Via Zwitserland naar Italië 2020

21 augustus 2020 - Almelo, Nederland

Daar gaattie weer.... 🙂 We hebben een mooi reisje voor de boeg. Op weg naar Zwitserland slapen we 1 nacht in Duitsland. Via een mooie route en wat omwegen naar ons hotel voor 2 nachten aan de Sustenpas 🇨🇭 De volgende dag rijden we de Grote 3. Zaterdag ook weer via een kleine Detour naar onze bestemming aan het Comomeer. 🇮🇹 Hier blijven we 9 nachten. De laatste 5 nachten zijn we in Solden ( Sulda 🇮🇹) , dit ligt aan de noordkant van de Stelviopas. Hier ontmoeten we Rob en Annelies, hoe leuk!!

We gaan uiteraard  😉 veel passen rijden, maar aan het Comomeer genieten van alle mooie plaatsjes aan het water.

Woensdag 19 augustus

Om 10.00 uur zijn we vertrokken. Vandaag maar 590 km te gaan. Geen bijzonderheden onderweg, op ons gemak er 2x uit en om 17.30 uur reden we ons dorpje in. Omdat we nog alle tijd hadden, zijn we nog even door gereden naar de Rhijn. Precies door het midden van het water loopt de grens en kijk je dus aan de overkant naar Frankrijk.

blik op de Rhijn en aan de overkant Frankrijk

Op de weg naar het water waren zeker 40 houtsnijwerk figuren langs de kant te zien, zo leuk en mooi.

HoutsnijwerkHoutsnijwerkHoutsnijwerk

Ons hotel, Hirschen Landgasthaus in Rhijnhausen is prima, erg gezellig allemaal. Ruime kamer met zelfs 2 banken.

haha Youp voelt zich al helemaal thuis

We eten heerlijk in de serre en lopen buiten nog wat rond. Het is nog steeds warm,  27C.

Donderdag 20 augustus

Ondanks dat we 2 ramen open hadden staan was het vannacht WARM... Om iets na 8 uur reden we richting de Zwitserse grens en om 10.30 uur stonden we in de parkeergarage van Luzern. Lekker koel hier beneden, dus met de raampjes open konden de 2Y's wel even in de auto blijven. We kijken bij de fontein, zien boten de Vierwaldstättersee opgaan en lopen natuurlijk naar en over de Kapellbrücke. Deze brug is echt beroemd, een houten overdekte brug met een lengte van 1365 meter. En dus ook 1365 meter bloemen. Echt mooi! Via de andere brug lopen we terug en gaan snel weer naar de auto.

KapellbrückeKapellbrückeKapellbrückeLuzern

Via de A8 rijden we richting het Berner Oberland maar gaan bij Sarnen de gewone weg rijden om langs de Sarnersee te rijden.

Sarnersee

We stoppen voor een bakkie koffie en rijden dan via de Brünigpas naar Brienz. Hier zien we, in de schaduw een leuk bankje en hier lunchen we. Want wat hebben we toch schitterend weer!

Tuurlijk...Yill in het waterleuk lunch plekje

Youp heerlijk relaxen in Brienz

( Zie Youp heerlijk relaxen)

We parkeren aan het einde van de hoofdstraat  ( we vinden met moeite een plek, het is druk) en wandelen met de doggies langs het water. We zijn echt een beetje verliefd op Brienz, wat is het hier prachtig. Via de winkelstraat lopen we terug en gaan dan nog even onze dorst lessen bij een restaurant met uitzicht op de Brienzersee. Ondertussen 28C.

BrienzerseeBrienzerseeBrienzersee

Via Interlaken rijden we naar Lauterbrunnen. Altijd mooi om het plaatsje in te rijden en van ver de waterval te zien. Het blijft een magische plek, vind ik. Maar ook hier (te) druk, dus vanuit de auto een paar foto's en wegwezen.

LauterbrunnenStaubbachfall

Dan is het nog een uurtje naar ons hotel aan de Sustenpas. De locatie is mooi, de kamer is gedateerd zuilen we maar zeggen😉 Op donderdag is het bijbehorende restaurant dicht maar we kletsen even met de eigenaren en krijgen een tip voor een restaurant.  Nadat de 2Y'S gegeten hebben, vallen ze om van de slaap en gaan wij mooi even met z'n tweetjes uit eten. De tip was goed!

Tegen 21.00 nemen wij ons bakkie koffie mee naar beneden en zitten nog even heerlijk buiten. Het koelt gelukkig iets af.

Alpenglühen, uitzicht vanuit onze kamer

Morgen dus de GROTE DRIE! (Susten, Furka en Grimsel)

Groetjes

J&M 💏

1. Jan,Janet, Colin en Dustin:
    21 augustus 2020
    Ziet er allemaal al weer prachtig uit!! Geniet van alle moois wat jullie gaan tegenkomen, veel plezier 😘
  2. D&J:
    21 augustus 2020
    Schrik.... zijn jullie nu alweer weg! Tijd gaat snel zeg!
    We zitten vanaf nu weer klaar om mee te reizen.
    Wat kun je toch mooi schrijven.
    Fijne vakantie!
  3. Marlien Dijkers:
    21 augustus 2020
    Het ziet er allemaal weer mooi uit en die beelden zijn ook mooi nog een fijne vakantie gr marlien 👍😁👍😁👍
  4. Miriam:
    21 augustus 2020
    Jeetje, is het al weer zover 😉. Heel veel plezier, dan genieten wij ook lekker weer mee met alle verhalen en foto's 😘.
  5. Anneke:
    21 augustus 2020
    jjaaaa daar zijn ze weer, de verhalen van jullie trip! Gaaf, het ziet er weer prachtig uit en wat een weertje inderdaad. Lekker genieten😘
  6. Marian:
    21 augustus 2020
    Lekker genieten samen..het ziet er weer prachtig uit
  7. Ennie Jansen:
    21 augustus 2020
    Prachtige route hebben jullie weer afgelegd. Mooi toeren daar. Fijn dat de hondjes meegaan. Ik zou ook niet zonder willen.
  8. Xandra:
    21 augustus 2020
    Mooie plaatjes weer vooral de Brienzersee, die kleur hè 🤩 en de 2Y’s vermaken zich ook prima zo te zien, heerlijk hè!! Geniet ervan 😎
  9. Johan en Tonnie:
    21 augustus 2020
    Wat mooi dat jullie weer zo mooie reis hebben samen met de hondjes geniet er maar lekker van want het is zo weer voorbij
  10. Barbara:
    22 augustus 2020
    Hoe leuk is dat! Met z'n 4tjes op vakantie en een hele club reist in gedachten vanaf de bank met jullie mooie vakantie mee. Veel plezier en geniet😎🍦
  11. Sia:
    25 augustus 2020
    Heel veel reis en rijplezier!
  12. Jan Wegink:
    27 augustus 2020
    Mieke, wat komt het weer mooi op mijn scherm. Je schrijft net zo vlot en gemakkelijk, als je praat!!! En het doet me goed, dat jullie plekken opzoeken, waar we vroeger met ons gezin ook kwamen, ongeveer 50 jaar geleden. Geniet nog lekker samen. Ik blijf jullie volgen. Goede reis verder, Pa. Ik ben trots op je!!!
  13. Mieke Dijkers:
    28 augustus 2020
    Dank je wel lieve pa!
  14. Jan Wegink:
    31 augustus 2020
    Keer op keer verbaas ik mij over jouw geweldige vaardigheid, om vast te leggen wat jullie in de vakantie doen en beleven. Bedankt voor je lieve reactie.
    Ik blijf trots op je!!! Pa.