Van het Pitztal weer naar huis 2020

25 januari 2020 - Pitztal, Oostenrijk

Woensdag 22 januari

We staan niet al te laat op en na alle normale ochtend rituelen rijden we tegen 10.00 uur weg. Op naar Iscghl. We gooien de tank nog even vol (€1,27 de liter 😂💪) en in Ischgl parkeren we in een parkeergarage. Het is druk! Via het toeristen bureau had ik al informatie opgevraagd over de route van Iscghl (Oostenrijk) naar Samnaun.( Zwitserland) ( of dat wel in de winter kon) Gelukkig kon dat 💪met maar liefst 5 🚡 We kopen kaartjes (€38,50 p.p) en op een plattegrond tekent de mevrouw nog even in hoe we moeten gaan. Heel handig!!

De kaart

We starten met A3 de Fimbabahn met stoelverwarming 😂 De zon schijnt uitbundig en het 1e stuk is al gaaf.

WOUW

We leggen 3847 meter af en gaan op zoek naar stoeltjeslift B2.

20200122_113946

Het is hier al onwijs gezellig, we dansen op "Du schafft das schon" van Klubbb3 🕺💃 en met gevaar voor eigen leven steken we de piste over. Er zijn hier mooie sneeuw sculpturen gemaakt!

Zucchero

Op naar B2 de Flimjochbahn, ook met stoelverwarming 😉 en we leggen nu 1797 meter af.

Wow, hier zijn we precies op het 2 landen punt. Wat is het ontzettend mooi hier❣🏔

IschglOostenrijk - ZwitserlandTax fee shoppen

Dan gaan we in de N1, de Flimsattelbahn. Een 4 persoon stoeltjeslift met een oranje kap, wat erg vrolijk staat in deze omgeving. We vinden deze baan het aller mooiste, en leggen heerlijk 2695 meter af.

20200122_122108OnderwegWat een uitzichten! Ook hier weer een gezellige boel met leuke muziek en zonovergoten terrassen.... Vanaf hier moeten we een stukje klimmen en dalen, tussen alle skiërs door en nemen dan de N6, de Alp Trider Sattelbahn, een 6 persoons stoeltjeslift.Onderweg met lift nummer 3

We leggen 1024 meter af en gaan dan naar de hoogste plek van deze trip, 2488 meter hoog. Hier stappen we gelijk in een dubbeldekker, de L1 en leggen 2269 meter af, naar beneden.

Laatste stukjeZonovergoten

Joehoe, we zijn in Samnaun. We gaan lopend het dorp in ( 1,7 km) en bezoeken wat winkeltjes, maar ondanks de tax free prijzen, kopen we niks.. Wel gaan we aan de koffie met iets lekkers. Ik heb een onwijs heerlijke Samnauner nusstorte...😋😋😋

Zou die Chf 100 genoeg zijn....😂😂                     ( zou Chf 100 genoeg zijn🙈🙈)

En dan.. hoe gaaf, gaan we dus met deze 5 liften terug. En het is wederom GENIETEN. Ik blijf maar foto's en video's maken 😂😂

Als we uiteindelijk weer in Ischgl zijn hebben we 23.264 meter in de liften gezeten.... WOUW HAHAHA!

We lopen de voetgangers tunnel naar Iscghl centrum door. Zo leuk, alle beroemdheden die hier hebben opgetreden hangen aan de muur,  van Bon Jovi tot Andreas Gabalier en van Boney M tot Lionel Ritchie. En Jeroen kon zelfs Helene nog zoenen,  zijn dag kon helemaal niet meer stuk 😍

Voetgangers tunnel IschglVoetgangers tunnel IschglKicken ❣❣❣

Na een bakkie koffie lopen we naar de auto, tikken €7,00 af voor het parkeren en rijden in een uur naar huis. We laten gelijk onze 🐕🐕 uit,  die weer blij door de sneeuw rennen. We hebben deze dag mooi bijna 9 km gelopen 💪

We eten bij het pannenkoeken restaurant Dijkers

Pannenkoeken eten

en de rest van de avond is er alweer een Heracles dat verliest, het blog schrijven en een hotelletje voor de terug weg zoeken (gelukt💪)

Het was een platina dag!!

Ps: er staan wat nieuwe filmpjes op,  geen zin om ze er tussen te zetten 🥴🥴

Donderdag 23 januari

Het blijft maar mooi weer. Na het ontbijt zit ik echt nog heerlijk een tijdje in de zon ☀️

Heerlijk nog even genieten

Om 11 uur rijden we weg. Ons 1e doel is om eens in Ladis, Fiss en Serfaus te kijken. Misschien eens leuk voor een zomer vakantie.

Ladis

Maar dat valt gelijk af.. het spreekt ons niet echt aan. We rijden het dal verder uit, richting Italië. We komen door bekende plaatsen als Pfunds en Nauders en rijden dan Italië binnen.

