Van Toronto naar Gananoque 2019

28 augustus 2019 - Gananoque, Canada

Maandag 26 augustus

Je zou toch denken, na zoveel kilometers in de benen,  dat je goed zou slapen... pfff... stomme jetlag.. (En ja... het waren echt ruim 17 kilometers  💪💪) En dus zitten deze 2 bejaarden alweer om 7 uur te ontbijten.

Maar echt erg vinden we het niet... a new day with a lot of sun!!😎😎

Om 08.45 zijn we onderweg. Het is druk om Toronto uit te komen en uiteindelijk zijn we ruim een half uur langer onderweg naar onze 1e stop, maar who cares? Het is de Apple-icious World. Neeheee.... de appel als zijnde een vrucht... geen eipads en zo 😳

Apple world ( met Jeroen 😉)

Het is echt een toeristisch iets maar ook echt leuk. Werkelijk alles met appels. We drinken koffie met een apple fritter, we kijken in alle winkeltjes en buiten bij de kinderboerderij.

Apple worldApple worldApple world

Verder is het één lange saaie weg...

Onderweg

Maar waag het niet om te hard te rijden. Je mag hier 100...

Vette boetes

Ruim een uur later zijn we in Kingston. Een studenten stad met veel historische gebouwen. Erg leuk om te zien. We wandelen door het centrum en natuurlijk maken we een foto bij de letters  K N G S T O N waar je dus zelf op de plek van de I kunt staan. Hoe leuk 😁😉

KingstonKingstonKingstonKingston

Om 15.30 uur zijn we bij de Howard Johnson in Gananoque. Een basic hotel maar voldoet prima. En als we dan even later in het zwembad liggen is het helemaal top. Het is 27C.

Lekker in het zwembad

's Avonds gaan we downtown Gananoque ( een klein historisch stadje dat the Gateway to the thousend Islands wordt genoemd) in, maar eerst rijden we naar het water om kaartjes voor de boottocht van morgen te kopen (CAD 53) . Hier blijkt hoe populair het hier is,  op een wereldkaart kun je een spelt zetten waar je vandaan komt. De kaart zit vol en de mensen komen echt overal vandaan...

Vanuit de hele wereld komen ze naar GananoqueGananoqueGananoqueGananoqueGananoque

We wandelen door de mooie hoofdstraat met de vele prachtige  bloembakken en leuke verlichting en gaan buiten op het terras van een lokaal tentje (Anthony) eten.  Ik neem de Poutine, een typisch Canadees gerecht en Jeroen de Buffalo Wings. Het smaakte heerlijk!

Heerlijk gegeten

We lopen na het eten nog wat rond, kijken nog even bij het water en toeren wat door mooie ( en minder mooie) woonwijken.  Best heel fijn om na alle drukte in zo'n klein plaatsje te zitten!

Gateway to the thousend islands

Dinsdag 27 augustus

Om 07.30 uur aan het ontbijt... we zijn allebei niet echt fit. Beetje spierpijn en moe. Hoe fijn dat we dan niks "moeten". Buiten bij de kamer staan stoeltjes en we gaan nog even zitten lezen.

Buiten bij de Howard Johnson in Gananoque                          (ik heb weleens mooiere uitzichten gehad 😉)

Om 10.10 uur gaan we in de rij staan om aan boord van de boot te gaan. Een tour die om 10.30 uur start.

Boottocht Thousand Island National Park

We gaan een tocht van een uur maken langs vele van de 1000 eilandjes. Dit Thousand Island National Park behoort tot een uniek natuurgebied en staat op de Unesco werelderfgoedlijst.

Deze eilandjes zijn uniek

Veel eilandjes zijn bewoond. Sommige zijn net groot genoeg voor een huis,  sommige zijn groot en vele eilandjes hebben niets meer dan natuur. Heel apart om dit te zien.

Thousand Island National ParkThousand Island National ParkThousand Island National Park

Thousand Island National Park

Het is helaas niet echt zonnig en het waait hard. We hebben er niet echt last van gelukkig, maar jammer is het wel.

Video: Thousand Island tour

Om 11.30 zijn we weer in de haven en wandelen we wat rond. We maken leuke foto's, genieten hier!

GananoqueGananoque

Bij het park drinken we in een leuk tentje koffie

Gananoque

en wandelen dan naar het verste puntje waar een kleine vuurtoren staat. Het is prachtig allemaal!

Gananoque

We gaan terug naar ons hotel en gaan bij het zwembad zitten lezen. Net te koud voor badkleding maar zo in korte broek en T-shirt heerlijk. Einde van de middag gaan we de Thousand Island Parkway rijden,  langs het meer. We komen pittoreske dorpjes tegen en gaan bij een restaurant aan het water wat drinken.

Drankje aan het water

Vanaf hier heb je ook zicht op de brug die tussen Canada en Amerika loopt, daar gaan wij morgen de grens over.

Zicht op de brug naar Amerika

Met een ommetje weer naar Gananoque waar we nog even kijken bij de Dollarama en we scoren een Canada mok.

Dan rijden we naar het casino.

