Italië en Oostenrijk deel 4 2013

30 augustus 2013 - Bad Kissingen, Duitsland

Maandag 26 augustus En ja……..ook deze ochtend regen, regen en nog eens regen. Dus "verplichte" rust. Tijd om even bij te kletsen met Anneke en met Jan en Diana. Ook leuk! Na een week in het huisje was het ook niet verkeerd om eens even puin te ruimen en stof te zuigen. Het weer klaarde op en dus tegen half 2 even op pad. Vandaag zouden we gaan S H O P P E N! We zijn naar Wörgl gereden, een redelijk grote stad op nog geen half uur van ons vandaan. We hadden al wat gelezen over een overdekt winkelcentrum en dat lag gelijk bij binnenkomst van de stad. Inclusief parkeergarage voor Youp  De eerste winkel was (natuurlijk) de DM (drogisterij) Oostenrijk is wel duurder dan onze "onze" DM in Duitsland, maar er was op sommige artikelen super "Sonder Angebot" en sommige artikelen waren sterk afgeprijsd omdat ze uit het assortiment gingen…MAAK ME GEK! Met een bomvolle tas voor weinig gingen we blij naar buiten. Volgende winkel een afgeprijsde ketting (5 euri), de winkel daarna (Depot…oor de kenners onder ons) maakte plaats voor het winter assortiment met 70% korting…isten ze dat wij kwamen of zo…ouw… mooie windlichten voor 3 Euri!!! En we waren nog maar net bezig.. Maar goed, daar bleef het even bij. De auto weer in en hoera…en MAC! Dus een kleine (echt een hele kleine) milkshake genomen. Toen de auto in de volgende parkeergarage en de binnenstad in. En zo waar begon de zon te schijnen. Hier veel winkels in geweest, maar het knipje bleef op slot. Wel nog een koffie op het terras. Op de terugweg boodschapjes gedaan bij de Lidl. Die hebben we wel gemist hoor… ;-) Tegen 6-en waren we thuis. Jeroen ging met Youp aan de wandel en ik heb de boodschappen opgeruimd en even met de onderburen gekletst. We zijn deze avond eens weer uit eten geweest. Bij hotel Post hadden ze een prima menuutje. Tomaten soep, kipschnitzel en apfelstrudel toe. Pff…igenlijk een beetje teveel. Heerlijk buiten in de tuin kunnen zitten! Thuis even op de bank uitgebuikt maar het ook weer goed gemaakt met een extra lange wandeling met Youp. Dit was een foto-loze dag, maar daarom niet minder leuk!

Dinsdag 27 augustus Wat we al op alle weersites hadden gezien, de dinsdag zou het beter zijn qua weer. Dus deze dag reden we al om 09.30 uur weg. Eerst maar eens terug naar Rattenberg. Wat we de vorige keer totaal niet hadden gezien was dat de meeste winkels heel erg diep waren, gewoon door gebouwd in de rotsen. Je liep van het ene kleine gedeelte gebukt door naar het andere. Zoveel glaswerk en sieraden te koop. We hadden het fototoestel niet mee genomen (want we gingen alleen maar ff shoppen…iteindelijk niets gekocht…) maar dat was achteraf niet slim. Op een terrasje heerlijk aan de koffie en gebak in een waterig zonnetje. Life is good! Het kost wat, 12,50 euro, maar dan zit je wel in Rattenberg op het terras h??  In het nabij gelegen Brixlegg naar de kaarsen fabriek maar dat was ons iets teveel kitsch. Toen begon de "echte route" het Zillertal in. Eerst een wat normale doorgaande weg door diverse wintersport plaatsen. Na een tijdje even een picknick stop. En uiteindelijk naar Gerlos. Wat een MEGA wintersport gebeuren! Niet normaal, zoveel prachtige luxe hotels, zoveel (ski)liften EN!! Zoveel loslopende koeien. Hahahaha, echt TE leuk. Ze trekken zich niets van de automobilisten aan, ze steken gewoon over...;-)                                                                                       Bij de Krimml Wasserfalle was het behoorlijk druk. We hebben de auto op een betaald parkeren plek neergezet en wat klein geld in de broekzak gestoken om op de terugweg het kaartje te kunnen betalen. Verder niets mee behalve het fototoestel (en de regenjassen aan ). Er liep een weg naar beneden met wat leuke toeristische winkeltjes en op eens een loket. Moest je per persoon 2.50 betalen om dichter bij de watervallen te kunnen…ss……we hadden 4,00 euro in de pocket. En naar de auto terug, inmiddels in wat motregen, was te ver. Dus Jeroen en Youp zijn bij de ingang gebleven en ik ben verder gelopen. Zo heb ik dus wat foto’s van dichterbij kunnen maken.

