Canada en Amerika 2019

26 augustus 2019 - Toronto, Canada

De 63 ( aftel) dagen zijn om! 💪

Vrijdag 23 augustus:

Jeroen werkt vandaag nog tot 14.00 uur.  Ik breng de hondjes om 11.00 uur naar de opvang 😕, doe nog wat boodschapjes en poets het huis. Ik krijg een melding van RTL nieuws dat er een hittegolf aankomt... blij dat we weg gaan! Omdat we morgen om 9 uur al vliegen zouden we dus boerensvroeg op moeten. We hebben daarom lekker een hotel op Schiphol geboekt 👍

We parkeren de auto op P3 en nemen de shuttle bus naar Schiphol. We worden af gezet bij de vertrekhal maar wij moeten ff 1 verdieping lager. We lopen naar de Citizen M,  super dichtbij.

Ik had online al ingecheckt en met je QR code scan je dat je binnen bent en maak je zelf een kamer sleutel aan.  Heel futuristisch 😉 Maar voor de digibeten zijn er ook super aardige jongens die klaar staan om te helpen.

De kamer is klein en alles zit in 1 ruimte. Héél functioneel. En tv, airco, gordijnen en verlichting regel je via een Ipad.

CitizenM  CitizenMCitizenM

We doen beneden een bakkie koffie en wandelen dan naar Schiphol plaza. Jeroen haalt nog ff wat te lezen,  we bekijken wat winkels en delen een pizza.

Pizzaatje eten

Met een yoghurt to go gaan we weer terug naar onze fijne kamer. We gaan languit! 📺

Zaterdag 24 augustus

Om 05.30 uur ging de wekker...even een snelle douche... snel? We kregen 'm niet aan... wat we ook deden,  Ipad er bij... nou ja zeg! De tijd begon te dringen dus dan maar bij de wastafel poedelen. 😳

We krijgen bij het uitchecken nog een gratis coffee to go mee en 10 minuten later staan we in de korte rij om de koffers in te checken. Daarna paspoort controle en op naar een ontbijtje.

Om 9.00 uur gaan we taxiën en tegen 09.30 uur de lucht in.  We hebben heerlijke plekken,  het 1e zitje van twee is voor ons met erg veel beenruimte.  HET voordeel van vroeg boeken en stoelen vast leggen.

Bye

We kiezen een snack en drinken, ik kijk A star is born.. dom... zat dus de rest van de vlucht met dikke huil ogen 😥😳🤣,maar wat is het toch een prachtige film!  We krijgen een snack,  we lezen,  we doen een slaap poging,  we krijgen een chicken or beef keuze en we kijken samen naar the Aftermath. En dan zijn de 7,5 uur zo maar om.  Top.

Douane en zo is ook geen probleem en dan staan bij Budget rentalcars. Er zijn weinig auto's op voorraad, je mag dus niet kiezen en krijgen een Yukon... we lopen naar de plek waar de auto's staan... NEE... Dit gaan we niet doen... wat een achterlijk grote (lelijke)  bak. We kijken wat rond, de SUV klasse die wij hebben geboekt is idd leeg. Er staat wel verderop een gave Ford Edge. Ik ga terug en zeg dat de Yukon te groot is en zonder gezeur ( laat staan bij betalen) passen ze de papieren aan.  JOEHOE... deze had ik altijd al eens willen hebben!! 🚘

Er zit navigatie in, dus geen geklooi met telefoon of TomTom. Binnen een half uur zijn we bij ons hotel, het EST hotel. Ondanks dat het nog maar 13.00 uur is,  is de kamer klaar. Erg fijn! We doen een bakkie,  liggen even languit tv te kijken en gaan dan douchen.

Als 1e stop Tim Hortons... DE keten hier in Canada voor koffie en meer.  We nemen allebei 2 breakfast biscuits...hmmm.

Hmmm

De 2e stop is de Toronto Premium Outlets. Een half uur rijden. Op het laatst is het file rijden en wachten tot er een parkeerplaats vrij komt. Niet normaal hoe druk. Het ziet er allemaal prachtig uit.

Toronto Premium Outlet

We gaan diverse winkels in maar kopen niets. Daarna doen we wat andere winkels aan die bijvoorbeeld lijken op de Dollartree in Amerika. We moeten nog even wennen. We schrikken soms van de prijs... maar dan realiseren we ons dat het Canadese dollars zijn en dus x 0.7 moeten doen.

