Van Lake George naar Syracuse 2019

3 september 2019 - Syracuse, New York, Verenigde Staten

Zaterdag 31 augustus

Anneke is jarig! Nogmaals van harte gefeliciteerd met je verjaardag schatje❣❣

We halen koffie in de lobby en klagen maar weer eens over de wifi. Op eens is er nog een ander IP adres en zo waar... het gaat iets beter.

We maken de verse aardbeien en yoghurt op en gaan naar het zwembad. En videobellen met Anneke en later nog even met Marlien. Het is zo'n 22 C, best lekker in de zon maar voor het water moet je steeds even moed verzamelen. Maar eigenlijk is het heerlijk en gunnen we ons zelf rust. 😉🤫😎

Om 15.30 uur gaan we op pad. We gaan naar een mooi uitzichtpunt via de Prospect Mountain Higway. We betalen $ 10,00 entree en rijden de ruim 5 mile naar boven.

A beautiful 2-lane highway leads to a parking lot at the summit. En route are three overlooks, offering picturesque views of The Narrows, Lake George, and The Eagle's Eye. There are beautiful views of Vermont's Green Mountains, New Hampshire's White Mountains, New York's Adirondack High Peaks and on a very clear day, the Laurentian Mountains of Canada can be seen.

Verwend als we zijn met de Alpen is dit natuurlijk wel ff wat anders,  maar het is echt mooi.

Uitzicht vanaf Prospect Mountain Lake GeorgeBusje komt zoProspect Mountain

Boven moet je op een grote parkeerplaats parkeren en met een gratis shuttlebus kun je dan naar de top. Ook hier weer een mooi uitzicht. We gaan lopend terug naar onze auto.

Video: Zicht vanaf Prospect Mountain

Uitzicht vanaf Prospect Mountain Lake GeorgeUitzicht vanaf Prospect Mountain Lake GeorgeUitzicht vanaf Prospect Mountain Lake George

We hebben na ons ontbijt alleen maar wat gesnackt en we hebben echt honger. Jeroen stelt Golden Coral voor (een buffet restaurant... beetje een Amerikaanse vreet schuur, vergelijk het met onze wok restaurants) en gelukkig is het nog niet zo druk. Ik ben vooral blij met alle rauwkost en toetjes en Jeroen met het vlees, dus allebei happy😋

Op de terugweg stoppen we nog bij diverse toeristische winkels ( mooi houtsnijwerk met levens grote beren) , bij jouw zaak Jan ( Ollie's)

Ollie's

en we maken nu ook een stop bij Martha's Dandee Cream. Deze zaak bestaat al 50 jaar en staat op nummer 1 van de 122 restaurants hier. (tripadvisor) Wij hebben geen honger maar het is er zo druk elke dag dat we toch even een kijkje nemen... leuk en echt Amerikaans!

Martha's Dandee CremeMartha's Dandee creme

Bij ons hotel kunnen we vanaf het terras de vuurwerk show zien,  blijkbaar dus ook op zaterdagavond. Leuk!

Zondag 1 september

Sjonge, wat zijn we er klaar mee. Wat een k$%u(@t bed! Elk uur gezien.  En geen wifi ... Gauw weg wezen hier. Op naar alweer onze laatste stop in Amerika. We zetten de navigatie op vermijdt tolwegen. Dorpjes met nog nauwelijks bewoners, maar met wel VEEL kerken, dorpjes met "historic downtowns", we verbazen ons over het aantal begraafplaatsen die gewoon aan beide kanten van de weg liggen.

Zoveel begraafplaatsen

We zien prachtige huizen met oprijlanen waar je zonder benzine zou kunnen komen te staan, maar we zien ook huisjes in verwaarloosde staat met allemaal troep rond het huis, tig auto's die het ooit nog deden maar nu staan te verroesten. En ergens tijdens deze route ligt het Early Bird Diner. Vroege vogels zijn we niet,  inmiddels is het 10.30 uur dus hoog tijd voor een real American breakfast.

