Californië en Arizona deel 2

4 mei 2010 - Palm Springs, California, Verenigde Staten

Zondag 2 mei ’10

En alweer vroeg wakker..ouderdom of tijdsverschil..  Om 8.00 zijn we gaan ontbijten en daarna douchen en op pad naar Anaheim. Dit is geen Duitse plaats maar de plek waar Walt Disney ooit zijn allereerste Disney park begon. Langs de snelweg kwamen we een outlet tegen, altijd leuk om even te stoppen. Bij de Levi’s outlet heeft Jeroen 2 505’s gescoord en bij Tommy een overhemd en Mieke een polo. Het was ondertussen alweer lekker weer en we moeten oppassen met onze armen, die waren gisteren zelfs al een beetje verbrand. Na een half uurtje kwamen we in de drukte bij Disney maar al met al viel het nog mee om bij Downtown Disney te komen en op zondag was het zelfs gratis parkeren! Heerlijk rond gesjouwd, koffie op een terrasje en in de World of Disney (een “V&D” met alleen maar Disney spullen) gewinkeld maar NIETS gekocht!

In de omgeving wat rondgereden en we kwamen langs een mega Mexicaanse supermarkt. Erg leuk om te zien wat ze hier allemaal verkochten en hoe druk het er was (en hoeveel lawaai!) Daarna de Tommie op een mall gezet waarvan we wisten dat er een hamburger tent zat waar Barry en Wilfred ons over tipten. Deze keten heeft al vele prijzen gewonnen met hun hamburgers. Een leuke naam ook: Five Guys Burgers And Fries. Wat ons betreft hebben ze de prijs met recht gewonnen… Heerlijk in de zon buiten gegeten en daarna nog ff een beetje geshopt en ook hier niets gekocht. Op de terugweg naar ons hotel nog even de Walmart aangedaan en zoals altijd hebben we hier heerlijk rondgesnuffeld.

Ondertussen was het alweer 17.00 uur en zijn we richting de Days Inn gegaan. Ook nu hadden we op het laatste stukje weer file..onvoorstelbaar….het gaat hier maar door. Morgen gaan we naar Palm Springs waar het heel wat rustiger zal zijn, denken we. We hebben een tijdje op internet gezeten om al het nieuws rond FC Twente te kijken…geweldig dat ze kampioen zijn geworden!!! We kregen al enthousiaste sms-jes uit Nederland. Ook Jeroen is blij, want Heracles had ook gewonnen.

Nu gaan we nog even naar Denny’s om een bakkie leut te drinken en ach…wie weet wat we onderweg nog tegen komen. Morgen pakken we onze koffers in en zit L A er alweer op. Time fly’s when you have fun!!

Maandag 3 mei

Wederom vroeg wakker…what else is new….en na het douchen en ontbijten reden we om 08.30 uur richting Palm Springs. We hadden bedacht dat we mooi een “ommetje” zouden kunnen maken, omdat P S niet zover rijden is. Bij een tankstation een kaart van de omgeving gekocht, koffie (even vermelden: 2 GROTE bakken koffie voor € 0.75…en nog lekker ook) gedronken op een terrasje en nog een keer de bedachte route bekeken. We zouden de bergen in gaan via een mooie weg (the Rim of te World Highway, letterlijk een Highway over de rand van de wereld…dat beloofd wat!) dat uit komt bij een groot meer en dan aan de andere kant van de berg weer naar beneden om door te rijden naar P S.

Het begon al verkeerd omdat de weg die we wouden nemen het hele jaar was afgesloten i.v.m. wegwerkzaamheden, dus moesten we omrijden. Het was idd prachtig, wat een uitzichten, er lag nog “eeuwige” sneeuw en op één plek werd zelfs nog geskied. Zo grappig, wij stonden met onze korte broek en teenslippers in de sneeuw en anderen waren aan het skiën. Bij het mooie meer aangekomen ging het mis, Truus (zij van de Tomtom) snapte maar niet dat we de andere kant op wouden en stuurde ons steeds terug via dezelfde route. Na veel gemopper op haar, tig keer de auto aan de kant om nogmaals op de kaart te kijken ( we zijn toch niet gek….) maar eens gevraagd en door een echtpaar de goede kant opgestuurd. He he…het kost een paar uur maar dan heb je ook wat. Het laatste stuk was qua omgeving niet zo mooi en duurde ons lang, maar tegen 16.00 uur waren we dan toch bij ons hotel. En wat voor hotel!!!! Wouw, wat gaaf allemaal hier. Het ziet er fantastisch uit, super fijne kamer, super groot zwembad enz. Wat een verschil met L A! We zijn gauw het water ingedoken (het is hier dus gewoon 36C!!) en hebben ff wat in de zon gelegen.

Palm Springs doet aan als een groot dorp, het is volgens ons ook een rijk dorp. Alles is netjes aangelegd en schoon. Geen schreeuwerige reclameborden, veel lokale middenstand, kortom weer eens wat anders! Vanavond hebben we wat boodschapjes gedaan, gegeten bij Denny’s en even wat gewinkeld bij Walgreens (Kruidvat zeg maar, maar dan tig keer groter). We moeten toch op zoek naar een alternatief voor die aardbeien shampoo. Al wel één gekocht bij de Walmart van een ander merk, dus mijn leven krijgt weer wat zin….

Dinsdag 4 mei

Zowaar een beetje langer kunnen slapen. En wat een rust hier, geen rumoerige buren, geen sirenes die elke 5 minuten klinken, gewoon stilte…alleen het zoeven van de ventilator aan het plafond. Ook zo’n luxe, nog nooit in een kamer gehad. Wel altijd airco’s, maar dat is niet prettig ’s nachts. Bij dit hotel zit geen ontbijt, wel koffie in de lobby, dus die ff gezellig in bed opgedronken. Daarna op pad om even yoghurt en zo te halen voor tussen de middag en bij de Mac ontbeten op en terrasje in de zon. Ook hebben we luchtbedjes aangeschaft. Vanaf 10.30 uur lagen we in en bij het zwembad, zalig. Het was vandaag ook weer zo’n 36C maar het voelde niet te warm. En vooral met die luchtbedjes is het natuurlijk goed vol te houden. Om niet meteen te gek te doen qua zon en verbranden zijn we tegen 15.00 uur naar de kamer gegaan. Na wat lezen, koffie en douchen zijn we naar een outlet gereden, zo’n half uur hier vandaan. Mooi groot aangelegd, lekker in de buiten lucht lopen en een beetje shoppen, uitzicht op de mooie bergtoppen om ons heen…daar worden wij nou gelukkig van..LOL. Bij de Ralph Lauren allebei een paar T-shirts gekocht en verder niets.

Terug in Palm Springs een beetje rond gereden, heel luxe en lekker Taco’s en Burritos gegeten (samen voor € 4.50…niet te geloven toch?) en daarna de auto ff in het centrum geparkeerd. Het is hier ook ’s avonds heerlijk qua temperatuur, rond de 26C, dus op een terrasje van Starbucks koffie gedronken, wat met een Nederlands stel gekletst die daar ook zaten en nog ff door de hoofdstraat gewandeld. Daarna terug naar ons hotel. Daar hadden ze in alle palmbomen de lichtjes aangedaan, fakkels branden bij het water, zo prachtig…niet uit te leggen. Het geeft ons een super vakantie gevoel!! Ook hier wat rond gelopen, foto’s genomen en uiteindelijk terug naar de kamer.