De vele staten reis 2014 deel 5

17 juni 2014 - Nashville, Tennessee, Verenigde Staten

Hoi hoi, hier zijn we weer!

Zondag:Happy Father's Day.

We beginnen de dag natuurlijk goed met een cadeautje van Youp en Yill aan Jeroen :-)

Aangezien we de duur van de route niet zo goed kunnen inschatten zijn we op tijd vertrokken, iets na half 9. Het was mooi rustig op straat. Vandaag gaan we de Great Smokey Mountains door kruizen. Onze eerste stop was om 10.00 uur in het plaatsje Helen, een na gebouwd Beiers dorp. Tja....wat zal ik zeggen....het was wel aardig. Typisch Amerikaans om het grootst te benoemen, wij vonden het op z'n hoogst grappig. Daarna begon de route al meer de Smokey's in te gaan.

Great Smoky Mountains National Park is een nationaal park in de Amerikaanse staten North Carolina en Tennessee, dat een groot deel van de Great Smoky Mountains beschermt. Met bijna 9,5 miljoen bezoekers in 2010 is dit het best bezochte park van het land. Het gebied is in 1934 ingericht als nationaal park en staat sinds 1983 op de Werelderfgoedlijst van UNESCO.

We kwamen door leuke dorpjes als Sylva en Cherokee. De route vonden we wel aardig. Maar het park is bekend om zijn oerbossen, dus je rijdt eigenlijk door bossen heen zonder echt mooie uitzichten. Ondertussen waren we weer een nieuwe staat binnen gereden, namelijk North Carolina. Gaaf, weer één in the pocket! We zijn er nog even uit geweest om te picknicken met yoghurt en fruit. Heerlijke temperatuur van 28C en af en toe zon. De weg begon gestaag te klimmen tot we de afslag kregen naar Clingman's Dome, het hoogste punt. Het was de moeite waard, wat een mooie vergezichten! Het weer was prachtig en helder, dus weinig last van de mist waar de bergen normaal om bekend staan.

Daarna de route richting hotel weer op gepakt. En.........weer een nieuwe staat, namelijk Tennessee, de 5e al! Ook deze afdaling alleen maar, met een maximum snelheid van 50 km per uur, tussen de bomen door. Helaas zijn we geen enkele beer tegen gekomen, er schijnen er wel 1800 te zijn in dit park! Maar we hebben ook maar een klein gedeelte gezien van dit immense park.

Zo'n 10 kilometer nadat je het park uit bent kom je in een totaal andere wereld....niet uit te leggen! De plaats Pigeon Forge, een totale drukte en gekte all over the top plaats. Een mix van Orlando en Las Vegas in het klein. De hoofdstraat zal iets van 6 kilometer zijn en is totaal vol gebouwd met hotels, restaurants, winkels, pretparkjes, kermis attracties, gekke winkels als the Christmas Store, theaters, waterparken, Dollywood (het pretpark van Dolly Parton) kartingbanen enz enz. Ons hotel staat aan het begin van deze straat en is een fijne Best Western. Onze kamer zit mooi op de begane grond, dus auto voor de deur en koffers er uit. Gauw de zwemkleding aan en even naar het zwembad. We zitten nog geen 5 minuten in de hottube en het begint met toch te waaien en te donderen. Iedereen gaat weg, wij dus ook. En ja hoor, een hoos bui van ruim een uur. Goed, dan maar even een haze slaapje...;-)

Voor het avond eten had ik iets op tripadvisor gelezen, de nummer 1 van alle eetgelegenheden. Poynor's Pommes Frites, waar je Belgiche Friet en Duitse Bratwurst kunt eten. Na wat zoeken, het bleek in een nieuw aangelegd uitgaans stukje te zitten, hebben we daar best lekker (buiten) gegeten. (Het was inmiddels droog en weer prima qua temperatuur. ) We hebben daarna heerlijk rond gewandeld, een ijsje gekocht en deze opgegeten op één van de vele schommel stoelen. Echt te leuk allemaal. En als afsluiting nog een mooie fonteinen show!

We zijn de hoofdstraat weer verder op gegaan, inmiddels was het al wat schemerig en was het mooi om alles verlicht te zien. Onze volgende stop was The Incredible Christmas Place en The Inn at Christmas Place. (En ik maar denken dat ik 12,5 jaar in de kerstsfeer heb gezeten met de kerstpakketten bij Makro) Dit is het HELE jaar kerst. Aan de ene kant van de straat een pleintje met alle kerstwinkeltjes inclusief bijbehorende kerstmuziek en aan de andere kant een hotel. Ongelofelijk een hotel met kerstbomen, kerstversiering, elke zaterdagmorgen kun je met Santa op de foto. Elke dag Christmas cookies en hot chocolat. Elke hotelkamer heeft kerstversiering. Je moet er maar van houden hahahah. Ik kan het niet eens allemaal na vertellen, we keken onze ogen uit en lagen in een deuk om dit alles!

Ook nog even een pitstop bij het Wax museum vanwege de mooie buitenkant. Zie foto's.

Op de terugweg naar ons hotel even tanken en gelijk even wat te drinken halen voor op de kamer. Ik een cola light, Jeroen 2 biertjes. Moet hij aan de kassa zijn ID laten zien.... Jeroen zegt....ik ben 46 hoor. I can't see it zegt de mevrouw en ik moest dus echt naar de auto om zijn paspoort te halen....hahahahahahahaah. De cremes van RINGANA maken hem jong!!!

Maandag:

Na een slechte nacht vanwege te zachte bedden liepen we richting de ontbijtzaal. En wat we al hadden verwacht....DRUK! Een lange rij wachtenden. Hier hadden we geen zin in. (De vakanties voor de Amerikanen zijn op 28 mei begonnen en dat is te merken. Geen enkele vakantie hebben wij zoveel drukte gehad).

