Van Syracuse maar Niagara Falls 2019

6 september 2019 - Toronto, Canada

Dinsdag 3 september

Na ons ontbijt zoeken we een banden zaak op. We leggen uit dat we een huurauto hebben en wat er aan de hand is. We mogen gelijk de auto naar de werkplaats rijden en een man loopt alle banden na en er kan inderdaad in die ene band veel lucht bij in. Als we willen betalen mag dit niet. Service van de zaak 👌

Om 11.00 uur zijn we bij de Rosamond Gifford Zoo. Een kleine dierentuin. Gratis parkeren en $9.00 p.p. entree. We lopen het hele rondje maar er zijn veel beesten die we niet goed kunnen zien. Op zich goed natuurlijk, ze hebben veel ruimte, maar ja... je komt toch voor de dieren hè. Wel zien we de olifanten en er is een baby olifant 😍 LIEF!!

Baby Elephant 😍Zoo

Ook kijken we bij een rode panda beer, nooit geweten dat die bestaan.

ZooRode Panda beer

De pinguïns zijn ook weer schattig maar dan houdt het wel zo'n beetje op.

PenguinZoo

Toch is het leuk, het zonnetje schijnt en het is allemaal mooi aangelegd.

Video: Overzichtje van de dierentuin

Net iets verder dan de dierentuin zit een Ierse wijk. Ooit lang geleden zijn er veel ieren hier komen werken en wonen en hebben veel gedaan aan de opbouw van Syracuse. Omdat ze hun achtergrond erg belangrijk vonden en de kleur groen in Ierland belangrijk is ( Het groen in de vlag staat voor "de oudere Gaelischetraditie" (katholieken), had de bevolking in één van hun straten het stoplicht anders om gehangen, dus groen boven en rood beneden.

Stoplicht dat verkeerd om hangt, groen bovenStoplicht dat verkeerd om hangt, rood onder

Lang verhaal kort, vaak door de burgemeester verboden, daardoor ontstonden er rellen, maar nu mag het er definitief hangen. Er is ook een monumentje bij. De wijk is genoemd maar de stad/streek uit ierland, Tipperary. Erg grappig om te zien.  Het nadeel is dat we nu het liedje ...it's a long way to Tipperary... de hele dag in ons hoofd hebben...😂

TipperaryMonument met de ierse vlag

We gaan ook nog even door de Drivethru bank op dollars te tappen.

Drivethru bank

We eten even een broodje bij Arby's en rijden dan naar ons hotel. Het is te doen bij en in het zwembad (wolkje/zonnetje 24C) en zo houden we het een paar uurtjes vol.  We maken (uiteraard 😉😉) gebruik van het Social Hour en op de plek waar anders het ontbijt staat serveren ze nu een rauwkost buffetje. We hebben wel eens betere Social Hours mee gemaakt maar het is prima zo.

Ik had nog een shop wens: the Christmas Tree Shop. Altijd leuk om alvast voor volgens jaar voor de showroom inspiratie op te doen. 🌲🌲 Nou... bij binnenkomst zagen we van alles,  decoratie, meubels, food enz maar niet één kerstboom... zeg het maar. Wel een Mickey beeldje😍... mazzel! De caissière kon ons ook niet uitleggen waarom de zaak zo heet...😳🤔 Hahaha.

Christmas Tree Shop

We eindigen bij de Kmart... een uitstervend ras... ze sluiten bijna overal... ook deze zal dicht gaan hoorden we van een dame waar we zeker een kwartier mee hebben staan kletsen. Wat genieten we toch altijd van al die gesprekken! En ik geniet nog meer... ik scoor een Mickey slaap shirt..

Op alleen rauwkost kun je niet leven dus nemen we op de terugweg nog een milkshake. We rijden door een wijk met veel Trump fans terug naar ons hotel.

