De vele staten reis 2014 deel 4

14 juni 2014 - Atlanta, Georgia, Verenigde Staten

Hoi allemaal,

Donderdag:

Om 09.00 uur reden we weg, bijna 4 uur te gaan. Het was een prima route, een stuk van 155 km rechtdoor en nog een stuk van 100 km rechtdoor, dus lang leve de cruise control en coffee to go. We wilden niet rechtstreeks naar Atlanta, we namen een omweggetje naar Stone Mountain. Een apart natuur verschijnsel, een berg helemaal van steen. Het ligt midden in een State Park met erg mooie natuur. We hebben entree betaald en de auto geparkeerd bij de skyride...in het Nederlands de kabelbaan...maar dan wel in Zwitserland gemaakt. We gingen naar boven en alleen zoals Amerikanen kunnen werden we onderweg begeleid door een man die deur bedient en ontzettend grappig was. Boven had je rondom prachtig uitzicht en kon je over de redelijk platte stenen berg lopen. Echt heel apart. En in de verte zag je de skyline van Atlanta en natuurlijk de rest van Georgia. Nadat we beneden waren hebben we de hele route door het park gereden en van de mooie natuur genoten. Na het park hebben we bij Subway een broodje gegeten. Daarna was het nog een klein half uurtje naar ons hotel, de Clarion Suites. Wouw...we hebben een goede deal gemaakt op Hotwire! Op de kamer konden we nog net de openingswedstrijd in Brasil zien. Later zijn we nog even weer op pad geweest voor wat boodschappen. Echt honger hadden we na het broodje Subway niet dus we hebben een klein snackje gegeten en yoghurt mee genomen voor op de kamer. Jeroen heeft voor dat het donker werd nog even een stukje hard gelopen. Een echte Die Hard! De rest van de avond eindelijk eens een beetje Amerikaanse tv gekeken.

Nog even zeuren over het weer. Vooruitzichten waren bewolkt en 60% kans op regen. We hebben best wat zon gehad en onderweg een klein buitje. We gaan er maar vanuit dat de rest van de vakantie net zo zal zijn. De temperatuur is hier wel wat minder, zo rond de 28C. Voor mij helemaal prima, Jeroen vond het “wat koud” …...........

Vrijdag de 13e.... oei...een slecht voorteken?

In ieder geval is mijn vriendinnetje Gerrie jarig.....ze is een echt old wief geworden! ;-) 50!!!

Ook in dit hotel een uitgebreid ontbijt met warme producten naast de “standaard producten”. We door breken het ritueel en gaan op pad. We gaan naar het centrum van Atlanta. Wat een grote stad! Via de 6 baans snelwegen (we zijn er trouwens binnen 20 minuten) hebben we mooi zicht op de wolkenkrabbers. We parkeren de auto en lopen door het Centennial Olympic Park, aangelegd voor de Olympische Spelen in 1996. Het is echt prachtig. Er zijn veel kinderen op Summer Camp en zij genieten van de fontein met dit mooie weer. Wij gaan door naar de World of Coca Cola. Hier in Atlanta zit het hoofdkantoor en is ooit in 1886 Coca Cola uitgevonden door een apotheker, Dr. John S. Pemberton. De rest is history! We betalen de entree en gaan naar binnen, naar de wereld van Happinness! We waren wat sceptisch maar het was echt leuk, vooral de film over Happinness van over de hele wereld. Coca Cola verbindt ons op een mooie manier. Je zag van 120 jaar items, producten, reclame uitingen enz. en je kon 60 smaken proeven. Na dit hebben we een stuk door Downtown gelopen, CNN hoofdkantoor gezien, de Philps Arena, het reuzenrad en nog een stuk van het park. Daarna naar de beroemde Drive In, the Varsity, The World's Largest Drive-In. Dat was toch zo leuk!! Je parkeert de auto, er komt iemand bij je die de bestelling op neemt, hij komt terug met een dienblad wat ze aan je raam hangen en je eet. De man van de bediening was te aardig, toen hij hoorde dat we voor het eerst hier waren, kregen we zelfs hoedjes...hahah. Zie de foto's!!

En toen begon de tijd te dringen. Terug naar het hotel, voor DE WEDSTRIJD. Het was druk op de snelweg, maar dat was begrijpelijk....iedereen ging natuurlijk naar huis om Nederland - Spanje te zien! :-)

En wat zijn we blij dat we terug zijn gegaan...onze oranje veren hebben geholpen...wat een gave wedstrijd....wat een top uitslag. Anyway.........dat weten jullie allemaal al.

Na wat Facebook perikelen gingen weer happy op weg. Bij Coca Cola was het liedje On Top Of The World (van Imagine Dragons) en dat hebben we eigenlijk de hele avond verder gezongen.

We hadden gisteren al gezien dat het tijdens de spits erg druk was, vooral op de snelweg. Nu stond er een 20 kilometer lange file en alle toegangswegen stonden vast. Overal politie om de boel nog wat in gareel te houden. Maar goed, we moesten toch op pad...tanken, eten en boodschappen. Dus de TomTom op “vermijd snelwegen”, dat dat ook niet echt hielp is zacht uitgedrukt. Wel was het een prachtige route door mooie woonwijken met huizen die je voorstellings vermogen te boven gaan........werkelijk wat een schitterende kastelen!)  1,5 uur later was de tank vol en zaten wij bij Folks southern kitchen. H E E R L I J K gegeten! Nog even wat drinken voor op de kamer gehaald bij Walmart en toen waren we binnen een kwartier weer terug bij ons hotel. Wat een verschil.

Al met al een top dag!

Het was vandaag op een piep klein buitje na droog, maar de hele dag bewolkt en zo rond de 30C.

Zaterdag:

En vandaag is Marion jarig.........ook al 50 jaar geworden!

Vandaag hielden we ons aan het ritueel, maar dan wat later op de ochtend. Jeroen heeft eerst wat gesport en ik de site bij gewerkt. De zon was er ook al en tegen half 1 lag ook het zwembad helemaal in de zon. Dus...luchtbedjes mee en genieten! Dit hebben we best een hele tijd vol gehouden, ondanks de wolkenvelden. Einde van de middag douchen en op pad. Helaas troffen we ook nu weer drukte op de snelweg. Ons 1e stop was de geboorte plek van Martin Luther King. Hier is nu een mooi parkje aangelegd en er zitten wat info centers om heen. Al met al een indrukwekkende plek en mooi om gezien te hebben (en er maar weer eens bij stil te staan.... I have a dream!)

Daarna door naar het centrum. Ook hier weer bumper aan bumper. We hadden het adres van het Hard Rock Café in de TomTom gezet maar parkeren was een probleem, tenzij je de hoofdprijs wilde betalen. Als echte nuchtere Hollanders zijn we een stukje verder gereden waar je voor de helft van het geld kon parkeren. Terug gelopen verbaasden we ons nog steeds over de drukte. En helaas...bij het HRC bleek het net zo...bijna een uur wachttijd op een tafeltje. Daar hadden we nu geen zin. (Theo....jij had er wel willen zijn...allemaal New Kiss Stuff!!) Terug lopend naar de auto ontdekten we een leuk restaurant, The Mellow Mushroom en daar heerlijk gegeten. Prima afsluiter van Atlanta.

Op de kamer de route voor morgen bekeken. We gaan via de Great Smokey Mountains naar Pigeon Forge.