Florida en cruisen 2015 deel 6

26 mei 2015 - Wesley Chapel, Florida, Verenigde Staten

Zondag 24 mei

Het was DRUK bij het ontbijt…echt niet normaal. Wij hebben wat spulletjes gepakt en zijn buiten bij het zwembad gaan zitten.

We hebben even vergadering gehouden over onze plannen. Gezien de drukte besloten we om gelijk maar op pad te gaan en niet zoals we eerst in de planning hadden om vanavond naar Downtown Disney te gaan. Ook nu rij ik hier weer grotendeels zonder TomTom en ik wist nog een tussendoor route. Deze weg gaat over de snelweg heen en daar zagen we de dikke files al…hahhaaha. Bij Downtown Disney zijn ze ontzettend aan het breken. We konden niet goed zien wat er gebouwd werd, het leek ons parkeergarages. Goede reden om volgend jaar of zo terug te komen om te zien hoe het is geworden… ;-) Wij konden de auto nog goed kwijt en liepen dus even later al te shoppen! HEEEEERLIJK om hier te zijn. Een paar leuke dingen gekocht. Maar ook een coca cola light break op een terrasje want het is klam zweterig warm met veel bewolking. We moesten zelfs even schuilen voor een tropisch buitje. Na een paar uurtjes zijn we naar Celebration gereden.  (Celebration, Florida is een initiatief van de The Walt Disney Company in een poging om de 'ideale leefgemeenschap van de toekomst' te bouwen. Het is geen stad maar een gemeenschap waar alles draait om de medemens, goed zijn en goed doen, goed onderwijs, goede gezondheid ) Het is hier prachtig en RUSTIG. Zo apart, het is 8 minuten rijden vanaf ons hotel maar een compleet andere wereld. We hebben er rond gelopen en een broodje gegeten.

Tegen 16.00 uur waren we terug in ons hotel met de bedoeling om te gaan zwemmen. Maar het was helemaal bewolkt. Jeroen is erg verkouden en heeft een zere keel en wilde graag even een dutje doen. Het werd hem wel lastig gemaakt door al het geklets en gelach via Skype tussen Anneke en mij hahaahah

Begin van de avond een autotochtje gemaakt door diverse prachtige woon wijken aan de rand van Kissimmee, even door Publix gelopen en bij Taco Bell een klein hapje gegeten. Ook de Walgreens heeft wat van onze dollars aangenomen. Tegen 21.30 uur waren we terug en hebben met een bakkie koffie heerlijk op het 2 persoons lounchebed gelegen. Het bleef warm en klammig vanavond.

Maandag 25 mei

Uitgeslapen, ontbeten en om 11.00 uur uitgecheckt. Nog maar een keer zeuren over de drukte, maar dit hebben we echt nog nooit gezien. De hele US 192 stond richting Disney vast. Wij gingen gelukkig de andere kant op. Ik had een mooie route uitgestippeld via het Lake Louisa State Park. Wat een cadeautje vandaag. Het was echt schitterend. Er lagen diverse meren bij elkaar, mooie auto routes er door heen, veel wandel routes, picknick plekken, strandjes en schilpadden. We zijn er op diverse plekken uit geweest. Helaas begon het op een gegeven moment te regenen. Via andere mooie wegen uiteindelijk naar Wesley Chapel gereden waar we een Sleep Inn hadden geboekt. Het was gelukkig droog dus nog mooi even naar het zwembad geweest. Maar ook hier na 2 uurtjes weggegaan i.v.m. de regen. Het zijn steeds korte heftige buien.

Na het douchen naar de overkant gereden en daar heerlijk gegeten bij Outback Steakhouse. Voor de kenners…voor het eerst van ons leven een Bloomin ‘Onion gegeten. Lekker maar iets te pittig. Daarna nog even de benen gestrekt en tegen 21.30 uur terug op de kamer.

Groeten

J&M

ps: heb nu snellere wifi dus er staan nieuwe video's onder het kopje video's in de blauwe balk

1. Marian:
    26 mei 2015
    Leuk verhaal weer Mieke..we leven helemaal mee!
  2. Marlien Dijkers:
    26 mei 2015
    Wat Ziet het er allemaal mooi uit daar en aan het verhaal te zien en de de fottos vermaaken julie julie goed . Groetjes marlien xxx
  3. Rob:
    26 mei 2015
    Hoi Jeroen en Mieke, alweer een leuke aflevering uit jullie reisverslag. Mieke, je was weer in een bekende omgeving. Zo te lezen wat wisselvallig weer. We hopen dat Jeroen niet ziek wordt... Vandaag hier bij ons een heerlijke dag met warm weer. De koude wind is gaan liggen. Ook hebben we allebei een duik genomen in het zwembad bij ons appartement. Morgen willen we een tocht maken naar de Sierra Nevada, het wintersportgebied voor de spanjaarden... Dus mooie hoge bergen. Veel plezier nog daar in The US en tot het volgende verslag. Liefs, A&R.
  4. D&J:
    26 mei 2015
    JAAAaAAAAAAAAAAA. ER IS ER WEER ÉÉN!! Snel lezen.......
  5. Barbara:
    26 mei 2015
    En zo ben je weer op het vaste land.
    wat een verschil. Zeker weer heerlijk om lekker rond te rijden. Vind ik zo bij jullie passen.
    Geniet nog even.
    Gr Barbara
  6. Anneke:
    27 mei 2015
    En weer heerlijk om te lezen! Ik vraag me dus echt af of ik in Celebration ben geweest....nou ja, volgend jaar maar even samen kijken dan
  7. Edith:
    27 mei 2015
    Haaaii hier Edith. Ja die van Theo. Super leuk om jullie verslagen te lezen! Zoveel herkenning! Geniet ze en blijf vooral ons op de hoogte houden.
  8. Monique en Jos:
    27 mei 2015
    Leuk om jullie weer te volgen. Geniet er nog lekker van!