Colorado 2018 deel 1

31 mei 2018 - Schiphol, Nederland

Jaaaaaa E I N D E L I J K is het dan zover.

September 2017 de tickets naar Colorado geboekt en daarna was Google my best friend. Routes, hotels en must sees in kaart brengen. Gelukkig is het mijn hobby. En nu staat er (denk ik) een fantastische route. We maken, in vergelijking met andere Amerika freaks, een korte route. Maar Colorado lijkt ons gewoon zo mooi dat we er veel van willen zien. We maken nog wel een klein uitstapje naar New Mexico.

Vandaag was ik al lekker vrij, heb via de Lufthansa app al ingecheckt en de boel thuis op orde gebracht. Jeroen moest nog werken maar was er om 14.00 uur helemaal klaar mee. Mooi, lekker op tijd richting Schiphol. Om 15.00 uur rijden we weg. Door het slecht weer op sommige plekken in Nederland is er een stuk snelweg A1 afgesloten en moeten we om rijden. We zijn om 17.15 uur bij van der Valk Schiphol. We hebben een mooie deal hier geboekt, met slapen, ontbijten, de gratis shuttle en 3 weken parkeren. Het is erg druk met inchecken en ik hoor dat de mensen voor mij een gratis upgrade van hun kamer krijgen. Als ik aan de beurt ben, Jeroen staat een eindje verder op met alle koffers, heb ik een gezellig gesprek met de mevrouw achter de balie. Ik vraag haar naar de upgrade maar alles zit vol. Ook prima. Na het invullen van de papieren en zo kijkt ze nog eens in de computer en ze zegt: " ik zie dat er net weer een luxe kamer is vrij gekomen, en ik vind u zo aardig, ik zal 'm omboeken" Haha, top, ik vond haar ook aardig.

We krijgen kamer 320 en het is inderdaad mooi.

Kamer

We frissen ons wat op en gaan dan een hapje eten in het restaurant. Terwijl we ons gratis drankje krijgen ( aardigheidje van van der Valk) komt er een stel aan het tafeltje naast ons zitten. Het zijn Amerikanen. Hoe leuk! We hebben een leuk gesprek met elkaar. We eten heerlijk

Eten bij van der Valk

en we lopen daarna nog even naar de overkant, hier zit een KFC, voor een ijsje. Ik was al nooit fan van KFC maar nu helemaal niet meer. Gewoon een belachelijk slecht softijsje dat alleen maar naar water smaakt. We gooien het allebei weg, zonde.

We gaan naar de kamer en zetten hier koffie. We gaan fijn op bed zitten met onze mobiele eenheid. Het is net vakantie....

Onze vakantie zal er zo uit komen te zien:

Dag 1:

Vanaf Schiphol vliegen we om 10.05 uur naar Denver ( via Frankfurt) waar we om 15.35 uur (plaatselijke tijd) landen. We slapen in een Best Western Denver Southwest, Lakewood, zo’n half uurtje vanaf the airport.

Best Western Lakewood

Dag 2:

Via allerlei tussenstops rijden we naar de plaats Estes Park, aan de voet van The Rockies, we slapen in The Blue Door Inn.

blue door Inn

Dag 3:

We rijden door het hele Rocky Mountain National Park, met vele stops. We slapen in Silvertorne (en outlet shoppûh…) in een Quality Inn.

Quality Inn Silverthorne

Dag 4:

Via de mooie snelweg (Interstate 70) gaan we naar Grand Junction. Hier slapen we 2 nachten in een Days Inn.

Days Inn Grand Junction

Dag 6:

Via het nationaal park Black Canyon of the Gunnison rijden we naar het plaatsje Gunnison waar we 1 nacht slapen in een Comfort Inn

Comfort Inn

Dag 7:

Een korte route vandaag naar Ouray waar we 3 dagen slapen in The Ouray Inn.

Op dit hotel verheugen we ons misschien nog wel het meest!

Ouray Inn

Dag 10:

Via The Million Dollar Higway gaan we naar Durango, waar we 2 nachten slapen in Motel Durango

Motel Durango

Dag 12:

Ook vandaag hebben we een korte route, omdat we gaan badderen in the Hot Springs in Pagosa Springs. Hier slapen we 1 nacht in een Alpine Inn.

Alpine Inn

Dag 13:

We rijden vandaag New Mexico binnen en blijven 3 nachten in Santa Fe. We slapen in Homewood Suites.

Homewood suites

Dag 16:

We gaan weer wat noordelijker en terug naar Colorado. Omdat we The Great Sand Dunes willen bezoeken maken we nog 1 overnachting voor onze eind bestemming. We slapen in Alamosa in The SunSet Inn.

sunset-inn

Dag 17:

Vandaag weer een lange route met veel uitstapjes. We gaan naar Colorado Springs waar we 4 nachten zullen blijven. We slapen in een TownePlace Suites.

TownePLace Suites

Dag 21

Helaas, om 17.25 uur vliegen we weer naar huis om de volgende dag om 13.55 uur weer op Schiphol (via Frankfurt) te landen.

Nou, leuk tripje hè?

Stay tuned for more!

J&M

1. Theo:
    31 mei 2018
    Super gave route, kom maar maar op met die verhalen, Enjoy beide!
  2. Anneke:
    31 mei 2018
    Heerlijk, weer elke morgen beginnen met een verhaal! Slaap lekker vannacht en ik spreek je vast nog wel voordat je in het vliegtuig stapt xxx
  3. Felicia:
    Veel plezier ben benieuwd
  4. Edith:
    31 mei 2018
    Heel veel plezier. Hele mooie omgeving. Geniet ervan!
  5. Rob:
    31 mei 2018
    Nou, dat belooft weer een mooie trip te worden. Terwijl ik dit typ zit het er voor ons bijna op. We kijken terug op een fantastische week in NYC. Mieke alvast bedankt voor de vele insider tips.
    Heel veel plezier samen in Colorado !
    CU.
  6. Yvonne Evers:
    31 mei 2018
    Heerlijk ! Wat een vooruitzicht. Mega gaaf! En hoe leuk is dat van die receptioniste! Ik zeg altijd maar zo "What you give, is what you get"
    Slaap lekker. X
    Groetjes Yvonne
  7. Marlien Dijkers:
    31 mei 2018
    Zo tezien gaan jullie een mooie vakansie tegemoet en die sate zag er ook erg lekker uit 😉💋😉💋 groetjes marlien
  8. Kimberly:
    1 juni 2018
    Goede vlucht en onwijs veel plezier 😘😘 geniet van het mooie Colorado!! Liefs Kimberly
  9. D&J:
    1 juni 2018
    Wij staan in de startblokken. Have fun. Genieten...
  10. Anja Tholenaars:
    1 juni 2018
    Ziet er fantastisch uit! Geniet er van.
  11. Jan,Janet, Colin en Dustin:
    1 juni 2018
    Wij zijn ook zeker weer benieuwd naar al jullie mooie belevenissen. Geniet ervan.....
  12. Monique:
    1 juni 2018
    Een hele fijne vakantie gewenst. Ziet er weer goed uit. Ben benieuwd.
    Geniet ervan.
    X
  13. Barbara:
    3 juni 2018
    Prachtige route. Daar heb je ook wel even de tijd voor nodig gehad om het uit te stippelen. Dat wordt weer genieten en heerlijk lezen voor ons allemaal. Have fun
  14. Miriam:
    5 juni 2018
    Dit verslag is toch behoorlijk vrolijker dan het 2e verslag 😜. Wij wensen jullie een hele fijne vakantie en genieten maar weer!! En wij genieten een beetje mee door jullie verhaal en de foto's.