Florida en cruisen 2015 deel 4

21 mei 2015 - Roatán, Honduras

Ik begrijp dat Jan en Diana geld aan het inzamelen zijn! TOP! J Bij deze dus een verslag voor jullie van betaalde wifi….

Zaterdag 16 mei:

We gaan er al op vooruit, weer iets later wakker. Tegen half 8 ontbijten, nog even een koffie mee naar de kamer en de spullen pakken. Wat een zooi alweer na 2 dagen zeg!

We stellen de TomTom in en we moeten maar 1,5 uur naar Cape Canaveral. We besluiten om de helft via de snelweg te rijden en het laatste stuk weer via de A1A. Onderweg nog even er uit voor koffie en een donut, bij natuurlijk Dunkin Donut. Hier word ik ook nog eens aangesproken op mijn kapsel …. Wat ik toch gebruikte om mijn kuifje zo mooi omhoog te laten staan…hhaahh…zo’n lieve mevrouw die dat vroeg…ik kleurde er gewoon van. She just made my day…J

Het laatste stukje was weer mooi qua natuur en al gauw reden we C C binnen…een drukke gezellige plaats waar van alles te doen is. Maar wij gingen gelijk door naar Alamo om de auto weer in te leveren. Bye Bye Chrysler Mini Van…tot nooit meer. Ik vond het niet wat hoor. Het ging hier waanzinnig snel en binnen 5 minuten zaten we al in de shuttlebus naar Port Carnaval. Hier lagen 4 grote cruiseschepen…ook het Disney  cruiseschip (kicken!!!) . Je stapt uit, je koffers worden gelijk door een kruier over genomen en je loopt naar de terminal. En toen stond me daar een rij…..EN DAAR KONDEN WIJ ZO LANGS……….hahahaha….in de rij staan is voor hutjes volk…lol. Wij hadden namelijk “faster to the fun” bij geboekt en hadden dus een speciale ingang. NIEMAND voor ons, even door de X-ray met je spullen en naar boven. Daar moesten we nog even wachten tot het 12.30 uur was, want dat was de tijd dat ze begonnen met boarden. En ja hoor…ook hier mocht de groep met “faster to the fun” als eerste aan boord. We lagen echt in een deuk, voelden ons the King and the Queen…

Eerst even naar de kamer, die is helemaal prima. Tja…en wat doe je dan als je op een cruiseschip bent? Juist…..eten. Oh nee, eerst nog even het drinken geregeld. We hebben “bottemless bubbels” bij geboekt zodat we overal waar we zijn drinken kunnen pakken. (alcohol vrij). En toen dus langs de buffetten…wat een keuze! We kozen voor salades en pasta’s. Ze komen ook aan je tafeltje nog vragen of zij iets te drinken voor je kunnen halen en we bestelden nog even een koffie. Wat een luxe! Daarna een gedeelte van het schip verkent met de plattegrond in de hand. Echt niet normaal hoe groot hier. Terug naar de kamer zagen we dat onze koffers er ook al waren en dus konden we onze zwemkleding aan doen. Tijdje bij het water gelegen en toen was het 15.50 uur en moest iedereen naar dek 4 voor de veiligheidsinstructie. Wat een wassen neus, maar goed…het hoort er bij. Daarna vanaf het panorama dak gekeken hoe de boot de haven uit voer en nog even wat rond gelopen. Van al dat eten en zonnen wordt je moe dus een klein dutje gedaan en gedoucht.

En toen “moesten” we alweer dineren. Wat een straf. We zagen toen we naar het restaurant liepen dat het had geregend….niets van gemerkt. Na het eten naar het theater waar een leuke show werd opgevoerd. Na de show nog even naar een barretje waar een man achter de piano diverse (verzoek) nummers zong.

Het was al met al een top dag. We moeten alleen wel erg wennen aan het wiebelen en schudden van de boot.

