De vele staten reis 2014 deel 6

21 juni 2014 - New Orleans, Louisiana, Verenigde Staten

Hier zijn we weer!

Woensdag:

Na het ontbijt nog even wat tijd op de kamer door gebracht. In dit hotel is het uitchecken pas om 12.00 uur dus we konden in ieder geval de eerste helft van Australië – Nederland op de kamer zien. In de rust gauw de koffers in de auto en de 2e helft in de lobby gekeken. En gelukkig konden we met een goed gevoel de auto in! Vandaag naar Memphis, een rit van 3.15 uur. Onderweg één keer er uit en tegen het 16.00 uur naderden we Memphis. Het leek ons handig om maar gelijk door te rijden naar Downtown in plaats van eerst naar het hotel. Ons doel was om ruim voor 17.00 uur bij het Peabody hotel te zijn. Daar vindt elke dag de eenden mars plaats. Ik zal het toelichten. Ooit in 1930 vonden jagers het grappig om na de jacht 5 eenden mee te nemen en ze in de fontein van het hotel te zetten. De gasten vonden het grappig en het hotel besloot ze te houden. Er werkte een oud circus medewerker en hij kreeg de taak om voor de eenden te zorgen. Hij leerde ze te marcheren. Nu is het een attractie geworden. Elke ochtend om 11.00 uur worden ze vanuit hun Duck Palace op het dak via de lift naar beneden gebracht, daar ligt een rode loper klaar en marcheren ze naar de fontein. Om 17.00 uur worden ze weer op dezelfde manier terug gebracht. Hahhaah...wat een gedoe. We waren ruim op tijd …. dachten we....maar eenmaal in het hotel hadden vele voor ons zich al langs de route en op het balkon verzameld. We hebben dus geen goede foto's kunnen nemen. Maar we willen jullie deze pret niet onthouden dus ik heb ff wat foto's van google geplukt. Oordeel zelf.............. ;-)

Het hotel zat om de hoek van Beale Street, THE place to be voor de muziek en kroegjes. We vonden het gelijk al leuker dan in Nashville! Misschien ook omdat het allemaal afgezet is voor verkeer. Het was bloody hot dus nadat we alles hadden bekeken zijn we lekker gaan eten in een leuke bbq tent met heerlijke verkoelende airco en een blues zanger. Genieten dus.

Voor ons doen zijn we dus laat ingecheckt in het fantastische Days Inn Graceland. Wat een leuk hotel....ALLES is hier Elvis, van de lobby tot het zwembad, de kamer en de ontbijtruimte. Zie de foto's!

Later nog even een stukje over de Elvis Presley Boulevard gereden en eindelijk eens in CVS (drogisterij) geweest. De avond sloten we af met een ijsje van de Mac. Memphis is leeeeeuuukkk (klinkt als Ilse de Lange)

Donderdag:

Goed geslapen terwijl Elvis over ons waakte.... ;-) Ook hier een prima ontbijt. Daarna op naar Graceland. Het ligt letterlijk aan de overkant van de straat. We kochten onze tickets en sloten aan in de rij. Het is druk EN warm. Met een busje werd je naar de overkant van de straat gebracht. Daar gingen we hutje mutje achter elkaar aan door een gedeelte van zijn prachtige huis. Jammer dat het zo druk was want je kreeg niet echt de tijd om zo lang ergens te kijken. Ook kreeg je andere ruimtes te zien zoals het kantoor, een grote ruimte waar al zijn gouden platen, onderscheidingen enz. hangen In de meditatie tuin is een kleine fontein en daar omheen zijn de graven van Elvis ouders, oma en hemzelf. We vonden het erg indrukwekkend allemaal en we zijn blij dat we dit toch een keer gezien hebben. Met de bus weer terug naar de overkant van de straat en daar konden we met dezelfde ticket de Lisa Marie zien, zijn privé jet en ook een kleiner toestel. Vooral het grote toestel was erg gaaf om te zien, voorzien van alle gemakken. Vooral voor die tijd waarschijnlijk erg uniek. Even door de winkeltjes en natuurlijk een mok gekocht. Dan nog naar het automobiel museum waar de verzameling auto's van Elvis stonden. Persoonlijk vind ik de pink Cadillac nog steeds het mooist. Ondertussen liep het zweet je bilnaad in dus tijd voor het zwembad. Heerlijk in het water gespeeld terwijl Elvis ons toe zong. Ook hebben Anneke en Martin even mee gezwommen tijdens het skypen aan het zwembad. Te leuk!

