Arizona en Las Vegas deel 2

9 mei 2009 - Kingman, Arizona, Verenigde Staten

Hallo allemaal, we zijn weer weg uit Vegas....:(((( Hieronder volgt een verhaal(tje....haha) wat ik gewoon elke dag even heb bijgehouden, dus denk niet dat ik nu mjn vingers blauw heb zitten typen. Het is een heel verhaal geworden, dus je kunt nu nog afhaken!!!! (maar het aller aller mooiste komt aan het eind!!)

Zondag weer op tijd wakker geworden en ontbeten in kamer 105....heel apart....een hotelkamer ingericht als ontbijtzaal. Het was er erg rommelig, maar we konden prima ons buikje vol eten. Omdat we voor Jeroen een pet wouden kopen, leek ons de Walmart the place to be. Op internet het adres opgezocht en op tommie ingetoest en gaan. (lang leve de techniek!!!) Bleek de Walmart naast een shoppingmall te liggen, helemaal goed. Het zag er allemaal prachtig mooi uit, veel bankjes, palmbomen en super schoon. Er is wel veel leeg stand en of dat nou komt doordat het zo nieuw is of omdat het de recessie is, wij weten het niet. Omdat het in de zomer van Arizona altijd errug warm is, zijn ze daar bij de mall helemaal op in gesteld door vernevelaars aan de rand van het dak te hangen die dus koud water vernevelen.....wat een luxe!!! Na het shoppen (maar 1 overhemd..haha) nog even heerlijk op een terrasje gezeten. 's Middags bij het zwembad gelegen, we hadden het zwembad voor ons alleen. We hadden zo'n piepschuimen flexibele rol gekocht en daarmee lekker in het water zitten klieren. 's Avonds weer lopend naar de Londen Bridge, die mooi verlicht was. Gegeten bij de Taco Bell en veel rond gelopen en koffie aan het water. Het was er erg rustig. Maandag op tijd er uit, weinig mensen bij het ontbijt, alleen een stel duitsers waarmee we even gekletst hebben. Via het plaatsje Laughlin zouden we naar Vegas rijden, een route van zo'n 4,5 uur. Laughlin is Vegas in het klein. Daar was het al goed warm toen we aankwamen en we hebben langs het water gewandeld en koffie gedronken en door de eerste casino's gelopen. Erg leuk om dit allemaal te zien, alles draait hier om hotels en casino's. Daarna naar Las Vegas waar we om 14.30 uur aan kwamen. Ingechekt, auto in de parkeergarage en met je koffers door het casino naar de lift van het hotel....zo slim zijn ze wel. Het was midden op de dag, maar de gokkasten draaiden op volle sterkte. Even lekker bij het zwembad gelegen (35C) en daarna naar The Strip (DE straat in Vegas). We zijn begonnen op the Stratosphere, een hotel annex casino waar je met een lift omhoog kunt naar ruim 350 meter (108 verdiepingen) en daar heb je een waanzinnig uitzicht over Vegas. En ook hebben ze er 3 attracties.....oh my god..........een soort rollercoaster die je tot voorbij de rand brengt, zijn arm laat zakken en dan lijkt het net of je naar beneden glijdt, een arm met stoeltjes die je voorbij de rand hangt en die dan rond gaan draaien en boven op nog een lift met vrije val. No way dat wij ergens in gaan maar alleen het kijken al was fantastisch en in een deuk liggen om al die gillende mensen. We hebben veel foto's genomen en zijn toen met de auto The Strip (Las Vegas Boulevard) opgegaan. Ik kan onmogelijk beschrijven wat je hier allemaal ziet, maar je hebt het ene waanzinnige hotel (met casino uiteraard) na het andere die allemaal hun eigen thema hebben. We zijn begonnen bij het hotel The Venetian, waar Venetië is nagebouwd. Ook hebben ze hier 130 winkels bij in, zo mooi aangelegd, je waant je gewoon buiten, het plafond is heel hoog, lichtblauw met hier en daar een wolkje, er zijn mini kanalen aangelegd waar gondels varen (die je van het begin tot eind kunnen varen) Het complete San Marco plein is nagebouwd, overal restaurantjes met terrasjes en live muziek......zo ontzetttend mooi!!!!!!!! Er naast zit het hotel The Palazzo waar alles met marmer is aangelegd, wat ook weer ruim 100 eigen winkels heeft en alles complete luxe uitstraalt. We hadden na 2 hotels al geen voeten meer over en na wat eten en drinken waren we tegen 23.00 