Zondag 17 mei:

Ons eerste nachtje aan boord ging goed. Nog steeds voel je het schip wel wat deinen, maar misschien werkt het zelfs wel rustgevend. Niet voor heel lang trouwens…;-) Ook hier vroeg wakker. Even wat tv gekeken terwijl Jeroen zich in het zweet heeft gewerkt in de sportschool. (Die hier trouwens erg professioneel is) Op naar het ontbijt buffet. Ook hier natuurlijk weer belachelijk veel keuze. Nog een koffie mee naar het dek en daar even rond gekeken. Nog even op de kamer een informatie bijeenkomst gevolgd via de tv gekeken en tegen 11.30 uur naar het water. Doordat we  een volle dag op zee zitten is iedereen dus aan boord (3200 gasten) maar het is niet vervelend druk. Er zijn verschillende zwembaden en waar wij liggen is het Adults only (joehoe…..geen blerende kids J ) We wisselen het zwemmen af met zonnen of bubbelen en in de loop van de dag eten we nog een broodje. Ook gaan we even kijken op het midden gedeelte van de boot waar rond het zwembad de hele dag entertainment is. We liggen in een deuk om de hairy chest contest (m.a.w. wie heeft de harigste borstkast en wie showt dit het leukst……Amerikanen doen ECHT GEK) Tegen 16.00 uur zoeken we het achterste gedeelte van het schip op en liggen nog even in de 2 persoonshangmat.  Dan is het de hoogste tijd voor een slaapje…onderschat niet hoe moe je wordt van al dat zonnen, eten en heen en weer lopen….

De temperatuur is vandaag 28C, een heerlijk windje en soms best een tijd lang bewolking, wat voor ons nu prima is zodat we niet verbranden. Toen het schip vanuit Cape Canaveral is gaan varen, zat het al gauw midden op zee en zag je geen land meer. Vanmiddag zagen we in de verte Cuba.

Voor het avond eten moest je vanavond “elegant” gekleed, wat dus inhoud dat de mannen een lange broek aan moesten en de vrouwen “op chiq”. Dat zagen we niet zo zitten en zijn daarom gewoon naar een ander buffet restaurant gegaan. Ook hier weer heerlijk gegeten. We kunnen niet anders zeggen dat het eten echt fantastisch is. Naast de grote keuze is het eten gewoon echt lekker en goed.

Ook vanavond waren er weer leuke dingen te doen, we hebben een soort broadway show gekeken, zijn weer naar de pianobar geweest en hebben een 80’s party/quiz mee gemaakt. Erg leuk allemaal.

Ook leuk om even te vermelden is de goede verzorging van je kamer. Je kamer wordt meerdere malen per dag opgeruimd en schoon gemaakt. Dan kom je terug en is je bed weer opgemaakt, weer nieuwe handdoeken, ligt er zo’n mooi gevouwen handdoek in de vorm van een olifant of kikker op je bed, er is weer een nieuw krantje met alle info over het entertainment van de volgende dag, je excursie tickets worden bezorgt enz enz. Ze doen er werkelijk alles aan om je te verwennen.

En ook nu dus voor ons doen weer een latertje.

Maandag 18 mei

In het cruisekrantje lazen we dat we op verschillende plekken kunnen ontbijten, dus op naar de Washington zaal. Hier geen buffet maar bediening aan tafel. We kregen een plek toegewezen aan een tafel van 10. Vanaf de menu kaart kon je bestellen en werd je bediend. Oké, leuk geprobeerd maar niet echt ons ding. Morgen weer naar de buffetten.

Om 10.00 uur ging het schip de haven van Cozumel binnen (Puerta Maya) en kon je van boord. Wij hadden een excursie geboekt en moesten om 11.00 uur verzamelen. Daar ontmoeten we Luiz, een leuke vrolijke vent. Met zo’n 30 man in een open bus op naar Punta Sur, een prachtig natuur gebied aan zee. Onze eerste stop was een uitkijk toren over een gebied waar krokodillen zitten. Zo waar één gezien! De tweede stop was de vuurtoren. Hier gingen we 132 erg smalle treden om hoog. Wouw, wat een uitzicht. En wat een schitterende kleuren heeft de zee! Nog even wat rond gelopen, we zagen nog een grote leguaan lopen  en toen naar de eind bestemming, het bounty strand.   Hier konden we zwemmen, zonnen en snorkelen. We zijn naar zo’n groot luchtbed gezwommen en hebben hier liggen zonnen. Het water was bijna lauw, echt super en er stond een heerlijk windje.  En toen was het helaas alweer tijd om terug te gaan.  Bij de haven is het één groot gezellig toeristisch gebeuren en hebben we een colaatje light gedronken, want…..daar kreeg je wifi bij. JEUH! Wel sneu, bij aankoop van 2 blikjes kreeg je maar op 1 telefoon het wachtwoord. Jeroen was zo lief het mij te gunnen. Dus even heeeeel snel de digitale wereld rond geweest en met Anneke ge-appt maar geen tijd om het reisverslag te plaatsen.

