Arizona en Las Vegas deel 3

12 mei 2009 - Scottsdale, Arizona, Verenigde Staten

Hallo allemaal,

zaterdag 9 mei: goed geslapen ondanks het lawaai van de straat. Ik dacht dat we bij dit hotel ook een ontbijt hadden, maar dat was dus niet zo. Daardoor konden we eindelijk naar de Cracker Barrel (die was niet te vinden in LV en staat bekend om zijn goede keuken en om zijn mega goede ontbijt) en daar hebben we dus heeeeeerlijk ontbeten..hmmmm! Tommie aan en maar 3.17 uur te gaan. Onderweg nog even de snelweg af gegaan om te stoppen in Williams. Je zult toch Robbie Williams heten, dan ging ik daar wonen... Robbie Williams Williamsroad 10 86376 Williams hhahahaahah..............flauw! Het landschap vanaf Kingman ging van droog over naar groen met rotsen en in Williams zagen we zelfs weer weilanden en zo. Het stadje had een hoofdstraat waar sinds 1900 weinig aan veranderd is, prachtig. We hebben koffie gedronken op een terrasje, live muziek er bij (en dat 's morgens al) en de leuke aankleding van route 66 bekeken. Nog even door het straatje gelopen en toen weer verder. Hoe dichter we bij Sedona kwamen hoe mooier het werd. Ik had er al veel over gelezen en op internet bekeken, maar dit overtreft alles. Zulke mooie rots formaties, waar je om je heen ook kijkt! De laatste 25 km reden we er gewoon met een slingerweg tussen door, prachtig!!! Om 14.00 uur waren we bij ons hotel, waar we helaas nog niet konden inchecken. Dus van "ellende" maar een ijsje gegeten bij de Mac. Om 15.00 uur terug en toen troffen we een mevrouw achter de balie die een beetje Nederlands kon, haar ouders waren met haar vlak na de oorlog naar Amerika gegaan. Een verschrikkelijk aardig mens en ze heeft ons nog enkele tips gedaan wat we hier vooral moeten zien. LEUK! Toen lekker bij het zwembad gespeeld en tegen 18.30 omhoog gereden richting het vliegveld, waar je een mooie zonsondergang moest kunnen zien. Nou, dat wisten meer mensen......er was speciaal een parkeerplek aangelegd en een uitkijkplateau. Het was natuurlijk prachtig, vooral hoe je kon zien hoe de kleuren van die rotsen steeds anders werden tijdens het zakken van de zon.....hoe romantisch....;) Daarna een eettentje opgezocht (na het mega ontbijt alleen maar een ijsje gehad!) en dat werd een mexicaan, een keer wat anders en het was lekker. Het verbaasde ons erg dat alles om 21.00 uur dicht ging, we liepen nl juist in hartje centrum, waar allerlei winkeltjes en eettentjes zaten, raar. Nouja....als je in Nederland kijkt, gaat alles ook om 18.00 uur al dicht, maar dit is echt on-amerikaans. Dus vroeg op de kamer, waar we natuurlijk weer fijn ff op de laptop konden, een beetje tv hebben gekeken en om 23.00 uur onder zeil waren. Ons hotel is trouwens het mooiste tot nu toe (en het duurste hahah) en ziet er super schoon uit en heeft ook een koelkast en magnetron en een mega groot bed (i.p.v. 2 kleine bedden)

Zondag 10 mei Helaas toch heel slecht geslapen, zoveel wakker geweest en om 7.00 uur zaten we terug te rekenen hoe laat het was in Nederland, zodat we de uitslag van Heracles konden bekijken. Gelukkig had Jan Jeroen ook al op de hoogte gehouden. Maar goed, ze zijn veilig en dat is fijn! Het is nu terwijl ik dit typ 8.37 uur en we gaan er uit, douchen en ontbijten. Het ontbijt was zozo, maar we hadden de buik weer gevuld. Bijna bij alle amerikaanse hotels hebben ze koffie klaar staan in de lobby, hier ook, dus namen we nog lekker een bakkie mee naar boven. Voor de deuren van de kamers loopt een gallerij en daar stonden allemaal stoeltjes. Heerlijk buiten gezeten, en maar kijken naar de mooie omgeving. Handdoeken en luchtbedden in de auto gegooid en naar een State Park gereden, waar we de auto konden parkeren in een prachtig beschermd natuurgebied, waar een klein beekje door heen liep. Via een wandelpad kwamen we bij dat beekje en via stenen in het water konden we naar de overkant waar we op stenen plateau's onze handdoeken en zo konden neer leggen. Ook hier weer fantastische uitzichten. Het water was koud (en dus N I E T S voor Jeroen) maar ik had er niet zoveel moeite mee. Na een tijdje zonnen, zocht ik voorzichtig wat verkoeling op door via gladde stenen een eindje verder op in het water op een steen te gaan zitten. Zo gezegd, zo gedaan.....ik zat net toen ik naast mijn slippertjes in het water allemaal krabben zag..............IEKS.....ENG......en ik moest nog terug! Ik zag allemaal beelden voor me dat aan elke teen zo'n krab hing met zijn scherpe grijpers en dat ik misschien wel naar het ziekenhuis moest.....echt waar..........dus ik zeg: Jeroen.....help! Maar ja, die kon natuurlijk ook niets doen en hij kwam met het verstandige antwoord dat ik me om moest draaien en via andere stenen terug moest gaan. Diepe diepe zucht, omdraaien op die gladde stenen met slippers.....maar goed, het is weer gelukt...niets aan het handje! We hebben daar nog wat rond gewandeld en zo en toen hadden we het wel gezien (het water was in eens niet meer zo aantrekkelijk...hahahha). Daarom hebben we een prachtige autotocht gemaakt, diverse slingerweggetjes gereden en rond gelopen in een soort winkelcentrum waar ze allerlei kunst en zo verkopen. Leuk om te zien, maar niets voor ons. Tegen 3-en lagen we veilig op ons luchtbedje in het zwembad! Na toch wel intensieve dagen hiervoor is het heerlijk om weer kalm aan te doen, lekker op de kamer te lezen en te laptoppen (ook goed voor mij deze rust en is mijn vader ook weer helemaal tevreden...) . 's avonds gegeten in een echte American Diner met een overvriendelijke grappige homo-vent in de bediening. We hebben erg gelachen en zoiets kan eigenlijk alleen maar hier!