Vanaf hier was het nog ruim een uur terug. Dichtbij zou nog een waterval zijn, maar die was alleen via een lange wandelweg te bereiken. Tegen 18.00 uur waren we weer thuis. Gekookt, wasje weg gestreken en tv gekeken.

Woensdag 28 augustus Volgens weer-online zou het vandaag de hele dag regenen. We zouden er een lees dagje van maken. Tot Jeroen met het volgende super leuke idee kwam. Johan en Tonnie gaan a.s. vrijdag met Effeweg.nl op vakantie naar Oostenrijk. Vanmorgen kwamen we er achter dat hun hotel nog geen 40 minuten hier vandaan is! We zouden een kaart kopen en daar geld in doen voor een biertje en een wijntje en bij de receptie afgeven. Dan zouden zij bij aankomst onze envelop krijgen. TOP! En aangezien het veel mooier weer was dan voorspelt hadden we ook wel zin om naar Kufstein te gaan en dat lag precies op route. Dus na een wat luie start toch op pad. En wat is Kufstein gaaf! Jammer dat we hier nu pas achter komen. Dit is nog wel een bezoekje meer waard. Vooral der Altstadt is prachtig!

Na een tijdje slenteren en koffie op een terrasje gingen we naar het hotel van mijn schoonouders. Daar even alles uitgelegd en ja hoor, geen probleem, ze zouden het klaar leggen. (zie hieronder voor het toepasselijke kaartje )

Vanaf het hotel wilden we eigenlijk niet dezelfde route terug, dus even op de kaart gekeken en besloten om "een ommetje te maken" via Duitsland. En ja…met haarspeldbochten. Jeroen denkt dat we nu over de 300 zijn! Tja, wat moeten we nog meer vertellen dan dat het ook hier weer mooi is. Vanaf welke kant we Westendorf ook verlaten…et is schitterend. Onderweg met Youp aan de wandel en in ons eigen dorp nog voor de laatste keer wat boodschapjes gedaan.

Thuis heeft Jeroen gekookt en heb ik snel de koffers gepakt en een kleine koffer apart ingepakt, want we hebben natuurlijk nog TWEE dagen in die Heimat! En nu zit ik dit te typen terwijl ik ook zit te snotteren omdat ik Love Is In The Air zit te kijken ,leuk hoor, die Nederlandse tv.