Het casino

We gaan helemaal los door $5,00 in de één armige bandiet te gooien en weten van 5,00 8,75 te maken...🤣🤣 Dat smaakt naar meer en opnieuw gaat er 5,00 in en wordt het uiteindelijk 6.50... JEUH...$ 5,25 winst 💰💰💵💵😉😉

Ff gokje wagen...

En...gewonnen 💪😁

Ook kun je zoveel drinken pakken als je wil.. 🥤🥤 Maar we kwamen hier vanwege het restaurant. We hadden ons al gemeld en kregen een buzzertje mee. Na ruim een half uur ging ie trillen en kregen we een tafel toe gewezen. We hebben de aller aller lekkerste hamburger OOIT gegeten en ook de coleslaw was heerlijk!

Al met al is onze vermoeidheid weg en was het een heerlijke dag! Nu maar duimen voor de nacht 😉😴😴😴

Ohja... ik moet nog even vertellen over de auto. Er zit zoveel luxe op. Als je in stapt en op de start knop drukt gaat je stoel automatisch naar voren,  zet je de auto af gaat je stoel automatisch naar achteren... Erg makkelijk met in- en uitstappen. Maar de 1e keer schrik je er gewoon van... En tijdens het rijden dacht ik... ik krijg een koude doos 🤭🤭... staat de stoel-koeling aan...whoehaha... stoel-verwarming is ons bekend maar dit??

J&M 💏

Ps: dank voor alle leuke reacties. Erg leuk wakker worden ( of tijdens de nachtelijke slapeloze uurtjes 😉) om alles te lezen!!!

1. Jürgen:
    Toppi
  2. Naomi Bont:
    28 augustus 2019
    Whahahaha wat schrijf je toch weer heerlijk!!!
  3. Yvonne Evers:
    28 augustus 2019
    Mogguh! Lekker wakker worden zo, met een verhaal van jullie. Hmm... Ik moet eerlijk zeggen dat dit plaatsje mij niet zo aansprak. Misschien is het in het echt wel heel mooi, maar nee, beetje saai.
    Het leukste vond ik de "koude doos' 😂😂😂 en de foto met de eenarmige bandiet.
    Ik wacht op de bergen en de ruige natuur, en geen bejaardendorpje 😜
    Doegggg! Geniet lekker verder. Ik wacht op het volgende verslag. 😘
  4. D&J:
    28 augustus 2019
    Geweldig weer. Toch een heel mooi land aan de foto’s te zien! Te leuk die foto met KiNGSTON. Ze hebben alleen geen rekening gehouden met kleine “lettertjes” hahahahahahah
    Fijn dat jullie nu kunnen stoppen met werken en financieel onafhankelijk zijn geworden .............
    Geniet! Dat doen wij ook!
  5. Anneke:
    28 augustus 2019
    whuhahaha geweldig verhaal weer. Ik wil ook stoelkoeling!!! en bed koeling! Het is niet meer te harden hier. Maar fijn dat jullie het zo fijn hebben....♥
  6. Yvonne Evers:
    Bedkoeling!!! Dat wil ik ook Anneke
  7. Marian:
    28 augustus 2019
    Leuk verhaal weer met mooie foto's, heel veel plezier.
  8. Yvonne:
    28 augustus 2019
    Heerlijk verslag van weer een mooie reis! Fijn dat we weer mee mogen genieten. Ook van je jouwe doos....😂🥳🙋🏻‍♀️
  9. Jan Wegink:
    28 augustus 2019
    Mieke, het is net als de vorige keer: Een genot om te lezen.
    En wat fijn dat jullie zo genieten. Ga zo door!!!!
    Hartelijke groeten, ook voor Jeroen!!!
    Pa.
  10. Edith:
    28 augustus 2019
    Hihi een koude doos! Heerlijk om je verslag weer te lezen.
  11. Marlien Dijkers:
    28 augustus 2019
    Het ziet er allemaal weer mooi uit en de fottos ook fijne vakantie nog knuffel marlien
  12. Johan en Tonnie:
    28 augustus 2019
    Wat een mooie foto-s een genot om te zien en te lezen .
  13. Nelleke:
    29 augustus 2019
    Geweldig👍 om jullie reisverhalen weer te lezen, je hebt een leuke manier van schrijven Mieke! 😂Kijk weer uit naar t volgende verhaal 😘
  14. Barbara:
    30 augustus 2019
    Wat grappig al die kleine eilandjes. En dan met 1 enkel huis erop. Bijzonder hoor. Als jullie iets meer hadden gewonnen, hadden jullie zomaar je eigen eilandje kunnen kopen🤣🤣 Maar jou kennende Mieke ruil jij de auto NOOIT in voor een bootje 😉. Op naar Amerika. Groetjes Barbara en Richard
  15. Rob:
    30 augustus 2019
    Tja dat dorp is een beetje een bejaarden attractie, maar gelukkig spiced die “koude” doos het verhaal weer een beetje op. Voor de rest is het een genot om jullie verhaal/foto’s te lezen/zien. Alsof we zelf in Canada zijn!
    Groetjes, ook aan Jeroen🤗👋🏼.