De vele staten reis 2014 deel 2

9 juni 2014 - Kissimmee, Florida, Verenigde Staten

We zijn weer thuis! Wat een super gevoel om hier weer te zijn!

Vrijdag 6 juni om 05.30 uur opgestaan en nadat we de tank nog even hadden vol gegooid reden we tegen half 7 naar Schiphol. Het was best druk maar gelukkig geen file. Auto op “lang parkeren”, de shuttle bus naar het vliegveld en de E-tickets waren zo geprint. Om de vakantie maar gelijk goed te beginnen hebben we heerlijk ontbeten bij de Mac. Het taxfree shoppen hielden we voor gezien en om 11.15 uur zaten we in de lucht. United Airlines had het goed voor elkaar, we kregen veel te eten en te drinken en 8 uur later stonden we alweer in Washington aan de grond. Deze keer troffen we de chagerijnigste douaneambtenaar ooit, maar ons krijg je niet gek...keep on smiling. We moesten 2.15 uur overbruggen en gelukkig hebben ze tegenwoordig gratis wifi op de meeste vliegvelden dus de mobiele eenheid kon aan de slag..;-) De vlucht naar Orlando vertrok precies op tijd en iets meer dan 2 uur later, om 19.30 uur stonden we in Orlando. Gelukkig waren we nog niet helemaal munt want bij de Avis balie ging het niet helemaal goed. De reservering was allang betaald maar dat hadden ze ff over het hoofd gezien. Gelukkig kwam het goed, helemaal toen ik hoorde dat ze mijn lang gekoesterde wens in vervulling konden brengen...Er stond een Ford Escape voor ons klaar...joehoe...I'm so happy.

In deze geweldige bak reden we naar ons hotel, de Quality Inn & Suites. Wat een fijn hotel. We hebben de koffers in de kamer gezet en zijn nog even naar de supermarkt gewandeld om wat drinken te halen. En pffff...wat is het nog warm! Toen we eenmaal in het heerlijke bed lagen, het was ondertussen 23.30 uur, waren we zo vertrokken.

Zaterdag:

We werden om 05.45 uur wakker, niet eens slecht voor de eerste dag. Wel heerlijk geslapen, erg fijne bedden en totaal niets gehoord van buiten af. Nog een beetje gedommeld, rondje gezapt en koffie in bed en even met mijn vriendinnetjes ge-appt. Daarna richting de ontbijtzaal. Ook dit is super goed, best veel keuze. De temperatuur is al heerlijk, het is wat bewolkt en het is DROOG! Na het ontbijt even internetten en toen brak het zonnetje door. Dus op naar het zwembad, het is zelfs een heated pool. Heerlijk gezwommen en in de zon gelegen. Dit hadden we zoooo niet verwacht (Anneke wel...). Tegen 13.00 uur hielden we het voor gezien, we moeten oppassen dat we niet verbranden. Even lekker onder de douche en toen voelden we onze magen knorren, niet gek na zo'n vroeg ontbijt. Op tv hadden we reclame van IHOP voorbij zien komen met heerlijke pannenkoeken belegd met aardbeien en banaan. Dat leek ons wel wat. Het restaurant zat aan de overkant, mooi makkelijk. Nadat we onze bestelling hadden geplaatst kregen we al snel ons eten...Jeroen neemt een hap en zijn gezicht betrekt...compleet bevroren aardbeien...Wat slecht! OMG zegt de serveerster....manager er bij...1000 excuses en snel een nieuwe poging. En die waren zalig. Onder het eten plannen gemaakt voor de rest van de dag. Eerst de Walmart. Daar hebben we weer ruim een uur rond gekeken. Deze Walmart heeft een grote Disney afdeling en ik liep kwijlend rond. Maar zowaar niets gekocht. Wel water, koekjes, en make-up. Daarna door naar de Premium Outlet aan de Vineland road. Het was hier zo mega druk, het verkeer werd door diverse sheriffs geregeld...Ze hebben er een grote parkeergarage bij gebouwd, die was er 2 jaar geleden nog niet. Alle plekken rondom de grote outlet waren bezet...echt niet normaal. Wij hebben geshopt bij Ralph en Tommy en zijn allebei met een T-shirtje geslaagd.

Het leuke was vandaag dat ik er zonder TomTom naar toe kon rijden. Ik weet gewoon de weg hier...das eigenlijk niet normaal he? Tegen 19.00 uur een klein hapje bij de Taco Bell gegeten en daarna de auto illegaal aan de overkant bij Old Town Kissimmee neer gezet. Het was nog steeds heerlijk weer. Hoezo geeft Weather.com steeds aan (en nu nog steeds) dat er elk uur kans op regen is? Nou ja...prima...als het bij “kans op” blijft. We zijn langs alle oldtimers gelopen die klaar stonden voor de parade stonden en daarna we wisten een mooie zitplek te bemachtigen ruim voordat de optocht begon. Top. Het was weer genieten...wat blijft dit toch leuk. De lucht werd heel erg donker en het begon harder te waaien (heerlijk want het was nog steeds 30C) maar het bleef droog. Voordat de optocht begint hoor je het Amerikaanse volkslied door de speakers en alle Amerikanen gaan staan met hun hand op hun hart. (Kippevel) En dan komen er ruim 200 oldtimers voorbij. Na die tijd nog even langs de aparte winkeltjes gesjouwd en toen terug naar de auto. Om 22.15 uur waren we op de kamer, moe maar voldaan van deze eerste topdag in “ons Orlando”.

