Florida en cruisen 2015 deel 5

24 mei 2015 - Kissimmee, Florida, Verenigde Staten

Donderdag 21 mei

Gisteravond heerlijk gegeten in het Lincoln restaurant, deze keer niet bij onze vaste obers maar op een ander plekje. Nogmaals, het eten is echt fantastisch. De buffetten zijn goed en afwisselend. Ook zijn er aparte plekken waar je bijvoorbeeld burrito’s kunt laten maken, of alleen een broodje, maar ook een fish en chips plek. Daarnaast zijn er diverse koffie corners, een “zoete hoek” met gebak en koekjes en er ligt veel fruit. Ook zijn er diverse ijs machines waar je elk moment van de dag een ijsje kunt tappen. Ga je in een bedieningsrestaurant  zitten heb je keuze uit diverse drie-gangen menu’s. De porties zijn relatief klein, wat erg prettig is omdat je overdag ook al steeds eet. Na het eten weer eens een andere plek van het schip bezocht en nog een tijdje naar de sterren hemel liggen staren op de tweepersoons hangmat. Ook hebben wij ons prima vermaakt in de karaoke bar, luisterend naar valse kraaien en mensen die niet zouden misstaan bij the Voice.

Vandaag meerde de boot aan in Mexico, in Costa Maya. Een wat kortere stop, want om 14.00 uur vertrek de boot richting eind bestemming. We hebben kalm aan gedaan en zijn lopend de haven in gegaan. Super leuk aangelegd. Natuurlijk allemaal voor de cruiseschip dagjes mensen, maar toch erg gezellig. Er was zelfs midden in het winkel gebied een zwembad met gratis ligbedjes. Ook kon je er met dolfijnen zwemmen en daar kon je, ook al had jezelf niets geboekt, van een afstandje naar kijken. Erg leuk. We hebben ons hier een aardig tijdje vermaakt. Het blijft alleen wel gek dat je dan eigenlijk verder niets van Mexico ziet dan dit.

Terug op de boot zwemkleding aan, natuurlijk een hapje eten en op een ligbedje liggen op het Lido deck….want the cruise away party begon natuurlijk om 14.00 uur. We hebben het zonnen en zwemmen (en van de glijbaan gaan haha) tot 17.00 uur vol gehouden. Daarna was het toch echt weer tijd voor het hazenslaapje.

Na het douchen richting het buffet restaurant. Vanavond is “Elegant night” in de bedieningsrestauranten en aangezien wij geen 3 delig pak of gala jurk bij ons hebben (en daar trouwens ook helemaal geen zin in hadden) kozen wij dus voor het zelf bedienings restaurant.

Ook vanavond waren er weer leuke show, een indrukwekkende back to the eighties show met dans en muziek,  breakdance acts en een Rock Trivia (quiz). Was echt iets voor jou Anneke, je had alles geweten!

Vrijdag 22 mei

De laatste dag en tevens weer een volle dag op zee. Jeroen heeft weer even wat calorieën verbrandt in de sportschool en tegen 09.45 uur zijn we gaan ontbijten. Daarna nog een tijdje tv gekeken en gelezen. Tegen 13.00 uur naar het achterste gedeelte van het deck, daar hadden we nog niet eerder gelegen. Niet veel anders gedaan dan zwemmen en bubbelen, lezen en een hapje eten en goh….laten we nog maar eens een bakkie koffie halen. Tegen 18.00 uur naar de kamer. Na het douchen weer naar ons restaurant.  Het eten was weer heerlijk en daarna nog bij wat verschillende barretjes en bandjes gekeken. Niet al te laat naar de kamer en daar alvast zoveel mogelijk in de koffers gedaan. Elke avond als je weer terug op je kamer komt, is je bed opgemaakt en aan één kant al open geslagen en ligt het cruise krantje op je bed. Nu lagen de papieren voor morgen er. Je moet weer door de douane en dus heb je weer een formulier nodig. Ook werd duidelijk uitgelegd hoe het hele uitcheck proces zou verlopen.

