Amalfikust April 2023 deel 2

30 april 2023 - Napoli, Italië

Vrijdag 28 april

Ook vandaag rond 09.00 uur aan het ontbijt. We gaan met onze 2e kop koffie weer buiten in de zon zitten.. man man WAT treffen we het!! ☀️☀️

Heerlijk genieten

Vandaag geen Amalfikust maar Salerno. Als we Google maps raadplegen geeft deze niet de Amalfi Drive aan als route, ondanks dat dit in kilometers korter is. We gaan dus "om" via de bergen. Helemaal leuk. Het rijdt prima en ruim een uur later rijden we Salerno binnen. Als we de straat van de parkeergarage die we hadden opgezocht in willen rijden, zien we gelukkig nog net op tijd dat dit zo'n ZTL zone is. Niet voor touristen dus, alleen vergunninghouders. Oeps... we rijden dus een beetje dom verder en zien dan werkelijk 1 plekje. We doen eerst een bakkie bij Café Central waar ook alweer zo'n aardige man werkt. Wat hebben we toch leuke gesprekken de laatste dagen! We wandelen naar en langs het water en gaan via de winkelstraat terug. Op internet kijken we waar de B&B van Debbie uit B&B vol liefde is en dat blijkt maar een kwartiertje lopen te zijn. (Ze heeft de B&B verkocht trouwens) Hoe verder we lopen, hoe leuker. Echt van die pittoreske straatjes, echt die Italiaanse sfeer.

SalernoSalerno

We maken even dom een foto van de deur hahaha

De B&B van Debbie De B&B van Debbie

en wandelen dan richting een pleintje waar we even wat drinken. Via een ommetje rijden we Salerno weer uit.

Omdat we nog alle tijd hebben, kijken we even op Google maps naar een plaatsje aan het strand.(noordkant van het schiereiland waar de Amalfikust aan ligt) Als we er bijna zijn staat er politie op straat en mogen we niet verder. Het is ons onduidelijk waarom. Wel zit op deze plek een restaurant aan het water, we hebben trek, dus ach... laten we hier dan maar gelijk wat gaan eten. Het ziet er leuk en chique uit en de naam, Bikini beach, is ook leuk. We worden naar een tafeltje gebracht met uitzicht op zee EN de Vesuvius. Als we water bestellen, wordt dit in een grote ijskoeler naast de tafel gezet, grote servet er overheen (net als bij wijn) ... de ober schenkt dit voor ons in... en dan komt de kaart...😄🙈💲💲... We kopen de hele tent niet 🤣 Jeroen gaat voor een kaasplankje en ik voor een fruit salade met crème en een wafel (of zoiets) Het is werkelijk verrukkelijk!! Ze komen ons water steeds een klein beetje bij vullen, dat mogen we niet zelf doen..🤭 Het is een erg leuke ervaring!!

Bikini beach restaurantBikini beach restaurant

We rijden weer via de bergen terug en dat het hier niet zo stads is, blijkt wel als er gewoon geiten over de weg lopen hahaha.

Filmpje: Geitjes op de weg

Erg grappig om te zien. We stoppen in Pimonte. Wat een chaotische gezelligheid ( Xan en Lau 🤣🤣🤣) hier. Door het kampioenschap van Napoli zijn veel dorpjes hier blauw wit versierd en zie je overal vlaggen van de voetbalclub en Diego Maradona. Zo'n leuke sfeer. We gaan op een terrasje zitten en willen eigenlijk alleen maar koffie. Maar de hartelijke eigenaar haalt ons over om iets uit zijn assortiment dolce te kiezen. Pfff... wat een maaltijd... maar het was heerlijk!

Echt een mega leuke plek

Het is gewoon niet uit te leggen, maar wat zaten we hier toch leuk. Al die drukte met mensen, auto's, af en toe een verdwaalde hond, oude mannetjes op bankjes... we kijken onze ogen uit en genieten! We bestellen nog maar een koffie...😊

Als we bij het hotel aan komen kunnen we nog net de laatste zonnestralen pakken en nog 1x genieten van het schitterende uitzicht.

We zitten echt nog bomvol en besluiten om 's avonds in ons dorpje alleen nog even wat te gaan drinken.

