Californië en Arizona deel 4

13 mei 2010 - Yuma, Arizona, Verenigde Staten

Zondag 9 mei

Een bewolkte dag. Na het ontbijt nog een tijd op de kamer geweest. We hadden nog geen zin om weg te gaan en hebben nog lekker liggen lezen en tv kijken. Ook nog ff met Vonne gekletst via hyves. Tegen 12 uur weggereden. We hadden ons bedacht dat we wel even naar Mexico konden gaan. Je mag met je huurauto niet de grens over, maar we hadden gelezen dat je lopend makkelijk de grens over kon naar Tijuana. Vanaf ons hotel rij je binnen het half uur naar de grens. Vlak voor de grens zat een afslag (de laatste afslag!!) waar je nog op Amerikaanse bodem je auto kon parkeren. Die afslag was niet duidelijk aangegeven en op het moment dat we het zagen kon ik niet meer de 4 rijbanen oversteken en afslaan….oeps….toen kwam de grens heeeel dichtbij. En nu? Gelukkig zagen we net voor de douane een afslag waar je een U bocht kon maken. Er was verder weinig verkeer dus stopten we even op de rijbaan en Jeroen maakte 2 foto’s uit de auto. Kwam er gelijk zo’n arrogante douanier naar ons toe: waarom maken jullie die foto’s? En ik wil ze zien! Tss… wij uitgelegd dat we gewoon bloody tourists waren. Maar we moesten de foto’s deleten waar hij bij stond (was vanwege de veiligheid) en toen liet hij ons door. De lul…..sorry…. Auto geparkeerd op de goede plek en na wat navragen de goede kant op gelopen, met de stroom mee naar Mexico. Je ging 2x door hekken, maar er was geen pascontrole. Tja…en toen waren we in Mexico…wat een afknapper! Werkelijk, wat een zooi, wat smerig en wat een naar opdringerig volk! We vonden dat we niet gelijk terug konden gaan, nu we er toch waren,dus zijn we maar verder de stad in gelopen (een stad met meer dan 1,6 miljoen inwoners) maar een fatsoenlijke winkel was er niet. Alleen maar van die toeristische meuk. (indianen leer zoals tassen en riemen, pottenbakkerij spul, kralen, goedkope medicijnen enz.) Niets voor deze 2 (verwende?) mensen… Je struikelde haast over de zwervers, opvallend veel mensen zonder benen op een soort brede skateboard en mensen zonder gebit. Te sneu allemaal. Dus maar terug gelopen om Amerika weer in te gaan. We gingen met een brug over de snelweg en vielen haast om van verbazing hoeveel auto’s er voor de grensovergang stonden. Rijen dik naast elkaar en daar tussen Mexicanen met karretjes waar vanaf ze ijsjes en limonade e.d. verkochten. Ook die mensen zonder benen reden er tussendoor om te bedelen…zo gevaarlijk! Wij sloten aan bij de stroom wandelaars en ons paspoort werd op 2 plekken streng gecontroleerd…hé….this is America…..wij zijn een beetje paranoia!!! Veilig weer terug bij onze auto vonden we het toch wel een avontuur, we zijn toch maar mooi ff in Mexico geweest.

En Amerika zou Amerika niet zijn als er geen grote outlet bij de grens zou zitten EN men op Moederdag niet zou gaan winkelen!!! Wat een drukte. En ach, wij zouden J en M niet zijn als we daar niet gewoon aan mee zouden doen….LOL. Maar eerst koffie met wat lekkers! Daarna in de mega grote outlet gewinkeld. Jeroen is weer mooi geslaagd met 2 overhemden bij Ralph Lauren en voor baby Mees hebben we weer wat leuke dingen gekocht bij GAP. Ook Mieke had een topdag, een slaap t-shirt gekocht bij de Disney store voor maar $ 7,00! Terwijl we daar liepen kregen we smsjes van Anneke en Martin over de as wolk. Maar eens even met elkaar gebeld, wat een toestand zeg. Ze zaten al in het vliegtuig om vanuit Rome weer naar huis te vliegen, maar moesten er weer uit. Er werd tot nader orde niet meer gevlogen. Ze hebben nog geprobeerd een treinkaartje te kopen, maar alles zat vol. Hoe dit afloopt? Anneke dacht dat het wel tot donderdag kon duren voordat ze weer naar huis kunnen. We maken allemaal wel eens grapjes dat als je weer naar huis moet, dat je wel langer wilt blijven….maar of dit leuk is? Je weet gewoon niet waar je aan toe bent en het kost je handen vol geld! Want wordt dit vergoed? En…is er over 2 weken weer (of nog steeds) een as wolk? We gaan er maar niet van uit.

