Arizona en Las Vegas deel 4

17 mei 2009 - Scottsdale, Arizona, Verenigde Staten

Hoi allemaal, ook deze keer niet al teveel leeswerk...:) maar dat zegt niets over het feit hoe zeer wij genieten....want dat doen we nog steeds van iedere dag. Het is hier meer dan geweldig! Hieronder volgt weer een per dag bijgehouden stukje.

woensdag 13 mei Vandaag een rustig dagje in de planning. We hadden in een folder wat gezien over een meer midden in de stad waar je o.a. waterfietsen kon huren. Leek ons wel wat.....met moeite gevonden en de auto kunnen parkeren...daar aangekomen bleek het dicht te zitten. We hebben al meer ontdekt dat het hier heel erg laag seizoen is....heel raar. We hadden voordat we hier in Scottsdale waren al gezegd dat we naar zo'n groot waterpark zouden gaan, maar deze gaat pas eind mei open. Tsss.....onvoorstelbaar.....en het is hier echt elke dag ruim boven de 35C....dus animo genoeg lijkt ons. Maar nee dus, ook hier alles closed! Wat ons wel opviel was dat ze bij een heel groot stadion al druk in de weer waren met beveiliging en zo, dus wij dachten dat er een belangrijke wedstrijd gespeeld zou worden of zo, bleek later (zagen we op tv) dat Obama er zou komen en alle afgestudeerden zou toe spreken. We vonden het best leuk dat wij dus ook "zo dicht" bij Obama waren! Zowel links als rechts naast het meer was weer van alles aangelegd met mega winkels en een mall, dat hebben we ons maar eens even weer bekeken, maar de knip bleef op slot. Terug bij het hotel de hele middag bij het water geweest. We hadden lekkere aardbeien yoghurt (low-fat...hahaha) gekocht vd week bij de supermarkt en met de vh ontbijt mee genomen cornflakes hadden we een prima lunch. Aangevuld met de gratis koffie uit de lobby hadden wij al met al een goedkoop dagje...;) Dichtbij ons hotel zit van alles, een heel groot gebied met chique winkels, een Old-town, een gebied met galeries, veel restaurantjes enz. Daar doorheen loopt een gratis trolley-bus met een hop-on hop-of systeem. Wij hebben de hele route gedaan en ons alles eens bekeken. Naast ons hotel, vanaf het zwembad heb je er uitzicht op, zit een grote mall en ook daar doorheen gelopen. Op een gegeven moment zat er een dierenwinkel en daar verkochten ze hondjes..........aaahhhhh............ik vind dat altijd zo zielig.....die beestjes zitten gewoon zoals de cavia's en konijnen bij ons in glazen kooien zitten. Ik was er niet weg te slaan, zoveel had ik te kijken. Het is hier 's avonds nog heerlijk warm dus hebben we nog even koffie gedronken en op de heerlijke lounche banken van het hotel gezeten. Ons realiserend dat we volgende week om deze tijd alweer "gewoon" op ons eigen bankje zitten...:(

donderdag 14 mei, weer vroeg wakker en dus maar gelijk ontbijten. Met Nederlanders aan tafel gezeten en we waren het alle 4 eens: het is hier prachtig. Om 9.45 uur gingen we op pad. We zouden vandaag een hele mooie route gaan rijden, de Apache trail. de 1e stop was in een verlaten western stadje, erg leuk, heerlijke koffie en al heel warm. Daarna ging de route langs diverse meren en de weg klom en daalde veel. Ik heb het aantal haarspeldbochten niet bijgehouden, maar het waren er veel...Ook hier zat weer een (groot) gedeelte onverhard in. We hebben diverse stops gemaakt, heerlijk op een terrasje aan het water gegeten en GENOTEN. De route was echt weer door een fantastisch landschap, nu weer heel anders dan we tot nu toe gezien hadden, Knabbel en Babbel staken af en toe de weg over, de ene cactus was nog groter en hoger dan de ander en alle meren waren prachtig blauw. Het laatste stuk was weer over de highway, waardoor het gelukkig weer wat op schoot. Toch weer ruim 250 km gereden. We hebben gegeten bij Cici's pizza, wat we al kenden vanuit Florida. En het was nog weer goedkoper geworden. Een pizza buffet (all-you-can-eat) met 2 salades, soep en dus tig-soorten pizzapunten en als toetje kaneelrolletjes en zoveel je kunt drinken voor € 5,00 per persoon....hoe kan het? Tegen 19.30 uur waren we weer bij het hotel. Na zo'n dag in de auto was het heerlijk om nog even in de hot-tub te zitten, what a life! (Elk hotel heeft zo'n ding naast een gewoon zwembad!)