Trump aanhangers

Trump aanhangers

Woensdag 4 september

Met een bakkie koffie in de auto rijden we om 09.30 uur weg. Vandaag moeten we 268 km rechtdoor, maar we hebben wat tussenstops gepland. Na een klein uurtje zijn we bij Waterloo outlet. Erg oud allemaal en niet gezellig maar Jeroen slaagt mooi met Ralph overhemden! 👌 Voor ons toekomstig achternichtje of -neefje halen we te schattige Baby Nikes 😍

Baby Nikes

De volgende stop is Macy's in Buffalo. Ik pas van alles, heb zin om de dollars te laten rollen! Maar uiteindelijk koop ik niets...😕😕

We gaan op het terras bij Panera Bread zitten en Jeroen neemt soep en ik een broodje. Dan zetten we de navigatie op ons hotel in Niagara Falls in Canada. Al snel hebben we de brug bereikt die ons van Amerika naar Canada brengt.

Grensovergang naar CanadaOntario Canada

Bij de douane moeten we diverse vragen beantwoorden maar dan kunnen we door. Eitje was het! Na 20 minuten rijden we dan N F binnen... leuk!! We zien ons hotel (toen we het boekten was het nog een Best Western en nu een Wyndham Garden) Het is een heel groot complex en wij hebben een kamer op de 6e verdieping van het bijgebouw. We hebben een prachtig grote kamer met zelfs een balkon, helaas niet aan de kant van de falls.

Ons hotel

We doen ff een bakkie op de kamer en gaan op zoek naar het zwembad... wat blijkt... na de overname hebben ze het buiten zwembad gesloten... wtf!😫  "gelukkig" is het vandaag geen zwembad weer maar toch...

We gaan eten bij Swiss Chalet, via Amerika &Friends op Facebook deze tip gekregen en we eten heerlijk! We gooien de tank weer even vol. De benzine is hier duur... €0,77 de liter 😉😉

Bij een supermarkt halen we even yoghurt en fruit voor het ontbijt. We rijden door Clifton Hill. DE entertainment straat in N F. Leuk om te zien maar verder...

En dan parkeren we de auto weer bij het hotel en lopen in 10 minuten naar de Falls. Niet normaal hoe gaaf!! Wat ontzettend indrukwekkend!! En zo mooi verlicht, steeds met andere kleuren.

We lopen langs het water en zien de Niagara Falls, deze zijn op Amerikaanse bodem, en de Horseshoe Falls en deze zijn op Canadese bodem. Verder heb je mooi zicht op alle verlichte gebouwen en de Nigara Skyweel en natuurlijk de Skylon Tower. Daar ga ik morgen op!!! 🙋‍♀️🙋‍♀️

The falls by nightThe falls by nightSkylon TowerThe falls by night selfie

The falls by night

Video: N F by night

We gaan nog even op een bankje zitten genieten en op eens zien we iets bewegen. Het is bijna niet te geloven maar het is een stinkdier...

Video: Stinkdier in het park

(ik lees later op internet dat ze hier al heel lang last hebben van een stinkdieren plaag). Toch nog een beetje wildlife😉 We wandelen terug (het gaat hier steil omhoog) en dan zit deze dag er ook alweer op....

Donderdag 5 september

We ontbijten gezellig in onze kamer.

Ontbijtje

We hebben totaal geen haast, heerlijk is dat. Na het douchen scheiden onze wegen... Jeroen gaat zwemmen en ik ga de Skylon Tower op. Het is niet druk, ik koop een kaartje voor (CAD) $ 15,80 en kan gelijk met de lift mee naar boven. Wat een prachtig uitzicht!!!

Zicht vanaf de Skylon TowerZicht vanaf de Skylon Tower

Zicht vanaf de Skylon Tower

Ik loop rond en kijk en kijk en kijk... heel erg gaaf. Ik koop nog een licenceplate en een snowbowl van de Falls en sluit aan voor de rij naar beneden. Ik wandel terug naar het hotel waar mijn schatje ook alweer terug is van het zwemmen. Ook hij heeft het fijn gehad. We doen een bakkie op ons balkon.

