Californië en Arizona deel 6

22 mei 2010 - Scottsdale, Arizona, Verenigde Staten

Maandag 17 mei

Iets langer gelegen dan de dag er voor, ontbeten en nog tot 11 uur van de zon genoten. Er was erg veel wind vandaag iets wat we eigenlijk nooit mee maakten, het leek wel zeewind. Koffers ingepakt en alles weer in de auto. We hadden een klein ritje voor de boeg van zo’n 2,5 uur. Hoe dichter we bij Phoenix kwamen hoe leuker we het vonden en de laatste 10 kilometer was een feest van herkenning. Ons hotel ligt 5 kilometer van ons hotel van vorig jaar af. We hadden ons erg verheugd op dit hotel, het ligt qua prijs iets hoger dan dat we normaal boeken, maar omdat het onze laatste stop is EN omdat Jeroen hier natuurlijk ook jarig is, hebben we onszelf hierop getrakteerd. Aan de buitenkant zag het er al mooi uit en binnen helemaal. Alleen kregen we wel gelijk een erg grote teleurstelling…..het zwembad werd gerepareerd……..en dat duurt nog t/m woensdag….oh nee! Je had dat gezicht van Jeroen moeten zien!! Ze boden wel de mogelijk aan om bij het buur hotel te zwemmen. Tja, wat moet je dan? Op naar de kamer, wat wel een balzaal zou kunnen zijn. Prachtig met een balkonnetje met uitzicht op het zwembad en tuin. En het fijnste bed tot nu toe, met kussens die je kunt uitzoeken, zacht, middel of hard…tsss. En verder weer een bankstel, stoel, keukentje met koelkast, koffiezetapparaat, magnetron, kasten, tv enz. enz. TE MOOI! We hebben even gekeken bij het buur hotel maar die hebben alleen maar een binnenzwembad en buiten een hot tub…daar wil je met deze temperaturen van 35C overdag niet inzitten….het kan het dus niet halen bij ons eigen hotel. We zijn echt teleurgesteld!! Daarna op de kamer gelezen, wat spullen uitgepakt en om 18.00 uur naar de happy hour. Want ook hier hebben ze weer 2 uur gratis drinken, hier zelfs zonder limiet, met diverse soorten chips en zoutjes. Hoe kan het uit? Na een uur gingen we dus laveloos daar weg, geintje….na een uurtje gingen we nog even op pad, richting de wijk Tempe. Hier zit een restaurant waar ze je een gratis maaltijd geven als je jarig bent. Via hun website had ik me daarvoor ingeschreven en we kregen van de week die mail binnen. Als je dan 14 dagen rond je verjaardag daar kwam, was het dus gratis! Ook weer te leuk toch? Ook hier weer lekker buiten gegeten en alleen voor mijn eten en de 2 drankjes betaald. Verder nog wat rond gelopen daar. Vanwege het bijna altijd mooie weer hier, is alles zo prachtig aangelegd. We zeiden al, dat kunnen we nooit beschrijven, zulke mooie panden, palmbomen met verlichting, een waterval, openhaard met lounge setjes er om heen (die zouden bij ons allang gejat of kapot zijn!) overal muziek uit luidsprekers, zelfs nog op de parkeerplaats. Tegen 21.00 uur waren we weer op onze kamer met de GRATIS koffie en citroendrankjes uit de lobby…..:-)