Terug op de boot onze tassen op de kamer achter gelaten en snel naar het water, het was WARM vandaag!! Op het Lido deck was het zo ontzettend gezellig, een cruise away party met heerlijke muziek. En we hebben zo genoten van al die mensen die spontaan aan het dansen gaan, een soort modern Line Dancing. We hebben hier zeker tot 18.30 uur zitten genieten en toen douchen. Vanavond was het casual kleding bij het diner dus op naar de zaal. We kregen gelukkig een tafeltje voor 2 aan het raam en hebben heeeeeerlijk gegeten met leuke bediening. Om 21.00 uur werd de feest avond geopend door een vrolijke optocht van alle mensen uit de bediening op het nummer “feeling hot hot hot”. Wat een feest hier! GEWELDIG. En dat ging op het Lido deck gezellig verder…… party animals als wij zijn….;-)

Dinsdag 19 mei

Zo waar wat langer gelegen! Jeroen is weer even sporten en ik heb dit verslag bij gewerkt. Deze keer weer naar het ontbijt buffet. Op de kamer nog even wat gelezen. Vandaag stopt de boot bij Belize City. Hier mogen de cruiseschepen niet de haven binnen varen en dus wordt er met tender boten naar de kust gevaren. De mensen die excursies hadden geboekt mogen eerst van boord, wij hadden dus geen haast. Tegen 11.00 uur gingen we eerst naar een zaal, daar kreeg je een nummer en een kwartiertje later werd ons nummer omgeroepen en konden we naar de onderste etage om aan boord te gaan van zo’n tender bootje. Een heerlijk boottochtje van 20 minuten. Het was nog warmer (en klammer) dan gisteren dus zo op die boot met een heerlijke wind was zalig. Je komt in Belize gelijk aan in het toeristische gedeelte met tax free winkels, tig aanbieders van excursies en diverse eettentjes en barretjes. Wij zijn de drukte wat ontvlucht en hebben wat rond gewandeld. Pff…wat was het warm. Even aan de kust gekeken en toen zagen we een barretje want het was tijd voor wat drinken. Het bleek de bar van het Radisson hotel te zijn en bij het bestellen van 2 cola light kregen we voor 2 telefoons de wifi code. Weliswaar een waardeloze wifi, maar toch. We hebben heerlijk in de schaduw wat geïnternet. Tegen betaling konden cruiseschip leden ook zwemmen. Jeroen had zijn zwembroek onder zijn kleding aan en heeft daar mooi gebruik van gemaakt. In de loop van de middag op ons gemakje terug gelopen en weer een tender boot naar ons cruiseschip genomen.

Het blijkt dus wel dat als je een bestemming aan doet je er eigenlijk een excursie bij moet boeken wil je nog iets van het (ei)land zien. We hebben nu wel de sfeer geproefd en die was Un-belize-vable J (Unbelievable) We zijn volgens de bemanning van de tenderboot nu Belizers (Believers) Haha.

Op de boot even wat gegeten en in afwachting van de cruise away party weer op het Lido deck gaan liggen….maar niet voor lang…we waren klaar met de zon. Op de kamer een hoog nodig dutje gedaan en om 18.00 uur was Jeroen gezien de Nederlandse tijd jarig! Hieperdepiep hoera. Cadeautjes van mij en van Anneke en Martin uit gepakt. Tegen 19.45 uur weer naar ons restaurant en kwamen 1 tafeltje naast die van gisteren te zitten. Dit keer naast een erg leuk, wat ouder Amerikaans stel waar mee we veel over reizen hebben gekletst. Eindelijk eens Amerikanen die weten dat Amsterdam geen cute little country is. Ook deze avond werd om 21.00 weer door de bediening gedanst. En het eten was weer geweldig. We kunnen niet anders zeggen dat alles top georganiseerd is!

Om 21.30 uur naar een ontzettend leuke show gekeken en ook nog even naar een bandje geluisterd. En toen naar bed, want morgen vroeg gaat de wekker!

