Bach 2012 deel 1

24 augustus 2012 - Bach, Oostenrijk

Hoihoi, hier zijn we weer!

Deze keer een iets kortere trip naar Oostenrijk. We werken allebei nog op woensdag 22 augustus tot 13.00 uur. Daarna snel naar huis, de laatste spullen in de auto en karren maar! We schieten door de spits niet erg op, maar we gaan ook niet zo heel ver vandaag. We hebben een hotel als tussenstop in Boppard......nou ja, Boppard...hahha. We zagen ons al op een terrasje aan het water zitten, lekker langs de boulevard slenteren en zo. Tomtom kende het adres niet, maar ach...hoe groot is Boppard nou. Dat vragen we wel ff aan iemand. Goed, om een lang verhaal kort te houden, het hotel ligt in een plaats Ney in het schilderachtige dal van de Ehrbach (valt onder Boppard) wat in hield dat je het dal in rijdt tot je niet verder kunt (10 km) en onderweg niets anders ziet dan mooie natuur en dan...een hotel, ONS hotel. Oke..... De eigenaar was even boodschappen doen en het meisje achter de bar mocht ons geen sleutel geven. Dus....Dan maar buiten wachten, ff met Youp wandelen en weer wachten. Er werd ons ook geen drankje of zo aan geboden. Na ruim een half uur kwam de eigenaar en kregen we de sleutel. De kamer is basic maar prima voor 1 nacht. Het was nog steeds lekker weer en daarom hebben we heerlijk buiten gegeten. En ze handteren hier nog voor-oorlogse prijzen...altijd goed.

We hebben uitstekend geslapen en het ontbijt was ook prima. We reden tegen 08.30 uur weg en hadden een ritje van bijna 6 uur voor de boeg. Met wat koffiestops en tanken er bij kostte het toch nog ruim 8 uur om in Bach te komen. Wat een aller aardigst ontvangst! Super super vriendelijke mensen die zelfs hielpen om alle spullen naar boven te sjouwen. Het balkon wat er bij hoort heeft tussen de kamers van de andere gasten geen afscheiding en dat is balen ivm Youp. We willen niet dat hij gezellig bij een ander op bed gaat liggen natuurlijk ;-) Toen we het hier met de eigenaresse over hadden, kwam ze gelijk met allerlei spullen aan en maakte ze met ligbedden e.d. als nog een afscheiding.

We hebben de spullen opgeruimd en zijn het dorpje ingereden en hebben de omgeving wat verkent. Tja...wat zal ik zeggen...1x gas geven en je bent het dorp uit. Niet veel bijzonders. Ons huis ligt hoog boven op een berg, prachtig maar wel steeds een smalle weg omhoog er naar toe. Als je een tegenligger hebt kun je niets anders dan achterwaarts terug (als je afdaalt...stijgend verkeer heeft voorrang) en aan hekken of betonnen begeleiders doen ze niet... Goed, veilig weer in ons huisje gewandeld, gekookt en gegeten en geïnternet.

Vandaag, de 24e hebben we mijn broers en schoonzusjes ontmoet. Hoe toevallig dat we onafhankelijk van elkaar een vakantie in Oostenrijk boeken en dan relatief dicht bij elkaar zitten en ook nog eens een overlap hebben in dagen.

We hebben om 11.00 uur in Imst afgesproken. We gaan op tijd weg want het blijkt dat we naar Imst alleen maar via een pas kunnen rijden, de Hahntennjoch pass. Erg mooie route maar het kost wel tijd. Terwijl we door de hoofdstraat van Imst lopen zien we Bob en Mariët en Rob en Annelies rijden. Hoe leuk! Zoals de echte Weginks doen zijn we eerst naar een Konditorei gegaan voor Kaffee und Kuchen. Uiteraard eerst gezellig bijgepraat en toen door de stad gelopen. Het was mooi weer en gaandeweg ontstond het voorstel om naar het hotel van hen te rijden en daar lekker in de zon te gaan zitten. De rest van de dag hebben we daar door gebracht. Hapje en drankje er bij. Wat een topdag en wat leuk om dit zo met z'n 6-en te doen. Aan het begin van de avond zijn wij weer opgestapt, uitgezwaaid door de rest. We moesten natuurlijk dezelfde route weer terug. Nog even een tussen stop voor boodschappen bij de Lidl en een snelle hap.