uur bij ons hotel. Toch nog even naar de overkant van de straat gegaan, wij zitten in downtown en daar hebben ze 1 straat waar het om draait (Freemont street) en een groot gedeelte van deze straat (vol met casino, restaurantjes en winkeltjes) is "overdekt" en elk uur vertonen ze tegen dat plafond aan een soort animatie film met bijbehorende hard muziek, in dit geval Queen. Het is lastig uit te leggen maar het is helemaal te wouw! Je weet niet wat je ziet en hoort. Dinsdag: Heeeeeerlijk geslapen en eindelijk eens wat langer. Bij dit hotel zit geen ontbijt bij (maar hé, het kost ook maar € 17,00 per nacht...) en dus zijn we ergens gaan ontbijten. Daarna naar een outlet aan het einde van de The Strip gereden en ff gewinkeld. (Jeroen weer een ralph overhemd gescoord) Daarna terug en we wouden even bij een supermarkt een broodje halen, kwamen we langs een weg waar wel 50 tentjes stonden waar alle zwervers slapen....vreselijk om te zien....ook dit is Amerika........nog geen 5 km verder op weten ze niet hoe luxe ze het moeten aanleggen! Later opnieuw heerlijk ruim 2 uurtjes bij het water gelegen. Daarna koffie mee naar de kamer en daar een hele tijd gezeten. Ons grote raam heeft een prachtig uitzicht over donwtown met op de achtergrond The Stratospere en de hotels op de strip. Je blijft kijken en we hebben een heerlijk zitje voor het raam. (We zitten 12 hoog) Ook nu weer 's avonds naar de strip voor een vervolg. Auto in de parkeergarage bij hotel Planet Hollywood en ook hier was een mall, nu maar liefst 160 winkels, theaters en een zelfde plafond met getekende lucht. We zijn er doorheen gelopen, naar buiten want ook op The Strip zelf is van alles te zien. Fonteinen shows, piraten shows enz. We zijn nog met een soort tram van het ene hotel naar het andere gegaan, hebben hotel New York gezien met o.a. het vrijheidsbeeld en de Brooklyn Bridge en koffie gedronken bij het Harley Davidson restaurant. Om 23.30 hielden we het, helemaal kapot, voor gezien. En dan te bedenken dat je dan nog maar de helft hebt gezien. En ook nog eens grof gegokt (5 dollar......) en niets gewonnen.............ach we zijn gelukkig in de liefde! Woensdagmorgen ook weer wat langer gelegen en met de auto op de gok wat rond gereden. Een leuk tentje gevonden voor ons ontbijt en daarna weer ff geshopt bij een mall dicht bij ons hotel. Jeroen z'n 3e overhemd gekocht en Mieke 2 Tee's en slippers. Het begon alweer aardig warm te worden, dus weer lekker naar het zwembad. De dag er voor hadden we van een aardige vrouw 2 luchtbedden gekregen, zij ging naar huis en wou ze niet mee nemen. Nou...daar hebben wij dus nu erg veel plezier van. Het was een stuk drukker, de bar was nu ook open en ze draaiden lekkere muziek! Wat een vakantie!! Het werd uiteindelijk 39 C! 's Avonds gegeten bij Applebee's (een familie restaurant) en opnieuw naar the Strip. Deze keer weer dingen gezien die we nog niet eerder zagen, hotel Paris met een replica van de eiffel toren met Arc d' Truimph. Je waant je echt ff in Parijs. En Ceasars Palace, een hotel in Romeinse stijl. Het is echt teveel om op te noemen, laat staan te beschrijven, maar het is gewoon O N W E R K E L I J K!!!!! Tegen twaalven weer op de kamer waar we weer voor ons grote raam zitten te kijken met een drankje er bij. Elke 5 minuten gaat er wel een auto of ambu met sirenes voorbij, zouden mensen onwel worden door hun grote verliezen of door de grote winsten....;)) Donderdag ook weer lekker gelegen tot 9.00 uur en super heerlijk ontbeten bij Denny's (Anneke....ze hadden er pancake babyrolls met cinnamon...hmmm....moest gelijk aan jou denken!). daarna voor de laaste keer naar de strip, we hadden er gisteravond nog wat over nagelezen (ondertussen ben ik een wandelende reis gids....) en als 1e naar het laatst gebouwde hotel gegaan. Wynn heet het en is gebouwd voor 2,4 miljard (!!) en gericht op de rijken onder ons en niet alleen op het casino gebeuren. Een winkelstraat met Chanel, Rolex, Louis Vuiton enz, zitjes buiten met zicht op een speciaal voor het hotel aangelegde waterval, de hal heeft "straatjes" met bomen......ik hou er gewoon over op, het is niet te bevatten...