Colorado 2018 deel 3

5 juni 2018 - Grand Junction, Colorado, Verenigde Staten

Hoi allemaal,

Zaterdag 2 juni

We kunnen rustig aan doen en ontbijten op ons gemak. Het is allemaal prima hier.

Om 10.30 uur nemen we de shuttle naar de airport.

Er staat een lange rij bij het inleveren van de koffers. Het meeste is self-check-in, maar wij willen nog iemand spreken. We hadden namelijk voor de originele vlucht duurdere stoelen geboekt maar ze hebben ons op deze vlucht op normale stoelen gezet. Helaas.. het vliegtuig zit helemaal vol.  We krijgen een emailadres waar we naar toe kunnen mailen om geld terug te vragen.  Bij de gate kan Jeroen het toch niet laten om nog eens te vragen. Ook hier krijgt hij een nee. Maar misschien in het vliegtuig zelf.  Ik dacht bij mezelf... laat toch zitten.😶

We gaan aan boord en zitten bijna achterin op een rij van 4. Het is inderdaad verdomde krap.  Jeroen spreekt weer een stewardess aan maar nee meneer... het vliegtuig zit vol. We zitten al zeker 10 minuten en ze zijn bijna klaar voor vertrek,  komt de stewardess met een big smile bij ons... er is een betere plek.  Yes... we pakken onze spullen en zitten nu ook op een rijtje van 4 maar met mega veel been ruimte.  Sorry schatje... ik heb dingen gedacht die ik niet had mogen denken haha... we zitten fantastisch.❤

alcohol en Schlager Musik

De vlucht duurt LANG...maar het eten is heerlijk en de alcohol gratis....

Ik zit naast een echtpaar dat in Denver woont en ik heb erg leuke gesprekken. En vooral over de must see's in Colorado. We krijgen zelfs 2x warm eten. Alles is prima geregeld op deze vlucht. We landen precies op tijd.

En eigenlijk gaat alles snel en een uur later staan we al bij de autoverhuurbalie. We hebben een SUV geboekt. Als we buiten komen blijkt er geen auto meer te staan in deze categorie en mogen we kiezen wat we willen.... OMG... ik heb acuut keuze stress. Jeroen laat de keuze aan mij en het is een Nissan Armada geworden. Je moet echt in deze auto klimmen, de auto heeft zelfs een treeplank.

Nissan Armada

Omdat alles zo snel gaat kunnen we toch nog even een must see mee pakken... het plaatsje Nederland... we rijden er in ruim een uur naar toe via prachtige wegen en schitterend zicht op de toppen. En het is prachtig weer!😎

Nederland in Colorado    Nederland

Het is in Nederland er uit voor een foto... en door. Maar wel grappig hoor.

We rijden weer ruim een uur en we rijden alleen maar tussen de bergen.. I'm home!

Bij een tankstation halen we snel een broodje en wat te drinken.

Om 19.30 uur komen we bij ons hotel in Estes Park. Wouw!

We brengen snel de koffers naar de kamer en frissen ons wat op.  We gaan namelijk op bezoek bij een van origine Nederlands stel.  Ze wonen al jaren in Amerika en sinds kort in Estes Park. We hebben via Facebook contact gekregen. Wij hadden beloofd dropjes mee te nemen en zij hebben een drankje koud staan. We rijden er in 10 minuten naar toe en komen door de leuke binnen stad. En de Elk's steken hier gewoon over... De Elk's steken zomaar over

Ze wonen echt schitterend... uitzicht op de rockies. We kletsen bijna anderhalf uur en dan begint bij ons de vermoeidheid toe te slaan.

bij Anita en Jan   bij Anita en Jan

We gaan terug naar ons hotel en halen snel nog even flesjes water en brood voor onderweg morgen.

En dan komt in 22.45 de man met de hamer... het is 06.45 in Nederland dus we zijn 24 uur wakker. Maar het was een top begin in Colorado!

Zondag 3 juni

Vanaf 03.15 uur zijn we beide steeds wakker en om 05.10 uur zijn we er uit gegaan. We gaan wildlife spotten.🐂🐐 We schieten onze kleren aan, bakkie koffie in de auto en gaan! We gaan via de 36 Rocky Mountain National Park in en gelijk na de ingang links, naar Sprague Lake. Vlak voor de ingang zien we een paar American Elk’s      ( de licht bruine eland) en even verderop wilde kalkoenen. We komen bij de parkeerplaats en zien dat we niet de enigen zijn. Het is 05.45 uur als we de wandeling rondom het meer maken. De zon staat hoog aan de hemel. Wat is dit super gaaf zeg! Sprague Lake blij om 05.30 uur

Na deze wandeling gaan we ook nog even bij het Bear Lake kijken maar dat vonden we minder mooi. We rijden op ons gemak terug en zien steeds weer hertjes. Bij het hotel gaan we ontbijten in een leuke eetzaal met rondom glas voor de mooie uitzichten en gaan we douchen.

ontbijten

Om 09.30 uur rijden we weer en gaan nu via de 34 RMNP park in. Er is nu iemand aanwezig en kunnen we America the Beautiful pas kopen waarmee je nu een jaar lang alle Nationaal Parken in mag ($80.00).

ingang RMNP

We rijden langs Sheep Lake maar helaas, geen schapen. Wel zien we een Coyote! Als we stoppen om ‘m op de foto te zetten, gaat ie zitten poepen hahaahah. We draaien de 36 weer op richting de top. Man man wat is het mooi. We gaan er op diverse plekken uit, maar hoe hoger hoe ijler de lucht. Bij het Alpine Visitor Centre ben je op 3995 meter hoogte. Vlak voor het hoogste punt zien we nog een heel stel bighorn sheeps en ze delen het plekje met de Yellow-bellied-marmots. Het kan niet op! En wat een schitterend weer.

