Inzell en Altenberg 2009 deel 2

21 augustus 2009 - Inzell, Duitsland

18 augustus:

Het is nu al een ritueel, vroeg er uit met Jacky, verse broodjes halen, ontbijten op het balkon en nog wat relaxen. Daarna even wat boodschappen gedaan in het dorp.

Tegen 13.00 uur zijn we naar Salzburg gereden. De TomTom op vermijd snelweg gezet, dus dan doe je er iets langer over. Het was erg druk, dus we zijn niet de enigen die de B weg nemen. Salzburg ligt schitterend tegen een berg aan en heeft een prachtige burcht. In de binnenstad zitten alle winkels in authentiek panden, zelfs de Mac heeft geen grote gele M. We hebben rond gelopen, van alles bekeken, een broodje gegeten en uiteindelijk nog naar Europark gereden, een groot winkelcentrum buiten de stad, naast de IKEA. Tegen 18.00 uur waren we thuis, soepje gegeten en nog even een klein stukje met Sjaak gewandeld.

19 augustus:

Vroeg er uit vanwege Jacky, maar we waren nog zo moe dat we nog even terug zijn gekropen. Heerlijk tot 11.00 uur geslapen! Dus een laat ontbijt op het balkon want het is nog steeds mooi weer. Vandaag gaan we naar Oostenrijk en Jack gaat gezellig mee. We smeren broodjes en zetten koffie, we willen onderweg picknicken. Het is een leuke route, geen passen helaas, maar wel mooie natuur. We gaan bij Lofer de grens over. Bij een kleine waterval met beekje leggen we de handdoeken neer, gaan we met de voetjes in het water en steek ik zelfs met Jacky via allerlei stenen het water over. Jacky vindt het heerlijk in het water en zakt steeds met haar buik naar beneden, heel grappig om te zien! Uiteindelijk rijden we nog door naar Kitzbühel (en spreken we af om ooooooit hier naar toe te gaan...wat is het hier mooi, mooier dan in Inzell. Nee, laat ik het anders zeggen, de bergen zijn hier een stuk hoger en dat maakt het mooier!) Via een andere route terug, maar eerst nog even tanken. In Oostenrijk is de benzine € 0.25 per liter goedkoper! We gaan nu bij Reit im Winkl de grens over. Ook daar kwamen we weer langs een leuk watertje en hebben we met Jack nog een tijdje op onze handdoeken gezeten. Einde van de middag weer thuis en hebben we Jacky in haar mandje achter gelaten. We zijn de berg opgereden en hebben gegeten in zo'n typisch Beiers restaurant. Ik heb heerlijk Kaiserschmarrn gegeten! Op het terras speelde een 2 mans bandje en af en toe kwamen er jongetjes een traditionele dans doen. Ook weer allemaal te leuk! Thuis gingen we voor de laatste keer Jacky uitlaten en toen kwamen we aan de praat met onze onderburen. Zij nodigden ons uit om wat te komen drinken. Willem en Froukje uit Friesland. Leuke mensen en tegen 00.30 uur lagen we er in.

Dit was een gouden randje dag!

20 augustus:

Mariët, gefeliciteerd met je verjaardag!

Zelfde ochtendritueel met één uitzondering, ik zat om 10.00 uur bij de kapper. Gezellig in mijn beste Duits gekletst en ik loop er weer "kaant bie". Daarna de zwemspullen bij elkaar gepakt en naar Ruhpolding gereden. Daar zit een groot zwembad. De temperatuur van het water was in ieder geval iets beter dan het natuurbad, maar je moest wel hard doorzwemmen haha. Al met al 3 uurtjes daar doorgebracht. In het plaatsje zelf wat gewandeld en boodschappen gedaan. Vanavond pannenkoeken gebakken. En Rummikub gespeeld, Amerikaans jokeren  en wat tv gekeken. En vanwege het prachtige weer ook nog een mooie lange avond wandeling gemaakt. Jeroen neemt Jack dan gewoon een stuk op de arm mee, zo lief!

21 augustus:

we zijn allebei toch verbrand gisteren en daar hadden we allebei last van vannacht. Dus best wel moe stonden we op voor Jacky, Jeroen liet haar uit en ik heb het balkon staan scrobben.... tja. Wederom ontbijt op het balkon. Klinkt misschien afgezaagd, maar zo voelt het beslist niet. Zo'n uitzicht wordt nooit saai! De hele ochtend brengen we gewoon thuis door. Aan het begin van de middag gaan we op pad, naar Bad Reichenhall. We hadden van de onder buren gehoord dat dit zo'n leuk plaatsje was en dat klopte. We hebben wat gewinkeld en een hapje gegeten. Vlak naast ons appartement zat een klein tentje en daar hebben we op het terras nog een ijscoupe gegeten. Thuis de meeste spullen gepakt en alles wat al kon in de auto gepakt. Het begint iets te regenen maar we kunnen nog heerlijk op het balkon zitten....we willen nog niet naar bed...maar ja, we willen toch wel vroeg gaan rijden. Ik opper zelfs nog om nu te gaan rijden, maar ach...dat breekt je later op.