Schwarzwald juni 2020

26 juni 2020 - Herrischried, Duitsland

Even een verhaaltje vooraf: toen Jeroen v.h. UWV op 20 mei 2 maanden vrijstelling kreeg van alle verplichtingen vonden we het een goed plan om ff weg te gaan. (zonder het op te geven bij het UWV 😉🙈)

En waar we natuurlijk niet aan voorbij kunnen gaan, is het Corona virus. Hoe kijken we ooit terug op dit aparte jaar (of gaat het nog veel langer duren?) Want wij hebben nog mazzel gehad dat we zo'n heerlijke vakantie hebben gehad in januari! Onze vakantie naar Florida 21 mei t/m 7 juni is geannuleerd. Kunnen we de ontvangen voucher van KLM volgend jaar gebruiken. Kww....

Maar gezondheid gaat voor alles en dus passen we ons, waar nodig, aan, ook in het buitenland.  Niet iedereen denkt er zo over, veel mensen blijven in Nederland. Mooi dat iedereen daar gelukkig zijn eigen keuze in kan en mag maken.

Vanaf 15 juni zijn de grenzen met de meeste Europese landen weer open gegaan. Wij hadden een prachtig appartement gehuurd in het zuiden van het Schwarzwald, wat gezien alle maatregelen en de 1,5 meter maatschappij nu misschien net iets fijner is dan een hotel.

Ik beschrijf dit allemaal even iets uitgebreider omdat we sinds de uitbraak van de Spaanse griep in 1918 nooit zoiets meer mee hadden gemaakt. De hele wereld staat op de kop,  economieën storten in en niemand weet hoe lang dit gaat duren.

Dus als het nageslacht dit leest😉 dan is het...ohja... in 2020 was er het corona virus waar zoveel mensen aan overleden zijn..... 😔

Donderdag 18 juni had ik op mijn werk al zere polsen en vrijdag 19 juni, de dag van vertrek werd ik wakker met ook een zere knie. In de loop v.d dag werd dit alleen maar erger, zat de pijn in beide knieën en hebben we de meerdere stops in leuke dorpjes laten gaan, ik kon nauwelijks lopen.

Ons appartement is fantastisch en niet onbelangrijk, het heeft een super fijn bed. Want ik werd alleen maar zieker en heb daar heel wat uren door gebracht. De nacht van zaterdag op zondag was zó slecht dat we besloten in te pakken en naar huis te gaan. Terwijl Jeroen de meeste spullen aan het in pakken was en ik er wat omheen scharrelde dacht ik....goh, het lijkt wel of het iets beter gaat. Nog meer tranen.... twijfel.... en besloten om het aan te kijken. Die middag een klein autotochtje gemaakt en in het Zwitserse Laufenberg, een pittoresk plaatsje aan de Rijn, een terrasje gepakt. Maar de kleine stukjes lopen voelde als het lopen v.d marathon. 😌😌

Maandag 22 juni voelde iets beter. Zonder hondjes een uitstapje gemaakt naar eerst Sankt Blasien, een schitterend dorpje met een prachtige basiliek en nog even naar de Titisee. Gauw weer naar huis en naar bed. WTF heb ik???

Basiliek Sankt Blasien

Titisee-Neustadt

Dinsdag 23 juni de huisarts gebeld en gevraagd om een telefonisch consult. Hij belde vrij snel terug en na het aan horen van alle klachten was zijn conclusie: een virus. Kenmerkend voor dit virus is dat het steeds verplaatst in je lijf. Nou dat klopt...🙄🙄 van zere polsen naar zere tenen, van zere knieën naar zere schouderbladen. Advies: veel water drinken, ibuprofen blijven slikken en rustig aan doen, hij zag geen reden waarom ik niet uit kon zieken op de plek waar ik was. Het moet toch "vanzelf weer over gaan".... Best goed nieuws toch? 💪

We halen broodjes in het dorp voor onderweg en nemen koffie mee. We gaan de (van tevoren uitgezette route) door Zwitserland rijden. Inclusief 3 korte passen. Lang verhaal kort: waarom deze doorgaande routes passen heten, shoot me?? Zo heel af en toe was het landschap mooi, vonden we een redelijke picknick stop,  maar pasten we onze route aan op "zo snel mogelijk terug". (En lees... zo snel mogelijk weer naar bed) Niet één foto genomen vandaag....🙈

Woensdag 24 juni

Misschien gisteren toch teveel gedaan? Het is niet echt een top ochtend. Omdat de ibuprofen bijna op is, zoeken we de dichtstbijzijnde apotheek op om goed in te slaan. Na een extra dutje voelt het wat beter en nemen we Yill mee naar een leuk meertje. Op de route rijden we langs de Schluchsee en dat ziet er ook gezellig uit. Yill en wij vermaken ons een uurtje prima bij het water.

Yillie 😍 Mieke in het water 😉😎

We rijden terug naar de Schluchsee waar we op een terrasje genieten van het mooie weer en het uitzicht.

Proost am Schluchsee

S' avonds eten we lekker bij de Griek op het terras.

Donderdag 25 juni

De beste dag v.d week 🤞 Er zit dus vooruitgang in. De paar mensen thuis die weten dat ik ziek ben informeren ELKE dag. Ontzettend lief. We maken geen haast, gaan na het uitlaten v.d doggies terug in bed en slaap ik weer een beetje.

