Lang weekend Limburg ( maart 2021)

28 maart 2021 - Gulpen, Nederland

Tja.... inmiddels zitten we al ruim een jaar in de corona ellende.... en van alle beperkingen vinden wij het niet kunnen reizen toch wel het ergste. Maar ja, dat is en blijft natuurlijk een luxe probleem. Er zijn zoveel ergere dingen!!

Desalniettemin keken we al weken op internet en besloten om toch even lekker weg te gaan. Het werd een huisje op een Toppark- Résidence Valkenburg in Schin op Geul.

Woensdag 24 maart

We rijden om 10.30 uur weg. Het is heerlijk rustig onderweg en net na Eindhoven doen we koffie en een broodje aan een picknicktafel in de zon. 🌝

Onderweg

In Thorn, de witte stad, kijken we even rond. Maar er is niets te doen dus we gaan weer verder. We lopen nog even bij het water en gaan dan naar onze eindbestemming. Vanaf 15.00 uur kunnen we in ons huisje. Dat we een kwartiertje te vroeg zijn is helemaal goed. Na wat informatie en de code voor de slagboom rijden we naar huisje 142. De auto kan gelukkig bij het huisje staan. De zon schijnt nog steeds en dat merk je binnen haha...29C. 🙈 We zetten alles tegen elkaar open, pakken onze spullen uit en gaan met een colaatje light  op ons terras zitten. Wie doet ons wat.... heerlijk!

Ons huisjeOns huisjeOns huisje

We laten de 2Y's uit en in een kwartiertje rijden we naar Valkenburg. We lopen even door het centrum, maar dit is toch wel in en in triest.... je hebt hier achter elkaar alleen maar horeca zitten, en hotels, en alles zit ( natuurlijk) dicht. 😒

ValkenburgValkenburgValkenburg

We doen even een paar boodschappen bij AH en gaan dan terug. Het landschap glooit hier een beetje... mooi... 🏔 We kijken naar het Nederlands elftal, maar dat was eigenlijk zonde van de tijd. We maken een wandeling over het park. Het is niet super groot en alles is erg netjes onderhouden. Romantisch als we zijn, kijken we nog even naar de zonsondergang. 🌖🌗🌘🤩

Zonsondergang te zien vanaf ons huisje

De temperatuur in het huisje is gelukkig gezakt naar 21C. We doen koffie met Limburgse vlaai ☕🍰 lezen wat, kijken tv en tegen 23.30 uur is het klaar voor vandaag.

Donderdag 25 maart

Na een prima nachtje laten we de hondjes uit, koffie in bed en uitgebreid ontbijten. Het is net vakantie 😉

We gaan tegen 11.00 uur zonder doggies op pad. Een mooie route via Gulpen,  Slenaken naar Vaals en het 3 landen punt. Het is droog met een waterig zonnetje. Het zijn prachtige weggetjes, met zelfs een stijging en daling van 12%... joehoe 😂

Haha op een koe zittenMooie uitzichten

Bij het 3 landen punt gaan we er uit, wandelen wat rond en laten ons natuurlijk op de foto zetten bij de vlaggen.

Het 3 landen punt

Dan rijden we door naar Aken en doen boodschappen bij Kaufland en de Lidl. Shoppen in het centrum is natuurlijk geen optie, dus touren we wat langs mooie panden.

Via een andere route rijden we terug. We nemen de hondjes mee naar een dorpje 2 km verderop waar we een mooie wandeling maken. Met veel fantasie waan ik mij in de bergen, we zien zelfs leuke koetjes 🐂🐂😂

Mooie wandelingWouw... wat zie jij allemaal YoupHaai

We vermaken ons prima 's avonds met een wandeling over het park en een paar potjes kaarten.

Avond wandelingetje

En de 2Y's met hun cadeautje ook 😂😂

Cadeautjeeeeee😉

Vrijdag 26 maart

We rijden naar hetzelfde stukje als gisteren maar lopen daar een iets andere route. Gelukkig zijn mijn vriendjes er nog en speelt er ééntje kiekeboe 🐂😉

Kiekeboe 🐂Mooie ochtend wandeling

Op de terugweg even broodjes gehaald bij de Spar. We kunnen buiten ontbijten alhoewel het met de wind nog aardig fris is.

Lekker buiten ontbijten

Tegen 11.00 uur gaan we op pad. Ons 1e doel is de Amerikaanse begraafplaats Margraten. Iets waar we dus helemaal geen rekening mee hadden gehouden... vanwege de Covid maatregelen zat het dicht 😡 Sorry... dit snappen we echt niet. Een begraafplaats in de buitenlucht??? Enorm balen vond ik het....

Oké, door naar Maastricht. We parkeren onder het Vrijthof en wandelen via leuke winkelstraten naar de Maas. Met een coffee to go zitten we hier even in het zonnetje.

Maastricht

Via andere straatjes wandelen we terug. We zien de winkel Miniso Japan ( we hadden er allebei ooit over gelezen, oud Blokker baas heeft dit naar Nederland gehaald, maar niet wetende dat dit hier zit) en O M G... allemaal Mickey spullen. Er gaat 1 klant naar buiten en Jeroen vraagt of wij toevallig naar binnen mogen. Natuurlijk. Even onze naam noteren.... "jullie hadden toch om 8.00 uur gebeld voor een afspraak" 😉😉 zegt de aardige jongen. Klopt 😁  Wat een leuke spullen hier. Met een badmat, muismat en koeltas gaan we uiteindelijk weer weg.

