Bollenstreek uitje 23 en 24 april 2021

16 mei 2021 - Almelo, Nederland

Al jaren stond op de planning om eens naar de bollenstreek te gaan. Te erg eigenlijk dat we zoiets moois in eigen land nog nooit hadden bekeken. Waar corona toch al niet goed voor is.... .

Op vrijdag 23 april rijden we naar Katwijk aan Zee waar we de ANWB Bollenstreek route starten. Er staan geen bordjes meer, je rijdt de route zoals die helemaal is uitgeschreven. Prima te doen. Het leuke van de route is ook dat je over de boulevards rijdt van sommige kustplaatsen en van ons weekendje weg vorig jaar wisten we dat je in Noordwijk met je hond op het strand mag.

Yill genieten op het strand

Het is best fris, er staat een aardig windje met weinig zon, maar het is weer genieten.

Katwijk aan zee

Onderweg kom je langs bekende plaatsen als Lisse en Hillegom. We horen in het nieuws dat de burgemeester van Hillegom klaagt over de drukte maar eerlijk gezegd vinden wij het enorm mee vallen. Het is allemaal prachtig en op sommige velden staan hyacinten die je al ruikt zodra je de auto uitstapt. Heerlijk!

heerlijk geurende hyacintennog meer hyacintenlief!verplicht poserenhet blijft allemaal mooi

Om 16.00 uur zijn we bij onze B&B, de Kaagse Koe in Abbenes. Zoals de naam al doet vermoeden is alles, werkelijk alles, in de stijl van koeien. Heeeeel erg gaaf. De eigenaresse is erg aardig (praat wel heel veel hahah) en laat ons alles zien. Onze kamer is prima, we hebben een eigen badkamer en kunnen gebruik maken van de grote woonkamer en keuken. Er zijn nog meer gasten en die slapen boven. Zij mogen ook gebruik maken van de gemeenschappelijke ruimtes, maar i.v.m. corona krijgen zij het ontbijt boven geserveerd. We kijken onze ogen uit, we kijken buiten bij de bokjes en de konijnen en maken een mooie wandeling met de doggies.

B&B de Kaagse koeB&B de Kaagse koeB&B de Kaagse koeB&B de Kaagse koe

We halen patat in het dorp en eten dat in de woonkamer op. Er ligt al een lading hout klaar in de open haard. We stoken de boel lekker op en genieten van een avondje tv in deze leuke woonkamer.

B&B de Kaagse koe

Zaterdag 24 april

Het ontbijt stond om 09.00 uur klaar. Niet zo uitgebreid als je soms bij het programma B&B op tv ziet, maar het was prima.

B&B de Kaagse koeB&B de Kaagse koe

Om 10.15 uur rijden we weg. We gaan met een grote omweg naar huis. Onze 1e stop is Petten. Hier lopen we via de duinen het strand op, maar helaas mogen hier in de zomer maanden geen honden op het strand.

Petten aan zeePetten aan zeePetten aan zeePetten aan zee

We blijven de route langs het strand volgen, Sint Maartenszee, Callantsoog enz en gaan dan naar Den Oever om de afsluitdijk op te gaan. Ook nu zien we weer diverse bollenvelden. Het blijft een mooi gezicht, ook zo mooi Hollands met molens er bij.

Hoe Hollands wil je het hebben

Op de afsluitdijk parkeren we even en gaan de brug over naar de zeekant, maar het waait enorm en het is brrr erg koud, dus we houden het voor gezien.

Als we dan in Friesland weer de afsluitdijk af rijden, rijden we een route die we al eens als corona-uitje hadden gereden, maar dan omgekeerd. Vanaf Makkum, Gaast, Hindeloopen en Stavoren.

Workum

We vinden dit echt zo onwijs leuk. Denk dat we hier nog een keer een weekendje weg gaan boeken. Uiteindelijk zijn we om 18.30 uur in Almelo. Het was een super geslaagd uitje!