Aostadal januari 2019 deel 2

8 januari 2019 - Aeroporto, Italië

Zondag 6 januari:

We ontbijten weer heerlijk! Terug op de kamer zit ik op het balkon nog even in de zon en laat het uitzicht nog maar eens op me in werken! 😍🗻

Nog ff ijn de zon

Tegen 10.30 uur gaan we op pad en zetten we de TomTom op Champoluc. De route gaat weer via de fraaie Col di Joux, die we al eens eerder reden in de zomer.  We doen er ruim een uur over en genieten van de prachtige omgeving en uitzichten al ligt er ( helaas) geen sneeuw.
In Champoluc ligt er ook geen noemenswaardige sneeuw, in tegenstelling tot wat er op de website wordt genoemd.  We twijfelen even wat we gaan doen, wel of niet met een kabelbaan naar boven.  Jeroen stelt voor om nog een klein stukje verder te rijden, tot daar waar het dal dood loopt. (5 kilometer) In dit kleine gehucht zien we dat we met een soort tandradbaan naar boven kunnen. Ziet er erg leuk uit en dus kopen we een kaartje.  Voor de zekerheid trekken we ook even de snowboots aan.

Snowboots aan

Je kunt de cabine op 3 verschillende plekken instappen en wij nemen de bovenste zodat we mooi uitzicht hebben. We zijn hier helemaal alleen. Het gaat heel steil omhoog en in no time zijn we boven. Hier ligt nog wat sneeuw en we wandelen wat rond.

Bovenop de bergTop locatieGenieten

Er is ook een gezellig uitziend terras en we bestellen koffie en een cappu en we moeten €2.50 betalen.. Haha… onvoorstelbaar!!

Koopje!

We gaan heerlijk in de zon zitten en we G E N I E T E N. Ze draaien heerlijke muziek, we worden er zo blij van dat we overgaan op wat sterkers. Proost schatje … op jouw 50e hè.  😘😘🍻🍻

Proost

Man man… wat super… we gaan van de bankjes over naar de ligstoelen en zonnen zeker een uur. Dan gaan we toch maar weer een keer naar beneden,  nu nemen we het voorste gedeelte.

Met de tandradbaan

We rijden weer met de Pausmobiel het dal uit ( de auto rijdt echt heerlijk en is super zuinig) en gaan onderweg nog op een terrasje zitten. Maar we wachten en wachten , het is binnen heel druk,  ik meld nog wel dat we buiten zitten maar er komt niemand.  Jammer,  dan gaan we door.

Ijssculpture

We gaan nu naar de andere kant van het Aostadal een dal in,  naar Champorcher. Hier gaat de zon alweer achter de bergen en is de route en de eindbestemming ook niet zo mooi.

Onderweg vanuit Champorcher

Niets aan te doen.
We gaan weer richting hotel en 1,5 uur later zijn we daar. We kijken via de telefoon wat tv en ik doe een heerlijk hazeslaapje. We googelen wat voor een restaurant maar bedenken ons dan we ook beneden kunnen gaan eten i.p.v. weer met de auto op pad te gaan. Met Google Translate bekijken we de kaart. Jeroen gaat voor een pizza en ik voor een schnitzel. We vragen of we knoflookbrood vooraf kunnen krijgen. Het meisje spreekt een beetje engels en geeft aan dat ze wel wat knoflook over het brood kan doen… we zijn benieuwd. Zie hieronder voor het resultaat… 🙄

Knoflook brood 🤣

hilarisch!
Het eten is mwah. Op de pizza van Jeroen ligt gesmolten kaas,  warme peren en zongedroogde tomaten… hele aparte combi. Mijn vlees is redelijk maar de patatjes zijn gefrituurd in vet waar ook al veel andere dingen in gefrituurd zijn of zo… de crème brulee is echter heerlijk.
Met een volle buik gaan we terug. Het blijft niet echt ons ding zo laat op de avond eten.

Maandag 8 januari:

Zoals elke ochtend haalt Jeroen koffie ☕van beneden en checken we op onze vlucht van morgenochtend in. Ook nu kiezen we er voor om voor €8.00 p.p. weer extra beenruimte te krijgen.  Top.. mooi geregeld.  We gaan douchen, ontbijten en checken uit.  Arrivederci bello Val d'Aosta !!

Ons eerste adres dat we in de TomTom zetten is van het appartement dat we voor deze zomer hebben geboekt. We zijn erg nieuwsgierig hoe de omgeving daar in het echt zal zijn. En het ligt maar een half uurtje van Turijn af dus prima te combineren. We nemen nu de snelweg anders duurt het allemaal wel heel lang en 1,5 uur later rijden we in het Susadal

SusadalSusadal

en gaan we naar het plaatsje Bussoleno. We herkennen het huis van de plaatjes en keren de auto om even uit te stappen. Komen net de eigenaren aan rijden. We maken even een praatje met ze. Wat een aardige mensen!! Het gaat allemaal in gebrekkig Engels maar we snappen elkaar. Het is dat ze nu gasten hadden anders hadden ze nu alles laten zien. We nemen hartelijk afscheid, tot eind mei.  Hoe leuk is dit? Ook nog even wat foto’s genomen … we worden blij van deze omgeving.