Nog een laatste borrel

Ook hier hangen ze nog meer blauw witte slierten en voetballen op. Wij in Almelo kunnen de zwart witte slierten ophangen... Heracles is vanavond gepromoveerd 👊⚽️

Zaterdag 29 april

En vandaag is het dan zover: we zijn 15 jaar getrouwd. 🥰🥰 Hoe fijn dat we dat hier mogen en kunnen vieren! 🙏

Kussen verplicht 😘🤣15 jaar getrouwd 😍😘😘15 jaar getrouwd 😍😘😘

Na het ontbijt checken we uit en rijden dan even naar een heel speciaal plekje. Er staat een hartjes bord met de tekst: In this place kisses are obligatory. (kussen is hier verplicht) En het uitzicht is natuurlijk schitterend. Dus we zoenen, genieten en maken gekke selfies. Diepe diepe zucht.. wat mooi😍

We willen naar Sorrento en kiezen voor de optie om toch via de Amalfi Drive te gaan. Nu kan het nog. Het zonnetje schijnt, de uitzichten blijven spectaculair en met een half uur zijn we beneden. We slaan rechts af naar Positano. Halverwege stoppen we bij een keramiek zaak. Kwijlend lopen we rond en trakteren ons zelf op een klein souveniertje. Ook het uitzicht hier is zo gaaf. Dus mooie kans om nog even foto's te nemen want eigenlijk kun je hier nergens stoppen.

AmalfikustBij de keramiek zaakNog één keer een laatste blik op Positano

Net voorbij Positano wordt het drukker. En voller...🙈🫣... overal staan auto's en scooters langs de weg geparkeerd. Als er dan ook nog een bus langs moet wordt het heel krap... maar uiteraard kan het.

Drukte op de Amalfi Drive

En wat genieten we. Het is gewoon te mooi hoe de huizen zijn gebouwd, de wegen er langs of tussendoor lopen, de schitterende natuur. Echt iets unieks!!

We gaan de berg over en zien Sorrento al liggen. Al file rijdend komen we dichter bij en parkeren in de buurt van het centrum. We lopen de binnenstad in, wat is het hier leuk! En ook hier weer alles blauw wit. De winkelstraat is leuk, het pad hoog op de klif met uitzicht op het strand beneden is prachtig en de kleine straatjes zijn weer pittoresk. We gaan eerst wat drinken en later pakken we een koffie bij wel een heel fanatieke aanhanger van Napoli. Zo gaaf wat hier allemaal te zien is! Het is nog steeds lekker warm maar het wordt wel bewolkter.

SorrentoSorrentoVoetbal gekte ook in Sorrento

Met de eigenaar van ons laatste plek hadden we al een paar keer app contact en hadden we een tijd afgesproken. Terwijl we er naar toe rijden (45 minuten van Sorrento af) drupt het af en toe. Jammer! De eigenaar van Villa Viuli staat ons al op te wachten. Wouw... wat een groot pand. Onze grote kamer/ keuken/badkamer is op de 1e verdieping en heeft een balkon met uitzicht op zee, Capri en naar links de Vesuvius. En het heeft een erg mooi zwembad... maar ja... het regent iets....😗

Villa Viuli bij NapelsUitzicht vanaf het balkon

We pruttelen even koffie en zitten op het balkon te genieten. Mooi uitzicht hoor! De regen blijkt niks voor te stellen en de weer app zegt dat het droog blijft. Het is zaterdagavond... laten we er maar eens een ruige party van maken😅

En dus rijden we naar Pompei centro (dus niet het historica gedeelte, dat trekt ons niet) Het is even zoeken maar we vinden een parkeerterrein vlak bij het centrum. Je kijkt je ogen uit wat voor toeristische toestand hier is. Vanaf de ingang van het historisch gedeelte tot aan het piazza Bartolo Longo met de kerk is het één en al winkels, kraampjes, restaurants en een permanente kermis. Het heeft wel wat! We zien zoveel restaurants dat we maar een gokje nemen. En dat pakte goed uit, heerlijk gegeten.

PompeiPompei😋😋

We wandelen terug en gaan nog een andere lange straat door, er speelt nog een bandje en we halen een ijsje. Dan gaan we de auto ophalen en mengen ons in de verkeersdrukte.... en als je denkt dat je aan de Amalfikust alles qua rijden al hebt mee gemaakt... pffff.... we moesten door 2 lange smalle straten... met aan beide kanten hoge muren, uitstekende stukken... je kunt gewoon op veel plekken niet met 2 auto's langs elkaar. Dat ik dus af en toe stopte werd me niet in dank afgenomen achter ons .. bumperkleven.. vooral veel claxoneren.... sjeeeeeezus wat K U T rit... Maar we hebben het gehaald.