Koffie uit mijn eigen mok

We lopen naar de waterkant, nu de andere kant op dan gisteravond. Eerst een stukje van Clifton Hill

Centrum N F

en dan kopen we kaartjes voor de Hornblower $ 65,42. Eerst ga je met de Funicular naar beneden en heb je al een waanzinnig uitzicht. Daarna loop je naar de boot en krijg je allemaal een rode poncho uitgereikt (en dat is echt niet voor niets 😂)

Op de Hornblower

Hahaha

En dan gaan we varen! Eerst naar de American Falls en daarna naar de Canadese Horseshoe Falls. Waaaanzinnig gaaf!!! En ook waanzinnig mooi en indrukwekkend,  wat een kanaal, wat een water dendert er naar beneden! De boot vaart zo dicht langs de falls heen dat je behoorlijk nat wordt en dat maakt het nog specialer !!

American FallsAmerican Falls en Bridal Veil FallsHij geniet ❣

Vanaf de Hornblower

Video: Zicht op de Falls

Bij de Horseshoe Falls keert de boot en krijgen de andere passagiers de lading water 🙂

Vanaf de HornblowerHorseshoe Falls

Vanaf de Hornblower

Video:  Zicht op de Falls

Video: Zicht op de Falls

Bij de rainbowbridge keert de boot weer en vaar je terug. We zijn helemaal uitgelaten en blij. Alweer zo'n gaaf gebeuren dat we weer samen mee mogen maken ❣

With my love 😍

Bij het water zijn een paar terrasjes en we kopen wat te drinken en ze draaien er heerlijke muziek. Hier drogen we weer wat op.  GENIETEN HIER!!

Weer droog worden op een terrasje

Na een uurtje pakken we het aan, we gaan aan de wandel. We gaan naar Amerika lopen via de Rainbowbridge.

Wandel weg naar Amerika

Je betaald $1,00 p.p. en uiteraard ga je weer door de douane (zucht, weer stomme vragen beantwoorden) Op de brug heb je natuurlijk weer een waanzinnig uitzicht!

Zicht vanuit de Funicular

En midden op de brug ga je dus de grens over. Aan de Amerikaanse kant lopen we het park in. En hier lopen zoveel tamme eekhoorntjes,  ze lopen bijna over je schoenen heen.

Knabbel

We lopen weer naar de waterkant, zo te gek dat je dus nu "gewoon"aan de andere kant staat. En je ziet vanaf hier eerst de platte kant van de rivier de Niagara en dan hoe het water naar beneden klettert.

Zicht op de Falls

Vanaf de Amerikaanse kant

En dan te bedenken dat maar 10% van het water vanuit de rivier hier naar beneden komt, de overige 90% gaat aan de Canadese kant naar beneden. We wandelen rond, genieten en gaan op een bankje zitten. Het is vandaag trouwens perfect weer, bijna alleen maar zon en 24C.

Genieten!!

Zicht op N F vanaf de Amerikaanse kant

We lopen Dowtown Niagara Falls Amerika in en eten een ijsje.  Dan gaan we weer terug.

En weer naar Canada

Wederom de mooie wandeling over de brug en dan begint de klim richting ons hotel weer. Pfff... het valt niet mee en mijn lijf protesteert best. We lopen via Clifton Hill  terug.

Centrum N F

Lieve Moose

Op de kamer gaan de voetjes hoog....Ruim 12 km gelopen 😳

We pakken de auto en gaan simpel eten bij Harvey's. We rijden nog even rond en besluiten om nog heel even te gaan lopen. Dus auto weer bij het hotel en downtown N F in. We staan een tijdje te luisteren bij een bandje maar eigenlijk hebben we de knollen op en gaan deze bejaarden naar de kamer.

N F by night

Wat een top laatste volle dag! Een echt gouden randje dag!!!

Vrijdag 6 september

Nu we 2 weken hier zijn slapen we spontaan op de laatste dag uit. Lekker dan,  thuis begint het opnieuw 😂😂 Ja ja, ik weet het... luxe probleem!!