Maandag 11 mei Deze nacht was beter! Om 9.15 uur ontbeten en daarna zijn we naar de enige outlet die ze hier hebben gereden. Het was een hele kleine en meer dan de helft stond leeg! Wel hadden ze nog een Tommy Hilfiger store met opruiming, dus daar hebben we lekker ff geshopt! De rest van alle winkels in Sedona zijn gericht op kunst en new-age artikelen, dus we waren snel klaar met shoppen. We hebben een tijdje voor onze kamer gezeten, zijn even lopend naar de overkant gegaan om een broodje te halen en daarna weer lekker bij het zwembad geweest. Het is onvoorstelbaar hoe rustig het steeds in het zwembad is, we zijn bijna altijd alleen. Aan het einde vd middag nog even lekker liggen lezen en toen wat gegeten bij Subway. Op de terugweg bij Walgreens geweest en o.a. voor Anneke een boodschapje gedaan en voor ons zelf zonnebrand creme. En nu hebben we dus onze laatste avond hier in Sedona. Nog één grappig feitje, we hebben van de week weer eens getankt en zijn ff gaan uitrekenen hoeveel de benzine hier nou kost. Toen we vorig jaar in Florida waren was er veel te doen om de hoge benzine prijzen (in die tijd koste het bij ons geloof ik ook zo'n € 1,69 de liter of zo) en toen moesten wij al lachen om de prijzen in Amerika....in onze ogen hadden ze echt niets te klagen. Maar nu zien we dat de prijs duidelijk is gedaald, je tankt hier 1 gallon (=3,8 liter) voor $ 1.95. Omgerekend tegen de euro koers is dat nog geen € 0,50 de liter!!!! (vorig jaar was het omgerekend € 0,95...) tsssssss.....;)))))) Dus broers van me.....ik geniet hier nog dagelijks van de dikke V8's en zo die langs komen! Prachtig.

Dinsdag 12 mei We waren weer eens vroeg wakker, dus toen er maar gelijk uit. Na het ontbijt op pad richting Scottsdale (Phoenix) voor de laatste 6 nachten. Onderweg gestopt in diverse kleine plaatjes. Eén zo'n plaatsje was bv Jerome, een vroeger mijnwerkers plaatsje met ooit 15.000 inwoners en nu 400.....het heet ook niet voor niets een Ghost town....heel apart. Aan de snelweg richting Phoenix kwamen we toch zo maar langs een outlet! De 1e echte grote die we tot nu toe hebben gezien, maar.................wat een leegstand!!!!! En in de winkels die er nog wel waren was niets te doen. De recessie is hier vele malen merkbaar dan tot nu toe bij ons. Gelukkig zat er nog wel een Ralph Lauren Store...en daar hebben we ons slag heel goedkoop kunnen slaan. Jeroen vond zelfs een blauwe Tee voor € 4.00....laten hangen is duurder zegt Anneke dan altijd....dus kopen met die hap....LOL. Het was druk op de weg en toen we Phoenix binnen reden gaf de tomtom aan dat we nog ruim 3 kwartier moesten rijden! Het is hier mega groot. En dat allemaal binnen 1 stad! Bij ons hotel aangekomen konden we onze voorkeur uitspreken voor een kamer op de begane grond (dus auto voor de deur) en wat voor kamer! Heerlijk groot EN naast een voordeur ook een achterdeur zodat we gelijk bij het zwembad zijn....WOUW! Alles is weer aanwezig, een big queensize bed, koelkast, koffiezetapparaat enz. EN: we hadden post! Anneke was zo lief geweest om weer voor Jeroen de V I (voetbal international) op te sturen en er zat een hele lieve kaart bij (miss you to sweety). Binnen 5 minuten lagen we in het water, want het is hier dus 40 C en dat is te merken....hahaha. Het is wel een droge warmte en af en toe een heerlijk briesje, je hoort ons niet klagen, maar lang leve de airco's en het zwembad. We hebben bij ons favoriete restaurant gegeten (Sweet & Tomatoes) een all-you-can-eat-buffet voor € 10,00 p.p. met 100.000 soorten salades, rauwkost, dressings, pizzapunten, soep, macaroni, muffins, ijs en vla, koffie en frisdrank. Diepe diepe zucht...maar we hebben ons echt ingehouden en zijn er niet misselijk vandaan gekomen...;) Na die tijd eens even wat rond gereden en boodschapjes gedaan voor op de kamer. Ondertussen is het hier 21.00 uur en ga ik de mail versturen zodat jullie 'm morgen weer kunnen lezen. We hebben een paar vaste fans die ons ook op hyves volgen (of niet Miriam!) en dat vinden we helemaal top. Dus kom maar op met jullie mails en jullie dagelijkse beslommeringen, want ook dat vinden we leuk (echt hoor Janet) Werk ze of iets dergelijks en tot gauw.