Na het shoppen naar La Jolla beach gereden, de plek waar de zeehonden op het strand liggen. Gelukkig konden we nog net een plaatsje vinden voor onze auto en gelukkig was het nog net niet donker, dus gauw een paar foto’s genomen. Daarna een heel stuk langs het strand gereden, wat prachtig mooi hier. We vinden San Diego en omgeving echt te gek. Gegeten bij Jack in de box (alweer…) en toen weer naar huis.

Maandag 10 mei

Vandaag gingen we naar Seaworld!!! We hebben er een goede dag voor uitgekozen. En het is maar 10 minuten rijden vanaf ons hotel. Bij aankomst bleek dat het helemaal niet druk was. Nadat we kaartjes hadden gekocht hebben we ons even verdiept in de plattegrond en tijden van de shows. Na ruim een uur rond wandelen en genieten van de schreeuwende zeeleeuwen begon de 1e show al. Aansluitend konden we steeds zo doorlopen naar de volgende shows. En in Amerika hoef je niet bang te zijn dat als je vroeg bent, dat je je verveelt, want ze entertainen je wel. We hebben erg gelachen en vooral genoten van de shows, met name die van de grote Orka’s. Verder hebben we nog 2 attracties gedaan. De 1e met een soort kano over een rollercoaster baan. Je werd eerst omhoog getrokken en toen met een sneltrein vaart naar beneden, het water in. We waren redelijk nat, maar ook deze dag hadden we redelijk zon en op een terrasje droogde dat redelijk snel. Tussendoor zijn we ook nog met een kabelbaantje over het park geweest en als laatste de wildwaterbaan op. Zo’n grote ronde boot die over het water glijdt, diep gaat en onder watervallen door moet. We waren tot op de onderbroek nat….:-) maar we hebben vreselijk gelachen en genoten! Bij de auto aangekomen heb ik alles uitgedaan en alleen in onderbroek en droog vest naar het hotel gereden….gelukkig geen ongeluk gehad…ik zag mezelf al uitstappen….hahaha. Bij het hotel nog een half uurtje in de zon gezeten, maar het was te fris om in je bikini te zitten of te zwemmen.

’s Avonds zijn we bij onze favoriete all-you-can-eat salade en soep restaurant geweest. Op de terug weg zagen we een Target, een soort Makro achtige winkel. En daar werd Mieke helemaal blij…een groot assortiment met Mickey spullen: serviezen, badkamer accessoires e.d. Maar ik heb me ingehouden (waarschijnlijk krijg ik thuis heel erg spijt…) en het is bij 2 borden en 2 handdoeken gebleven. Natuurlijk ook hier weer gekeken naar aardbeienshampoo, maar die van vorig jaar is echt niet meer te koop. Ook deze winkels en het restaurant zaten nog geen 10 minuten rijden van ons af. San Diego is een grote stad, maar alles is prima bereikbaar en geen enkele file gehad. Helaas laten we ook dit alweer achter ons en gaan we morgen een klein eindje oostwaarts, naar Yuma in de staat Arizona. De warmte tegemoet, weater.com geeft 34C aan.

