De vele staten reis 2014 deel 3

12 juni 2014 - Savannah, Georgia, Verenigde Staten

Hoi allemaal,

dank voor jullie leuke reacties!

Maandag:

Ook nu weer iets langer kunnen liggen! Na het ontbijt met Anneke geskypt en door haar goede invloed begon de zon te schijnen. We zijn ruim een uur wezen zwemmen en zonnen en toen waren we er klaar mee. Het is behoorlijk wam en de zon brandt er op. Op de kamer koffie, yoghurt en fruit en nog wat geluierd. Tegen half 2 op pad om lekker te shoppen. We zijn op diverse plekken geweest en onderweg hebben we dan eindelijk een echte regenbui gehad van wel een kwartier. We zijn o.a. bij de Premium Outlet aan de I Drive geweest. De drukte van het weekend was gelukkig weg en we hebben leuke dingen gekocht. Daarna wezen eten bij Sweet Tomato en hebben we door alle sla en groentes weer wat vitamines binnen gekregen. Op de terugweg naar The Loop gereden waar ook nog allerlei grote winkels bij elkaar zitten. Aan de US 192 (waar ons hotel aan zit) puilt het uit van de giftshops en Disney outlets en dat werkt erg aantrekkelijk natuurlijk. Tegen 22.00 uur hadden we de knollen wel op en zijn we naar het hotel gegaan. Onze laatste nacht hier, morgen richting Savannah! De weersvooruitzichten zijn daar hetzelfde als hier, wel 60% kans op regen....maar daar trekken wij ons dus niets meer van aan...;-) En de temperatuur is heerlijk, zo'n 33C.

Dinsdag:

Bye Bye Orlando...tot ooit!! Tegen 09.00 uur reden we weg, onze eerste stop is Daytona Beach. We hadden nog even last van al het verkeer dat op de snelweg richting Disney reed maar daarna schoot het lekker op. En nogmaals....wat een gave auto. Je kunt zelfs tegen het dashboard praten en ze voert opdrachten uit......;-) Alles is futuristisch verlicht. Dus het is genieten! Om half 11 konden we het strand van Daytona beach op rijden... alleen moet je daar tegenwoordig voor betalen. En het ging ons alleen om het idee, dus dat hebben we niet gedaan. (Daytona staat o.a. hierom bekend) We hebben de auto geparkeerd en zijn het strand opgelopen. En de zon brandde al goed! We hebben heerlijk door de branding gelopen, het water was gewoon lauw. En natuurlijk even bij de auto's gekeken, maar het is eigenlijk niet veel anders dan een parkeerplaats op het strand. Het was tijd voor koffie maar geloof het of niet...we vonden het te warm in de zon (het is ook nooit goed...is het toch mooi weer.....gaan ze binnen zitten). Lekker bakkie gedaan in een typische Amerikaanse diner en daarna terug naar de auto. De volgende stop was een stukje noordelijker, de Premium Outlet van st. Augustine. Zo waar heeft Jeroen nog een mooie polo kunnen scoren bij Ralph. En toen de navigatie op Savannah, een rit van 3,5 uur. Savannah ligt in Georgia, dus na Florida onze 2 staat. Onderweg een keer getankt en wat te drinken gehaald en om 16.30 uur waren we bij de La Quinta Inn & Suites Pooler. Ook weer een mooi hotel. Na het inchecken nog even naar het zwembad om af te koelen. Koffie uit de lobby mee, luchtbedje mee....life is good. 's Avonds gegeten bij een, voor ons nieuwe, hamburgerketen Krystal. Onze eerste hamburger hier, en het was een goede keuze samen met de Chilly Cheese Fries. Daarna door naar de Wal*mart want nu het toch mooi weer blijkt te zijn willen we allebei een luchtbedje. En de avond hebben we afgesloten aan de River Street in Historic Savannah. Hier rond gewandeld en al een klein beetje kunnen zien van het mooie Savannah. Morgen meer......!