Tegen 11.15 gaan we zonder honden op pad. Eerst naar de winkels bij Laufenberg. Als je aan komt rijden heb je schitterend zicht op dit plaatsje:

Laufenburg

Depot, DM, Cecil enz. zit hier bij elkaar. Het is ondertussen best warm en het is geen pretje met die mondmaskers op, in de winkels. Na een kop koffie op het terras rijden we aan de Duitse kant v.d Rijn naar Rheinfelden 🇩🇪. We parkeren in een parkeergarage en lopen na een minuut of 10 via een autovrije brug naar Rheinfelden🇨🇭

Rheinfelden 🇨🇭

Ook dit erg mooi. We drinken een colaatje zero want het is behoorlijk warm en sjokken dan terug. 3 kwartier later zijn we thuis, laten de hondjes uit bij het mooie meertje en duik ik voor een schoonheidsslaapje nog ff een uurtje mijn bed in.

Vrijdag  26 juni

We hadden al besloten om 1 dag eerder naar huis te gaan, zodat ik zondag nog ff rust heb thuis. ( pfff, ik mag mezelf niet meer horen... wat een old wief🙄)

We doen eigenlijk  niks vandaag, eindelijk zin om eens aan het blog te werken, we ruimen de boel op en eten 's avonds heerlijk bij een Italiaans restaurant.

Morgen dus naar huis....

Vooral ik kijk met gemengde gevoelens op deze week terug. Jeroen is hier veel makkelijker in dan ik, ziet de positieve dingen van de kleine uitstapjes die we hebben gemaakt en het fijne appartement dat we hebben. Ik zie, op dit moment, alleen maar hoe zonde ik het vind van onze vakantie....😔

Maar, ik had wel de beste verpleger van de wereld! Niets was hem teveel, alles werd mij uit handen genomen! Dat verzacht veel. 🥰🥰

Goed, ondanks alles de eind conclusie:

Het stukje van het Schwarzwald waar we zaten was misschien niet zo handig. Alles lag best ver weg en was bereikbaar via best wel kleine slinger wegen. De omgeving is wel heel mooi. Het appartement zoals gezegd heerlijk. We denken niet dat we dit deel van Duitsland nog eens aan zullen doen voor een vakantie.

Over 57 dagen staat onze vakantie naar Italië, met als start 2 nachten in Zwitserland,  op de planning. Maar niets is zeker in deze onzekere Corona tijd, dus kww.

J&M 💏

1. Anneke:
    26 juni 2020
    Wat heb je deze week weer mooi verwoord. En wat hadden jullie je het allemaal anders voorgesteld. Jammer jammer...maar het is wat het is...gelukkig kwam er naar mate de week vorderde weer een beetje lucht en humor in de berichten, maar wat was het bizar! Blij dat jullie straks weer gewoon in good old Almeloooo zijn😘
  2. Marlien Dijkers:
    26 juni 2020
    Wat een gedoe allemaal met jou schoonzus maar fijn dat mijn broer zo goed voor je zorgt alls ik mee was geweest dan had ik ook voor je gezorgd maar wel fijn dat jullie ook leuke dingen hebben gedaan en lekker hebben gegeten liefs marlien ♥️💋
  3. Johan en Tonnie:
    26 juni 2020
    Jammer dat je niet zo leuk hebt kunnen genieten jullie hadden het zo verdient goed weekend
  4. Esther:
    26 juni 2020
    Eindelijk weer een verhaal van je gelezen...
    Ondanks de pijn tóch met n vleugje humor en optimisme🤗
    Maar wat een pech voor jullie zeg. Je hebt écht pijn geleden zeg, bah!! Hopelijk gaat het de komende tijd de goede kant op. App je snel!! Lieve groeten, ook aan Jeroen 😘
  5. Edith:
    27 juni 2020
    Pfff wat een pech vakantie. Hoe gaat het nu met je? Sterkte💪🏼💪🏼
  6. Miriam:
    27 juni 2020
    Heel jammer dat jullie niet hebben kunnen doen wat er eigenlijk op de planning stond. Gelukkig een mooie omgeving en een heel fijn bed.
    Nu maar aftellen naar de volgende vakantie en misschien de airco niet zo vaak aan 😉😘.
  7. Yvonne Evers:
    27 juni 2020
    Gottegot, wat een pech zeg! Hoe jij het beschrijft kun je bijna de pijn voelen. Nog nooit gehoord dat zo iets een virus kan zijn. Goed dat je even met de huisarts hebt gebeld. Ondanks dat alles, heb je er toch weer een prachtig reisverslag van gemaakt met mooie foto's en op het laatst er toch nog iets van kunnen genieten, gelukkig.
    Op naar de volgende betere vakantie 😘
  8. Sia:
    27 juni 2020
    Wat een pech Mieke dat je zo beroerd was maar tussen de regels door lees ik toch dat jullie genoten hebben om er tussen uit te zijn, samen met elkaar en de doggies....meer heeft een mens ook niet nodig! Ik hoop dat je je inmiddels een stuk beter voelt!
  9. Barbara:
    28 juni 2020
    Jeetje zeg. Wat ontzettend balen als je zo vakantie moet vieren. Wel stoer dat je toch bent gegaan en enigzins hebt kunnen "genieten" Hoop dat je je nu weer beter voelt. Op naar de volgende vakantie.
    Gr Barbara
  10. Jan Wegink:
    29 juni 2020
    Lieve Mieke. Ik vraag me steeds weer af als ik je verslagen lees. Van wie heeft mijn dochter deze geweldige gave toch. Niet van je moeder en ook niet van mij. Maar je doet het, zelfs onder de beroerdste omstandigheden, nog steeds geweldig goed. Ondanks dat we regelmatig contact hadden, en ik daardoor al heel veel van je vreselijke omstandigheden op de hoogte was, heb ik weer met veel plezier jouw verslag gelezen.
    Wat ben je toch een geweldig sterke pittige vrouw. Wat jammer dat je moeder dit helaas niet meemaakt, maar ik ben super trots op je!!! Jouw Pa.