Dus..............inpakken en weg wezen...........naar Denny's. En vanwege mijn verjaardag van morgen had ik een mailtje van ze gekregen dat ik gratis mocht ontbijten. (Net als Jeroen vorig jaar). Dat hebben we dus gedaan en we zijn weer super vriendelijk geholpen en er is zelfs voor me gezongen. Hoe leuk!!

Nog even wat in Pigeon Forge rond gekeken en tegen half 12 reden we de snelweg op richting Nashville, 345 kilometer to go. Niets over te melden, gewoon een saai stuk snelweg. Bij binnenkomst in Nashville werden we BLIJ!!!! De allereerste Jack in the Box van deze vakantie (helaas zitten ze niet in alle staten) Nergens anders hebben ze zulke heerlijke Milkshakes.

En ik kreeg nog een cadeautje ook.... we waren een andere tijdszone in gegaan en het is hier een uur vroeger. Mooi gratis een uur er bij dus.

Een half uur later waren we bij onze Best Western. Anneke had nog contact gelegd met het hotel om de kamer te laten versieren maar helaas....daar werkten ze niet aan mee. (stom...) Maar het is wel een fijn hotel met een mega suite!

Het is hier ondertussen aardig warm 35C dus lekker naar het zwembad. En toen was op eens 17.00 uur en was ik in Nederland jarig ;-) Van Jeroen mooie armbandjes gekregen en nog een waardebon. Top. En thuis had ik al 2 mooie tuin stoelen gekregen van mijn schoonouders!

Begin van de avond naar Music Valley Drive gegaan. Leuke straat namen hier, wij zitten aan de Music Circle. Daar hebben we een hapje gegeten en gekeken bij de Grand Ole Opry. Hier hebben alle grote Country artiesten gestaan ( the show that made country music famous). Ook zijn we het bijbehorende grote Gaylord Hotel in geweest. Ik had gelezen dat er tuinen, watervallen en rivieren in het hotel zelf zaten. We hebben hier rond gelopen maar het viel ons tegen, kwam ook doordat alles donker was. Waarschijnlijk zijn de tuinen met daglicht prachtig.

Je kunt niet in Nashville zijn zonder live muziek, dus op de terug weg naar ons hotel op een terras gezeten bij een leuke tent. En het bleef nog lang onrustig in Nahville!

Dinsdag:

Happy Birthday to me.... Wat ontzettend leuk wakker worden met alle appjes, Facebook berichtjes, mailtjes en E cards. Heel erg bedankt!

Geen ontbijt op bed maar “gewoon” naar beneden. Erg druk maar verder goed. Het was fantastisch weer. Dus lekker met het luchtbedje naar het water, nadat Jeroen zich nog even in het zweet had gewerkt in de gym. Met een heerlijk windje was het goed vol te houden. Tegen 15.00 uur hielden we het voor gezien. Even yoghurt en fruit op de kamer, douchen en weer op pad. Deze keer gingen we naar Downtown Nashville voor wat mooie parken en natuurlijk Broadway, waar alle muziektentjes zitten. Eerst hebben we in de brandende zon rond State Capitol gelopen met het betencennial park en het beeld van Andrew Johnson, de 17e president van Amerika. Ook the music city walk of fame en the Parthenon (replica van de echte in Athene) en zijn we een stuk over de brug gelopen die speciaal voor fietsers en wandelaars is gemaakt. Vanaf daar had je een mooi uitzicht op Nashville. Erg leuk allemaal om te zien. Daarna hebben we gegeten bij het Hard Rock Cafe. Na het eten nog even weer over Broadway gelopen en wat van verschillende bandjes genoten. Toch hadden we er iets meer van verwacht.

Op de kamer hadden we nog even weer de sport zender er op en hoe leuk is het dat de Amerikanen vol lof zijn over “the Dutch”. En wat jullie waarschijnlijk ook al hadden gezien is dat van Persie nu de hele wereld over gaat met een nieuwe trend #percieng (Iedereen plaatst foto's als of ze een snoekduik maken) We zijn er best trots op!

Groetjes J&M

ps: ik hoor van sommige mensen dat er problemen zijn met het plaatsen van een reactie. Erg balen vind ik dat. Ik heb geen idee hoe dat kan aangezien er wel reacties op komen. het moet gewoon kunnen, zowel bij de tekst als bij de foto's.

Als je boven in op "foto's" klikt en je zet 'm op dia dan krijg je de foto's mooi in volgorde te zien!

Bye Bye

1. D&J:
    Beginnend met
  2. Anneke:
    18 juni 2014
    geweldig allemaal weer, en heel veel bekende plaatjes! nog geline-danced in The Wild Horse Saloon??? hakke tene hakke tene holladijeee! Ik zie het jullie zo doen :-) ga zo door met de verhalen en foto's!!
  3. Janet en Jan:
    18 juni 2014
    Wat een mooie reis maken jullie weer.....genieten, genieten en nog eens van genieten!
  4. Yvonne Evers:
    geweldig, dat verhaal van die ID van Jeroen!!! hahahahaa
    en een goeie tip van die foto's op de Dia stand. Dat wist ik niet. Jongens, wat genieten is het weer hè? Mooi hoor die foto's met die prachtige vergezichten. Ik hou d'r zo van.
    Ga zo door.
    Liefs uit Enschedeeeee
    x Yvonne
  5. Helma:
    19 juni 2014
    Hi Mieke en Jeroen,
    Heb je advies opgevolgd en me prima vermaakt met jullie reisverslagen.
    Lekker genieten samen nog een week te gaan.
    Liefs Helma
  6. Theo:
    19 juni 2014
    Nog gefeliciteerd, en keep on smiling....