Woensdag:

De Franse krant Le Monde noemde Savannah de mooiste stad van Amerika. Dat dankt de stad vooral aan de weelderige parken en elegante huizen.

Nou...wij zijn nieuwsgierig! Eerst ontbijten en zwemmen en zonnen. Een ritueel waar we heel goed aan kunnen wennen. Aan het begin van de middag reden we richting Savannah.(Een kwartiertje van ons hotel af) Eerst reden we de mooie brug over naar de staat South Carolina!! Want zodra je de Savannah River over steekt ben je dus in een andere staat. Weer een staat op ons lijstje...

Er zijn hier 24 parken, bijna aan één geschakeld in de stad. Wij beginnen bij de grootste: Forsyth Park. Terwijl we de auto uit gaan is het al aardig donker en begint het flink te waaien. We verbeelden ons dat de mensen gehaast het park uit lopen. Maar wij hebben meer van dit soort luchten gezien en hopen dat het over waait. Het is hier ontzettend mooi, vooral de bomen waar een apart soort groen aan hangt. We wandelen het park uit, op naar het volgende als het wel heel donker wordt. We besluiten om toch om te keren, we hadden een koffietent gezien midden in het park, als we de auto niet droog halen kunnen we altijd nog schuilen.......wat een vooruitziende blik. Na een paar tellen hoosde het en konden we nog net een sprintje trekken. Tja, dan maar aan de koffie en white chocolate raspberry cheese cake....;-) Al met al een uur daar gezeten, het klaarde iets op en in de motregen naar de auto gelopen. Jammer! Maar goed, toen maar hennig an door alle straten gereden en even wat boodschapjes gedaan. Na ruim een half uur werd het droog en hebben we de auto vlak bij het water geparkeerd. We zijn weer naar de River Street gelopen en hebben de leuke pandjes en winkeltjes bekeken. Er zat een winkel, de Savannah Candy Kitchen met zoveel soorten snoep, alles werd er ter plekke gemaakt en dat alles in een ouderwetse authentieke stijl. Echt leuk. www.savannahcandy.com  Op een balkon van een lokale tent heerlijk gegeten. En het bleef droog met gewoon weer 35C! Top dus. Op ons gemak weer terug naar de auto. Het is een mooie stad met statige Victoriaanse huizen, maar ook een stad van (en voor) kunstenaars, zwervers en wiet rokers. Af en toe kregen we een wat onprettig gevoel. In de loop van de avond terug en gelezen en dit verslag geplaatst.

Vandaag zijn Freddy en ons lieve buuf Marietje jarig. Van harte gefeliciteerd.

Morgen naar Atlanta

Liefs J&M

(video plaatsen lukt nog steeds niet, te grote bestanden voor de wifi...jullie moeten het maar doen met de foto's)

1. Theo:
    12 juni 2014
    Savannah is inderdaad erg mooi. Vergeten jullie de Bull Street dniet! de straat met de vele pleintjes zij The Jewels of The City noemen. Allerlei mooie beelden in kleine parkjes en gebouwen in 1 straat, een heel lange straat dat wel. Het einde is een schitterende fontein in het Forsyth Park.
  2. Marion en Fred:
    12 juni 2014
    DAnk dat je aan mijn verjaardag heb gedacht ,goed dAf jullie aan je
    Gezondheid denken veel groente eten fijne reis verder
  3. Janet en Jan:
    12 juni 2014
    We reizen heerlijk met jullie verder....en genieten van de mooie foto's
  4. Yvonne Evers:
    13 juni 2014
    ik reis op deze manier echt met jullie mee. Prachtig geschreven en heel beeldend. Ga zo door ;)
  5. Marlien dijkers:
    14 juni 2014
    het ziet er allemaal heel mooi uit en de fottos en het rijsverslag is ook mooi en voor al de fottos fijne vakansie nog groetjes marlien