Aostadal januari 2019

5 januari 2019 - Chatillon, Italië

Hoi allemaal.

Vrijdag  4 januari:

Toen Jeroen vorig jaar 50 werd kreeg hij van mij een weekendje weg naar de sneeuw. Iets wat hij altijd eens graag wilde. En ik wil best mee …. 🤣
Om 05.15 uur vertrekken we richting Schiphol.  Zoals verwacht geen file. De auto gaat op P3… het is er zoals altijd bomvol. De shuttlebus staat al klaar en even later zijn we al op Schiphol.  De Xray controle is streng, maar onze guns liggen thuis dus om 07.30 uur zitten we gewoon aan de koffie.  😉
Daarna lopen we wat rond en gaan we naar gate B18. Om 9.00 uur begint het boarden, we worden met een bus naar een heel ander stuk van het vliegveld gebracht.  Echt heel apart.  Maar om 09.43 gaan we de lucht in.  Een vlucht van 1 uur 20 naar Turijn. We vliegen met een KLM cityhopper. Prima voor elkaar met onderweg zelfs wat te drinken en een plak cake.

Wat lekkers in het vliegtuig

Het is zulk mooi helder weer, we hebben een waanzinnig mooi uitzicht op het meer van Genève en de Mont Blanc! Ik mag op het gedeelte van Businessclass zitten om te fotografen en te filmen.

Uitzicht vanuit het vliegtuig op het meer van GenèveUitzicht vanuit het vliegtuig... SCHITTEREND

De purser verteld dat we 3 kilometer er boven vliegen maar het lijkt een paar honderd meter.  Het is echt P R A C H T I G !!
Aangezien we alleen hand bagage hebben kunnen we gelijk door lopen naar de verhuurbalie van de auto. Voor de zekerheid vragen we na of er winterbanden op de auto zitten die wij gehuurd hebben en dat was niet het geval.  We betalen €30 bij voor een andere auto MET winterbanden. We krijgen de sleutel mee en lopen naar de plek waar die staat.  Haha haha een Pausmobiel. Maar hij rijdt super! We zetten de TomTom op vermijdt snelwegen en de route naar ons hotel is 1.5 uur. Het is schitterend weer, volop zon. Er ligt geen sneeuw maar alle toppen links en rechts zijn wit… super mooi!
Onderweg ff er uit voor een broodje en iets na 14.00 uur zijn we in Chatillon bij ons hotel. Het is een basic kamer maar schoon en een prima bed.  We ruimen onze spulletjes op en gaan dan weer op pad.  We rijden eerst naar Aosta (zomer 2017 hadden wij hier een appartement gehuurd) en gaan dan via vele haarspeldbochten omhoog naar Pila. Dit is een echte wintersport plaats.  De sneeuwkanonnen hebben de sneeuw over de pistes verdeeld want erg veel sneeuw ligt er niet.  We wandelen wat rond maar vinden het niet mooi genoeg voor een kabelbaan.

PilaOnze Paus-mobiel

De Pausmobiel 😂🚘

Genietend van het uitzicht op het dal van Aosta en de Mont Blanc in de verte dalen we weer af.
We parkeren in Aosta en lopen door de stad. Hier nog mooi verlichting dus erg gezellig.

AostaAostaAosta

Dan gaan we in het Amerikaanse restaurant eten.  ( Old Wild West) waar we al 1 keer eerder waren.  Lekkûh!!

Uit eten bij Old West Wild

In een half uurtje rijden we weer naar het hotel en zijn om 21.00 op de kamer.
Het is mooi geweest voor vandaag,  maar het was al een heerlijk begin!

Zaterdag 5 januari:
We hebben heerlijk geslapen! Het 1e wat ik doe is de gordijnen open en het balkon op.  De zon schijnt… joehoe… en een prachtig uitzicht.

Goooooodmorning! Uitzicht vanaf het balkon

We gaan ontbijten. We verwachten er niet veel van,  maar het was heerlijk en gevarieerd. Italianen houden van zoet.  Maar er was ook genoeg andere lekkers.
Tegen 10.30 uur gaan we op pad. Via een mooie klimmende weg rijden we naar Breuil-Cervinia.  Vanaf hier kun je met verschillende liften omhoog,  naar een ander skigebied skiën en zelfs door naar Zermatt in Zwitserland.  We parkeren dichtbij een stoeltjeslift, trekken de snowboots aan en lopen wat rond. Leuk hier!

Pistes bij Breuil-CerviniaHaha leuke selfie

We willen een kaartje kopen maar horen dan dat vanwege de harde wind veel dicht zit en dat de stoeltjeslift voor skiërs is.  We worden verwezen naar een cabinelift🚠 aan de andere kant van het dorp.  We wandelen daarheen en kopen dan de kaartjes. Het gaat mooi steil omhoog. Boven kijken we wat rond.