Zondag:

Tot 07.00 uur uitgeslapen! Gauw even spieken welk weer het is..en het is goed. Bewolkt maar droog. Ook nu weer lekker uitgebreid ontbeten en wat gelezen op de kamer. De zon brak door en tegen half 10 lagen we inclusief mijn gave luchtbed (een soort hangmat met een opblaasrand) in het water. ZALIG... het lijkt wel of we extra genieten omdat we dit niet hadden verwacht. Vanmorgen geen privat pool maar kennis gemaakt met onze jongste BFF...,,;-) Een heel lief grietje van een jaar of 6 die van alles van ons wou weten. Echt gezellig! Helaas moesten ze op een gegeven moment naar huis en hebben we haar uitgezwaaid...It was nice meeting you my love! Tegen half 2 yoghurt en fruit en douchen. We gingen op pad naar Downtown Orlando, waar een mooi stads park (Lake Eola park) moet zitten. Wouw.........wat gaaf. In Kissimmee heb je alle drukte van Disney, de shops en restaurants en hier heb je een oase van rust. Er was zelfs een gezellige braderie en met een bakkie koffie hebben we languit in het gras gelegen. We hebben rondom het park gewandeld en diverse vogels, zwanen, reigers, schildpadden en eekhoorns gezien. Midden in het meer een mooie fontein en rondom (deed ons wat denken aan Central Park in NY) hoge gebouwen. Het was ondertussen 33C met een gevoelstemperatuur van 37C dus een Coca Cola light break was geen overbodige luxe! Na een laatste wandeling dan toch terug naar de auto en richting de International Drive. We hebben gegeten bij Cici's Pizza en hebben de I Drive helemaal afgereden. Deels een feest van herkenning en deels verbazing wat er allemaal bij gebouwd is. Daarna door naar Downtown Disney. Mijn hartje begon al sneller te kloppen! Ook hier weer mega druk, maar toch gezellig. Natuurlijk in de grote World of Disney geshopt en een leuke Snowglobe gekocht. Ook de rest van de winkels bekeken en toen............begon het te regenen. Gelukkig maar, klopt er in ieder geval nog iets van de voorspelling...;-) Het stelde niets voor, we konden gewoon in onze korte broek en T-shirt blijven lopen. Op de terugweg nog even een achteraf weggetje gereden en vanaf daar hadden we mooi zicht op het vuurwerk wat vanuit één van de Disneyparken komt. Om 22.30 uur waren we weer thuis. Een gouden randje dag was het!!

Liefs

J&M

ps: de 1e foto's zijn ook geplaatst. Ik probeer ook nog filmpjes te plaatsen, maar de wifi snelheid werkt nog niet echt mee.

1. Miriam:
    9 juni 2014
    We zijn er weer bij ;-).
    Leuk verslag en mooie foto's.
  2. Theo:
    9 juni 2014
    Zo dan, 3 verslagen in 1! Mooie, leuke herkenbare verhalen, doordrenkt met enthousiasme!

Enjoy!
  3. Marion en Fred:
    9 juni 2014
    Leuk lijkt mij ook wat al dat eten en wordt net zo bruin als ik fijne dagen nog
  4. Barbara:
    9 juni 2014
    Mooi weer om te lezen. Zo genieten we aan deze kant van de oceaan ook een beetje mee. Ik kijk al uit naar de volgende
  5. Monique en Jos:
    9 juni 2014
    Wat leuk om jullie weer te volgen.
    Geniet er lekker van, jullie gaan een mooie trip maken!
  6. Anneke:
    9 juni 2014
    Haha de vragen uit mijn whatsapp zijn al beantwoord!! Geniet ze!
  7. Rob:
    9 juni 2014
    Wat een mooi begin al weer! En complimenten voor de webpagina!
    Zo te lezen (en te zien) hebben jullie het ook al prima naar jullie zin. Houden zo, en we duimen voor blijvend goed weer.
    Geniet ze!
  8. Monique:
    9 juni 2014
    Leuk om weer jullie reisverslag te lezen. En we zijn weer thuis? Als jullie het dan maar over jullie 2e thuis hebben ;-).
  9. Jan Wegink:
    10 juni 2014
    Hallo Mieke en Jeroen.
    Hartelijk dank voor jullie verslag. Wat een enthousiasme.
    En wat fijn, dat het weer veel beter is dan jullie dachten.
    Ik blijf jullie met grote belangstelling volgen.
    Tot de volgende keer en blijf genieten.
    Liefs Pa.
  10. D&J:
    11 juni 2014
    We beleven het weer "live" mee. Het duimen van ons allemaal voor goed weer helpt dus toch