Zaterdag 23 mei

Om 07.00 uur ging de wekker, douchen en ontbijten en met de koffers naar deck 3. Daar moesten we tegen 07.45 uur zijn. Toen we daar aan kwamen konden we al zo door lopen. Niet te geloven hoe snel alles ging. (Ook nu hadden we voorrang vanwege onze “faster to the fun” ticket) Door de douane ging snel, de shuttle bus naar Alamo autohuur stond al klaar en om 08.45 uur reden we al in onze Kia Soul weg.  Ook nu dus weer een auto uit een hogere klasse! Op weg naar Orlando zijn we even gestopt in het plaatsje Christmas… hoe toepasselijk nu ik weer in de kerstpakketten branche ga werken na de vakantie! Daarna was onze eerste stop bij The Loop om wat te winkelen bij JC Penny’s maar niets gekocht. We hebben bij de IHOP nog even pannenkoeken gegeten die Jeroen gratis daar mocht eten vanwege zijn verjaardag. Altijd leuk! Toen de navigatie op de Premium Outlet.  Het was erg druk op straat, de Amerikanen hebben maandag vrij vanwege Memorial Day (Nationale feestdag) en dus gaan de meesten een weekendje weg. (Ook gezien het geringe aantal vrije dagen dat zij hebben) Het was echt bumper aan bumper naar de outlet, niet leuk. Gelukkig niet voor niets want Jeroen is goed geslaagd.

Tegen 15.00 uur op naar de Quality Inn and Suites. Vorig jaar zaten we ook in dit hotel en toen waren we erg tevreden. Ze hebben nu verbouwd en het is echt TOP! Wat een heerlijk hotel. We hebben nog even een uurtje gezwommen en na een internet rondje en een douche zijn we eerste even bij Cici Pizza wezen eten en natuurlijk stonden we om 20.30 uur in Old Town Kissimmee langs de kant van de staat om al die oldtimers weer langs te zien komen. Wat een leuke invulling van de zaterdagavond. Het was nog heerlijk warm, 28C en erg gezellig.

Op de terugweg nog even naar de Walmart om wat drinken en zo voor op de kamer te halen. Daar ging ons goede humeur hahaah. WAT EEN DRUKTE…zelden zo gezien. Alle 28 kassa’s open en nog rijen. Bek af waren we tegen 23.15 uur op de kamer.

Nu dus even het verslag plaatsen en ik zal wat meer foto’s uploaden van afgelopen week.  Als het lukt met de wifi snelheid plaats ik ook wat video’s. Kijk daar anders later nog eens.

Truste

J&M

1. Miriam:
    24 mei 2015
    De zondag is lekker relaxed begonnen met het lezen van jullie reisverslag. Mooi verhaal weer en mooie foto's.
  2. Theo:
    24 mei 2015
    Zo hé, het enthousiasme spat er weer af! En uhhh knap hoor dat jullie na de Cruise gewoon weer bij iHop en CiCi kunnen eten
  3. Rob:
    24 mei 2015
    Hallo Jeroen en Mieke. Jullie zijn weer online en alweer een leuk verslag. Mieke, je verwoordt het prachtig. Mocht met de kerstpaketten toch niet wat worden, kun je altijd nog reisgidsen gaan schrijven...
    We zijn intussen in Spanje, met helaas wat bewolkt weer. We zitten in de buurt van Malaga in een prachtig appartement en we hebben WiFi. Dus we houden contact !
    Liefs en groeten, A&R.
  4. Yvonne Evers:
    24 mei 2015
    Hoe toepasselijk, het plaatsje Christmas. Dat kan geen toeval zijn. Wat een lekker leesvoer weer op deze 1e pinksterdag. De Story is er niks bij. Blijf nog maar even lekker weg, dan hebben wij nog wat te lezen
  5. Marian:
    24 mei 2015
    Leuk om weer jullie verhaal te lezen..wat een belevenissen.
  6. Anneke:
    25 mei 2015
    Gelukkig! Ik ben weer bij...nu gauw terug naar de WhatsApp :-)