Florida en cruisen 2015 deel 7

29 mei 2015 - Bonita Springs, Florida, Verenigde Staten

Dinsdag 26 mei

Deze Sleep Inn heeft het certificaat van uitmuntendheid op Tripadvisor al 5 jaar achter elkaar ontvangen. We hadden dan ook hoge verwachtingen. Misschien wel te hoog, want echt bijzonder vinden we het niet. We missen bijvoorbeeld de koelkast op de kamer. Ook het ontbijt viel wat tegen, we konden tot 09.30 uur ontbijten  en wij waren er iets voor 9 uur maar er waren al veel dingen op… Tja…

Gelukkig scheen de zon en hebben we heerlijk bij het zwembad gelegen. Er was één mevrouw die steeds naar ons keek en glimlachte en op een gegeven moment zocht ze contact. Bleek ze een beetje Nederlands  te kunnen omdat haar moeder Nederlandse is. Haar moeder kwam uit Enschede en ze had familie in Hengelo en Almelo wonen. Hoe leuk is dat? We hebben uitgebreid gekletst.  Ze moest weg maar ze wil van de week nog weer met ons kletsen. Altijd handig, New Best Friends in Amerika …LOL. Jeroen zei al… misschien kunnen we wel aan woning ruil doen. Ze woont in Oklahoma… dat is nou niet de leukste staat van Amerika maar ach…who know’s… ;-)

Tegen half 3 naar The Shops at Wiregrass gereden, hier in Wesley Chapel. Een vrij nieuw aangelegd iets met winkels, restaurants, fonteintjes, palm bomen en bankjes. Eerst hebben we bij Panera Bread een broodje gegeten en toen naar Macy’s. En daar hebben we ruim 2 uur door gebracht. Ik zal hier niet allemaal vertellen wat ik aan kleding gekocht heb, maar het was ontzettend in de opruiming (en als toerist ontvang je nog eens 10% korting!) en “alles” stond leuk en paste goed. Kortom, I’m happy!  Daarna nog even verder rond gelopen maar het werd ontzettend donker, dus richting auto. Helaas redden we het niet op tijd en hebben een tijdje staan schuilen. Toen het iets minder werd een sprintje getrokken naar de auto. Inmiddels was het 19.15 uur en besloten we op zoek te gaan naar een Sweet Tomato in Tampa. In werkelijk noodweer er naar toe gereden, lekker gezond gegeten en met nog meer noodweer naar de Walmart in Wesley Chapel gereden. Echt niet normaal hoe het te keer gaat, bliksem en donders. Maar goed, we zien steeds beelden op tv van het noodweer in Texas, dan mogen wij niet klagen! Maar de tijd in de auto was zoals altijd in Florida erg prettig omdat we dan altijd naar Delilah luisteren (105.5) Heerlijke muziek met live contact met luisteraars die hun problemen aan haar voorleggen. Niet goed uit te leggen, maar omdat we nu natuurlijk al vaak in Florida zijn geweest is dit een soort van thuis komen.

Bij de Walmart een paar kleine boodschapjes en tegen 22.15 uur waren we weer op de kamer.  Het was een zeer geslaagde dag!

Woensdag 27 mei

Bah, wat vliegt de tijd!

Eerst zijn we naar het auto verhuur bedrijf geweest omdat er een lampje op het dashboard brandde dat aan gaf dat de bandenspanning te laag was. We werden gelijk geholpen maar de bandenspanning was oké. Toen we weg reden brandde het lampje nog maar later op de dag niet meer…prima.

Daarna zijn we naar de Gulf of Mexico gereden, de andere oceaan. (Florida heeft dus zowel aan de oost als west kant een oceaan). We hebben weer gekozen voor een route zonder snelweg. Je ziet hier echt hoe moerassig het is. Heel veel kleine meertjes met prachtige huizen er om heen. En die schitterende bomen met die “hang dingen”…echt mooi.  Aan de kust even in het Fred Howard Park geweest en door wat kleine plaatsjes gereden. Het was lekker weer, zon en wat wolken met 33C. In het begin van de middag op een terrasje een hotdog gegeten en toen weer richting hotel. Nog even genieten van het zwembad en de zon. Tegen 17.30 uur weer in de kleren voor “happy hour” wat het hotel hier op doordeweekse dagen organiseert. Deze keer kwam er zelfs een wereld beroemde artiest optreden, een zanger met gitaar. Zijn naam is Ronny Elliot…jullie kennen ‘m vast wel……….net als wij….NOT. Maar laten we niet lullig doen…het idee is leuk en er was lekker Mexicaans eten, 2 biertjes de man en volop limonade. Wij hadden ons buikje dus al mooi vol en het restaurant wat we in de planning hadden lieten we dus voorbij gaan. Tegen 19.30 uur zijn we LOPEND naar Dairy Queen gegaan voor een ijsje. Wat een verschil met gisterenavond. (We zagen trouwens vanmorgen op het journaal dat er veel automobilisten gestrand waren tijdens het noodweer van gisterenavond….we hebben dus mazzel gehad) We liepen weer terug naar ons hotel en toen schoot mij te binnen dat ik nog graag een geur-dingetje wilde van de Cracker Barrel . En die zat een eindje verder op, dus daar ook weer LOPEND naar toe. Even in het winkeltje  gesnuffeld en het geur-dingetje gekocht en met een bak koffie buiten in de schommelstoelen gaan zitten en een spelletje dammen gedaan. Dit zijn de kleine dingen in de vakantie die het weer zo leuk maken.

