Californië en Arizona deel 3

8 mei 2010 - San Diego, California, Verenigde Staten

Woensdag 5 mei

Na het bekende bakkie koffie en douchen reden we om 09.30 uur Palm Springs uit naar een volgend plaatsje. Eigenlijk bestaat dit hele gebied uit een reeks aan elkaar “geplakte” plaatsjes. Het zag er allemaal weer prachtig uit, brede straten met palmbomen, in de midden berm en langs de wegen diverse planten die in bloei staan en op de achtergrond steeds weer die bergtoppen. Er wonen hier rijke mensen denken we want de Jaguar, Land Rover, Infiniti, Maserati en Ferrari dealers zitten naast elkaar op de auto boulevard. We hebben bij een plaatselijk tentje buiten ontbeten in de zon, maar dat was al bijna te warm! We hebben bij een hele grote mall wat gewinkeld en ik heb bij de JC Penny’s (de C&A van Amerika) T shirts gekocht. Kwaliteit top met Zeeman prijzen. Ook de geurtjes waren met 60% korting dus ook nog een flesje Nina gekocht.

Onderweg hier en daar gestopt, wat rond gelopen en wat gedronken. Tegen 13.00 uur lagen we weer bij het zwembad. Onze luchtbedjes zijn een uitkomst, vandaag is het weer 36C en volop zon en dan wil je na een half uurtje zon graag weer het water in…Einde van de middag lekker naar de kamer en liggen lezen. ’s Avonds lopend naar een restaurant gegaan bij ons in de straat en daar prima gegeten. Ook nu is het nog heerlijk weer en lopen we nog in korte broek en T shirt.

Donderdag 6 mei

Koffie, douchen en op pad. Ontbijten bij Jack in de box (blijft leuk die naam…) en daarna naar de Walmart. Onvoorstelbaar hoe goedkoop bepaalde producten hier zijn (of beter gezegd…waarom zijn die zo duur in Nederland????). Een mascara van L’oreal kost hier € 7, 50 en thuis € 14,95. Tja…en als je dan weet dat je (bijna) elk jaar op vakantie gaat naar Amerika, dan koop je thuis dit soort dingen nooit meer….ons bin’t zunnig….LOL. En ons vakantiegeld moet toch ergens vandaan komen….. Ook was het geurtje dat Jeroen vorig jaar kocht en wat bij ons niet verkrijgbaar is, in de aanbieding! Helaas was er nog maar één op voorraad…

Daarna weer door het mooie Palm Springs gereden, huizen bekeken en zo. Het is dat SV Almelo hier niet zit, anders zouden we er wel willen wonen…;-) Om 12.30 uur lagen we weer heerlijk in en bij het water. Want het was weer een top dag, volop zon met een lekker windje. (36C) Om toch wat aan beweging te doen zijn we een stuk gaan lopen. En mijn vader zegt altijd: je moet nooit een stuk gaan lopen (of fietsen of auto rijden..) zonder doel. Nou dat hebben we onthouden dus was ons doel: de overheerlijke milkshake van (alweer) Jack in de box. Met de auto leek het een klein stukje, lopend in de brandende zon was het ietsjes verder…maar de moeite waard! Toen we terug waren nog weer even een verfrissende duik en nog even zitten bubbelen in het grote bubbelbad.

Op de kamer een bakkie leut, lezen en laptoppen en toen douchen en naar downtown. Gebruik gemaakt van de aanbieding van (alweeeeer) Jack in de box en gegeten voor € 4,00!! Elke donderdag avond zetten ze de hoofdstraat hier af voor auto’s en is er een braderie. Hartstikke leuk, wel een kilometer lang met allemaal kraampjes. Ook was er veel live muziek, erg sfeervol. En weer gewoon in korte broek en T.

Dat is waarschijnlijk morgen afgelopen, we gaan naar San Diego en volgens weather.com is het er rond de 18-20C…brrrrr! Maar ach, zo af en toe checken we ook het weer in Nederland en dan gniffelen we stiekem…(sorry) En iets minder lopen is ook niet erg want de heupen doen aardig zeer ondertussen…

Vrijdag 7 mei

Na een (voor mij) hele slechte nacht…zoveel wakker geweest..bah…redelijk vroeg er uit, douchen en de koffers helaas inpakken en alles in de auto pakken. Terwijl we daar mee bezig waren hoorden we Nederlanders praten dus wij groeten hen vriendelijk. Er kon nog net een antwoord af..raar..maar wat bleek, ze waren teveel met elkaar bezig want ze hadden RUZIE!! Op de galerij begon het al, schreeuwen “zakkewasser, bedrieger en meer dingen die ik maar niet herhaal” en ze gingen 2 deuren verder naar hun hotelkamer, al schreeuwend (vooral zij) en daar werd met van alles gegooid. Gewoon jammer dat we weg gingen, we waren wel benieuwd hoe dit zou aflopen….hahahaha!