Appartement Susadal

( zie dat heerlijke balkon 😎)
Dan zetten we de TomTom op een locatie waar je prachtig zicht zou hebben op Turijn. Na ruim een uur zijn we daar. Het is nog steeds super mooi weer, helder zicht,  dus kom maar op met dat uitzicht. Maar hoe we ook zoeken, we vinden het niet. Wel gaat er net een school uit en rijden alle ouders met hun kroost naar huis en is het een chaos… en allemaal kleine weggetjes,  steeds verder omhoog slingerend door een villa wijk. Als je al denkt dat je mooi zicht zou hebben (tussen 2 villa’s door) dan hadden ze dat met groene doeken afgeschermd… balen.  We zoeken nu ook nog een keer via Google Maps,  nemen 2x de verkeerde afslag en rijden opnieuw kilometers door de villa wijk… En nergens een plek om naar beneden te kijken…erg jammer.  🤔

Dan maar naar Turijn. We hebben een beetje sightseeing by car gedaan, want de winkels zaten allemaal nog dicht en verder hadden we ook geen wow gevoel.

TurijnTurijn

Het verkeer was echt vreselijk!! Grote onoverzichtelijke rotondes,  ze rijden gewoon door het rood,  je rijdt via de trambaan… het was hilarisch… Gelukkig hebben we de Pausmobiel er schadevrij  doorheen geloodst.

We waren klaar met Turijn, we hadden honger en dus reden we naar het hotel. We hadden wat geboekt in de buurt van het vliegveld. (Turin Airport Hotel & Residence) Wat een heerlijk hotel… wat een verschil met ons vorige hotel.

Airport Hotel

Als we op de kamer zijn komt er een berichtje binnen van KLM…uw vlucht is geannuleerd… WTF!!! Even later komt er een mail binnen met de wijziging… i.p.v. 11.40 uur oorspronkelijke tijd gaan we nu om 18.25 naar Frankfurt (!!!) waar we een overstaptijd hebben van 3 kwartier en dan een vlucht naar Amsterdam waar we om 22.00 uur landen. Pfff… wat een ellende. We hebben slechte ervaringen met Frankfurt.
Eerst aan de overkant van het hotel maar eens koffie en een broodje. Met volle maag kunnen we dit beter aan… haha. Maar we zijn het er eigenlijk niet mee eens. Dus we bellen met KLM en een ander alternatief is de vlucht van 06.20 uur.  Slik… maar altijd nog beter. Dus we laten ons omboeken.
Maar… dan schiet ons te binnen dat de balie van de autoverhuur waarschijnlijk ’s nachts dicht zit.. shit… Oke… als we dan nu de auto in gaan leveren,  er is vast wel een airport shuttle.  De aardige man van het hotel weet vast raad. Voor €20 kon hij voor vannacht een taxi regelen. Maar zegt hij… dan moet je vanavond ook weer met die taxi eerst weer terug naar het hotel als je de auto hebt ingeleverd. Volgens hem kun je gewoon je auto inleveren en de auto sleutels in een soort brievenbus doen. Voor de zekerheid belt hij nog even en ja hoor.. dat klopt. Wat een service van deze man.
We gaan even tanken en halen broodjes voor morgenochtend want het ontbijt lopen we mis natuurlijk.
Tjonge.. wat een gedoe.
Naast het hotel zit een restaurant en via dezelfde man reserveren we om 19.00 uur een tafel. We zijn hier helemaal alleen..

Gezellig met al onze vrienden uit eten

we eten redelijk lekker.  Om 21.00 uur zijn we op de kamer,  lezen wat en ik werk het blog bij en dan gaan we slapen want de wekker gaat heul vroeg.

Dinsdag 8 januari:

De wekker staat op 03.55 uur maar we zijn allebei al voor de wekker wakker en dus gaan we maar douchen. In een kwartiertje rijden we naar het vliegveld. We kunnen een parkeergarage in en parkeren de auto op dezelfde plek als ie stond. Het is even zoeken naar de brievenbus maar dan droppen we de sleutels. Over 1,5 uur gaan we pas de lucht in✈, we zijn dus weer eens veel te vroeg haha.
Mooi tijd om het blog te plaatsen. Nog 142 dagen en dan zitten we in de auto (MET onze doggies) voor een 3 weekse vakantie, opnieuw naar Italië.
Maar je weet nooit wat er in de tussentijd nog voor uitstapjes voorbij komen, of niet Anneke.  😉
Dank weer voor alle leuke reacties!
Wij hebben een TOP weekend gehad,  misschien wel iets te weinig sneeuw maar de zon maakte alles goed.  En natuurlijk die bergen… we raken er maar niet op uit gekeken!!