Einde van de middag heerlijk even op de kamer gelezen en om 19.00 uur moesten we klaar staan. Een roze limo kwam ons ophalen om naar een restaurant Marlowe's te brengen...we doen gewoon even decadent...;-) Een super leuk restaurant natuurlijk ook helemaal vol met Elvis Stuff maar ook met “een wereld beroemde keuken”. We hebben lekker gegeten, vooral het toetje. De Limo kon ons ook terug brengen maar de calo's moesten er echt weer af, dus we zijn gaan lopen. Met gevaar voor eigen leven..............naast het feit dat trottoirs iets vreemds zijn voor Amerikanen (gaten, zand, soms niet eens een trottoir) zijn we op een haar na van de sokken gereden. Met een hartslag van 1000 waren we na een half uur weer veilig op de kamer.... (de limo was gratis hoor....)

Vrijdag:

Om 08.15 uur, na een klein ontbijtje, gooiden we alweeeeer de tank vol en zetten we TomTom op New Orleans. Dag Elvis...Until we meet again!! Na 5 kilometer draaien we de I55 op en moeten we 545 kilometer rechtdoor.... niet te bevatten toch....het is nog net niet van Almelo naar Oostenrijk alhoewel we wel Stuttgart rechts laten liggen.... We stoppen 2x onderweg, waarbij we tijdens de 2e stop onze benen strekken in de Walmart. Verder rijdt het zo prettig en rustig, we schieten goed op. Ook vandaag vinken we weer 2 staten op ons lijstje aan. Vanuit Memphis door kruisen we Mississippi en daarna rijden we Louisiana binnen....Dat is dus nummer 7!! We zijn 6 uur later bij ons hotel. En ook hier niets anders dan wouw. Deze Best Western LaPlace (een voorstadje van N O) is vrij nieuw en van alle moderne gemakken voorzien. Het is heerlijk weer, zo'n 28C en we duiken het zwembad in. Naast het hotel zit de Mac dus na een uurtje zonnen ff een ijsje gehaald.

's Avonds rijden we LaPlace in en eten bij de Taco Bell. Ook winkelen we wat in voor ons onbekende winkels en eindigen bij Dollar Tree (een soort Action maar dan nog goedkoper!!) We kijken onze ogen uit wat er allemaal te koop is voor $1,00. We hadden graag een extra koffer willen vullen.

Terug bij ons hotel de folderbak leeg gehaald, koffie en koekjes uit de lobby en nog even bij het zwembad gezeten om te bepalen wat we de komende dagen willen zien in N O.

Nou, we zijn alweer 2 weken onderweg. Het gaat belachelijk snel allemaal.

Jullie een fijn weekend.

Liefs

J&M

1. Miriam:
    21 juni 2014
    Wat weer een mooi verslag! En super mooie foto's!!
  2. Gerrie Riphagen:
    21 juni 2014
    Weer een genot om te lezen!!
    Wij reizen met jullie mee!!
    Groeten en nog veel plezier, Gerrie
  3. Jan Wegink:
    Lieve Mieke en Jeroen.
    Wat hebben jullie een afwisseling in jullie reisschema. Het wordt me nu ook duidelijk dat een vakantie als deze een zeer grondige voorbereiding nodig heeft. En de variatie is heel groot. Zo leer ik ook nog eens wat van Amerika, zonder dat ik in het vliegtuig hoef te stappen.
    Nog heel veel plezier samen en tot de volgende keer.
    Liefs, Pa.
  4. Alice:
    Haai Mieke en Jeroen!
    Wat super leuk om jullie verhalen te lezen, maar wat zijn het er veel hihi. Kunnen jullie niet beter een boek uitbrengen haha ;). Maar echt super leuke verhalen, ik ben in afwachting van weer een nieuw verhaal hihi!

Liefs,
    Alice
  5. Barbara:
    22 juni 2014
    Gaaf weer! En die eenden... net echte sterren hahaha. Op naar het volgende verslag. Kan niet wachten :-)

X Barbara