Madeira deel 1

4 juli 2006 - Funchal, Portugal

Deze Madeira verhalen komen uit het mail archief van Rob. Ik was heel blij dat hij nog iets had zodat ik deze site compleet kan maken. Helaas missen er wel 1 of 2 verslagen. Maar het geeft in ieder geval een beeld van onze heerlijke eerste vakantie.

Onze eerste echte vakantie samen! We hebben we zin in.

Hoi allemaal, vanuit een prachtig Madeira ff een verhaaltje: we zijn zondagnacht om 01.30 vertrokken richting Schiphol. Op lang parkeren de auto weg gezet en ingecheckt. Ging allemaal vlot. Natuurlijk even taxfree geshopt.

Om 06.05 vlogen we en alles ging goed, tot..............de piloot vertelde dat we een tussen stop in Lissabon zouden maken, zogenaamd om één of ander reservoir te vullen. Ter plekke hebben eerst 2 uur in het vliegtuig gezeten en toen bleek dat er " iets" stuk was. We werden met een bus naar het vliegveld gebracht en aan ons lot over gelaten.....niemand vertelde hoe nu verder. Daar hingen we met ruim 100 man maar een beetje bij elkaar, echt belachelijk. Toen kwam er een man van het vliegveld, dus niet van Transavia, vertellen dat we naar een hotel werden gebracht. ZUCHT!!!! Daar aangekomen kregen we allemaal een kamer en om 12.00 kregen we een uitstekende lunch.  Er zou om 14.00 uur een monteur met onderdelen vanuit Nederland op Lissabon landen en die zou kijken of het gerepareerd kon worden, kortom, we konden niets anders doen dan wachten op bericht, dus niet de stad in of zo. Na een dutje naar de bar gegaan en daar hing een briefje, om 19.00 uur diner...... ook weer heel goed, en ja.............zowaar hoorden we toen dat we om 23.00 uur werden opgehaald en om 02.30 (!!!!!) zouden vliegen. Dus maar weer een hazeslaapje (dit keer echt een haze slaapje Anneke...hihi) en om 23.00 de bus in. In een lange rij om in te checken (was eerst niemand aanwezig) en daarna wachten en hangen, niets was open......weer diepe zucht..... Uiteindelijk vlogen we om 02.45 uur en waren we na een bus shuttle om 06.00 in ons hotel. We hebben maar besloten om het ontbijt over te slaan en wat bij te slapen. Heel erg zonde om zo de eerste dag te moeten beginnen.

Maar dan nu vrolijke berichten: wat een hotel! Zo gaaf, en vooral de kamer, een bed van wel 3 meter breed.......je verdwaald er in...hahaa...........mooi balkon en prachtige zwembaden, tuin en uitzicht op zee. We zijn weer helemaal bij gekomen, vanmiddag ff gegeten op een terrasje en daarna bij het zwembad gelegen en gebubbeld in de whirlpool. Net ff bij de bijeenkomst van het reisburo geweest, glaasje Madeira er bij en nu op naar de pizzeria.

Tot de volgende keer.