Samen genieten op de piste

Helaas zitten de toppen in de mist maar mooi is het wel. We gaan een restaurantje in en eten een heerlijk worst en kaas plankje.

Kaas en worst plankje... hmmmm

Dan gaan we weer naar beneden met een mooi zicht op B C. We wandelen door de winkelstraat terug naar de auto.  Het is allemaal nog zo leuk in kerst sfeer hier!

Samen met de kerstmanUitzicht op Breuil-CerviniaBreuil-Cervinia

We gaan met een mooie omweg terug naar het hotel. Dit hebben we toen in de zomer ook gereden. We maken bij een leuk klein meertje nog een wandeling en zitten op een bankje in de zon. Het is zulk heerlijk weer!!

Prachtig vergezichtGenieten

Nergens ligt trouwens sneeuw,  alleen de echt hoge toppen zijn wit en de zon schijnt er schitterend op.

Prachtig uitzicht

In de lobby drinken we nog even lekker koffie

Cappu in de lobby

en dan trekken we onze zwemkleding aan.  In het hotel zit een sauna en een bubbelbad.  Italianen gaan met de zwemkleding de sauna in en dat vinden wij niets. Dus we houden het lekker bij het bubbelen, terwijl die gekke Italianen druk kletsen. Hahaha… niets van te verstaan maar grappig is het wel.

Heerlijk bubbelen

We relaxen nog wat op de kamer.  Jeroen zoekt op Tripadvisor naar een restaurant en het wordt pizzeria Gi&Gi. We eten echt heerlijk! Dan lopen we nog door het prachtig versierde en verlichtte Saint Vincent. Ook gaan we het casino in. Kijken of we deze vakantie nog terug kunnen verdienen.

In het CasinoCasino Saint Vincent

En we kijken bij de echte gokkers achter de diverse gokkasten… niet normaal wat er door gaat.  Nee… dan wij met onze €5.00 hahaha. We gaan weer terug naar de parkeerplaats waar we bijna klem zijn gezet. Pfff… maar we hebben de Pausmobiel er weer uit gekregen.  Ook in ons dorpje is alles nog mooi in kerstsfeer en rijden we nog een extra rondje.

Ciao

J&M

ps: we hebben voordat we dit boekten ook naar Oostenrijk gekeken.  We hadden hier op wat meer sneeuw gehoopt maar als we nu lezen over alle toestanden in Oostenrijk ( ze verwachten 2 meter sneeuw 🙄) dan zijn we heel blij dat we hier zijn!

1. Johan en Tonnie:
    5 januari 2019
    Hoi Jeroen en Mieke
    Wat mooi dat de reis zo goed ging en nog de hele middag met de paus mobiel heb kunnen genieten mooi foto s geniet er maar goed van .
  2. Anneke:
    6 januari 2019
    Geweldig weer, wat mooi daar! En inderdaad wees maar blij dat je niet Oostenrijk zit, das niet grappig nu..... lekker genieten samen. Xxx
  3. Marian:
    6 januari 2019
    Wat een leuk en gaaf weekend zeg..en een leuk cadeau..super mooie foto's!
  4. Edith:
    6 januari 2019
    Wat een super kado. Echt prachtige fotos. Geniet ze!
  5. Barbara:
    6 januari 2019
    Wat grappig. Wij waren de 4e ook op Schiphol om Robin, Sanne en Zoë weg te brengen. Ze hebben als verrassing de kerst bij ons gevierd. Was super leuk :-)
    Wat heerlijk om het nieuwe jaar met een reis naar de sneeuw te beginnen. Heerlijk genieten van de mooie omgeving het heerlijke eten en elkaar natuurlijk. Dat doen jullie goed!! Have Fun x
  6. Marlien Dijkers:
    6 januari 2019
    Het ziet er allemaal weer mooi uit ik moet egt lachen op jullie leen auto maar hij brenkt jullie wel mooi overal heen hahah 😂😂😂 veelplezier nog gr marlien
  7. Jan Wegink:
    6 januari 2019
    De echte levensgenieters beginnen het jaar 2019 heel goed. Ik had al genoten van de foto's die je tijdens de vlucht hebt gemaakt, maar deze zijn nog mooier. En fijn dat jullie zo actief genieten. En dat Jeroen weer volop mee kan doen. Geniet nog even heerlijk samen. Lieve groeten, Pa.
  8. D&J:
    7 januari 2019
    MOOI!, behave dat pauselijkebusje 😂 Waarschijnlijk hebben ze daar speciaal deze emotion voor gemaakt 🚙 😂😂😂 veel fun!