Dinsdag 11 mei

Een beetje uitgeslapen en voor de laatste keer in dit fijne hotel ontbeten. De zooi weer in de koffers en auto gepakt en hit the road again! Yuma is 280 kilometer dus eitje vandaag. Onze 1e stop was (uiteraard) even bij een mall langs de snelweg, midden in de rimboe. Jeroen heeft supergave korte broek gekocht, zo’n geruite kak-broek…hahaha….GAAF.(van Tommy Hilfiger) En voor baby Mees alweer een leuk setje in de uitverkoop bij GAP. Marijke en Joris zullen blij zijn. Daarna veranderde het landschap, we kregen bergen of eigenlijk rotsen in diverse kleuren en best hoog ook en daar tussen door liep de snelweg. Erg mooi. De laatste 100 km was saai, dor en stil. Yuma ligt precies op de grens van Californie en Arizona. Ons hotel was zo gevonden en wat werden we blij! Wat een super gaaf hotel. We hebben een suite, een soort voorkamer en achterkamer. Voor tv, bankstel, salontafel enz. en achter de bedden, kasten en de 2e tv en tussen in de badkamer. Het ziet er allemaal erg schoon uit. En het aller leukste is “happy hour”. We kregen voor elke dag een tegoedbon voor 5 drankjes. Tussen 17.00 en 19.00 uur is de ruimte waar ’s morgens het ontbijt is, de bar open en kun je dus van alles bestellen. Ook staat er nacho chips met saus klaar. Allemaal gratis te pakken. En woensdag is pizzadag!! Het schijnt dus dat we morgen gratis pizza kunnen eten. Als we onze kamer uitlopen komen we in een soort binnenplaats waar zitjes staan, een fontein EN….sinaasappel bomen….te leuk.. We hadden ondertussen honger gekregen en zijn even een stukje gaan lopen. Aan de overkant zat een lokaal tentje en daar hebben we een BLT gegeten (een sandwich met sla, tomaten en bacon). Heerlijk buiten op een terrasje gezeten. Iets verder zat een supermarkt en we moesten nog drinken voor op de kamer hebben. Het viel ons op dat alles zo duur was en zijn met niets naar huis gegaan. Geef ons Walmart maar, we zijn niet voor niets Hollanders. We hebben een tijdje bij het water gelegen en tot onze teleurstelling was het geen verwarmd zwembad. Uiteraard hebben we gebruik gemaakt van onze gratis drankjes en chips en hebben we gezellig een potje gekaart. We moesten dus nog op pad voor de boodschappen en voor ons is het totaal geen straf om weeeeeeeer naar de Walmart te gaan. Gelijk maar even een broodje voor morgen tussen de middag meegenomen en cola light. (Scheelde dus letterlijk de helft met die andere supermarkt) We zaten nog steeds vol van het eten van tussen de middag en alle chips dat we besloten het eten verder over te slaan, alleen even een heerlijk bakkie bij Starbucks en lui zitten in de lounche banken. En nu zitten we dus lekker op een bank tv te kijken i.p.v op bed en dat bevalt prima.

Woensdag 12 mei

Bij zo’n gaaf hotel hoort dus ook een heerlijk ontbijt, helemaal voor Amerikaanse begrippen. Ze hadden zelfs scrambled eggs, worstjes, gebakken aardappeltjes en fruit. We hebben tot een uur of 4 bij het water gelegen, ons broodje en salade lekker onder de parasol opgegeten, en veel op ons luchtbedje op het water gedobberd…je moest wel eerst even wat overwinnen want het water is brrrrr koud. Omdat het vandaag pizzadag was en omdat wij natuurlijk van gratis dingen houden, hebben we ons gedoucht en zijn we tegen 6-en naar de Cabana club gegaan. Nou daar moest je dus snel bij zijn, ieder half uur werd er één pizza gebracht en daar kon je dan met zo’n 25 man wat van pakken. Ach ja, we hebben ondertussen gekaart, bier en cola light gedronken en een paar pizzapuntjes gegeten. ’s Avonds nog een Yuma in geweest, maar dat stelt niet veel voor. Wel in een leuk aangelegd straatje een ijsje gegeten en later nog even ergens een bakkie gedaan. Al met al een prima rustig dagje gehad met mooi weer.

Nog even een laatste update over Anneke en Martin, zoals bekend ging hun vlucht zondagavond niet door en konden ze dinsdagavond. Aangekomen bleek dat ook deze vlucht van Easyjet gecanceld was. Wat een ellende! Uiteindelijk konden ze vanavond vliegen met Air Berlin.