Early Bird Diner

De tent zat natuurlijk weer afgeladen vol en de serveerster was super aardig! De mok koffie kost $1,50 en werd zeker 3x bijgevuld. We love it!!

Met de broek op de vret-haak 😉rijden we langs Amsterdam en Rome

AmsterdamRome

en gaan in Verona Beach nog even aan het Oneida Lake kijken en drinken er wat. Met een zonnetje zou het best mooi kunnen zijn, maar nu is het saai.

Oneida Lake

Om 14.00 uur zijn we bij ons hotel: Cresthill Suites in Syracuse.

Video: Onze suite 🤭

We komen van de hel in de hemel (ik overdrijf graag hè... het was echt niet de hel,  maar wat is dit een fijn hotel) We maken gelijk gebruik van de high speed wifi 😉😉 en lopen even rond. We voelen met onze grote teen het zwembad water... yes... heated pool!Pool

Na een bakkie koffie uit de lobby gaan we zwemmen. Het is maar 21C maar volgens de hotel dame is het water 28C dus dat is heerlijk. We trekken aardig wat baantjes om de calo's wat te verbranden en daarna werkt Jeroen zich in de sportschool nog even in het zweet💪

We relaxen nog wat en gaan dan op pad. We eten vanavond bij Olive Garden. Uit ervaring weten we dat het altijd veel is want je krijgt altijd heerlijke knoflookbroodjes en salade vooraf,  dus we delen een gerecht. (Spaghetti Alfredo met kip) Hmmmm,  wat was het lekker!

We gaan, uiteraard, nog even naar de Walmart. De tijd begint te dringen haha.  Ik moet nog make up spulletjes inslaan voor een jaar 🤭🤭  En dan gaan we fijn naar huis waar we in onze eigen zitkamer tv kijken met Wolgang Puck coffee (jaja!)

Wolfgang Puck coffee

Maandag 2 september Labour day

Wat een fantastisch bed! Niet dat we nou op eens zo goed slapen,  maar als je dan wakker ligt, lig je iig fijn haha. We ontbijten op ons gemak en doen op onze eigen bank nog een bakkie. Het miezert wat en het is grauw buiten. Jeroen gaat nog even sporten en ik werk het blog bij.

Hubbie in de gym

Heel henig an vertrekken we. We hebben sinds 2 dagen een melding dat de bandenspanning niet op orde is.

Banden probleempje

We hebben het eerst nog even genegeerd maar nu is er rechtvoor weer iets uit. We zoeken de dichtstbijzijnde Budget car op en leggen het probleem uit.  De dame zegt dat we de auto kunnen ruilen, maar in onze klasse heeft ze niks. Maar die hebben ze wel bij het vliegveld. Zucht,  dus daar naar toe. (gelukkig niet ver). Daar is een man die ons nog net niet uitlacht. Dit stelt niks voor, al die moderne auto's geven dat tegenwoordig aan als er maar iets verandert in het weer... oh.. oké .. We moeten nog terug naar Canada... is het echt niet gevaarlijk. Nee,  maar we zouden er zelf bij een tankstation wat lucht bij in kunnen doen. Problem solved.... 🤔

We gaan eerst maar eens winkelen, HET doel van vandaag is Destiny Mall. Sjeeeee... wat groot hier! We beginnen bij Macy's. Door de vrije dag v.d Amerikanen is het natuurlijk erg druk en sta ik voor een pashokje in de rij. Ik kan het ook niet helemaal vinden hier en koop uiteindelijk maar 1 shirt. We lopen de mall door, maar uiteindelijk kopen we niks.

Jaaaaaaa

Ondertussen is het 14.00 uur geweest en van al die stappen zetten krijg je honger.

We hebben het al héél lang niet meer gedaan,  vandaag gaan we HET doen... We gaan naar The Cheesecake Factory 🍰 We sluiten aan in de rij en krijgen een buzzer mee. Na 20 minuten mogen we naar onze plek. We kiezen allebei een stuk Cheesecake uit het enorme aanbod.