vrijdag 15 mei (alweer....) Wat gaat het toch allemaal vreselijk snel! Vanmorgen lekker kalm aan gedaan, even met Anneke op MSN gekletst, nog een bakkie leut op de kamer en toen op pad. Iets wat heel Amerikaans is, is de Cheesecake Factory. Een chique restaurant waar je van alles kunt eten maar vooral hun wereldberoemde Cheesecake (een soort monchoutaart dus) We hadden opgezocht waar het zat, het was even rijden, maar wel de moeite waard. Onderweg kwamen we de bekende CVS Pharmacy tegen en hebben gelijk maar even de aardbeien shampoo ingeslagen (ook één voor jou Marlien) De shampoo was altijd al goedkoop maar toevallig nu in de aanbieding.....echt lachen....een fles kost omgerekend € 0,65! Das genieten voor weinig geld. Wat dus ook genieten was, maar nu voor heel veel geld, was de cheesecake. Ze hingen er met de benen uit, we moesten even wachten tot we omgeroepen werden en kregen een pieper in de hand die ging trillen als we aan de beurt waren. Al met al nog geen 10 minuten gewacht, allebei dus koffie met cheesecake (ik banaan en Jeroen pindakaas) en we waren allebei zo vreselijk vol toen we de taartpunt nog niet eens helemaal op hadden, we moesten er echt om lachen....en gelukkig konden we ook nog wel om de rekening lachen, die was € 21,00!!! Uit eten gaan is hier goedkoper.....hahaha. Daarna terug en we hadden het weer erg warm, dus gelijk maar weer naar het zwembad. Daar zijn we tot 18.00 uur gebleven en hebben met 2 Nederlandse stellen gekletst. Altijd leuk om te horen hoe iedereen zijn reis qua route weer invult. Gegeten bij Jack in de box (een soort Mac) en daarna door Ikea gelopen...het voelde alsof we in Hengelo bij de Ikea liepen.....leuk. Tja, en morgen begint het weekend en tevens de laatste 2 dagen...:( zaterdag 16 mei En alweer een hele warme dag. We merken het al als we naar het ontbijt lopen, het is nog weer warmer dan gisteren! Vanmorgen naar een kleine maar zeer leuke dierentuin geweest, we hebben met een treintje het hele park bekeken en zijn lopend weer terug gegaan naar de dieren die we erg leuk vonden. Helaas goldt ook voor de dieren dat het erg warm was, dus sommigen kwamen of niet uit hun hok of lagen in de schaduw ergens achter een boom te pitten. Daarna naar het zwembad en de enige manier om het uit te houden was of schaduw of in/op het water. Halvewege waren we het een keer zat en zijn we naar de Starbucks gelopen voor caramel machiatto en de lemon cake....hmmmm.....en tevens de laatste keer....heerlijk op een terrasje in de schaduw gezeten en alles en iedereen bekeken. We hadden van die Nederlandse mensen gisteren gehoord dat er zo'n mooie fontein "in de buurt" moest zijn. Dat hebben we opgezocht en daar zijn we naar toe gereden, was "maar" 3 kwartier rijden....ach ja, dat houdt ons van de straat...oh nee....dat gaat nu ook niet op. Maar goed, het was gelukkig de moeite waard. De fontein spuit hoger dan het Empire State Building!! Daarna gegeten bij de IHOP (International House Of Pancakes).....ik vond het heerlijk en Jeroen vond het wel redelijk. Op de terugweg naar het hotel onze foto's bij een computer van Walgreens allemaal laten afdrukken en die halen we morgen op. Morgen gaan we nog 1x keer naar de Mall, nog 1x zwemmen en nog 1x uit eten. Dan alles in de koffers pakken, lange broek :((( voor in het vliegtuig klaar leggen en dan zit het er op....BAH! Maandagmorgen staan we op 05.30 uur op, rijden we naar de airport, leveren we de auto in en gaan inchecken. Om 08.40 uur vliegen we, 4.15 uur te gaan naar Washington, dan een kleine 2 uur wachten en in 7.45 uur naar Schiphol, waar we dan op dinsdagmorgen om 07.05 uur landen. Groetjes van Jeroen en Mieke