Inzell en Altenburg 2009 deel 3

27 augustus 2009 - Altenburg, Duitsland

22 augustus:

Om 03.00 uur zijn we vertrokken. Geen enkele file gehad, uiteraard wel baustelles. (waar zijn ze in Duitsland nou niet met de weg bezig? Maar toegeven, is het klaar dan kun je ook prima opschieten op de vaak 3 baans snelwegen) Een paar keer gestopt en om 13.00 uur waren we thuis. Daar wat wasjes weg gewerkt en een kleinere koffer weer ingepakt.

's avonds de mail en post doorgekeken, telefonisch bij gekletst met pa en Anneke en om 22.00 uur waren de knollen op.

23 augustus:

HOERA, Tonnie is vandaag 65 jaar.

We hebben een leuk feest bij Tibbe, we eten heerlijk, we dansen zelfs en kletsen bij met de familie.

24 augustus:

We hebben nog een leuk uitje tegoed. We gaan 3 nachten naar Altenburg. Een arrangement met half pension er bij, in Altenburger Hof.

Om 08.00 uur zijn we vertrokken en het was echt zo'n maandagmorgen drukte. Romdom Bielefeld had Tommy er ff moeite mee maar uiteindelijk kwam het goed. Om 15.00 uur waren we in het hotel. De reviews waren heel wisselend. Wij vonden het voor 3 nachten prima. Helaas was de lift kapot en moesten we de spullen 3 hoog sjouwen. Gelukkig kregen we hulp. Nadat we Jacky hadden uitgelaten zijn we het plaatsje even in gereden. Het is zo'n typisch oost-duitse stad. met een mooie burcht en een plein, maar ook met veel lelijke vervallen panden en straten vol met gaten. We hebben even wat te drinken gehaald voor op de kamer. Om 19.00 uur konden we aan tafel. Het was een vast gesteld menu: wortelcreme soep, Schnitzel met patat en bloemkool en ijstaart met vruchtjes na. Het smaakte allemaal erg lekker. Na het eten hebben we gebruik gemaakt van het wellness gebeuren in het hotel. We hadden de sauna, bubbelbad, dampbad enz. helemaal voor ons alleen! Helemaal zen :-) kwamen we op de kamer. Jacky nog snel even uit en geslapen als marmotten!

25 augustus:

Waarschijnlijk hebben wij die reinheid uitgestraald want Jack heeft liggen pitten tot 08.00 uur. Wat een weelde. Het ontbijt was super. Daarna naar en door een park gewandeld wat een eindje achter het hotel ligt. Vlak daar weer in de buurt zit een kleine dierentuin, de Inselzoo. En zowaar mocht Jacky mee naar binnen. We moesten per persoon € 1.50 betalen..... de tijd heeft hier echt stil gestaan.... Natuurlijk was het allemaal klein maar het was echt ontzettend leuk. En we hebben gegierd van het lachen. Er zat een aap steeds naar Jacky te kijken, hij snapte er werkelijk niets van! En ach.....al die vrolijke stokstaartjes. Daar word ik zo blij van he?

Daarna kon Jack wel naar de hotelkamer en zijn wij naar het voormalig oost-duitse zwembad geweest. Het leek wel uit een film, zo oud, de vaal blauwe kleuren, de indeling.... maar goed, de zon scheen en het water was nat! Op de terugweg een terrasje gepakt in Altenburg en bij een grappige winkel cadeautjes voor Anneke gekocht. Deze winkel heeft alleen maar dingen met knoflook er in. We hebben ketchup en mosterd gekocht. Op de (warme) kamer een tijdje op bed gelegen en om 19.00 uur weer naar het restaurant. Deze keer kregen we tomaten/mozarella soep, Jeroen roodbaarsfilet en ik een varkenslapje op een spinaziebedje en aardappels met griesmeelpudding en vruchtensaus toe. Na het eten eens niet richting het dorp gelopen maar de andere kant op. Beetje loeren hoe de mensen hier wonen en zo. Ik vind het allemaal zo grauw en triest uitstralen.

26 augustus:

om 09.15 uur zijn we gaan ontbijten en toen we terug kwamen stond onze hotelkamerdeur open.....zat de schoonmaakster op haar knieën voor Jacky tegen haar te kletsen en haar te aaien. Te lief! We zijn naar Leipzig gereden. (50 km). Wouw, wat een leuke oude grote stad. Bij Starbucks op het terras van een kop koffie genoten en heerlijk geshopt! Ook erg leuke decoratie dingen voor in huis gekocht dus Jeroen heeft zich een breuk gesjouwd. Op de terugweg naar de auto nog even een ijsje bij de Mac. Jack had goed op de auto in de parkeer garage gepast en onderweg nog even wat gewandeld. Op de kamer wat gelezen en om 19.00 uur voor de laatste keer naar "het diner". Deze keer een soort kaassoep, stukjes kalkoen in een sausje met broccoli en rösti en een chocolade mousse na. Van de 3 maaltijden vond ik dit het minst lekkere. Ach...Man kann nicht alles haben!  Er zat ook een leuke bar bij het hotel EN we hadden nog een tegoedbon voor een drankje, dus hadden we bedacht dat we mooi konden kaarten daar. Ik loop dus even naar de kamer om de kaarten op te halen, heeft Jacky alles laten lopen....zucht.... Gelukkig kon ik alles goed schoon krijgen. En het is toch ook zo sneu voor haar. Hoe lang kan dit nog doorgaan? Het maakte wel even erg verdrietig! Ik heb haar lekker mee genomen en ze heeft de hele avond in haar mandje naast mij gelegen terwijl wij aan het kaarten waren.

27 augustus:

Nog een laatste keer naar het ontbijt buffet. Gelukkig is de lift gemaakt en sjouwen we alles weer naar de auto. Tegen half 10 rijden we weg, we stoppen nog 2x keer, we rijden weer door het prachtige gebied van de Harz en we zijn om 16.30 uur thuis. Nog een vrij weekend voor de boeg en dan begint het normale (drukke) leven weer.

We kijken terug op een leuke vakantie. Doordat we natuurlijk op het feest van Tonnie wilden zijn, hebben we de vakantie in 2-en gesplist. Maar terug kijkend gaat onze voorkeur (binnen Europa in ieder geval) uit naar een appartement en niet naar een hotel. Maar doordat we op 2 heel verschillende plekken waren, hebben we oom erg veel gezien!

Bedankt weer voor het lezen en tot de volgende vakantie!