Bach deel 3

31 augustus 2012 - Bach, Oostenrijk

28 augustus:

vandaag ging onze wekker vroeg! We gaan boven op de berg ontbijten. Om 08.00 uur zaten we in de kabelbaan, de Jöchlspitzbahn, om naar de top van de Jöchlspitz te gaan. Hier zit een restaurant dat elke donderdagmorgen de deuren vroeg opent en een ontbijtbuffet serveert. We waren mooi op tijd dus er was nog plek op het terras. WOUW....wat verschrikkelijk gaaf. De zon scheen al, de uitzichten spectaculair en dan het buffet....te lekker. Allemaal boeren producten, alles vers en de eigenaar was zooo vriendelijk. Hij kwam bij iedereen een praatje maken, ging rond met gebakken eieren, schonk koffie bij. Hij zah dat ik de zelfontspanner van de camera wilde activeren... Nein nein, das mach ich...zei hij. Zie de foto voor het verschrikkelijk mooie resultaat. Een gouden randje ochtend.

Na het ontbijt gewandeld en uiteindelijk weer met de kabelbaan naar beneden. We hebben nog even wat rond gekeken in de dorpjes rond om ons heen, maar daar waren we zo mee klaar. De rest van de dag geluierd en veel gelezen en plannen gemaakt voor de Amerika reis van 2013.

29 augustus:

Het weer wordt minder, vandaag nog droog en bewolkt, maar de voorspellingen zijn erg slecht.

Tjonge....en dan moet je weer thuis ontbijten met wat broodjes uit de oven...wat een verschil met gisteren haha.  Aan het einde van de ochtend zijn we naar Lech gereden. De auto in een parkeergarage gezet en door het dorp gewandeld. Het is zo'n typisch wintersport dorp. Met een kortingskaart hebben we de kabelbaan om hoog gepakt. Boven wat rond gelopen en koffie gedronken. Voor de wintersporter zal het hier geweldig zijn, wij waren niet echt onder de indruk. En alles is veel te duur hier. We hebben nog een keer de Flexenpass gereden om naar st Ankton te gaan. Wat een leuke en gezellige plaats. Hier konden we al niet meer op een terrasje zitten, het was te koud. Daarom in een leuk lokaal tentje binnen wat gegeten. Ook hier in de omgeving wat rond gereden en toen de zelfde route weer terug. Daar ben je toch ruim een uur mee bezig en bij de pas waren ze met de weg bezig, dus het verkeer mocht om en om de weg op.

Helaas hadden we ons van te voren niet gerealiseerd dat Bach zo "onhandig" in het Lechtal ligt. Op de kaart lijkt het allemaal prima te doen, maar voor het eerst in al onze vakanties stoort het ons dat je steeds weer dezelfde route moet rijden om bij je huisje te komen.

30 augustus

regen regen regen. Het was voorspelt maar toch jammer. Na een hele luie ochtend ging de regen over in wat buien en trok de grijze nevel wat weg. Dus met Youp de auto in. Ik had op google maps diverse kleien weggetjes opgezocht en zo zijn we 2x een zijtak van het dal in gereden tot we niet verder konden. Altijd weer kicken hoe smal zo'n weggetje wordt, wat je onderweg tegen komt aan tunneltjes enz. In het dorpje Kaisers bij het enige restaurant wat we op de hele route tegen kwamen koffie gedronken. En wat is het hier schitterend. Wat een prachtige bergtoppen. Het werd einde van de middag toch weer heel donker en vanaf 17.00 uur is het niet meer droog geweest. Youp moest natuurlijk wel gewoon uit...en dat was geen feestje haha.

31 augustus

wederom een jaar dat ik niet op de verjaardag van mijn vriendinnetje ben (Shame on me... Helaas mag ik van mijn werkgever niet na 1 september op vakantie dus dit is de enige mogelijkheid om wat "later" in het seizoen nog even weg te gaan. Gelukkig viert ze het een dag later en zijn we daar gewoon bij!)

Ook nu alleen maar R E G E N. Tijdens het ontbijt nog een keer goed naar het weerbericht gekeken en het blijft zo. Na wat wikken en wegen besloten we om vandaag te vertrekken i.p.v. morgen. We hebben de eigenaren op de hoogte gesteld en alles ingepakt. Uiteindelijk reden we in de stromende regen, uitgezwaaid door de super aardige eigenaar met het verzoek om alsjeblieft te bellen als we veilig over waren...hoe lief is dat? De rit naar huis was waardeloos, bij Stuttgart was het een en al file, we hebben over 50 kilometer 2.5 uur gedaan. Om 23.15 uur waren we thuis...pffff wat een rit.

Terugkijkend hebben we een leuke vakantie gehad met vooral een leuke dag met B&M en R&A, maar Bach is voor ons niet voor herhaling vatbaar.