Het is toch net Monopoly geld 😁

Het is trouwens erg leuk geld,  net als bij Monopoly 😁

En dan is de Walmart aan de beurt. Mijn telefoon gaat gelijk bij binnenkomst al op de Walmart wifi 👍🤣

We kopen wat te drinken e.d. en ik scoor een spijker korte broek voor €11.00!

Het lijkt ons een goed plan om nu richting Toronto te gaan. Misschien is het mooi om de skyline op de foto te kunnen zetten nu de zon onder gaat ( het was hier vandaag trouwens 23 C) en het Toronto sign. De navigatie zegt een uur. Prima. Maar hoe dichter we bij Toronto komen hoe drukker het wordt en de tijd naar de bestemming loopt steeds meer op...🤔🤔 Inmiddels zijn we al een aardig tijdje wakker en dat beginnen we te voelen. We besluiten om te keren en naar het hotel te gaan. We eten bij de Tacobell 🌮🌯 en op bed drinken we nog even koffie maar om 21.30 zijn we vertrokken. 😴

Zondag 25 augustus

Hoe blond kun je zijn? Ik had vergeten om de wekker op mijn telefoon uit te zetten,  het was niet eens een slechte nacht met maar een paar keer wakker liggen, gaat die stomme wekker om 05.30 uur. Slapen lukt daarna niet meer dus om 06.30 uur zitten we al aan het (heerlijke) ontbijt.

Ontbijt bij Est hotel

Om 9 uur rijden we de parkeergarage in Toronto in. We betalen CAD 15.00 voor 8 uur 🤭 (dat is iets meer dan €10 ... dat is toch een koopje!!) Het is bewolkt met een klein zonnetje, heel fijn weer om rond te lopen. Eerst wandelen we wat langs het water en genieten we al van de grote hoge gebouwen en steeds het zicht op de CN Tower.

TorontoZicht op de CN TowerCN Tower

Dan sluiten we aan in de rij en kopen kaartjes voor de ferry naar Center Island. Aan de overkant van Toronto liggen eilandjes, die met elkaar verbonden zijn. Er wonen wel wat mensen,  maar verder is het gericht op dagjes mensen. Je hebt er een WAAAANZINNIG mooi uitzicht op de skyline van Toronto.

Video:  Zicht vanaf de ferry op de skyline van Toronto

Aankomst Center Island

Uitzicht op de skyline van Toronto

We wandelen een heel stuk over het eiland. Tot onze verbazing is er naast prachtige natuur ook een pretpark gebouwd. Overal staan prachtige gekleurde stoelen en hier en daar kun je wat eten en drinken.

Uitzicht op de skyline van TorontoUitzicht op de skyline van TorontoUitzicht op de skyline van Toronto

Wij doen uiteraard een bakkie en lopen langs de waterkant terug... man man.....wat gaaf! Wat een uitzicht.

Video:  Timelapse skyline Toronto

Het is inmiddels 14.00 uur als we richting het Nathan Philips Square lopen voor het Toronto sign. We hebben honger en gaan weer bij Tim een broodje eten.

Bij het sign is het gezellig met kraampjes en muziek.

Toronto signToronto sign

Voormalig stadhuis

We zitten op een bankje in de zon te genieten. Het is inmiddels bijna wolken vrij en 26C. Met een ommetje lopen we naar de auto. We komen weer langs de CN Tower. Wat een icoon!!

CN Tower

CN TOWER

En natuurlijk gaan we ook nog even bij het Canada sign op de foto. Het is 16.30 uur en tot 17.00 uur hebben we voor het parkeren betaald. We hebben zere voeten 😳, het is goed zo.

Canada sign

We rijden nog naar een straat waar een mevrouw woont, die toen haar man overleed, is begonnen met poppen te verzamelen. Het is een beetje uit de hand gelopen....😉

Crazy doll house

Crazy doll house

Omdat we nog niet naar ons hotel willen zetten we de navigatie op Vaughan Mills. Een onwijs grote mall. Het kost ons 3 kwartier om er te komen,  alweer zo druk overal. We kopen een license plate van Canada voor de verzameling maar verder niets.

Omdat we nog steeds vol zitten van het broodje besluiten we alleen een ijsje te eten. Bij de Mac voor € 0.75... now we're talking...🤣🤣..