Ons ontbijt was bij Denny’s. Vanaf nu hebben we hotels waar het ontbijt weer bij zit, dus deze laatste “kans” moesten we natuurlijk wel ff pakken! Heerlijk (en duur..€ 20,00) gegeten, maar daar kun je dan ook even op teren. We hebben een prachtige route gereden, aan de ene kant van de berg omhoog naar een zeer idyllisch plaatsje, daar koffie op een terrasje en aan de andere kant met tig haarspeld bochten richting snelweg. Eenmaal op de highway was het nog maar 1,5 uur naar San Diego. Bij ons hotel aangekomen om 13.45 uur kregen we al wel de kaartjes voor de deur van onze kamer maar volgens de dame was de kamer nog niet schoon. We waren nieuwsgierig waar we terecht zouden komen en gingen dus even kijken. Daar bleek de kamer net klaar te zijn. Super. Het weer was veel mooier dan verwacht, dus de zwemkleding aan en lekker nog even zwemmen en zonnen. Aan het einde van de middag naar de kamer. Ook deze is prima, een heerlijk bed, koelkast, magnetron enz. met maar één nadeel. We kijken vanuit ons raam op de snelweg en dus heb je ook het bijbehorende lawaai. Hopelijk slapen we er doorheen!

Tegen 19.00 uur zijn we lopend Old Town in gegaan, daar zitten we vlakbij. Dat is een gedeelte met allemaal restaurantjes en winkeltjes in panden die uit de vorige eeuw (lijken te) komen. Ook zijn het allemaal lokale eettentjes, niets geen fastfood ketens o.i.d. Super gezellig. Bij O’hungry’s gegeten, een footlong hotdog..Daarna wat door het park rondgelopen en nog weer ergens buiten koffie gedronken. Het koelt hier ’s avonds af, je moet een vest of jas aan maar verder is het prima te doen. We hebben niet al te lang gelopen want sinds vandaag heb ik een zere voet…tja. En dit moet wel beter worden want we hebben nog een dag Seaworld in de planning!

Zaterdag 8 mei

Het is niet veel beter geworden… wel goed geslapen, weinig last van het verkeer. Tegen 9.00 uur ontbijten. Dat hebben ze hier prima voor elkaar met volop keuze. Daarna nog een tijdje op de kamer geweest, Animal Planet kijken en zo en tegen 11-en op pad. Downtown ligt dicht bij en was zo gevonden. Omdat we niet al te ver wilden lopen hebben we de auto in de parkeer garage gezet van Horton Plaza, HET winkelcentrum hier. Heel apart aangelegd met bruggetjes als tussen stukken en veel open lucht. Begonnen met een bakkie en toen besloten dat we helemaal niet wilden shoppen maar dat we alles willen zien qua gebouwen e.d. Dus naar de kust gelopen, ons verbaasd over het grote cruiseschip wat in de haven lag en met ontzag naar de grote vliegdek schepen gekeken van de Marine. Langs de kust loopt een mooi wandelpad naar Seaport Village, een gedeelte met boetiekjes, kraampjes en restaurantjes. Met een colaatje light een hele tijd heerlijk in de zon op het gras gekeken naar het prachtige San Diego (wat een hoge gebouwen!) en naar alle mensen om ons heen. Top! Maar we moesten ook weer terug…eerst dachten we nog…we nemen een taxi, maar ach zei ik, we proberen het lopend. Net op dat moment sprak ons een fietstaxi meneer aan. Hij zei dat hij op weg naar huis was en dat hij ons wel gratis mee kon nemen..H E E R L I J K! En leuk, want onderweg vertelde hij van alles. Uiteraard hebben we hem gewoon betaald! We hebben bij de supermarkt even een belegd broodje gekocht en lekker buiten opgegeten. Want ondanks de voorspelling van 19 C voelde het veel warmer en scheen de zon volop. Nog even in het Gaslamp district gekeken, HET uitgaansgebied van S D. Ook weer errug leuk! S D is gewoon zooooo mooi!!!!! Op naar de auto en daar was het even schrikken…we moesten $ 32.00 betalen voor 4 uur parkeren….oeps!

Via de prachtige brug naar het eiland Coronado gereden en daar de auto geparkeerd…voor een kwartje per uur….nou ja zeg wat een verschil! Daar naar het strand gelopen, prachtige foto’s gemaakt van de skyline van S D en nog wat rondgetoerd. Bij een heel leuk Amerikaanse “tent”, met nog echt van die rode barkrukken en een jukebox op elke tafel een ijsje (Mieke) en een milkshake (Jeroen) gegeten en genoten van de leuke inrichting.

Ook rond gereden in Lakeside, een prachtige buitenwijk van S D. Bij de Walmart gekeken of Jeroens geurtje hier ook in de aanbieding was, maar helaas. Deze Walmart was een supercenter, mega groot met 30 kassa’s! We hadden het wel gezien voor vandaag en zijn op ons gemakkie terug gereden naar ons hotel. Ook hier zijn het vreselijk veel snelwegen, maar zoveel rustiger dan in L A. Prima te doen. Dichtbij ons hotel bij een local Mexican ff wat gegeten. Je merkt duidelijk dat je hier dichtbij Mexico zit. Erg leuk.

Aardig uitgeteld waren we tegen 8-en op de kamer. Mijn zere lijf heerlijk in het warme bad gelegd en nu dus ff het dagboek bijgewerkt. Truste.