Dinsdag 18 mei

Je hebt dagen die leuk zijn, je hebt dagen die gaaf zijn en je hebt dagen die een gouden randje hebben. Die zijn er niet veel, maar vandaag was zo’n dag. Om 06.45 uur ging onze wekker, douchen en ontbijten en om 07.45 gingen we op pad. We gingen vandaag naar het dierenpark Out of Africa. (Een wildlife park) Vorig jaar hadden we dat al in de planning, maar op de dag dat we daar langs kwamen zat het park dicht. En omdat we vandaag toch nog niet in ons eigen zwembad konden, hadden we besloten om dit te gaan doen. Het was ruim 1,5 uur rijden en iets voor half 10 stonden we voor de deur (als 4e!!hahah) Even wat rond gekeken en toen konden we om 10.00 mee met de bush safari. W O U W!! Allemaal dieren die daar gewoon los liepen, die je van heel dicht bij kon zien en kon voeren. De topper was de giraffe, deze was zo tam, die kwam met z’n lange hals dicht bij je om uit je hand te eten. We kregen allemaal een stuk wortel wat we konden geven. Mijn wortel hield ik in mijn mond en hij nam het heel voorzichtig, met een dikke kus, aan!! Ook liep er bijna de hele route een struisvogel mee, zo grappig. Ook een kameel kon ik voeren. En op de terugweg kwam er een andere giraffe, de buschauffeuse hield de bak met voer op haar schoot en toen kwam hij met z’n lange hals helemaal naar binnen om te eten en geaaid te worden. Ze vertelde heel veel onderweg, als we bij dieren in de buurt kwamen praatte ze met een heel apart hoog stemmetje en ze reageerden allemaal op haar. Diepe diepe zucht, zo ontzettend mooi!!! Daarna gingen we met een trammetje weer verder het park in en was er een reptielen show. Later weer zo’n prachtige show, de tiger splash. Een witte tijger waarmee ze speelden en zwommen. Na die tijd kon je ze voeren. Aan het einde van de dag werden verschillende wilde dieren gevoerd en kwamen we dus heel dichtbij (dit wel achter een hek) en konden we foto’s nemen en filmen. Voor de dierenliefhebber: http://www.outofafricapark.com

Op de weg naar huis eerste een bakkie koffie en later even gestopt bij een outlet wat we nog van de vorige keer kenden. Een laatste T-shirt in de uitverkoop voor Mees en voor ons allebei nog een T-shirt en Jeroen slippers. Gegeten bij all-you-can-eat Cici’s pizza en om 20.00 uur waren we moe en voldaan weer in ons hotel. What a great day!!

Woensdag 19 mei

Alweer vroeg wakker, dat lange uitslapen is voorbij als je oud wordt/bent. Dus om 8.00 uur aan het ontbijt. Jeroen heeft daarna ruim een half uur gesport en ik heb hyves weer wat bijgewerkt. Na een 2e bakkie gratis koffie en douchen even de auto in. Eerst zijn we naar “Tent City Jail” gereden. Ooit had Max Westerman (Rtl 4) hier een reportage over gemaakt. De sherrif van Phoenix vond dat je gevangen niet als hotelgasten moet behandelen en heeft daarom een tenten kamp gebouwd. Daar slapen en eten ze in de zinderende hitte van Arizona en werken ze dagelijks. En dat hebben we van de buitenkant eens even bekeken. Heel apart om te zien. Daarna door gereden naar een ander apart iets. Wij kijken thuis bijna dagelijks naar Animal Planet en dan met name naar Animal Cops Phoenix. We zijn naar één van de vestigingen gegaan en we mochten even achter de schermen kijken en hebben met die mensen gepraat. Ze vonden het geloof ik wel apart dat we helemaal uit Holland kwamen. Natuurlijk hebben we staan “zwijmelen” bij al die honden, want ooohhh….wat missen we het dat we zelf geen hondje hebben! Nog even wat geld gedoneerd en met een ommetje naar huis. Daar gebruik gemaakt van het zwembad van het buur hotel en lekker in de zon gelegen. Het is gelukkig niet zo vies warm als vorig jaar. Voor morgen en vrijdag staat de 100 Fahrenheit op de planning en dat is bijna 38C! Uiteraard hebben we nog even gebruik gemaakt van happy hour en een kaartje gelegd. Toen even in het verbouwde winkelcentrum gekeken waar ons hotel van vorig jaar naast stond en heb ik een hele dure crème gekocht van Estee Lauder waar je een heleboel dingen gratis bij kreeg. Dat soort acties zijn te mooi om aan je voorbij te laten gaan….:-) Nog even een klein hapje gegeten bij de Taco Bell en om 21.30 waren we “in onze suite” . Jeroen is eigenlijk al in Holland jarig, maar we houden de Amerikaanse tijd aan. Wel heeft hij al een paar leuke mails ontvangen. Dank daarvoor!

