Van Gananoque naar Lake George 2019

31 augustus 2019 - Lake George, New York, Verenigde Staten

Woensdag 27 augustus

Om 08.30 uur rijden we met een bakkie koffie in de auto richting de grens. Toch wel een klein kriebeltje in onze maag want ze kunnen erg lastig zijn daar EN het is onze 1e keer natuurlijk. Het komt met bakken uit de lucht.  Om iets voor 9 uur sluiten we aan in de korte rij.

Grensovergang

We kijken goed of we in de juiste rij staan en ik maak al de fout om achter de auto voor ons aan te rijden. (bij ons in Europa sluit je gewoon aan) Met een streng gebaar word ik tot stoppen gemaand. Dan zijn we aan de beurt... pfff... ik word terecht gewezen ( I'm so sorry sir 😳) en dan krijgen we 100.000 vragen,  wat we komen doen,  in welk hotel we gaan slapen, of we drugs e.d. bij ons hebben bla bla bla.  Dan moeten we de auto verder op neer zetten,  op aanwijzingen van een mega chagerijnige dame en de auto sleutels inleveren. We moeten ons melden in een gebouwtje waar we ook onze paspoorten terug krijgen. Deze man is aardig. Maar ook weer dezelfde tig vragen. De Esta van Jeroen is verlopen (omdat we geland zijn in Canada was een geldige Esta niet nodig) en dat is op zich geen probleem,  je moet alleen ff $12,00 aftikken en een formulier invullen.  Om 09.30 uur kregen we de auto sleutels terug en reden we in Amerika.  🤛 tik 'm aan ouwe 😉 🇺🇸

First things first... plassen!! Dit doen we bij het Visitor Centre en kunnen gelijk even een leuke foto maken van de sign van de staat New York.

I love NY

Jammer is dat het zo onwijs regende. We hadden een mooie route uitgezet,  door leuke plaatsjes in the Adirondack Mountains. (nou... mountains... heuveltjes is een beter woord... hoe dit in hemelsnaam een ski gebied kan zijn???) We zien weer leuke verkeersborden,

Overstekende snowmobile

Overstekende Amish karretjes

we zien weer Amish,

video: Amish karretje

moeten boven op de rem voor een overstekende familie wilde kalkoenen, spotten hertjes, zien een Moose in het water staan en lunchen in de auto omdat het maar niet droog wordt.

#yoghurtbreakEen moose!!

Prachtig hertje

Video, hoor ons fluisteren 🤫Hertjes in the Aridondack mountains

Onderweg zien we de Aldi en de Walmart en doen boodschappen voor het ontbijt.

Om 16.30 zijn we bij ons hotel,  Lido in Lake George. Het ziet er aan de buitenkant leuk en gezellig uit. De reviews waren wisselend. De kamer vinden wij ook zo zo. Maar het gaat druk worden dit weekend ivm Labour day maandag en dus zijn de prijzen sky high. Dit ging nog, dus we vinden het voor nu prima.

Lido motel

We gaan eigenlijk gelijk weer op pad. We rijden door de hoofdstraat,  super leuk!!!, en gaan eten bij Denny's.  Zó thuis komen dit!!! Daarna gaan we shoppûh!!! Er is een mall met JC Penny's, een Target en meer. Hier doen we het voor 😉😉

Denny's

Om 22.00 uur zijn we thuis. We lezen wat bij het enige schemerlampje dat de kamer heeft 🤔🙄 en dan is het klaar.

Donderdag 29 augustus

Het zonnetje schijnt weer en naast onze kamer is een terras. We nemen onze ontbijt spullen mee naar buiten,  halen koffie in de lobby en eten lekker in het zonnetje. Heerlijk zo.

Buiten ontbijten

We doen mooi kalm aan en pas rond 11 uur gaan we op pad. Deze keer naar the outlet at Lake George. Grappig aangelegd,  allemaal wat verspreid en aan weerskanten van de straat. Uiteindelijk gaan we met 1 RL t-shirt 👕 voor Jeroen en voor onze beide nieuwe Sketchers 👟👟weer naar huis.

Outlets at Lake George

Ook gaan we nog even naar de Walmart, we hebben dit jaar ruimte genoeg in de koffers dus gaat mijn lievelings cereals mee naar huis. (2 hele grote zakken 🤭😋)

Video: Zoveel cereals is er te koop in Amerika

Het is wat frisjes maar we wagen het er toch op om naar het zwembad te gaan. Het water is freezing cold, maar we zijn geen mietjes, dus adem in en gaan.  Er komt EEN HEEEELE DIKKE Amerikaanse dame (heerlijk slank voel ik me dan 😂) en nog een stel bij in het water en we hebben leuke gesprekken, maar die dame weet niet van ophouden. We worden zelfs mee gevraagd morgenavond naar een concert. No thank you 😉

Brrr, het is wel koud

We douchen even om weer warm te worden en gaan dan uit eten. Deze keer bij Friendly's. Ik neem een salade en Jeroen iets met kip. Er zitten hier nog veel meer winkels als TJ Maxx en Hobby Lobby dus wij vermaken ons wel. Maar de dollars blijven mooi in het knipje!

We gaan terug naar ons hotel en gaan dan lopend de stad in.  Om 21.30 uur is er een vuurwerk show op het water.  Schitterend en ook niet een klein beetje, zeker ruim een kwartier mooi vuurwerk.  Daarna lopen we door de stad,  met de vele eettentjes, (souveniers)winkels en entertainment. Erg gezellig allemaal en het bleef nog lang onrustig in Lake George....

