Las Vegas en de nationaal parken deel 1

11 mei 2013 - Zion National Park, Utah, Verenigde Staten

Hallo allemaal,
Gelukkig wordt ons vakantiedagboek erg gewaardeerd want voor vertrek kreeg ik van velen de vraag: je houdt toch wel weer een dagboek bij? Ja dus, ik kan nu dus niet meer stoppen…;-)Goed….donderdag 9 mei ging de wekker om 05.15 uur. Douchen, laatste dingen in de koffer, bakkie leut en om 06.15 reden we richting Schiphol. Het was heerlijk rustig op de weg, maar dat was op Schiphol wel anders…Wat een drukte! Hoezo recessie? Gelukkig verliep het inchecken redelijk snel en konden we nog even op ons gemak ontbijten en shoppen. De 1e vlucht van Amsterdam naar Chicago duurde 9 uur en we vertrokken iets te laat. We knepen ‘m wel een beetje want  we hadden maar 2.15 uur op Chicago. En we hebben mee gemaakt dat alleen de douane al meer dan een uur kost. Maar zoals zo vaak, zorgen om niets. We hadden zelfs tijd voor een snackje en wat drinken. Die laatste 4 uur van Chicago naar Las Vegas kropen voorbij…..je denkt echt bij jezelf…waarom willen we dit nou…;-) Maar dat gevoel is gelijk weer weg als je uit het vliegtuig bent. We hadden het al een paar keer gehoord maar nog niet zelf gezien, maar je loopt het vliegveld op en ja hoor: gokkasten!! Echt lachen. Met de shuttlebus naar de autoverhuurbalie en ook daar ging het snel. En wat zijn we happy met onze auto. Een Nissan Rogue (zie foto) Heerlijke grote bak! Binnen een kwartier waren we bij ons hotel. Simpel maar netjes. Het ligt vlak bij de strip, we konden ons al even weer vergapen aan al het moois hier. Maar dat bewaren we voor de laatste dagen! Daarna even water e.d. ingeslagen bij de Waltmart en op de kamer even met Anneke en Martin geskypt die in Orlando zitten. Na  ruim 25 uur wakker zijn hebben we de knollen aardig op en vallen we om 21.30 uur in slaap.
Vrijdag 10 mei:
Na een te korte nacht, vanaf 04.00 uur alleen nog maar wat gedommeld, zaten we fris en fruitig om 07.15 uur aan het ontbijt. We zaten heerlijk in de zon, het was al prachtig weer. Nadat we de spullen weer in de auto hadden gepakt gingen we op pad. We staken The Strip over (zagen ons mooie hotel waar we de laatste 5 nachten zullen zijn…. We zagen Miss Liberty groots voor het New York hotel  staan…kortom…we kregen al echt de Las Vegas kriebels maar dat moet (gelukkig) nog even wachten!) en gingen de snelweg op, 209 km te gaan. Deze snelweg liep ook al door een best mooi landschap, een voorproefje van wat zou komen. In st. George zagen we wat leuke winkels en we moesten toch even een sanitaire stop maken (goeie smoes he) dus een half uurtje geshopt. Na die 209 km kregen we afslag naar wat ze hier zo mooi noemen, “senic byways” , routes door prachtige omgevingen. In het plaatsje Springdale hebben we de auto neer gezet en namen we de gratis shuttle bus naar het Zion National Park. Daar namen we de hop-on-hop-off bus. Helaas was het een stuk koeler geworden en regende het af en toe flink. We hebben de hele route gedaan en genoten van al die mooie rode rotspartijen. Met de shuttlebus weer terug naar de auto. In een lokaal tent (Blondies diner ) koffie met home made strawberry pie genomen…heerlijk! Daarna reden we met de auto het stuk door Zion en kwamen we in een redelijk onbewoond gebied. Onderweg hadden we nog de mazzel om een stel Longhorn Sheeps te zien!! Letterlijk op een kruising ergens in het niets (Mount Carmel Junction) staat een hotel, een restaurant en een tankstation. En dit was dus ons hotel. Te leuk. We hebben een prachtige grote kamer in western stijl met veel hout. Er zit zelfs een aparte keuken bij. We hebben even een wandelingetje gemaakt en hebben bij Subway (naast het tankstation) een broodje gehaald en opgegeten in onze eigen keuken. De avond brengen we lekker door in de kamer en in bad.