Op weg naar het Pitztal 2020

18 januari 2020 - Pitztal, Oostenrijk

Op het moment dat duidelijk werd dat Jeroen vanaf 1 januari nog 4 maanden vrijgesteld (door betaald) werd van werk, vonden we dat we van deze ellende toch maar moesten profiteren. En dus werd er gezocht naar een leuke bestemming in Oostenrijk, waar we hopelijk lekker met kabelbanen naar de sneeuw ⛄kunnen en het zonnetje 😎 lekker schijnt.

We gaan het mee maken!

Woensdag 15 januari

We vertrekken om 11.30 uur en we hebben bijna geen oponthoud. Het is mooi rij weer, droog en een zonnetje. We kiezen er voor om niet gelijk naar ons overnachtingsadres te gaan maar eerst naar Wertheim Village. Een prachtige grote outlet.

Wertheim Village

We zien allebei leuke schoenen maar helaas uitverkocht in onze maat. Als we alles gezien hebben gaan we bij het naast gelegen Italiaanse restaurant eten. L'Ostadia.. super mooi ingericht en heerlijk gegeten.

We doen bij de Lidl alvast een paar boodschapjes voor morgen en rijden dan naar een dorpje onder de rook van Würzburg. We hebben een kamer bij iemand thuis geboekt. Via de app hadden we al even contact. Het is erg basic, maar er is verse koffie en het kost niet veel, dus we doen het er maar mee...🙈

Donderdag 16 januari

Om 8.00 uur zitten we bij de bakker aan een prima ontbijtje. Daarna draaien we de A3 weer op. Wat een mooi weertje hebben we er weer bij. Daarna de A7 op en als we dan Bayern al een eindje in zijn zien we in de verte al de mooie toppen.

Onderweg

We gaan via de Fernpass Oostenrijk in en we stoppen boven even voor een mooi uitzicht.

Zicht op de Zugspitze

Vlak voor Imst doen we nog een paar boodschappen bij de Mpreis en dan rijden we het Pitztal in. Na zo'n 15 km slaan we af en komen we bij ons appartement. Er hangt een hartelijk briefje waarin staat dat het appartement gewoon open is. Het ziet er mooi en super schoon uit. We pakken alle zooi uit de auto, ruimen gelijk alles op en dan zitten we met een kopje thee op ons balkon. WOUW!!

Uitzicht vanaf Ons appartement

Het is nog lekker vroeg dus we rijden nog even naar het einde van het dal. Het is wel een saaie route en dit dal loopt dood, dus je moet dezelfde route terug. Maar er ligt best veel sneeuw en de zon schijnt uitbundig dus je hoort ons niet klagen! We wandelen met de doggies en Yill gaat als Speedy Gonzales door de dikke laag sneeuw.. heerlijk!

Einde van het dal, rondom toppenYill in de sneeuw

'S Avonds komt de eigenaar zich nog even melden, koken we en halen het einde van Jinek niet...😴😴

Vrijdag 17 januari

We slapen best goed! Gisteren kregen we een mailtje met daarin een link naar de bakker. Per dag kun je aangeven wat je wilt bestellen. En dat ligt dan boven bij onze auto in een bak klaar. Wat een heerlijke service. We laten de hondjes uit en de zon schijnt al. Wouw, wat G E N I E T E N! Ook op het balkon is het genieten! 😂🐕🐕

Kijk ze genietenEcht niet nieuwsgierig 🙈

Na ons ontbijt gaan we douchen en tegen 11 uur gaan we met Yill op pad. Een half uurtje later staan we bij de Hochzeigerbahn. Het is al best druk en door verkeersregelaars wordt er een parkeerplaats aangewezen ( gratis) We lopen het dorpje in en kopen kaartjes ( à €14) Helaas kun je in de winter niet helemaal naar de top. Het laatste stuk met de stoeltjeslift is nu alleen voor skiërs...

We gaan er dus op het Mittel station uit. Mooi hier hoor!

In de lift

We wandelen wat rond, maken foto's en doen een cappu op het panorama terras.

Winter wandeling

Beetje hulp van de sneeuwkanon

We gaan weer terug en je ziet goed de grote verschillen waar wel en geen sneeuw ligt. Terwijl we naar de auto terug lopen zien we wel een heel aantrekkelijk terrasje..

Zo'n leuk terrasje!

Proost! 🍷☕

Ook hier zitten we een tijdje.

Dan besluiten we nog een stukje sight seeing te doen en via een klein weggetje over de berg gaan we richting Prutz. Wat is het mooi zo met toch wat sneeuw en vooral die zon. Onderweg spelen we met Yill met de bal. Af en toe zakt ze weg en dan is het hard werken om er doorheen te komen 😂

Op de top zit een leuk restaurant en daar doen we een soepje met een PRACHTIG uitzicht.

Knödelsuppe met een prachtig uitzicht

En wat een leuk dorpje!

Wat een plaatje,  Ried im Oberinntal

Aan de andere kant gaan we via de snelweg naar Imst. We doen hier boodschappen. We waren hier al eens eerder. Het is nog wat uitgebreid, dus we gaan nog wel een keer terug. Dan is het hoog tijd om naar Youp te gaan. We gaan gelijk aan de wandel.

