weekend Landal Wirfttal 2014

22 maart 2014 - Stadtkyll, Duitsland

Misschien nog niet bij iedereen bekend, maar wij hebben op 3 januari een puppy gekregen. Een Black en Tan Jack Russell en we hebben haar Yill (spreek uit als djil) genoemd. 2 dagen na haar komst zijn we, samen met Youp, een weekje naar een huisje op het Landal park Wirfttal gegaan om op neutraal terrein onze honden aan elkaar te laten wennen. Dit heeft goed uitgepakt, maar het was natuurlijk wel even wennen voor Youp, zo'n indringster in zijn leven.

Wat niet goed verlopen is, is het verblijf op zich. Op een lang verhaal kort te maken. We hebben op het park zelf geklaagd over diverse zaken (en sommige klachten werden ter plekke opgelost) en na thuis komst een mail gestuurd. En Landal heeft dat serieus opgepakt en ons een weekend (of midweek) gratis aangeboden. Top service. En nu zijn we dus van vrijdag 21 t/m maandag 24 maart opnieuw in het park, in de Duitse Eiffel.

Vrijdag zijn we om 11.30 uur weg gereden, in de stromende regen. Het is een rit van 280 km. Door files en slecht weer en met 1 kleine plaspauze waren we om 15.05 in het park. Inchecken was zo gebeurd en we reden naar ons huisje. We hadden hetzelfde type huisje, maar op een iets andere plek. De spullen waren zo uitgepakt en om 16.00 uur zaten we aan de Senseo en scheen de zon vrolijk naar binnen. Even de hondjes uitgelaten en toen zijn we even naar de Lidl gereden voor wat boodschappen. Jeroen is weer happy met z'n Dornfelder wijntje en bij thuiskomst kaarsje aan, glaasje wijn er bij en relaxen maar. Ik had als verrassing een slaatje gemaakt en met wat broodjes er bij hadden we een prima maaltijd. Na het eten een lekker stuk gelopen met de doggies en 's avonds tv gekeken.

Zaterdag: Deze keer geen kapot bed, geen pup die vroeg naar buiten hoeft, dus goed geslapen. Yill melde zich om 07.45 uur en nadat ze even buiten was geweest hebben we nog even een haze slaapje met z'n 4-en gedaan. Joggingsbroek aan en beneden in het park wandelen en verse broodjes halen. Thuis gezellig uitgebreid ontbeten met een waterig zonnetje en een mooi uitzicht op de heuvels. Daarna op de bank languit, lezen, tv zappen, laptoppen enz. Tegen 12.00 uur douchen en toch maar even op pad. We zijn naar het plaatsje Prüm gereden. Een mooi dorpje met prachtige panden, kunst objecten en fonteinen. Qua winkelen was het niets. Daarna even wat rond gereden en een klein hapje gegeten. In de buurt van het park zitten wat leuke winkels en die hebben we natuurlijk aangedaan. Tegen 15.30 uur terug in het huisje en toen kwam het met bakken uit de lucht. Goede timing... ;-) Na een bakkie en wat lezen weer lekker gewandeld. Voor het eten hadden we een tapas avondje bedacht en met diverse lekkere hapjes hoefden we dus niet echt te koken. De avond was gezellig met o.a. "ik vertrek" en Studio Sport.

Met heel veel blijdschap kijken we naar Youp en Yill...het gaat zo waanzinnig goed samen. We genieten er enorm van. Wat een verschil met begin januari. Ze beleven ook zoveel plezier aan elkaar, mooi om te zien!

Zondagmorgen iets brakker wakker geworden....en dat had niets met de wijn te maken...;-) Het blijft behelpen met de bedden. Tegen 08.00 uur onze uk wakker gemaakt (!) en gauw naar buiten. Daarna nog even weer lekker in bed met z'n vieren en tv gekeken. Broodjes in de oven, eitje koken en weer gezellig uitgebreid ontbijten. Wat is het hier toch heerlijk rustig en mooi. Nog even met een bakkie op de bank en toen joggingsbroek aan en de auto in. Een klein eindje buiten het park een heel stuk met de doggies gewandeld. Het klimt en daalt hier aardig, erg mooi en af en toe scheen zelfs een zonnetje. Terug in het huisje nog een tijd gelezen en toen werd het toch echt tijd om te douchen. Op naar de plaatselijke konditorei. Het is nog net geen Cheesecake Factory, maar wat een heerlijkheid dat dit ook gewoon op zondag geopend is!! Terug in het huisje heeft Jeroen schaatsen gekeken en ben ik weer verder aan het zoeken gegaan naar een huisje voor onze vakantie eind augustus. Tot nu toe nog niets gevonden. 's Avonds lekker uit eten geweest in het restaurant van het park en nog weer even lekker met de doggies gewandeld.

Maandagmorgen op ons gemakje ontbeten, gedoucht en de spullen gepakt. Om 10.15 uur reden we weg. Het sneeuwde 's morgens een beetje maar helaas bleef het niet liggen. Met nog even een koffiestop aan de A31 waren we om 13.15 uur thuis. Het was een heerlijk relaxed weekend!