Donderdag 29 augustus Omdat de voorspellingen voor de hele week slecht waren (wat achteraf wel heel erg mee viel) hebben we besloten om 1 dag eerder weg te gaan. En op de plek van onze tussenstop was het (net als bij jullie) steeds mooi weer. Vandaar dat wij vanmorgen om 8.00 uur in de auto zaten en met pijn in ons hart Wesstendorf achter ons lieten. Het zonnetje scheen al, maar met onze korte broek waren we erg optimistisch, het was 9C… Tegen 10.30 uur waren we bij Ingolstadt Outlet Village. Prachtig aangelegd, mooi winkel aanbod maar niets gekocht. Wel in de nu al heerlijke zon aan de koffie bij San Fransico coffee company waar ze koffie serveren in kopjes met de tekst "Let coffee make your day" Helaas hadden ze deze leuke mokken niet te koop. Daarna verder op de best wel drukke weg. Waar is de tijd gebleven dat we konden door kachelen op de Duitse autobahn??? Je gaat van baustelle naar baustelle en op vele plekken mag je maar 100  Maar ach, onze route was vandaag kort (480 km) dus waar maak ik me druk om. Om 14.15 uur stonden we voor de deur van het hotel. Back to the middeleeuwen..hahah. Een aller hartelijkst ontvangt, waarbij de eigenaar ons alles liet zien. Ja, het is allemaal oudbollig maar kraak schoon en heel ruim. We hebben 2 balkons en we hebben eerst maar eens een tijdje in de zon gezeten. Tegen half 6 hadden we honger. Omdat we de grotere stad in de buurt voor morgen wilden bewaren reden we het dorp in. Niet te geloven..het ene dorp na het andere had restaurants die allemaal gesloten waren. We werden er moedeloos van. Uiteindelijk onderweg iemand gevraagd en die verwees ons naar iets. Het zag er niet uit, maar dat bleek niets te zeggen. We hebben hier onze lekkerste maaltijd van de hele vakantie gegeten en het minst betaald. We waren de enige gasten en hebben gezellig met de Griekse eigenaar gepraat. Thuis nog even weer op het balkon gezeten en daarna naar binnen. We kregen de tv niet meer aan, dus Jeroen ging even de eigenaresse er bij halen. Ook al zo verschrikkelijk aardig. We hebben uitgebreid geklets en ik gaf aan dat wij het wel misten dat we geen koffie konden zetten. Gelijk ging ze naar beneden en kwam terug met een waterkoker en kopjes. Dus vanaf nu kunnen we aan de cappu’s…

Vrijdag 30 augustus Een prima nacht met een prima ontbijt. Ook hier weer persoonlijke aandacht, de eigenaar kwam aan tafel vragen wat voor soort ei we wilden en bij het weggaan vroeg hij naar onze plannen van vandaag. En uiteraard had hij daar tips over. Op de kamer nog even geluierd en tegen half 12 op pad. We zijn naar Bad Kissinger gereden. Wij hadden er nog nooit van gehoord, maar dat is dan toch wel een gebrek aan onze opvoeding  Wat een schitterende stad. Dit hele gebied bestaat uit kuur oorden (alle plaatsen beginnen hier met Bad). De auto kon mooi weer in een parkeergarage en we zijn de stad ingelopen. Het was schitterend weer. We hadden geen zin in winkelen en hebben alleen maar rond gelopen om alle prachtige parken en gebouwen te bekijken!

Uiteraard hebben we heerlijk op een terrasje gezeten mit Kaffee und Kuchen. Alleen daarom al houden wij zoveel van vakanties in Duitsland…e betaalden hiervoor 5,60 hahahahahahaha. Weer terug naar Youp die weer heerlijk opgevouwen in de auto lag te slapen en we hebben nog wat in de omgeving rond gereden. Enkele kleine plaatsjes met mooie vakwerk huisjes, maar niets voor een foto. Tegen 16.30 uur waren we weer in ons huisje waar we aan onze eigen cappu in de zon op het balkon hebben gezeten. Voor ons laatste avondmaal  zijn we naar een ander Kuuroord gereden Bad Brückenau. Ook weer een leuk dorpje. En ook hier weer heerlijk buiten gegeten. Net even met Youp wezen wandelen en onder het wandelen kwamen we unaniem tot de volgende conclusie: Deze Europa vakantie was de beste ooit!! Maar volgens mij heb ik de woorden heerlijk, super, gaaf en top zo vaak gebruikt dat dat wel duidelijk was hè?  Morgen gaan we naar huis, iets meer dan een halve dag rijden. Als we thuis zijn hebben we 3976 kilometer gereden tijdens deze vakantie!

SERVUS!!!