's avonds koken we weer lekker zelf

Diner @home

en vermaken we ons met lezen en tv kijken.

Zaterdag 18 januari

We worden om 07.15 uur wakker van een geluid dat we eerst niet thuis kunnen brengen, maar dan weten we het... een sneeuwschuiver.... YES!  We kleden ons snel aan en gaan de hondjes uit laten. (We moeten nog wel goed oppassen met Youp, want na zijn operatie loopt hij nog steeds niet op 4 poten. Hij mag beslist niet uitglijden!)  Er is niet veel bij gevallen maar toch vinden we het leuk. Het is gelijk weer zo'n andere wereld...

Verse sneeuwHondjes uitlaten

Bij de pijl is ons appartement

Bij de rode pijl is ons appartement.

We doen de hele ochtend henig an en pas tegen 13.00 uur vertrekken we.  De 1e stop is een klooster in Stams, maar dat hielden we al snel voor gezien. Als we een eindje verder de snelweg af gaan zien bij bij het plaatsje Telfs een shopping mall. Altijd leuk 😁 Maar behalve een fles Jägemeister 😉 kopen we niets.

Even later beginnen we aan de klim naar het plaatsje Kühtai. Er ligt hier behoorlijk wat sneeuw.

Onderweg in Kühtai

Onderweg in Kühtai

Soms trekt het helemaal dicht maar meestal rijdt het prima. En we hebben weer een paar mooie tunneltjes, daar word ik altijd zó blij van... 😁😁 Maar wat een verschil met gisteren toen de zon volop scheen!! In Küthai zelf gaan we er even uit. ( feitje, Kühtai is het hoogst gelegen ski dorp in Oostenrijk op 2020 meter hoogte en heeft 25 liften) Het ziet er allemaal wel grappig uit. Zal ook in de zomer zeker een leuke plek zijn, al was het maar om de koetjes....😁🐄

KühtaiKühtaiKühtai

Aan de andere kant dalen we de berg weer af. Hier valt niet veel te beleven dus we stoppen pas in het dal. Wel zien we terwijl wij nog hoog rijden opklaringen, een waterig zonnetje schijnt op de bergen en boven het dal hangt nog bewolking. Super om te zien. ( deze foto is minder mooi dan het in het echt was)

Prachtig zicht

Dan laten we de honden lekker uit,  mooi een stukje zonder sneeuw. Op weg naar huis komen we aan het begin van het Ötztal langs een conditorei. Hmmm... even een pitstop!

En dan weer de 18 km het Pitztal in naar huis, waar we om 18.00 uur zijn. Er is nog een heel klein beetje sneeuw bij gevallen.

Jeroen kookt een soort van Oostenrijkse maaltijd met Wiesentaler Bratwurst, Reibekuchen en Rote Bete. Wat een kok 💪😍😋 De rest ligt op apegapen

Moe 😍

Als we 's avonds ons laatste rondje lopen is het echt genieten, de berglucht, de rust en de omgeving!!

Prachtige avond wandeling

Het was een super fijn begin van deze vakantie.

Groetjes

J&M 💏

1. Sia:
    18 januari 2020
    Heerlijk genieten in de sneeuw!
  2. Jan,Janet, Colin en Dustin:
    18 januari 2020
    Wat een sneeuw ❄️❄️❄️!! En wat een heerlijk uitzicht, echt genieten, en dat is nu echt wat jullie wel even kunnen gebruiken. Dus ga vooral door met wat jullie aan het doen zijn, dan genieten wij ook een klein beetje mee 😘
  3. Jürgen:
    19 januari 2020
    Grüzi miteinand, ( gegroet met elkander), het is en Oostenrijkse groet.
    Wij hopen dat jullie een heel mooie vacantie heeft
    Jullie hebben het verdiend
    Groetjes Y en J
  4. Edith:
    19 januari 2020
    Wat heerlijk zeg! En wat genieten de hondjes ook. Prachtige foto’s. Groetjes.
  5. D&J:
    19 januari 2020
    Wat een geluk verse sneeuw. Altijd een heel gaaf gezicht.
    Wel jammer dat de wegen zo snel schoon gemaakt zijn. Kun je de sneeuwkettingen niet gebruiken. 😇
    Tot het volgende verslag
    Geniet ze!
    D&J
  6. Anneke:
    19 januari 2020
    Heerlijk weer en net ook al even live mogen aanschouwen. Top locatie e. Wat heb je prachtige foto's!! Lekker genieten met elkaar en rustig aan doen 😎🐕🐕🐾🦌🏞🏔🗻
  7. Marlien Dijkers:
    Wat mooi daar 😁😁😁
  8. Miriam:
    G E N I E T E N ❄❄
  9. Barbara:
    20 januari 2020
    Wat fijn om even helemaal weg te zijn. Lekker genieten en ontspannen. Heel belangrijk😀 En al weer zo veel mooie foto's. Prachtig👌🏼 Have Fun. Gr Barbara
  10. Marian:
    21 januari 2020
    Super mooi daar..heerlijk genieten.