Bach 2012 deel 2

27 augustus 2012 - Bach, Oostenrijk

Zaterdag 25 augustus: Na een wat mindere nacht (wat een KRAAK bed) zagen we dat het buiten erg mistig was. Mooi, lekker kalm aan doen dus. Hier geen broodjes service dus dan maar verse broodjes zelf afbakken. Ook prima.

Aan het einde van de morgen klaarde het op. We hadden via google Maps een leuke route uitgezet. De 1e stop was in Warth, daar wat op een terrasje gegeten. Via de Hochtannberg pass gereden richting Au (haha echt waar). Onderweg genoten van de vergezichten, even lekker met Youp gewandeld en ook weer even op een terrasje gezeten. Via leuke plaatsjes als Sonntag naar Bludenz gereden. Daar een stukje snelweg en een redelijke grote doorgaande weg en toen de afslag Lech. Ook hier weer een prachtige route! In Lech zelf even rond gekeken, maar dat doen we nog wel een keer over.

's avonds gewandeld, gegeten, gelezen en gekaart.

Zondag 26 augustus

We werden wakker van de regen, jammer. Ook vandaag dus geen ontbijtje op het balkon. In de loop van de ochtend klaarde het op en hebben we een heel stuk vanaf het huisje gewandeld. Een stukje door het bos maar de donkere wolken kwamen met een hoog tempo onze kant op waaien, dus gauw de route verlegd naar een restaurant. Daar heerlijk aan de koffie met Apfelstrudel...hmmmm. En weer lopend terug, dus de calo's wel weer verbrandt!

Omdat het weer bleef kwakkelen besloten we om toch nog even een klein auto tochtje te maken. We zijn in Reutte geweest. Natuurlijk zaten de winkels dicht omdat het zondag was, maar in het hele Lechtal waar we doorheen reden zitten veel restaurants en hotels definitief dicht. Niet een aantrekkelijk gedeelte van Oostenrijk dus om je vakantie door te brengen :-(  Onderweg toch nog een restaurant gevonden wat open was en prima gegeten.

Maandag 27 augustus:

Joepie...we gaan TAXFREE shoppen!

Vandaag op tijd er uit, we gaan er een mooie dag van maken. En dat denkt het weer ook. We gaan vandaag naar Samnaun in Zwitserland. Het is een rit van ruim 2 uur, via Warth, Lech en de Flexenpass. Dit is allemaal schitterend, mooie tunnels, mooie bergtoppen  Daarna vanaf Landeck langs de Inn en dan de afslag Samnaun. Voor dat we er waren nog even Youp goed uitgelaten zodat hij weer mooi op de auto kon passen. Aan het einde van het dorp is een grote parkeerplaats en daar de auto prima in de schaduw kunnen zetten. Eerst maar koffie en gebak op een terrasje...geen Taxfree prijzen trouwens...;-) Samnaun heeft veel winkeltjes maar uiteindelijk komt het allemaal op hetzelfde neer. Maar we hebben allebei een geurtje gekocht en een grote fles Stroh rum. Spot goedkoop is het niet, maar het scheelt wel iets met Nederland. Nog even wat gedronken en toen terug naar Youp. Het blijft verbazingwekkend hoe fijn hij het in de auto vindt. Ik denk dat hij het als een soort huisje ziet. Hij ligt altijd zo lekker te pitten als we bij de auto terug komen, rekt zich een keer heerlijk uit en kijkt ons aan, zo van...zijn jullie nu al terug!

We hebben een stukje gereden en even een tussenstop gemaakt in het plaatsje Pfunds. Daarna wat gewinkeld in Landeck, zit een groot winkelcentrum bij de Lidl met natuurlijk ook onze favo DM drogeriemarkt. De terugweg hebben we weer via de Hahntennjochpass gedaan.

Thuis heb ik gekookt, Jeroen Youp uit gelaten en hebben we buiten gegeten. Dat is toch zo heerlijk he, we krijgen nooit genoeg van het zien van die bergtoppen! En de avond verliep zoals de meeste avonden.