Donderdag 20 mei

Jeroen jarig!!! Alweer 42….:-) Om 00.00 uur Amerikaanse tijd zelfs een telefoontje van Anneke gehad, een goed begin van de verjaardag dus….Vandaag een lekker rustig dagje gehad. Na het ontbijt langzaam richting het zwembad wat dus nu eindelijk open was. Het was het wachten waard, ook qua temperatuur. Tussen de middag was het eigenlijk alleen maar op het water uit te houden. Ondertussen kreeg Jeroen diverse smsjes en ook nog een telefoontje van Jan. (Die van Bob hebben we vannacht gemist, de telefoon stond op de stille stand). Erg leuk allemaal en nogmaals dank daarvoor! We zijn nog even lopend naar de Starbucks geweest voor koffie en cake en tegen 16.00 uur hielden we het wel voor gezien. Vanavond weer heerlijk gegeten in ons favo salade restaurant (Jeroen mocht het restaurant uitkiezen..haha) en daarna heeft hij zijn verjaardagscadeau uitgezocht: een mooi en stoer horloge van Tommy. We hebben een selectie van al onze foto’s laten afdrukken (121 van de ruim 500!!) bij de Walgreens en nu is het alweer bedtijd.

Morgen willen we nog wat dingen in de omgeving bekijken en uiteraard nog even zonnen. En dan ’s avonds proberen alles in de koffers te krijgen. Onze vlucht gaat zaterdagmorgen al om 07.00 uur, dus heel vroeg op. Met een tussenstop in Atlanta vliegen we dan door naar Schiphol en hopen daar om 08.10 uur (zondagmorgen dus, 1e Pinksterdag) aan te komen. Tot nu toe is het weer rustig rondom de aswolk, dus duim maar even voor ons.

Vrijdag 21 mei

Onze laatste dag. Na het ontbijt nog lekker een tijdje op bed liggen lezen, daarna douchen en nog even wat rond toeren. We hebben een mooie gedeelte van Scottsdale bekeken, prachtig aangelegde woonwijken en golfbanen. Met een ommetje terug. Besloten om nog 1 fles shampoo te kopen en wat zagen we…………aardbeien shampoo…………alsof het zo moest zijn… Op een terrasje in de schaduw (het is me toch warm!!) bij Dunkin Donuts koffie met ieder 2 donuts gehad. Tussen de middag richting zwembad gegaan t/m einde van de middag. Bij de happy hour bier, cola light en chips opgehaald en heerlijk op bed alles opgemaakt. Voor Anneke ook even de Estee Lauder actie opgehaald en gegeten bij Denny’s. Op de kamer de koffers opnieuw ingepakt en alles kon prima in onze (nieuwe) koffers. Op internet kwamen we via hyves er achter dat Wilfred en Barry gaan scheiden..erg verdrietig er van.

Zaterdag 22 mei

De wekker ging om 05.30 uur en na het douchen reden we om 05.00 uur richting car rental return. Op het vliegveld was het mega druk. Gelukkig hadden we al online ingecheckt en konden we in de lange rij aansluiten voor het inleveren van de bagage. Daarna even koffie met heerlijke croissants gehad. De vlucht naar Atlanta duurde 3,5 uur en helaas moesten we daarna ruim 4 uur wachten op de volgende vlucht. Maar ook die vlucht kwam goed en waren we weer om 08.30 uur op Nederlandse bodem....B A L E N!!!