Om 19.30 uur zijn we thuis. We checken de stappenteller...

Stappen van vandaag

Pfff..... niet gek dat we onze benen en voeten voelen!! We doen gelijk de zwemkleding aan en duiken het (binnen) zwembad in.. heerlijk!

Lekker even in het warme water

Groeten

J&M 💏

1. Loes:
    Fijne vakantie!
  2. Yvonne Evers:
    Goedemorgen!
    Wat een leuke eerste dag hebben jullie alweer gehad. Joooo, en wat een prachtige foto's van de skyline van Toronto!! 😍😍
    Super.
    Ik moest wel lachen dat jullie de douche niet aan kregen met de.. IPAD!! Hoe futuristisch kann het zijn 😯
    Ga zo door met schrijven 📝
    Groetjes Yvonne 💋
  3. Laura:
    26 augustus 2019
    Het begin klinkt geweldig...ik krijg meteen al zin om ook te gaan boeken voor een reis naar Canada 😉 nog veel plezier samen.
  4. Naomi Bont:
    26 augustus 2019
    Jullie zijn al flink druk geweest op de eerste dag haha
    Geniet ervan het ziet er echt prachtig uit

Liefs Naomi
  5. Miriam:
    26 augustus 2019
    Lekker willen douchen en je krijgt hem niet aan 🤣, het is wat met die techniek. Maar al een geweldige eerste dag gehad, zo te lezen. Maar ik mis alleen de foto's van de Yukon en Ford Edge, zo benieuwd 😊.
  6. Anneke:
    26 augustus 2019
    Heeeeeerlijk weer zo'n verhaal in fee morgen! En wat een mooie foto's, super! En wat heb je een mazzel dat het niet zo het is als hier. Ik wil jullie kant wel op. Hier wordt het weer 32 pfff. Geniet ze xxx
  7. Kimberly:
    Heeerlijk 😍 veel plezier! Xxx
  8. Sia:
    26 augustus 2019
    Heerlijke stad Toronto, ben benieuwd of jullie ook nog in de hippie wijk zijn geweest. Geniet van Canada!
  9. Jan Wegink:
    26 augustus 2019
    Mieke en Jeroen, wat zijn jullie geweldige levensgenieters. En Mieke wat kun je het weer prachtig beschrijven. Het is een genot om te lezen. Ga zo door. Ik ben super trots op je!!!
    Geniet lekker samen van deze bijzondere reis. Hartelijke groeten, Pa.
  10. Barbara:
    26 augustus 2019
    Oh wat mooi allemaal. En zoals je het allemaal beschrijft, zie ik het gewoon voor me😃 En weer zo'n mooie skyline. Daar zijn jullie ook zo gek op hè. Wat een heerlijk begin van weer een prachtig reisverslag. Kan niet wachten tot de volgende😉
    Gr ook namens Richard ( leest ook mee)
  11. Yvonne Evers:
    .... trouwens... 17 km gewandeld? 😯😯😯
  12. D&J:
    26 augustus 2019
    Waaauww weer! Wat een gave foto’s en verhalen Miekkie!
    We zijn weer helemaal mee in Canada! Komt mooi uit want ook daar zijn we nog nooit geweest. EN ........ DOOR... 😀👊🏼
  13. Rob:
    26 augustus 2019
    Ja die 17km.... Wij denken aan Canadese kilometers (dus x 0,7) 😉.
    De Ford Edge is mooi, maar die GMC Yukon... je had zo mee kunnen rijden in de beveiligingsstoet van de president 😁.

Weer een prachtig verhaal Mieke. Ga zo door!
    Is de CN Tower nog beklimmen?
    Nog veel plezier en we kijken al weer uit naar je volgende verslag.

Mit freundlichen Grüssen.
  14. Marlien Dijkers:
    26 augustus 2019
    Ik hep jullie mooie verhaal weer gelezen en de fottos bekeken het zier er allemaal weer mooi uit ik wacht weer op het mooie verslag van jullie avondtuuren micky en minnie mous 😂😂😂😂♥️💋 groetjes goofy ps marlien
  15. Edith:
    27 augustus 2019
    Zoveel gedaan in 2 dagen zeg. Lijkt mij echt een gave stad Toronto. Geniet ze, we genieten weer mee.