(Bob, je wilt dan niet naar Amerika, maar in dit hotel hebben ze zelfs een eigen indoor 18 holes golfbaan..) Daarna de auto nog ff geparkeerd bij MGM hotel (6900 kamers en hiermee het grootste hotel) en dit hotel heeft een kooi van plexiglas waar dagelijks leeuwen rondlopen. Ook weer TE LEUK. Nog ff een bakkie bij Starbucks gedaan en toen alle drukte en gekte achter ons gelaten. We hebben weer heerlijk liggen dobberen op ons luchtbedje op het water en zijn zelfs een beetje verbrand. Gegeten bij een local restaurant achterin een casino en nog een keer van alles genoten op Freemont street. We lagen lekker vroeg in bed. (En weer 5 dollar ingezet en weeeer niets gewonnen....LOL) Vanmorgen om 8.15 reden we Vegas uit, koffie in de auto, richting de Hoover Dam, een mega stuw! (221 meter hoog) Naast het feit dat het indrukwekkend is en mooi, waren we helemaal verbaasd over de aanleg van een mega brug, die over alles heen moet gaan straks. Prachtig om te zien, dan voel je je beneden errug klein. Daarna doorgereden naar the Grand Canyon. We zouden naar het westelijke gedeelte gaan waar ze de skywalk hebben aangelegd, een soort brug in een hoefijzer model van plexiglas. Jeroen stond niet echt te popelen om daar op te lopen, maar we zouden wel zien. Het stond niet echt goed aangegeven en tegen de tijd dat we begonnen te twijfelen of we wel op de goede weg zaten, stond er een bord. Vanaf de hoofdweg nog 75 km enkele reis...zucht....nog maar een bakkie leut aan boord en weer verder. Na een tijdje moesten we weer afslaan, bleek dat een gedeelte een onverharde route was...stuiven en hobbelen in de woestijn, een belevenis opzich. De laatste 10 km was weer normaal. Daar de auto geparkeerd(en die was S M E R I G!), je mag niet zelf verder rijden naar de rand en rond gekeken in het visitorscenter. EN TOEN BESLOTEN WE OM EEN HELICOPTERVLUCHT EN BOOTTOUR TE BOEKEN!!!!!! Oh my god............wat hebben we genoten, de grand canyon is al zo vreselijk indrukwekkend, laat staan als j e er overheen vliegt met een heli en die je dan helemaal naar beneden brengt,daar staat een boot klaar die je een stuk over de Colorado river vaart. AMAZING!!! We stonden allebei met tranen in onze ogen rond te kijken en elkaar aan te kijken, dat we dit SAMEN mogen mee maken, daar zijn geen woorden voor en hoe mooi kan ik hier eigenlijk niet beschrijven. We hebben verschrikkelijk veel foto's gemaakt. Na de boottocht stond "onze" heli weer klaar die ons weer naar boven bracht. Daarna nog met een bus mee naar de Skywalk. We hebben het ons eens bekeken en besloten om het hierbij te laten. Het uitzicht zou nooit zo mooi meer zijn als vanuit de heli, dus dat geld hielden we lekker in de knip. De bus deed nog een ander punt, je kreeg wat uitelg over de indianen stammen die er vroeger woonden en sommigen zelfs nu nog. Tja, en toen moesten we natuurlijk dezelfde 75 km weer terug. Er werd d.m.v. borden gewaarschuwd voor los lopend vee (volgens mij een soort buffel....een grote koe met een gewei???) en dat vind ik altijd geweldig...en ja hoor, langs de route lagen ze heerlijk te dutten in de zon, dus weer foto's. Al met al waren we rond 6-en in ons hotel in Kingman. Kingman is een plaatsje aan de historische route 66. We gebruiken dit eigenlijk alleen als tussenstop en gaan morgen voor 3 nachten naar Sedona, maar het ziet er allemaal leuk uit en ons hotel is prima met een praktische ligging. We zijn even naar de overkant van de straat gelopen naar The Home Of The Whopper, de burgerking dus. En nu zijn we dus heerlijk na 5 dagen ff weer online (hoezo verslaafd) en zijn we weer bij met de mail en zo. Nou het was een heel verhaal, thanx for reading, en zoals jullie snappen hebben we een TOP VAKANTIE met top weer. Elke dag strak blauw met zon, tussen de 35 en 40 C. Tot de volgende keer

. Liefs Jeroen en Mieke