Verder😉 was weer een super leuke dag!

Zondag 30 april

Geen zon maar wel fijn om de dag op het balkon te beginnen!

Vanmorgen nog even genieten van het uitzicht.

Het ontbijt is pover maar het vult. En Ugo vrolijkt de boel op😅

Ugo 😍Ontbijtje

We rijden tegen half 10 naar het vliegveld, gooien de tank vol en leveren de auto in. We hadden gezien dat we een klein deukje hadden, maar gelukkig wordt er niets van gezegd🙏 We moeten nog even wat tijd overbruggen (omdat we de auto om 10.00 uur op haalden, moeten we 'm ook weer op 10.00 uur inleveren) Het is gelukkig mooi weer, dus met een koffie op een terrasje even videobellen met Anneke.

Onze vlucht gaat om 13.20 uur. Om 16.00 uur op Schiphol en dan dus met gierende banden naar Yillie 😊 Zou ze nog mee willen nu ze het zo fijn heeft gehad bij de ter Weertjes?

Wij hebben het in ieder geval geweldig gehad. Wat een ervaring hier! Wat een uniek stukje Italië.

Over 48 dagen gaan we 3 weken lang wederom nieuwe stukken van Italië ontdekken. Lezen jullie dan weer mee?

Bedankt voor de leuke reacties. We genieten daar erg van!

J&M 👨‍❤️‍💋‍👨

1. Jan,Janet, Colin en Dustin:
    30 april 2023
    Jullie hebben het fantastisch gehad, en wij hebben het super gehad met Yill. Wat een lief logeetje 💝 is ze toch. Wij hebben van haar genoten.
  2. Marlien Dijkers:
    30 april 2023
    Weer een mooi verhaal en mooie fotto jullie hebben een hele leuke vakantie gehad zo tezien en ik denk dat yill mee moet nemen op de de arm met met die fijne op pas en dat ze eerst weer moet wennen 🤣🤣🤣🤣
  3. Miriam:
    30 april 2023
    Ik val in herhaling, maar wat is het daar schitterend 😍. Het was weer leuk om mee te lezen en te genieten van de foto's.
  4. Edith:
    30 april 2023
    Wat hebben jullie genoten zeg. Erg mooi omgeving lekker eten en mooi uitzichten. Tuurlijk lezen we weer mee.
  5. Marijke:
    30 april 2023
    Wat een mooie dagen hebben jullie gehad!
    Dankjewel voor het mooie verslag en de prachtige foto's. Goede reis naar huis!
  6. Xandra:
    Ziet er prachtig uit, die straatjes !! Zo leuk om in te wandelen Ipv rijden 😜
    Mooie omgeving, bijzonder en zie dat jullie samen genieten, dat is het belangrijkste!
  7. D&J:
    30 april 2023
    Alsnog 🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🍰🍰🍰🍰🍰🍰🍰🍰🍰🍰🍰🍰🍰🍰🍰🍰🍰🍰🍰🍰🍰🍰🍰🍰🍰🍰🍰🍰🍰🍰🍰🍰🍰🍰🍰🍰🍰🍰🍰🍰🍰🍰🍰🍰🍰
  8. Laura:
    1 mei 2023
    Wat een mooie verhalen en wat hebben jullie genoten samen. 😘
  9. Anneke:
    1 mei 2023
    en dan eindelijk mijn late reactie.....heerlijke verhalen weer, prachtige foto's, ik wil er absoluut ook naar toe, lijkt me prachtig!!
  10. Barbara:
    1 mei 2023
    Heerlijk zo met z'n 2tjes hè. Maar kan me voorstellen dat jullie Yill hebben gemist. Het was weer genieten om te lezen hoe jullie alles ervaren. Dus kijk weer uit naar de volgende x😉
  11. Esther:
    3 mei 2023
    Wat een prachtige verhalen weer!! Super leuk om zo een goede indruk te krijgen van een voor ons nog onbekend gebied, hartstikke leuk en ik ben erg benieuwd naar jullie komende avonturen!! 😘