Woensdag 20 mei

DE wekker ging om 07.30 uur maar we waren toch al wakker L Ontbijten, douchen en spullen pakken. We hebben ons zelf voor onze verjaardagen een luxe uitje cadeau gedaan. Een all inclusive beach resort dagje. Eerst gekeken naar het aanmeren in Roatan, Mahogany Bay(Honduras) In één woord: WOUW!! Wat prachtig is het hier! Om 09.15 wandelen we het schip af naar de verzamel plek. Wat een super sfeertje hangt hier. Geen opdringende mensen zoals in Belize. Eerst gaan we in een bus ruim een half uur over het eiland en vertelt een gids van alles. Leuk hoor om alles zo te zien. En toen kwamen we aan in het paradijs. Op zich is wonen in Almelo al paradijselijk….. maar dit slaat alles. Prachtige zwembaden, watervallen, hagelwit strand, licht blauwe zee….. It’s a day in Paradise!!! Ook zat er een bbq lunch bij en alle drankjes. Jeroen heeft bijna alle cocktails van de kaart gehad en ik alle verse vruchten drankjes. En ze komen gewoon bij je ligbedje alles brengen. Het was echt super super super. Helaas zat het om 15.00 uur er alweer op en werden we als haring in tonnetjes weer terug gebracht. Het was een smalle bus en probeer voor je te zien hoe mensen er uit zien als ze 2x zo dik zijn als wij. Die zitten dus met 1 bil op een stoel en de andere bil hangt in het gangpad. En daar moeten dan alle dikke mensen MET tassen langs. Hilarisch!

Terug in het dorpje nog even rond gekeken, tax free prijzen bekeken maar niks gekocht. Onze tassen naar de hut gebracht……….en toen bleek de hut versierd te zijn (goh…. J ) Heel erg leuk gedaan!

Nog even naar het Lido deck voor een kopje koffie en nu even op de kamer om te douchen en dit verslag en een paar foto’s te plaatsen.

We hebben het dus enorm naar onze zin!

J&M

Ps: dank voor de smsjes voor Jeroens verjaardag.

1. Barbara:
    21 mei 2015
    Ik denk ga even zitten met een bakkie en een verslagje lezen . Haha ben bij de maandag en zie dat er nog een heel stuk komt. Moet zo weg
    ahhhh :-( Straks voor deel 2 Schitterend om te lezen. Verheug me er nu al op.
  2. Monique:
    21 mei 2015
    Jeetje wat een avontuur weer en wat ontzettend mooi. Om jaloers op te worden . Echt genieten dus...x
  3. Miriam:
    21 mei 2015
    Mooi verslag weer. We zijn er zelf ook even bij. Hilarisch dat stukje over de bus en half op een stoel zitten, hahaha.
  4. D&J:
    21 mei 2015
    Wat een gaaf verslag weer! Hoe mooi. We hebben zo zin om ook te cruisen.. Maar live mee gaan is een redelijk alternatief, zeker na de inzameling van de WiFi kosten. Geef even je nummer dan maak ik alles even over... Ik wacht met spanning op het volgende verslag. Tot snel en veel fun!
  5. Jan,Janet, Colin en Dustin:
    21 mei 2015
    Zit nu heerlijk te genieten van een kopje koffie en het lezen van jullie reisverhaal. Hier schijnt nu net de zon een beetje...maar het is nog steeds fris. Dan maar meegenieten van jullie heerlijke reis en prachtige foto's!
  6. Barbara:
    21 mei 2015
    Ik zit weer en kan aan de 2e helft beginnen.
    Wat een gave reis zeg! En wat zien jullie veel van de wereld.
    Je beschrijft alles zo duidelijk Mieke dat ik het soms gewoon voor me zie HaHa. Echt Top!
    Jeroen alsnog van harte met je verjaardag. Beter laat dan nooit hè ;-)
  7. Yvonne Evers:
    23 mei 2015
    wauauauauauawwww
    niet normaal of niet dan? Wat ontzettend geweldig! Wat een super gave vette (misschien ook wel letterlijk ;) vakantie !

heerlijk geschreven weer. Kijk al weer uit naar het volgende verslag. doeg party animals, geniet maar weer lekker van.
    X
    Yvonne