Californië en Arizona deel 5

16 mei 2010 - Tucson, Arizona, Verenigde Staten

Donderdag 13 mei

Alweer een prachtige zonnige dag met af en toe een wolkje en 32C. Super geslapen, je hoort hier bijna niets. Na het ontbijt heeft Jeroen even gesport en heb ik even gelezen. We hebben voordat we gingen zwemmen heerlijk op ons zitje voor ons huisje gezeten, wat een perfecte plek! Zo´n 2 uurtjes gezwommen en in de zon gelegen en toen onder de douche. Daarna de auto in om naar de Colorado River te gaan. We hadden er wat over gelezen en het was inderdaad mooi. Voordat we bij dit gebied aankwamen reden we langs een immens groot militair oefengebied . In ons hotel zijn veel militairen, vanmorgen nog even gekletst met Canadese militairen. Onderweg stonden er op eens ezels op de weg en langs de kant….zo leuk!! Ik heb even met ze gekletst, we hebben onze ijsklontjes voor ze achter gelaten en uiteraard tig foto´s gemaakt. Mijn dag was helemaal goed! Zo gaaf om dit “gewoon” onderweg te zien. De meren bij het begin van de rivier waren prachtig. We zijn via een andere route terug gereden en kwamen plotseling langs een casino. De parkeerplaats stond bomvol dus wij dachten: hier valt wat te verdienen….dus wij naar binnen. Allemachtig………….hier mag dus nog gerookt worden in het casino. Niet normaal meer, stinken joh. En werkelijk waar, er zat een man met een zuurstoffles en een slangetje naar zijn neus te gokken….En een chinees vrouwtje met een mondkapje, veel oudjes met rollators enz. In het niet rokers gedeelte hebben we voor $ 5,00 vergokt, het was alleen maar even om het gedaan te hebben. Daarna was het gauw weer weg wezen…hahaha. Bij ons hotel waren we gelukkig nog op tijd voor happy hour en zijn we ons te buiten gegaan aan een Margarita, bier, cola light en chips! Dit alles namen we mee naar `ons zitje` waar we de laptop aan hadden staan met radio NL en hebben we weer gekaart. Het lukt me maar niet om te winnen van Jeroen…zou hij nu alweer vals spelen…??? Maar we zaten heerlijk zo! Om toch ons luie lijf nog wat in beweging te zetten hebben we weer een stuk gelopen. Het hotel ligt aan een straat waar van alles zit. Iets verder op zit onze drogist en ach, we zitten nu in Arizona, wie weet hebben ze hier wel de aardbeienshampoo (zijn jullie het gezeur al zat over die shampoo….) Maar nee, uit het assortiment gehaald. Gelukkig bestaat er ook frambozen smaakje, vonden we eigenlijk ook wel goed en raad eens…net als vorig jaar…in de aanbieding. We moesten wel even een klantenkaart regelen en daarna de shampoo gekocht voor $ 0,83 dus zeg maar € 0,60. Daar worden wij nou gelukkig van! En dan durf ik al helemaal niet meer te vertellen dat Jeroen´s geurtje hier ook in de aanbieding is… Terwijl ik dit zit te typen zitten we nog heerlijk buiten, het is 21.45 uur nu. Life is good! In bed nog even de aflevering van bloedverwanten gekeken…die laptop is echt een uitkomst.

Vrijdag 14 mei

Rustig dagje, lekker op het water gedobberd en tegen 3 uur naar een oude gevangenis gegaan. We konden zien hoe vroeger de gevangenen leefden en onder welke omstandigheden. Erg interessant en best indrukwekkend. Dit keer geen gebruik gemaakt van ons happy hour en gegeten bij de Cracker Barel, the best old country food . Daarna nog op een paar plekken in Yuma rond gereden en rond gekeken en bij de Dairy Queen een ijsje buiten gegeten. Koffie gedronken op ons zitje in de tuin en nog een blokje om gelopen naar de drogist. Vanavond een tut-avond gehouden met gezichtsmaskertjes en nagels lakken en zo. Kortom: een lekker rustig dagje!

Zaterdag 15 mei (Joris is jarig!!)

Na het ontbijt wederom alles in de auto en om half 10 reden we weg. We namen niet de rechtstreekse route naar Tucson, maar via een stuk nationaal park. En dat was de moeite meer dan waard. We hebben zulke mega grote cactussen gezien, prachtig tegen de achtergrond van bergen en/of rotsen. Sommige stonden nog in bloei. Ze noemen deze cactussen orgelpijpen. We hebben uren gereden, soms zelfs 50 kilometer op een kaars rechte weg en soms slingerend door de bergen. Op een koffie en tank stop en een paar foto stops na hebben we tot half 4 in de auto gezeten. Opvallend was dat we onderweg 3x een douane stop hadden. Deze zijn er “mobiel” neergezet, er wordt ver van te voren gewaarschuwd dat er grens controle is. Bij de 2e stop maar eens gevraagd waarom er nu zoveel controle is. We rijden natuurlijk dicht langs de Mexicaanse grens en er wordt dus streng gecontroleerd op illegalen en op drugssmokkel. In tegenstelling tot de douaniers op de vliegvelden waren deze mannen erg aardig en vonden het blijkbaar leuk om over hun werk te vertellen….wij ook weer wat wijzer! Ons hotel was ook weer zo gevonden en ook dit keer is het weer geweldig. Eén kleine tegenvaller, na zo’n dagje in de auto wouden we gelijk lekker zwemmen en zonnen. Helaas was er alleen maar schaduw bij het zwembad. Ach ja, toen maar ff bubbelen. Daar kwamen we met een geweldig aardig stel aan de praat uit New York. Zo leuk gekletst! Aan het begin van de avond zijn we naar downtown gereden, zo’n 20 minuten van ons hotel af. Nieuw, schoon en prachtig aangelegd stukje binnenstad met leuke eettentjes. En overal gratis parkeren. Heeeeeeerlijk gegeten bij een Italiaan, we zaten buiten op de veranda met uitzicht op de verlichte tuin, zo romantisch…. Daarna heerlijk rond gelopen en nog een smoothie op een luie bank. Het was vanavond nog 26 C!

Zondag 16 mei

Alweer zo’n leuke dag. Wel een slechte nacht achter de rug en daarom zaten we al voor 8-en aan het ontbijt en om half 9 lagen we strak in de zon… HEERLIJK! Dit hebben we volgehouden tot 12.30 uur. Lekker gedoucht en op pad. Eerst de mooie gebouwen in downtown bekeken, we zitten hier namelijk in de hoofdstad van de staat Arizona. We hebben een stukje lopend gedaan en met de auto. Daarna (natuurlijk) even bij de Mall van Tucson gekeken maar het knipje bleef op slot. Wat gegeten bij zo langzamerhand onze vaste plek, Jack in de box. Door naar een klein western dorpje, te leuk! Allemaal gebouwen uit die tijd, paard en wagen, zitjes buiten, winkeltjes en restaurantjes en natuurlijk cowboys en cowgirls. Er was zelfs een (gratis!!) stunt show. Een beetje op kinderen gericht maar daarom niet minder leuk, we hebben erg gelachen en genoten. En wat een heerlijk temperatuurtje nog zo ’s avonds. Op de terugweg naar ons hotel, de afstanden zijn hier wat groter, een bakkie koffie en een gedeeld cheesecake gebakje gehad bij Denny’s, altijd goed!! En nu gaan we onze vermoeide voetjes even onder dompelen in het warme bubbelbad.