Om 11 uur is alles ingepakt en checken we uit. We rijden eerst naar Niagara-on-the-Lake. Kom je hier ooit ook,  plan hier tijd voor in! Wat een prachtige pittoreske plaats! Zoveel prachtige panden en bloemen en planten. Wij durfden het qua tijd niet aan om er rond te gaan lopen. Best wel jammer.

Niagara on the LakeNiagara on the Lake

Niagara on the Lake

We zetten de navi op Car Rental Return. Het is best druk onderweg en we besluiten niet eerst wat te gaan eten... je weet maar nooit wat er nog komt. Wel zien we nog zo'n leuke navigatie auto rijden.... wat lijkt me dat toch een gave baan!! (die heb ik nu ook hoor... maar toch)

My next job!!

We leveren de auto in... ik kan me er bijna niet van los rukken.... wat een super gave heerlijke bak!!!!

Nee... ik wil 'm niet missen!!!

Gelukkig hebben we ruim de tijd want het is best druk. Maar alles verloopt soepel en we zitten nu bij de gate. Over een uurtje gaan we de lucht in.  🛫 en gaan we 7,5 uur de tijd uit zitten 💺💺

Morgenochtend héél hard gas geven naar Youp en Yill 🐕🐕❣

De eind conclusie:

Canada was super gaaf, zowel Toronto als de Niagara Falls. Het Amerika gedeelte was ook nieuw voor ons. Leuk maar niet voor herhaling vatbaar.

De aftel app staat op 258 dagen. Dan gaan we weer naar ons altijd favoriete Florida 😎

Thanx again voor mee lezen en alle lieve reacties.

1. Nelleke:
    6 september 2019
    Weer een mooie reisbelevenis erbij! Goede terugreis en aftellem maar.....
  2. Loes:
    6 september 2019
    Het was weer leuk om jullie verslag te lezen. Goeie reis!
  3. Edith:
    6 september 2019
    Wat zijn die watervallen mooi he! Mooi reisje weer gemaakt. Goede reis terug. .
  4. Yvonne Evers:
    6 september 2019
    Bedankt voor het heerlijke leesvoer. De laatste 2 dagen was wel de klapper hoor!
    Tot woensdag 🙋🏻‍♀️😘
    Groetjes Yvonne
  5. Miriam:
    6 september 2019
    Het was weer een mooi avontuur, die wij van dichtbij mee konden maken door de mooie reisverslagen. Goede terugreis 😘
  6. Marlien Dijkers:
    ♥️💋♥️💋♥️💋♥️💋♥️💋♥️💋♥️
  7. Anneke:
    6 september 2019
    En noe op hoes an, was alweer veels te lang😍
  8. Laura:
    7 september 2019
    Goede terugreis en tot maandag... gezellig dat je er weer bent. 😘
  9. Marijke:
    Dank weer voor het laten meegenieten. Welkom thuis! 😘
  10. Sia:
    7 september 2019
    Welkom terug in het Nederlandse!
  11. Barbara:
    7 september 2019
    Ahhhh het is alweer voorbij😔 Zo superleuk om te lezen elke keer. En wat een mooie foto's. Jullie zien er zo blij uit. Geweldig 😃 Bedankt weer voor het mooie reisverhaal en op naar het volgende zou ik zeggen😉
  12. D&J:
    8 september 2019
    Wat lijkt mij dat een belevenis de watervallen. Erg indrukwekkend! Rood staat jullie schattig (NOT) 🥰 Ook deze keer weer gave foto’s en video’s.
    Gek eigenlijk dat er maar zo weinig rode Panda’s zijn, je weet immers wat ze van roodharigen zeggen. 😇😂
    Bedankt voor dit reisverslag en tot snel.
    Slechts 258 dagen wachten voor ons, moet te doen zijn.....
  13. Jan Wegink:
    8 september 2019
    Ik vraag me bij ieder verslag weer af:
    Van wie heeft Mieke nou toch die geweldige gave om zo uitgebreid en interessant al die mooie reizen met ons te delen?
    Niet van mij, en ook niet van haar moeder!!!
    Je trotse Pa.