Blij kindJoehoe

We rijden toeristisch terug via de Bemelerberg en stoppen even bij de kraamkamer van moeder natuur. Allemaal lammetjes...lief 😍

Lief😍Kraamkamer van moeder natuur

Ik moet onwijs nodig plassen, wat dus nergens kan, dus we rijden naar huis. Dan gelijk maar een late lunch.

Einde van de middag rijden we naar kasteel Schaloen waar we prachtig met de doggies kunnen wandelen. Met een ommetje weer terug.

Kasteel SchaloenPrachtig wandelen bij het kasteelKasteel Schaloen

Ik ben vanavond de chefkok en na het eten maken we ons wandelingetje over het park. Er is alweer een leuke dag voorbij.

Zaterdag 27 maart

Het regent en waait hard. En dus blijven we lekker thuis. Genoeg te lezen, te internetten en te tutten met je hond.....😍🐕 😄😄

Heerlijk samen genieten

Ik zet nog even via Google maps een route uit en na de lunch gaan we op pad. Helaas is het nog steeds guur weer, maar het is droog.

Via allerlei kleine weggetjes die weer schitterend door het heuvellandschap lopen

Mooie vergezichten

Mooie weggetjes

maken we een korte wandeling met de 2Y's. Daarna gaan we langs de Brunsummerheide nog even snel de Duitse grens over naar de DM drogist. Daarna rijden we naar Elsloo met het historische centrumpje en het kasteel.

Kasteel Elsloo

De terugweg doen we ook zoveel mogelijk via kleine weggetjes. Bij  Valkenburg zit een grote visvijver en hier laten we de hondjes uit. Prachtig hier!

Visvijver bij Valkenburg

Nieuwsgierig aagje 😁

We zijn gelukkig 🙄 op tijd terug zodat Jeroen naar het Nederlands elftal kan kijken. Ik maak mij nuttig door naar het restaurant hier op het park te wandelen en eten te bestellen 😆

Er zijn leuke programma's op tv, dus de avond vliegt voorbij.

Zondag 28 maart

Helaas een uurtje vooruit in de tijd... maar het uit checken hoeft pas om 11.00 uur, dus we kunnen kalm aan doen.  Maar zoals dat altijd gaat als je weg moet, zijn we om 10.30 uur spick en span. Ruim 2,5 uur later zijn we thuis.

Het was super om even weg te zijn, het huisje vonden we echt fijn. Natuurlijk heb je "last" dat sommige dingen gesloten zijn. Maar als je dan leest dat je in sommige landen tijdens de lockdown maar 10 km van je huis mag, hebben wij helemaal niets te klagen.

Het was fijn om even weer te mogen bloggen 👍Tot de volgende keer... waar vandaan en wanneer dan ook maar....

J&M 💏

1. Jan Wegink:
    28 maart 2021
    Mieke, wat heb je weer prachtig en prettig weergegeven, hoe jullie een korte vakantie tot een feest kunnen maken. Ik ben super trots op je!!!
    Geweldig bedankt!!!! Jouw Pa.
  2. Jan Wegink:
    28 maart 2021
    Mieke, ik heb een reactie geplaatst, maar zie niet waar die is gebleven. Ik was juist zo enthousiast over je leuke reisverhaal. je super trotse pa.
  3. Marlien Dijkers:
    28 maart 2021
    Zo aan alle fotto en verhaal hebben jullie een leuk weekend gehad!!! 😃😃
  4. Xandra:
    28 maart 2021
    Klinkt als een prima mini vakantie, in die omgeving zou ik 2 jaar geleden met m’n zussen fietsen, 3 landen punt, Margraten, Aken, grappig, dat ging toen niet door, maar als ik de foto’s bekijk moet dat nog wel x gaan gebeuren 👍🤜
  5. Anneke:
    28 maart 2021
    Heel leuk verhaal weer. Helaas niet zo spectaculair als normaal maar dat is ook niet mogelijk in deze rare tijd. Toch gewoon ff wat andere muren dan die op het Terras :-)\
    Fijn dat jullie er weer zijn!
  6. Yvonne Evers:
    28 maart 2021
    Gossie , wat een leuk reisverhaal heb je er weer van gemaakt! En inderdaad, met VEEL fantasie waan je je toch nog wat in de bergen 😬
    Bbbbbbbelachelijk dat dat Amerikaanse kerkhof dicht was. Hier kan ik echt niet met de kop bij!
    Zo jammer ook dat de BUITEN-terrasjes dicht zijn, ook iets waar ik niets van snap 👿 .
    Fijn dat jullie zo genoten hebben! Wij ook met ons weekje in Drenthe! Weer was ook goed!
    Een dagje miezerig maar.

Nou, nu maar afwachten wat ons (jullie, en wij) volgende uitje wordt.... ik hoop een terrasje !!!! ☕️🍰☕️🍰
  7. Sia:
    29 maart 2021
    Heerlijk Limburg en zo te lezen hebben jullie er op en top van genoten!
  8. Rob:
    29 maart 2021
    Dat was een leuk weekend weg. En weer een mooi reisverslag. Hopelijk snel weer een volgend verslag want dat betekent dat vakantie weer kan / mag.
    Jullie hebben in ieder geval bewezen dat Nederland ook heel mooi kan zijn.
  9. Barbara:
    30 maart 2021
    JAAAA weer een reisverhaal🥳🥳
    Wat fijn om er even lekker tussen uit te gaan. En wat is Limburg toch prachtig hè. Wij zijn een paar jaar geleden geweest en hebben er gefietst. Toen ook de Amerikaanse begraafplaats bezocht. Heel indrukwekkend. Jammer dat dat nu niet kon. Dus gewoon weer op je lijstje zetten voor een volgende x.
    Bedankt voor het delen. Altijd weer leuk om te lezen. Dus op naar de volgende😉