In het Pitztal 2020

21 januari 2020 - Pitztal, Oostenrijk

Zondag 19 januari

Ook nu sneeuwt het weer iets, wat is dat weer mooi!

Het is weer een relax ochtend en aan het einde van de ochtend zetten we de auto op een parkeerplaats bij een loipe-route en maken we een heerlijke wandeling met de hondjes. Het is -4 C met een waterig zonnetje. Naast de loipe is een stuk vlak gemaakt voor wandelaars en aan de andere kant ligt een pak sneeuw.

Mooi aangelegd voor wandelaars en langlaufers

Dat is nou net wat de hondjes zo leuk vinden, onvoorstelbaar hoe ze zicht daar doorheen worstelen. Prachtig om te zien❣

Mooie wandeling

Heerlijk toch 😍

Maar ook worden we erg blij hoe goed onze Youp loopt!! 💪💪

Jeroen kijkt 's middags Heracles-Emmen ( had hij net zo goed niet kunnen doen 🙄 0-1) en ik ga heerlijk lezen. We laten de hondjes nog een keer uit en rijden dan naar Sankt Leonhard im Pitztal waar we lekker uit eten gaan.

Een XXL Schnitzel

Pff... we hadden er ook nog een salade bar bij, dus we kregen dit niet op...🥴

's Avonds maken we wat plannen voor de rest van de week. Kom maar op met al die leuke kabelbanen 😂🚡🚡🚡 En op Netflix kijken we een leuke film. We lopen onze vaste route door het dorpje ... het is zo stil, we lopen midden op straat en komen niemand tegen. Gelukkig wordt er wel over ons gewaakt...

Ze schijnt ons bij 's avonds 😉

Maandag 20 januari

Er liggen weer verse broodjes voor ons klaar die we smeren voor onderweg en de thermoskan wordt weer gevuld. Na het ontbijt en het douchen rijden we om 10.15 uur weg... op naar het Kaunertal!

Het 1e stuk is het stuk dat we vrijdag ook reden. Grappig om te zien hoe we in de middle of nowhere Amerika tegen komen...

Hoe grappig onderweg

We slaan aan het einde van deze route nu links af, het Kaunertal in. Het is toch zulk mooi weer! Het vriest aardig, strak blauw met alleen maar zon. Kijk hoe mooi deze bomen...

Prachtig

Nadat we nog een stukje verder zijn gereden hebben we zin aan koffie en laten we de 2Y's nog even in de sneeuw spelen.

Ff  een bakkie onderweg 😁

Net na Feichten heb je de Mautstelle. We betalen € 24,00 om het dal in te mogen. Het slingert prachtig, geleidelijk aan omhoog. In de verte zie je de stuwwand al. Spannend hoe het er daarna uit zal zien!

De stuwwand

Als we boven bij de Gepatsch Stausee zijn zien we dit bord... kijk... daar houden we van 😁😁💪

Ja, daar houden we van 😂

Video: Het Kaunertal in

In de zomer kun je langs beide kanten van het stuwmeer rijden, nu is één kant open. Het is werkelijk zó ontzettend mooi!!!

Zicht in het Kaunertal

En doordat het best vriest krijg je grappige effecten.

Het vriest behoorlijk 😉

Op 2150 meter hoogte zijn verschillende stoeltjesliften en een grote parkeerplaats. Vanaf hier is de weg niet meer sneeuw vrij maar de laag sneeuw is voorzien van grind (of zoiets 🤔) Het is te doen, alhoewel het best spannend is en we eigenlijk ook geen idee hebben, laat staan zicht, hoe ver we moeten.

Video's:

Omhoog via een spannende weg

Stukje Omhoog naar 2750 meter hoogte

Maar man man.. wat prachtig. Na vele bochten staan we op 2750 meter hoogte. We zijn niet de enige gekken...😉😉 Maar heel druk is het niet.

Op 2750 meter hoogteOp 2750 meter hoogte

Met deze baan gaan we omhoog

We lopen wat rond en besluiten om de kabelbaan naar 3100 meter te nemen, al was het maar om even in Italië te zijn. We betalen €20,00 p.p. en gaan omhoog... de rit is mooi, wat een uitzichten, maar boven is er eigenlijk niets. Wat een afzetterij zeg!

Maar goed,  je staat wel met je ene been in Oostenrijk en met je andere been in Italië...

2 landen punt

En je ziet de toppen van alle drieduizenders van Oostenrijk, Italië en Zwitserland. WOUW!!!

3 landen blikPrachtig helder zicht

Met het ene been in Oostenrijk, met het andere been in Italië

En.... ook niet onbelangrijk! Jeroen heeft géén last van de hoogte💪💪 Hoe fijn!!

Tja, geen restaurant of zo, dus weer naar beneden...

Zicht vanaf 3100 meter

De Karlesjochbahn

Bij de auto eten we onze broodjes op en gaan dan weer langzaam het 1e stuk naar beneden.

Video:

En weer naar beneden

Video: En nog een stukje

Welkom 💪Echt winters

Lekker fris

Het is dan -14C, maar je merkt er niets van. We kijken nog even bij de stoeltjesliften maar dan pakken we de route langs het meer weer op. Ook vanaf deze kant een schitterend gezicht.

Zicht op de Gepatsch Stausee

In Landeck doen we boodschappen, in ons dorp laten we de hondjes uit en om 18.00 uur zijn we thuis. Wat een gouden randje vandaag!

Na het eten werk ik het blog bij en is de rest van de familie even heerlijk onder zeil....

Moe maar voldaan

Dinsdag 21 januari

Na het ontbijt schijnt de zon heerlijk op het balkon. Onvoorstelbaar hoe lekker je dan al buiten kunt zitten. En voor Youp is dat vooral fijn!

Youp geniet!

Het is pas begin van de middag als we op pad gaan. Gezien de tocht van gisteren (en de plannen voor morgen) rijden we vandaag niet ver. We gaan ons eigen dal verder in.

Sankt leonard in pitztal

Helemaal tot aan het einde is vanaf hier 18 km.

Daar maken we een prachtige wandeling. Wat mooi met die zon en de bergen... het verveelt nooit!

Winter wandelingWandelenWandelenHappy stellechie 😍

Ik maak natuurlijk weer veel foto's en probeer vooral de 2Y's op de foto te zetten maar met Youp lukt dat zelden. ( hij is net Julio Iglesias, die wil ook maar van één kant gefotografeerd worden😂😂😂😂)

Hmm,  vervelend vrouwtje met al die foto's makenActie fotoen actie....

We gaan weer een klein eindje terug en bij een leuk restaurantje gaan we even zitten. Een goulash soep voor meneer en een Apfelstrudel voor mevrouw. 😋😋😋

Alweer zo'n mooi plekjeHmm 😋

Als we uiteindelijk weer richting huis gaan nemen we nog wat zij-weggetjes en maken NOG een kleine wandeling.

Mooi mooi mooi

Thuis relaxen we wat en dan gaan we vanuit ons dorpje nog even zo hoog mogelijk de berg op. Zo in de schemer geeft dat zo'n apart gezicht met alle lampjes aan!

Uitzicht op het Pitztal

Avond zicht op het Pitztal

We gaan er nog een paar mooie dagen van maken, want de tijd vliegt voorbij....