The Cheesecake factory

En waren we blij? Haha... smaken veranderen waarschijnlijk want we zeiden allebei dat we er (Voor de Cheesecake) niet weer komen... te zoet.. te veel. Die van Denny's is lekkerder....

We rijden door Syracuse, doen nog wat andere winkels aan zonder wat te kopen en lopen rond in Downtown. Een belangrijke plek voor de staat New York met veel banken en advocaten kantoren.

Downtown SyracuseDowntown SyracuseDowntown Syracuse

Downtown Syracuse

Een mooie dag voor de stappenteller want met al dat gewinkel zijn we de 10.000 stappen alweer gepasseerd 💪

Het zonnetje komt door en bij het hotel gaan we bij het zwembad zitten lezen. Heerlijk zo!

Als we 's avonds weg willen hebben we een verstopte w.c. en staat de badkamervloer blank en komt de technische dienst er bij. Veel voorkomend probleem wat met 5 minuten is opgelost. 😳😳

We hebben geen grote honger en besluiten om een broodje bij Subway te eten. Maar deze zit dicht, de andere locatie ook. ( i.v.m. Labour day ... nog nooit mee gemaakt) We zoeken op de navigatie maar vinden niks wat ons zint nu en besluiten om dan maar de Mac te doen. Rijden we daar naar toe zien we een Denny's... de auto ging echt vanzelf die parkeerplaats op...😂😂 Ik hou het bij een broodje en Jeroen een half portie nacho's.

Have a good one!!

J&M 💏

1. Sia:
    3 september 2019
    Mooi verhaal weer enne....welkom in Amerika: het land met het traagste internet. Geloof me: je went eraan! Plezier nog!
  2. Jan,Janet, Colin en Dustin:
    3 september 2019
    Wat weer een leuk verhaal! Fijn om even met jullie mee te lezen, terwijl wij weer proberen in de werkmodus te komen (-: Het valt nog niet mee, kan ik jullie vertellen.... Heel veel plezier nog!!
  3. Anneke:
    3 september 2019
    gaaf weer, maar inderdaad het gaat wel heul snel zo....volgens mij gaan jullie morgen al naar de NF....onvoorstelbaar!! Wel mooi voor het thuisfront hahaah
  4. Marlien Dijkers:
    3 september 2019
    Het is weer een mooi verhaal en fottos groetjes MD 🤗😁♥️♥️
  5. Jan Wegink:
    3 september 2019
    Mieke, ook dit was weer bijzonder om te lezen. Zo hebben jullie al grote delen van Amerika bezocht. Het einde komt langzaam in zicht. Ik wens jullie nog een paar dagen veel plezier. Bedankt en gegroet, Pa.
  6. Edith:
    3 september 2019
    Leuk verslag weer. Enjoy nog eventjes.
  7. Marian:
    3 september 2019
    Leuk om weer jullie verhaal te lezen👍
  8. Miriam:
    3 september 2019
    Nog even genieten de laatste paar dagen.
  9. D&J:
    Mooi geschreven Mieke.
    Hele mooie dagen met natuurlijk als hoogtepunt Jan’s restaurant 😂😂😂
    Voor jullie zal de tijd wel vliegen, zweef nog verder gedurende een paar hele fijne vakantiedagen.
    Groetjes daar....
  10. Johan en Tonnie:
    3 september 2019
    Wat een mooi verhaal en wat gaat de tijd dan toch snel voorbij .Geniet de laatste dagen er maar goed van.
  11. Yvonne Evers:
    4 september 2019
    Fijn dat jullie HET een keer weer gedaan hebben 🤭... En jammer dat het dan toch iets tegen viel.
    Het gaat snel hè? Tot volgende week 🙋🏻‍♀️😘
  12. Barbara:
    5 september 2019
    Mooie watervallen en heel indrukwekkend met die verlichting erachter. De wereldkaart thuis heeft inmiddels al aardig wat pinnetjes denk ik. Maar jullie reizen er ook wat af samen. Gaaf hoor👍🏼 Nog veel plezier en dat de laatste dagen maar heeeeel lang mogen duren😉