Oberstaufen 2010 deel 1

24 augustus 2010 - Oberstaufen, Duitsland

Onze eerste vakantie met Youp!

23 augustus:                                                                                                            We zijn vanmorgen om 03.30 uur gaan rijden en alles verliep voorspoedig, geen files, een paar Baustelle maar niets noemenswaardig.

Tegen 11.30 uur waren we bij ons appartement in Steibis (Oberstaufen). De mevrouw was niet aanwezig, maar de gemeenschappelijke deur was wel open. Na enkele keren aangebeld te hebben, konden we haar telefonisch bereiken, ze was in Sonthofen. Onze deur naar "ons huisje" was gewoon open. We konden er in. Het is klein maar knus met een balkon op het zuiden met uitzicht op de bergen met daarvoor de golfbaan van Steibis. We kijken ook uit op de weg naar de Hochgrat.

Alle zooi uitgepakt en zo, bakkie koffie gedaan en toen ff op pad. Jeroen aangewezen waar de Schällings wonen, even over de grens in Aach (Oostenrijk) geweest en toen even Oberstaufen in. Daarna wist ik nog een supermarkt te zitten (dat heeft niet over hier...ik kan me herinneren dat vooraan (ik geloof) een Edeka zat en daar deden Rob, Bob en ik wel eens boodschappen voor ma) en op weg naar huis nog even op de parkeerplaats bij de Hochgrat gekeken. In ons huisje weer een bakkie en even een half uurtje de ogen dicht....uiteindelijk waren we vroeg op gestaan!

Daarna weer wakker worden door Youp uit te laten...hahah. Erg leuk om na zoveel jaren deze omgeving weer te zien. Uiteindelijk heb ik meer dan goede herinneringen aan aaaaaalllll die vakanties die wij met het gezin Wegink hier hebben doorgebracht!

's Avonds tv gekeken en op google maps wat dingen over de omgeving opgezocht.

24 augustus:

We hebben weer een topdag gehad. Het bleek bij het op staan mooi weer te zijn, dus ontbijten op het balkon in de zon. Pa vroeg nog naar Youp maar hij doet het super hier. Ons balkon heeft van die openingen in de spijlen en daar kan hij precies met z'n kop doorheen. Dat vindt hij dus het mooist, op deze manier alles (vooral alle dieren) in de gaten houden!

Na het douchen een heerlijk stuk met Youp gelopen. Het is een redelijk drukke weg richting de Hochgrat, maar  gelukkig genoeg stukken waar we het bos in kunnen. Na het lopen bleef het, in tegenstelling tot de weerberichten, nog steeds mooi en besloten we om met de kabelbaan omhoog te gaan, vanuit Steibis, naast de golfbaan, met de Imbergbahn. Boven wat rondgelopen en koffie met gebak genomen. Als ik mij goed blijf voelen dan gaan we nog een keer omhoog en lopend terug! Met de Oberstaufen Plus Kart is dit allemaal gratis!

Daarna hebben we Youp thuis gelaten en hebben we eerst wat rondgereden. Vanuit Steibis naar Schindelberg, naar Hagspiel (het kappelletje natuurlijk op de foto gezet) door naar Aach. Super stijle wegen waar zelfs de stadsbus langs moet, gelukkig kwamen we die niet tegen. Heb nog gekeken of we het huis van Arjan Oosterdijk konden ontdekken, maar niet dus...Terwijl we daar reden en we "naar de overkant" keken zagen we iets wat op een camping leek...tjonge...zo hoog in de bergen. Dat willen we zien! Net na Aach kon je vroeger links omhoog, maar dat mag nu niet. Iets verder op wel, ik geloof via Stiefenberg naar Hochhäderich en daar was dus die camping. Volgens ons had de camping veel vaste plekken, er stond ook een Nederlander. Maar ook beter van die vaste plekken....het was nou niet een plek waar je af en aan rijdt met je caravan er achterop die smalle steile weg er naar toe...hahaha! Toen op naar Isny (klinkt als Disney) en daar even de stad ingelopen. We zaten net achter een drankje en toen begon het me toch te regenen....we konden nog net naar binnen vluchten...met de rest van de gasten...grappig. Heerlijk boodschappen gedaan bij de REWE en weer naar huis gereden. Tegen 18.00 uur weer in het huisje.

Wederom heeft Jeroen heerlijk gekookt en hebben we de avond voor de tv (BVN!!) en achter de laptop doorgebracht