Inzell en Altenburg 2009 deel 1

17 augustus 2009 - Inzell, Duitsland

14 augustus:

Om 07.30 uur zijn we vertrokken naar ons hotel in Erlangen, waar we een tussenstop hebben. Prima weertje om te rijden, het viel met de drukte mee. In Wertheim zit een Outlet Village en daar hebben we uiteraard even rond gekeken. Erg mooi aangelegd, ruim 125 winkels, maar niets gekocht. Om 15.30 uur waren we bij ons hotel Roter Adler. Ingecheckt en even wat boodschappen gedaan. Morgen is het in Duitsland Maria Himmelfarht, een feestdag, dus zitten alle winkels dicht. Daarna naar de Arcaden in het centrum van Erlangen gereden, een leuke overdekte mall. Maar eerst natuurlijk kaffee und kuchen! Bij het hotel zat een restaurant en daar prima gegeten, maar nog nooit zulke smerige koffie gehad. Aan de overkant lag een mooi veldje waar we onze oude doos nog even uit konden laten. Heerlijk geslapen tot 06.00 uur, toen MOEST Jacky er uit. Gelukkig daarna nog even kunnen slapen. Het bijbehorende ontbijt was simpel en inclusief weer smerige koffie haha.

Om half 10 vertrokken. Volgens TomTom was het een rit van 3 uur naar Inzell maar vanwege de feestdag (?) was het mega druk op de snelweg. Rond 15.00 uur waren we bij het appartement. Zoooo heeeee, is me dat even mooi. Groot, schoon en compleet. En het uitzicht is top! Alle spullen opgeruimd, even koffie en broodjes en Jacky uitgelaten. Verdrietig genoeg merken we dat we niet meer ver met haar kunnen lopen. Maar aan de andere kant geniet ze nog van alles en ons en BOVENAL van haar mandje. ;-) Dus laten we haar lekker thuis en wandelen we door het dorp. Het is nog heerlijk warm, 27C. Tegen 19.00 uur weer thuis, we koken wat en eten op het balkon. Omdat we wat hadden gelezen over een ijssalon in het dorp daar nog even naar toe gereden. De reviews op internet klopten, heerlijk ijs! Leuk bankje, dom zitten en kiek'n! Toppie.

We hebben een groot balkon, zowel vanuit de huiskamer als vanuit de slaapkamer te bereiken. Het hele huis is voorzien van vloerbedekking...dus we laten de deuren open naar het balkon voor Jacky. Haar ouderdom brengt ook mee dat ze vaak diarree heeft, en ze snapt de bedoeling....want de volgende ochtend mag ik buiten poetsen... :-(

15 augustus:

Om 07.00 uur liep ik al buiten met haar. Eigenlijk geen straf, want de lucht is hier zo helder en fris. Ik adem een paar keer heel diep in, zo zou het bij ons thuis ook moeten zijn. Nog even weer terug in bed en gedommeld tot 09.00 uur. Ontbijten in de zon op het balkon. Life is good! Een dag met 32C. Een tijd zitten lezen, douchen en Jacky nog een keer uit. Om 12.30 uur zijn we naar het natuurbad gegaan. Lachen, de entree is € 2.50. Het water was zooooo koud, dat zwemmen geen optie was trouwens. Een tijdje op het gras gelegen maar na 2 uurtjes hielden we het voor gezien. We hebben een klein autotochtje gemaakt richting Ruhpolding. We kwamen een restaurant tegen en daar hebben we koffie gedronken met een Windbeutel (zie foto). Een soort gebakje in de vorm van een zwaan, met soesjesdeeg en een vulling van slagroom of ijs en naar keuze vruchten. Ruim 2 miljoen hebben ze er al gemaakt en ze zijn er zelfs mee op tv geweest. Ze hadden verschillende ruimtes waar je kon zitten. Onze ruimte hing H E L E M A A L vol met koffie- en theepotten. Heel apart!

Einde van de middag even gedut en toen lopend naar Schnizel Willi, met tig schnitzels naar keuze. Buiten op een leuk terras gezeten. Via een ommetje terug naar Sjaaky. Op het balkon de waxinelichtjes aan en lekker naar de sterren staren....

17 augustus:

Jeroen was vandaag om 07.00 uur buiten met Jack. Handig, want iets verder op zit een bakkertje, dus verse broodjes voor het ontbijt gehaald. De zon stond al hoog aan de hemel dus op het balkon ontbijten. We willen dit wel elke dag zo! Na een luie ochtend tegen 11.30 uur op pad. We zijn naar de Chiemsee gereden. In het plaatsje Chieming de auto geparkeerd. De boot vertrok om 14.15 uur, we moesten dus nog even een uurtje rond lopen. Geen straf hier. Met de boot eerst naar Frauen Chiemsee Insel en toen door naar Herren Chiemsee Insel. Dit laatste eiland heeft een groot prachtig kasteel: het door "sprookjeskoning" Lodewijk II van Beieren in de stijl van het kasteel van Versailles gebouwde Neues Schloss Herrenchiemsee. De spiegelzaal van het kasteel is groter dan die in Versailles.Ook de tuinen zijn minutieus gekopieerd. En om even te klagen....het was drukkend warm! Pffff. En op het terras kon je nauwelijks zitten vanwege de wespen. Maar verder hoor je ons niet hoor..... ;-) Het was echt schitterend!

Met de boot van 17.15 uur terug, met 2 tussenstops (Frauen Insel en Seebrück) weer terug. Al met al een boottochtje van 1.10 uur, genietend van de late zon. Tegen 19.00 uur waren we terug, gelukkig had Jack alles droog gehouden en was ze blij ons te zien. Gekookt, gewandeld, gelezen en geslapen.

Tot de volgende keer!