Donderdag 28 mei

Om 9.15 uur hadden we al ontbeten en uitgecheckt en reden we een stukje naar het zuiden. Onze eerste stop was bij de Premium Outlet Ellenton. Wat een verschil met Orlando….er was hier niets te doen. Best een tijdje rond gelopen maar niets gekocht. Nog een stukje gereden en toen bij DQ op een terrasje geluncht. Ongeveer een kwartiertje voor ons hotel zat Miromar Outlets. Daar zijn we 2 jaar geleden ook geweest en heb ik 3 van die gave Disney vesten gescoord. En toen kwam de grootste teleurstelling aller tijden……….de Disney Outlet was er niet meer……boehoehoe!!  Nog wel even bij Ralph en Tommy gekeken maar alles is ondanks de afprijzing duur, misschien beter gezegd…wij vonden het allemaal te duur.

Goed, door naar de Comfort Inn in Bonita Springs. Dit maakte veel goed…;-) Wat een balzaal van een kamer, met balkon…en mega fauteuil, een eethoek met 4 stoelen, koelkast, magnetron en koffiezet apparaat. En beneden bij het zwembad was de verassing ook groot, nog nooit zo’n groot zwembad bij een hotel gehad. Zoooooooo jammer dat we hier maar 1 nacht zijn.  We hebben ons zelf ingecheckt bij Air Berlin en deze keer waren we op tijd en hebben dus een zitje van 2 kunnen kiezen. Ook de boarding passes zijn al geprint.

Het beste hebben we bewaard tot de laatste dag, we zijn heerlijk uit eten geweest bij Olive Garden.  Dit restaurant lag bij Coconut Point. In dit gedeelte van Florida wonen veel (gepensioneerden) met geld en dat is te zien. Het was allemaal weer zo mooi aangelegd, met fonteinen, bruggetjes, palmbomen enz enz. We waren echt onder de indruk!                                                                                            Toen nog 1 keer naar de Walmart voor mijn mascara en een korte broek voor 9 dollar! Op de terugweg op het terras van Starbucks koffie en lemon cake. Onze avond kon niet meer stuk. En het is echt een heerlijke temperatuur nog ’s avonds, zo rond de 25C met een koel briesje.  We hebben begrepen dat het in Nederland koud is….bah.

Morgen gaan we rond 11.00 uur dit hotel uit en rijden dan in ruim 2 uur naar Miami Airport. Daar leveren we ons geinige karretje in en geven we onze koffers af. En dan gaan we , als alles op tijd verloopt, om 16.00 uur de lucht in en landen we om 07.00 uur op Düsseldorf.  Heb je dan om 09.00 uur de koffie klaar Anneke?

Zo….zoals altijd de eind conclusie van onze vakantie:

De cruise was meer dan fantastisch! We gaan beslist vaker cruisen en mijmeren al over bepaalde bestemmingen. Florida was als vanouds fijn, maar we gaan NOOIT meer rond Memorial Day naar Orlando. Voor ons doen hebben we weinig kilometers gereden en best veel tijd genomen om te zwemmen en zonnen. Ook best wel een keer fijn, maar de volgende keer gaan we waarschijnlijk meer dingen bekijken op plekken die nieuw voor ons zijn.

Bedankt weer voor alle leuke reacties, super leuk Edith om ook ff wat van jou te horen!

Tot de volgende keer…de aftel app op mijn telefoon staat op 79 dagen. Dan gaan we naar Oostenrijk.

Bye Bye Everyone

J&M

1. Nelleke:
    29 mei 2015
    Het was weer een genoegen om deze reisverhalen te lezen en op de hoogte te blijven van jullie ervaringen, bedankt!!
  2. Miriam:
    29 mei 2015
    Het was idd weer heel leuk om de verhalen te lezen en de foto's te bekijken. En net of we ook een beetje op vakantie zijn, haha. Geniet er nog even van de laatste uurtjes en een goede terugreis gewenst.
    Tot zondag.
  3. Anneke:
    29 mei 2015
    Ik heb de koffie klaar! Zorgen jullie voor donuts??hahahah goede reis!! Xxxx
  4. Marloes:
    29 mei 2015
    Ik heb weer genoten van jullie reisverhalen! Fijne reis terug!!

Gr.
    Marloes
  5. Monique:
    29 mei 2015
    Was weer leuk de verhalen te lezen. Mooi dat jullie je weer prima hebben vermaakt. Met weer een nw vakantie in het vooruitzicht zeg ik goede reis en aftellen maar
  6. Marlien Dijkers:
    29 mei 2015
    Heey het was weer een mooi verhaal en mooie fottos die fotto met die kiker is ook mooi leuke dagen nog marlien dijkers
  7. Jan,Janet, Colin en Dustin:
    29 mei 2015
    Het was weer een geweldige reis die jullie gemaakt hebben. Wij hebben volop meegenoten en hopen dan ook dat jullie een beetje van het mooie weer mee kunnen nemen naar huis (volgens de berichten wordt het volgende week heerlijk weer hier!) Goeie terugreis!! Liefs van ons
  8. Theo:
    29 mei 2015
    Alsof we er zelf bij waren bedankt!

Theo, ja die van Edith
  9. Edith:
    29 mei 2015
    Haaaaa, goede reis back home. Bedankt voor het meegenieten. Gr Edith.
  10. D&J:
    30 mei 2015
    T'was weer genieten. Heul jammer dat het weer voorbij is MAAR ........... De teller staat nog maar op 78!!
  11. Yvonne Evers:
    30 mei 2015
    Ahhhhhh.... Nu is het alweer voorbij. Wat moet ik nu bij de koffie doen dan? Maar weer een boek pakken dan?

Welkom thuis x