Oberstaufen 2010 deel 2

27 augustus 2010 - Oberstaufen, Duitsland

25 augustus:

We slapen hier fantastisch! Als we in bed liggen zien we vanaf daar ook de prachtige toppen om ons heen...schitterend.

Ook nu was het mooi zonnig dus ontbijten op ons balkon. Na een internet rondje gingen we op pad. Vanmorgen eerst naar Sankt Margrethen (Zwitserland)  gereden, even geshopt in Rheinpark en dus 2 Engadiner nustorte gekocht. (Sweet memories!)  We hadden nog 20 Zwitserse Franken ergens thuis in een laatje, dus die kwamen goed van pas... ;-)  Daarna via de drukke weg van Bregenz naar Lindau...WOUW! (Langs de Bodensee) Wat was het daar leuk. En wat hadden we mooi weer, bijna de hele dag zon en zo rond de 22C, heerlijk dus. We hebben lekker op ons gemak rondgelopen en een terrasje gepakt. Daarna via de Alpenstrasse terug. Tegenover Weissachmühle bij Herta's Weissachstüble lekker buiten gegeten. De "Alt Mann" (bijnaam voor de Säntis in Zwiterserland, als je goed kijkt zie je dat de vorm van de toppen een liggende man is...je ziet zijn buik en hoofd en heeft daarom deze bijnaam)  lag zo mooi in zicht dat we even richting Aach zijn gereden om een foto te nemen. En toen kwam Jeroen met het leuke voorstel om even bij Ponyhof te kijken! Je weet niet wat je ziet, zo mooi geworden! Elke dag hebben ze van 14.00 tot 19.00 uur life muziek, ze hebben een prachtig terras. De zoon van de voormalige eigenaar heeft nu de zaak, vertelde hij. Erg leuk hoeveel goede herinneringen er op eens boven komen. Ik raak er niet over uit gepraat! In Eibele Youp, met kloppend hart, los laten lopen en dat ging fantastisch! Dat gaat steeds beter.

En even aangegaan bij de Schällings maar ze waren er niet. Jammer. We waren voor ons doen dus wat later terug in ons huisje maar we hadden al gegeten, dus koffie met taart EN eindelijk weer eens een kaartje gelegd.

26 augustus:

Dit was een relax dag. Ontbijten kon weer op het balkon. Gelukkig maar, want Youp houdt graag de boel in de gaten..;-) Na veel koffie en lang luieren toch nog even een auto tochtje.

In Aach na de kerk omhoog en op zoek naar het huis van Arjan...godsklere zeg, dat zul je elke dag moeten rijden....ik durf alles te rijden, daar gaat het niet om, maar het is zoooo onhandig en in de middle of nowhere. Maar goed, het huis dus gevonden en aan straat staat een brievenbus met "familie Oosterdijk" erop en "familie Wolf" en dan nog een andere brievenbus met een Duitse naam. Het huis vinden we niet mooi maar ook niet lelijk, wie weet zit je aan de achterkant wel heel mooi en wie weet hoe het van binnen is????

Daarna voor de zoveelste keer bij de Schällings langs, er stond een auto (kenteken Lindau) en Christoph reed op de trekker op het erf. We belden aan, niemand deed open en Christoph deed geen enkele moeite. Hij heeft ons gezien want we reden zelfs achteruit om hem ruimte te geven.... heel raar. Ben er wel een beetje klaar mee, als het niet lukt om ze te spreken, pech!

27 augustus:

Vandaag gezwommen in het zwembad van Oberstaufen (ook weer gratis met de Oberstaufen plus kaart) Wat is dat een prachtig zwemparadijs geworden zeg!!! En wat hadden we mooi weer, 27C. Vanaf je ligbedje had je een prachtig uitzicht over de omgeving. Jeroen is nog heel erg uitgegleden. Gelukkig niets gebroken, maar het was erg schrikken!

Na het zwemmen wilden we met de Hochgrat omhoog, maar vanwege de vele wind boven mocht je niet meer omhoog. Jammer want het leek zo'n mooie heldere dag.

Toen maar naar Sulzberg gereden..............WOUW!!! Ik wist waar we omhoog moesten maar wist niet eer dat het zo'n leuk steil weggetje was. En wat een spectaculair uitzicht en wat een mooie panorama terrassen!! Erg genoten. Op de terugweg de Schällings aangedaan. Bruno herkende mij uiteraard niet! Maar hij was heel druk dus hij vroeg of we een andere keer terug wilden komen. Uiteraard, dat doen we waarschijnlijk zaterdag.

Nog even boodschappen gedaan, Youp uitgelaten en 's avonds thuis geweest.

27 augustus:

Vanmorgen de hele morgen regen en dus heeeeeeeeeeeeeeeeel lang in bed gelegen met veel koffie, broodjes, tijdschriften en de laptop.

Vanmiddag naar Kempten gereden en de zon brak door. Onze bedoeling was het overdekte (nieuwe) winkelcentrum vanwege het slechte weer, maar het werd lekker warm dus ook een stukje binnenstad mee gepakt. Totaal geen herkenning meer! Maar wat een heerlijke stad, vooral dat nieuwe winkelcentrum. We hadden de auto in de parkeergarage en Youp in de auto (met de raampjes een heel klein stukje open). Na 2 uur begonnen we toch wat onrustig te worden en zijn we terug gegaan....maar ons mannetje had zo heerlijk liggen slapen, nergens aangezeten, helemaal top. We zijn trots.Een stukje voor Immenstad lekker gelopen, ook hier Youp weer los!

In Immenstad buiten op het terras van een pizzeria een pizza gegeten. Daarna nog even door het centrum gelopen en bij de Lidl boodschappen gedaan. Steeds als we terug rijden, rijden we langs het water zonder te stoppen. Omdat het weer nog steeds goed (droog) was, zijn we aan de Grosse Alpsee gestopt. Wat ontzettend gezellig zeg .Bij Strand Cafe Bühl koffie gedronken en een stukje langs het water gelopen.

Thuis boodschappen opgeruimd, mail gecheckt en gekaart.

Tjuuuuchen!