Italië

We verheugen ons op een heerlijke Italiaanse Cafe Americano. Altijd leuk om hier te zijn. Als we de grens net over zijn zien we gelijk een echte Italiaanse pizzeria...NOT...😂

Originele Italiaanse naam

We rijden de Reschenpass op en niet veel later zien we het meer al. Vanaf deze kant hebben we het nog niet gezien. Het is prachtig zo, sneeuw, het water bevroren en de zon die schijnt. We parkeren en maken een mooie wandeling langs het water.

Reschensee

Genieten bij de Reschensee

Welke honden kunnen nou zeggen dat ze in zoveel landen hebben gelopen 😉

Jaaaa, zij zijn er ook weer bij

Ach... en wie hebben we daar? Mijn vrienden 😍😍

Haaaaai 🐂

Kijk haar genieten

We rijden een klein stukje verder en komen dan bij het beroemde torentje. Wat ontzettend mooi om het nu ook in de winter te zien. ( we waren hier ook in augustus 2013) Ook hier wandelen we rond.

Aahhhh 😉😘Beroemde torentje van de Reschensee

Reschensee

(Ik zal het hele verhaal van de verzonken dorpen achterwege laten)

We hebben ondertussen honger gekregen en gaan op zoek naar een bakker of zo. Maar we waren even vergeten dat in Italië bijna alles tussen 12.00 en 15.00 uur dicht zit...shit... Na lang zoeken, we rijden door piep kleine straatjes in pittoreske dorpjes, geven we de moed op en halen bij een supermarkt broodjes.

We kijken op de kaart en besluiten om een extra grote ronde te doen. We rijden Zwitserland in en gaan door het Val Müstair en een nationaal park.

Val Müstair

We pakken de Ofenpas.

Ofenpas

Maar het blijken saaie kilometers te zijn. Jammer, het is niet anders. Af en toe toch even een foto momentje.....

Val Venosta

Vanaf Zernez is mijn hoop op verbetering en dat klopt. Ik had al een beetje gelezen over dit gebied. Je kunt bijvoorbeeld vanaf het plaatsje Lavin met de auto op de trein naar Davos. Verder op in het dal liggen echt nog authentieke dorpen, sommige "geplakt" op de heuvel. We gaan in Scuol er even uit voor een coffee to go. Scuol gaat op de bucketlist, wat een mooi dorp!! We komen terug!! 🔜✔

Scuol

Vanaf hier is het precies een uur naar Imst. We rijden door het dal bij Samnaun, een mooie route weer.

Gelukkig, ook hier alles open

In Imst doen we de laatste boodschappen van deze vakantie en kachelen weer de 18 km van het Pitztal naar ons huisje. Om 19.00 uur zijn we thuis en we maken snel een pasta di Jeroeno 😉

Pasta di Jeroeno

Vrijdag 24 januari

De dag kon niet mooier beginnen. We zijn (achter) oom en tante geworden van een prachtig meisje,  Romeé 😍😍

Het is bijna saai 😁😁maar de zon schijnt en dus zit ik na het ontbijt, samen met Youp op het balkon in de zon. Het kan nu nog. Tussen de middag gaan we heerlijk aan de wandel, balletjes gooien met Yill en de laatste foto's hier nemen.

Heerlijk knuffelen met YoupHeerlijk knuffelen met Yill

We brengen de hondjes terug en rijden dan naar einde van het dal. We willen naar de Pitztaler gletsjer. Als we bij de kassa staan horen we dat we € 88.00 moeten betalen...🤔 we besluiten om dit niet te doen... inmiddels is er iets bewolking gekomen en we hebben deze week al veel moois gezien... Dit gaat over de pijn grens.

Dan maar eens kijken bij de "normale" kabelbaan. We rijden via een zijstraatje er naar toe en zien dan op de plek waar we van de week keken bij de BMW driving experience, dat ze er nu bezig zijn. Wat gaaf dat we dit zien.

Uitzicht vanaf de Sunna Alm

Video: BMW driving experience

We parkeren snel en gaan kijken. We praten met iemand en je kunt je online opgeven... €460,00 .... Wij houden het bij kijken..🙈

We kopen de kaartjes voor de kabelbaan, de Sunna Alm Bahn (€ 21,00 p.p.) en gaan naar boven.

Smile 😁

Het gaat onwijs steil omhoog, gaaf!

Sunna Alm bahn

Boven is er een restaurant maar verder weinig te doen. En we hebben echt veel mooiere uitzichten gehad. We bestellen wat te eten (ook wel eens beter gehad) en genieten van het zonnetje.

Uitzicht vanaf Sunna AlmUitzicht vanaf Sunna AlmMuttenkopf

Tja... soms bewaar je het beste voor het laatst... dat klopt nu niet haha. We lopen beneden nog wat rond, storten ons in de après ski, kopen een snowbowl als souvenir en rijden dan richting huis.

Après ski

Onderweg stoppen we bij een piep kleine supermarkt voor broodjes en kletsen uitgebreid met de enige medewerkster die er is,  sehr gemütlich 😉 Thuis gaan we met de doggies uit, maken het ons zelf makkelijk met soep en brood en pakken alvast wat in.... BAH....🤨

Zaterdag 25 januari

Hieperdepiep hoera! Van harte gefeliciteerd met je verjaardag Miriam 😘

We worden om 9.15 uur uitgezwaaid door de eigenaar. Tjuusch! Het is behoorlijk bewolkt, het is saai weer. Richting de Fernpass en rondom Reutte is het file rijden.

