Florida en cruisen 2015 deel 2

15 mei 2015 - Fort Pierce, Florida, Verenigde Staten

Om 04.20 uur ging de wekker en om 05.15 uur reden we de straat uit. Deze keer dus naar Düsseldorf i.p.v. Schiphol. Mooi rustig op straat dus het gas er op, op de 31. We waren om 06.35 uur op P26 en nadat we een plekje voor de auto hadden gevonden was de shuttlebus net weg. De volgende kwam op 07.00 uur, ook prima. Nou ja....shuttlebus...het bleek een soort taxibusje voor 6 personen te zijn, maar het was niet druk dus geen probleem. We hadden thuis al ingecheckt dus konden we in de rij van alleen bagage drop off en dat ging snel. Door de douane en toen was er koffie. Het is echt super relaxed op de airport Düsseldorf. Totaal geen drukte. Nog even taxfree geurtjes gekocht en aangesloten in de rij voor het boarden. We vlogen met Air Berlin en ook dat vinden we een echte aanrader. We zijn erg goed verzorgd, het begint al met een stuk heerlijke chocolade bij je drankje, de gebruikelijke Chicken or Pasta smaakte echt lekker en aan het einde nog een salade en een wrapje. Ook werden er flesjes water uitgedeeld. Ik heb 2 films gekeken, gelezen, een hazeslaapje gedaan en me verveelt en toen waren de 10 uur om.

Op het vliegveld van Miami moet je erg ver lopen en dat is niet erg na zo'n lange zit. De koffers stonden er al en we hebben de self check douane gedaan. Wat een super systeem. Geen lange rijen, geen chagrijnige ambtenaren, gewoon je paspoort scannen, een paar digitale vragen beantwoorden, een fingerprint en een foto...die foto wordt op een documentje geprint en dat is hilarisch...we lijken wel criminelen haha...Ook het personeel wat aanwezig was om eventuele vragen te beantwoorden waren super aardig en met één mevrouw hebben we hartelijk gelachen om die foto's.

Door naar Alamo voor de auto. We hebben nu maar 2 dagen een auto nodig, dus de goedkoopste categorie geboekt. Lopen we met onze papieren de parkeergarage in zegt een meneer: Do you want a free upgrade to a mini Van mam? Natuurlijk willen we dat. En dus rijden we nu in een grote bak rond hahaah. De 5e en 6e stoel achterin opgeklapt en zeeën van ruimte voor de koffers.

Zoals altijd was het mega druk in Miami maar dat konden we gelukkig snel achter ons laten. We moesten 200 kilometer noordelijk. Onderweg even de benen gestrekt en een coffee to go mee genomen en om 18.00 uur waren we bij de Super 8 in Fort Pierce. Simpel maar prima voor deze 2 nachten. Nadat we koffers op de kamer hadden gezet en ons opgefrist hadden zijn we een hapje gaan eten bij de Taco Bell en daarna doorgereden naar het strand. Prachtig hier zeg! Heerlijk gewandeld en op een schommelbankje naar de ondergaande zon zitten kijken. Mooier en romantischer ;-) kan onze vakantie niet beginnen.

Nu 23 uur wakker en dus is het goed geweest voor vandaag. We wachten maar af hoe vroeg we morgen wakker zijn.

Truste

ps: ondertussen een paar nieuwe volgers. Als je rechts in het groene blok op "alle reisverhalen" klikt zie je al onze reizen in een overzicht staan. Wil je de foto's zien dan kun je bladeren door steeds op een foto te klikken, maar je kunt 'm ook op dia show zetten

1. Jan,Janet, Colin en Dustin:
    15 mei 2015
    Wat ziet het er weer heerlijk uit! Geniet ervan.
  2. Monique:
    15 mei 2015
    Mooi om weer te lezen. Je krijgt er spontaan vakantiekriebels van . Ook ik kan Air Berlin aanraden net als vanaf Düsseldorf vliegen.
    Have fun verder en we lezen wel hoe jullie je verder vermaken .
  3. Marian:
    15 mei 2015
    Leuk om jullie zo te volgen..heel veel plezier!
  4. Theo:
    15 mei 2015
    Wederom heerlijk om te lezen, laat staan om op die schommelstoel zelf te zitten staren naar die zonsondergang!

Enjoy!
  5. Anneke:
    15 mei 2015
    Geweldig weer, maar toch een beetje teleurgesteld.....Miami "gelukkig snel achter ons gelaten" kan er bij mij niet in....hahahaha veel plezier schatjes, tot gauw! Xx
  6. Renate:
    15 mei 2015
    Super begin van een prachtige reis! Heel leuk om te lezen. Ik kijk uit naar het volgende deel.
  7. Barbara:
    15 mei 2015
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Nu heerlijk genieten aan de andere kant van de oceaan. Have Fun
  8. Nathaly:
    16 mei 2015
    Weer super om te lezen dat jullie het weer geweldig naar jullie zin hebben. Lekker genieten saampjes xxx
  9. Monique:
    16 mei 2015
    Mooi om weer te lezen. Je krijgt er spontaan vakantiekriebels van . Ook ik kan Air Berlin aanraden en vliegen voor ons vanaf Dusseldorf
  10. D&J:
    17 mei 2015
    Goed aangekomen deusssss. Let journey begin ik ben zo benieuwd naar het cruisen..... More fun!