Vuurwerk

Vuurwerk

Vrijdag 30 augustus

Ook nu weer lekker op ons eigen terras ontbijten. Niemand doet dat verder, of zit hier überhaupt, dus mooi rustig. Temperatuur is goed,  wel bewolkt. We doen een poging om met zowel Marlien als Anneke te videobellen maar de wifi is echt waardeloos. We zitten nog een hele tijd te lezen en gaan pas om 11.30 uur op pad.  We zitten niet ver van de staat Vermont af, dus dat kunnen we niet laten lopen. We hebben een mooi route uitgezet. Eerst oostelijk langs Lake George. Hele mooie huizen,  héél véél hotels,  kleine schattige dorpjes en na ruim een uur komen we in het plaatsje Ticonderoga. Daar gaan we lunchen in een diner uit de jaren 50. Hoe lokaal wil je het hebben,  GEWÉLDIG!

50e jaren tent,  zo leukLeuke lunch tentLeuke bordjes in de lunch tent 😁

Heerlijke lunch

Het smaakt allemaal goed,  ze draaien leuke muziek en we kijken onze ogen uit naar alles wat er aan de muur of plafond hangt.

Dan gaan we met de auto op een pondje ($12,00 belachelijk!) en precies in het midden van het riviertje loopt de staatsgrens.

Wachten op het pondjeWachten tot we over kunnenOp het pondje

Op het pondje

We zijn zo aan de overkant en jeuh!!! We kunnen het bord fotograferen van Vermont 🙋‍♀️ ✔ Gelijk ook maar even onze auto op de foto gezet.

Jaaaaaa, weer een staat!! VermontFord Edge titanium

Onze big car

Dan rijden we door het prachtig groene Vermont. Er wonen maar 600.000 mensen in de hele staat, het is dus heel landelijk en groen.

Weer een leuk verkerrsbordWeidse wegenMooie vergezichten in Vermont ( the green mountain state)

Vermont

We gooien onderweg de tank vol,  heerlijk goedkoop: € 0.62 de liter 💪

Heerlijke goedkope benzine ( per gallon)

In de plaats Rutland gaan we naar de Dollartree. Ik sla weer voor een jaar leesbrillen in.  En omdat de staat Vermont vindt dat je goed moet kunnen lezen ( dus een must have) betaal je geen belasting haha. Ze zijn bijna voor niets.

Bij Wendy's eten we even een ijsje en hebben we snelle internet... We zijn net junky's....🤣🤣

We rijden aan de onderkant van Lake George terug naar ons hotel en passeren dus weer de staatsgrens.

Ver gezichten in Vermont

En weer de staat New York binnen

Vermont was hartstikke mooi,  blij dat we het gedaan hebben!

We zetten de auto bij ons hotel en lopen de stad in. Er is elke vrijdagavond live muziek bij het water.

Live music at the Lake

Het is gezellig druk in het stadje. Labour day weekend is begonnen. We lopen langs het water en later door Mainstreet terug.

Lake George

Lake George

We moeten nog eten en rijden in een kwartiertje naar Denny's. Ik neem de blueberry pancakes en Jeroen the Philly steak omelet.

Er zit al bijna weer een week op... 😕

Groeten

J&M 💏

1. Sia:
    31 augustus 2019
    Leuk jullie te volgen Mieke! En hoe grappig want in al mijn tijd in Amerika ben ik nog nooit bij een Wendy of Denny geweest....Misschien nog een tip voor het shoppen: Ross en Marshalls (maar wellicht ken je ze al). Goed rondneuzen en voor leuke prijzen altijd wat te scoren, met name handtassen. Veel plezier voor jullie!
  2. Yvonne Evers:
    31 augustus 2019
    Dank je wel voor het lekkere wakker worden weer. Wat leuk dat er elke avond in dat plaatsje live muziek is! Ik vond de hertjes-whisperers het leukst 🤭
    Een week alweer weg, niet te geloven.
    Tot de volgende keer 😘
  3. Marlien Dijkers:
    31 augustus 2019
    Het was weer een heel verhaal en fottos maar vond het weer mooi om te lezen en te kijken gr marlien dijkers 💋💋
  4. Anneke:
    31 augustus 2019
    Geweldig, en heel leuk nu net eindelijk normaal gesproken te hebben, ! Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben. Geniet nog even lekker verder!!! Xx
  5. Barbara:
    1 september 2019
    Jeetje wat streng bij de grens zeg. Als je echt iets te verbergen hebt, kom je er niet zo makkelijk vanaf. Maar gelukkig mochten jullie door😂 En nu verder in Amerika. Veel plezier
  6. D&J:
    2 september 2019
    We zijn een beetje laat met reageren ( 2 dagen varen),
    Strenge controle zeg! Leuke plekken weer gezien. Kan ik 300 liter benz bestellen? Tjonge bijna te geef!
    Besteden gave auto die Ford.
    Have Fun SEE you later alligator....
  7. Jan Wegink:
    3 september 2019
    En weer lees ik een mooi verslag. Alleen die verschrikkelijke grenspassage. Wat erg!!!!!
    Ik wens jullie nog een aantal plezierige vakantiedagen toe. Gegroet, Pa.