File rijden

De 1e 2 uur leggen we maar 80 km af...🥴.. het schiet niet op. Op de A7 is het ook erg druk. We gaan er een keer uit voor koffie en ik zucht nog een keer heeeeel diep als ik in de spiegel kijk...... dag prachtige bergen.... ik ga jullie onwijs missen...

Bye bye bergen, tot snel

We draaien de A3 op. Ook redelijk druk maar vooral mistig. In de buurt van Limburg an der Lahn verlaten we de snelweg en rijden en half uurtje door kleine dorpjes en heuvelachtige weggetjes. Jammer dat het zo mistig is want het lijkt best mooi hier.

Mistig onderweg

Om 17.30 uur zijn we bij ons Gasthof. (  Gasthof Dörsbachhöhe in Herold) Dat ziet er sehr gemütlich aus!! We hebben een mega groot appartement met alles er op en er aan.

Appartement in Gasthof DörsbachhöheAppartement in Gasthof Dörsbachhöhe

Appartement in Gasthof Dörsbachhöhe

Tegen 19.00 uur gaan we naar beneden, het is er gezellig druk. Onvoorstelbaar voor zo'n dorpje. We eten heerlijk en gaan dan nog even uit buiken en tv kijken.

Morgen rijden we het laatste stuk naar huis.

De eind conclusie:

Het was een waanzinnig gave vakantie, boven verwachting! Volgens de Oostenrijkers was het zelden zo lang zulk mooi weer, dus we hebben echt mazzel gehad. We zijn even los gekomen van alle dingetjes die thuis spelen en dat was ook de bedoeling!! En onwijs genoten van de 2Y's... we zeggen het vaker maar wat doen ze het toch goed op vakantie. 🐕🐕😍😍

Onze (gezamenlijke) aftel app staat op 117 dagen. Dan gaan we weer naar de Sunshine State.

Maar ik sta er nog beter voor... over 60 dagen gaan Anneke en ik nog een paar daagjes naar Zwitserland. We hopen op hetzelfde Kaiserwetter 💪 😎

Bedankt weer voor het volgen!

J&M 💏

Mickey fun

1. Anneke:
    25 januari 2020
    Echt wat een mazzel hebben jullie gehad. Prachtig, dit pakt niemand jullie meer af!!! En nu aftellen tot Zwitserland #zinin Welcome back xxx
  2. Marlien Dijkers:
    25 januari 2020
    Het was weer een mooi verhaal en mooie fotto maar ben ook blij als jullie weer thuis zijn 😁 en gefeliciteerd met jullie nichtje 🤗 groetjes marlien
  3. Jan,Janet, Colin en Dustin:
    25 januari 2020
    Wat een heerlijke vakantie is het geweest, met fantastisch weer! Fijn dat jullie zo genoten hebben. Goeie reis terug...
  4. Sia:
    26 januari 2020
    Zeker een geluk het weer wat jullie hebben gehad! Wat een tocht met al die skiliften....de meters die je maakt zijn inderdaad veel. In Saalbach kan je je resultaten van de skipas af laten drukken. Met enige verbazing kijk ik daar dan weer naar, ook met opluchting want dat is het bewijs dat ik niet alleen in de apres ski bar zit. Welkom thuis en ik begrijp dat Engelberg de volgende bestemming is. Dat gaat genieten worden!
  5. Yvonne Evers:
    26 januari 2020
    Inmiddels als ik dit lees, zijn jullie al weer thuis! Wat een prachtige wereld en zo dichtbij eigenlijk... Schitterend met die sneeuw op de bergen! In de zomer is het er prachtig maar ook in de winter.
    Bedankt voor het mogen meelezen! Ik heb ervan genoten. Het Kaiserwetter hadden jullie ook dik verdiend!!

Nog 7 nachtjes slapen en dan gaan wij... Niet naar Tirol maar naar het Salzburgerland (Filzmoos).

Tschüßiiiiii 🤗
    Yvonne & Jürgen
  6. Xandra:
    26 januari 2020
    Zo te lezen een super vakantie, mooie omgeving! Ischgl en Samnaun heb ik ook ooit als super mooi ervaren. Misschien moet ik daar ook maar weer eens naar terug, wordt enthousiast van de foto’s en verhalen.
    En ja helaas weer ...tot morgen 🤪
  7. Jan Wegink:
    26 januari 2020
    Mieke wat zijn jullie beiden levensgenieters. En wat heb jij een geweldige gave om het vast te leggen. Ik heb genoten en bewonder je enorm. Lieve groeten, Pa.
  8. Barbara:
    27 januari 2020
    Ohhhh wat jammer dat het alweer voorbij is hè😟 Gaat altijd veel te snel. Het was weer een feestje om mee te mogen genieten. Ik zou zeggen aftellen maar en op naar de volgende vakantie. YEAHHHH🎉🎉