar we natuurlijk foto's van nemen. We zijn nu al zo vaak in de Harz geweest maar het blijft mooi. Natuurlijk zien we de beroemde heksjes ook.

20230811_13180020230811_13313720230811_131359

We moeten natuurlijk toosten op pa, dus bij een leuk cafeetje lezen we dat ze achter het pand nog een tuin hebben en gaan daar zitten. Jeroen heeft nog niet zo'n zin in gebak, maar ik neem het er van😋

20230811_134947

Het is al na drieën als we weer richting de auto wandelen. Via een DM in een buitenwijk gaan we een toertochtje maken langs stuwmeren. De wegen zijn hier top, het klimt en daalt af en toe best👍🤩 Uiteraard hoort er nog een stopje bij en zijn we tegen 17.30 uur thuis.

20230811_162251

Omdat we donders veel spijt hebben dat we deze week niet naar Italië zijn gegaan troosten we ons zelf met lekker eten bij de pizzeria hier in het dorp. Dan mag Yill nog een keer uit in het Kurpark en hebben wij eindelijk weer eens een dag gehad met 15.000 stappen💪

20230811_200605

Morgen gaan we dus naar huis. Ik kan me niet één vakantie herinneren dat ik bij mezelf dacht... yes... morgen lekker thuis. 🫣😳

Nou dat zegt genoeg hè.

Eind conclusie: lag het aan onze voorbereiding (die ik normaal altijd heel uitgebreid doe) Hebben we ons alleen laten beïnvloeden door het mooie appartement? We weten het niet. Doet er ook niet meer toe. Het was gewoon geen leuke vakantie daar in Polen. Gelukkig maakte de start en het einde in Duitsland veel goed!

In Italië zijn nog heel veel leuke plekken te ontdekken, we hebben onze reis voor volgend jaar al zo goed als rond. En heb ik nog veel tijd om alles uit te zoeken😂😂HEEEELIJK! #hobby

Maar voordat het zover is komen er vast nog wel andere uitjes voorbij.

Thanx weer voor het mee lezen!

J&M 👨‍❤️‍💋‍👨

🐕

1. Anneke:
    11 augustus 2023
    Nou gelukkig eind goed al goed, op hoes op aan met een ervaring rijker en een illusie armer! Gelukkig maakt het laatste heel veel goed☀️😁
  2. Yvonne Evers:
    11 augustus 2023
    Hmm 🤔… ik weet nog dat je zei “we hebben zoooooo’n leuk hotel gezien daar en helemaal niet duur en er zijn ook bergen”
    Maar dat viel dus achteraf eigenlijk best tegen. Ik snap het wel. Wat heerlijk om dan weer in Duitsland aan te komen ! Gezellige volle terrasjes, aardige mensen, Käffchen und Kuchen (Kuchen macht nicht dick, er zieht nur die Falten glatt 🤪)
    Fijn dat het de laatste 2 dagen nog beter was, ook qua weer)

Tot de volgende ! 😘
  3. Barbara:
    12 augustus 2023
    Jammer dat Polen tegen viel. Jullie hebben altijd zo mooie vakanties dat elke x moeilijker wordt is om het op z'n minst te evenaren😉
    Veilige terugreis en dan gezellig naar je jarige vader. Gefeliciteerd🎉
  4. Sia:
    12 augustus 2023
    Prima beslissing dus genomen, en door!!
  5. Jürgen:
    12 augustus 2023
    Hi, ik ben heel opgelucht omdat duitsland bi jullie niet so evaloaties heeft dan Polen
    Het was alweer een plezier om jullies reizverhaal te lezen
    Groetjes uit duitsland