Elk's     bighorn Sheeps

bighorn sheep    Coyote

We dalen weer af en als kers op de van der Valk appelmoes zien we ook 2x een Moose (de donkere variant Eland met een hele gave aparte snoet/bek/hoofd of hoe je dat ook noemt) Pff…. Wat super gaaf.

Moose     moose

De route gaat verder richting Grand Lake waar we aan het water picknicken. Vanaf Granby nemen we route 40, de Berthoud Pass. Hier begint het weer om te slaan en regent af en toe. Het laatste stuk gaat via highway 70, zo’n mooie snelweg!  Om 15.00 uur zijn we bij ons hotel in Silverthorne. We hebben een suite, dus fijn veel ruimte. We zijn best moe, maar als we er nu aan toe geven, dan komen we nooit in het ritme. Dus richting de Outlets. Dat stelt hier niet veel voor en we kopen ook niets.😔

Outlet's at Silverthorne

We rijden nog even door downtown Frisco, we kijken bij het water

Dillon Reservoir

en besluiten dan vroeg te gaan eten. Het wordt een Mexcicaan (Carlos Miguels Mexican Bar & Grill) en we eten onwijs lekker. We gaan terug naar ons hotel en we gaan even zeer relaxed in het bubbelbad met weer mooi uitzicht op de toppen.

Maandag 4 juni

Iets langer geslapen maar we zijn nog niet van de jetlag af. Ontbijten is ook hier redelijk goed en om 09.15 uur vertrekken we. De zon staat alweer hoog aan de hemel. Vandaag staat er maar 283 kilometer op de planning, waarvan 280 kilometers rechtdoor, via highway 70. Maar na een half uurtje gaan we er uit in Vail. Een prachtig (wintersport) plaatsje, het is net alsof je ergens in Oostenrijk of Zwitserland loopt, ook qua bouwstijl.

Vail

Vail

We lopen er een tijdje rond en gaan dan bij het volgende plaatsje Avon naar de Walmart. Ooohh, wat is het toch altijd heerlijk om hier rond te lopen. Vanwege Independence Day (The 4th of July) zijn er al veel spullen te koop met de Amerikaanse vlag of leuke teksten te koop en we kopen 2 leuke glazen. En verder wat snaaierij EN 2 luchtbedjes. We lunchen ook nog even en rijden dan de laatste 200 kilometers door. Sjonge wat is dit een gaaf stuk snelweg!

Highway 70

Om 15.15 uur zijn we bij ons hotel in Grand Junction. Het is ondertussen 35C en we zijn toe aan een verfrissende duik in het zwembad. Alleen verfrissend is het niet haahah, de heated pool is echt verwarmd. Het zwembadwater is nog warmer dan de buiten temperatuur. Maar we dobberen heerlijk! 🏊Tegen 18.00 uur gaan we naar Downtown. Het is hier bijna auto-vrij en het centrum heeft veel leuke kunstwerken staan. Grappig om te zien en we wandelen wat rond.

Kunst in Downtown G J   Kunst in Downtown G J

Kunst in Downtown G J   Kunst in Downtown G J

Bij Arby’s eten we een broodje en later nog een kleine milkshake bij Del Taco (aanrader, met verse stukjes fruit voor $1,00)

De avond brengen we lezend en kletsend met een stel motor rijders bij het zwembad door. Het blijft 25C. De warmte is hier zeer aangenaam, totaal niet vochtig.

En verder wil ik nog even vermelden dat we het weer zooooo leuk vinden om hier te zijn. Al die super aardige Amerikanen, waar je ook komt. Die de deur voor je open houden, een praatje maken, je een fijne dag wensen. Het heeeerlijke rijden, de grote parkeerplaatsen. Super.

Over groot gesproken…. Onze auto is GROOT, vooral GROOTS in benzine gebruik…. Morgen eens even kijken of we ‘m kunnen ruilen voor een gewone SUV.

En zoals altijd: stay tuned for more!

J&M

ps: erg leuk om bij het wakker worden jullie reacties te lezen!

ps voor de nieuw volgers. Er staan altijd nog meer foto's onder het kopje foto's.

1. Edith:
    5 juni 2018
    Gelukkig goed aangekomen! Wat een mooie omgeving. Geniet!
  2. Yvonne Molenaar:
    5 juni 2018
    Wat een heerlijk begin van de vakantie. Na de vluchtperikelen... nu heerlijk genieten!
  3. Marjo:
    5 juni 2018
    Hallo, wat een heerlijke vakantie hebben jullie. In 2004 begon onze eerste Amerika reis daar naar toe en staat nog steeds in de top 5 van ons, prachtig daar. Geniet zoveel je kan
  4. Jan,Janet, Colin en Dustin:
    5 juni 2018
    Zo zie je maar, wat je verdiend dat krijg je! Na een beroerde start, toch maar mooi even het 1e stukje nog kunnen meepikken. Geniet, geniet en blijf genieten!
  5. Anneke:
    5 juni 2018
    oh heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk zeg dit!!! en je hebt prachtige foto's en ik herken gewoon waar jullie zijn! echt zo gaaf! Het is daar zo mooi, krijg bijna spijt dat we dit jaar door Europa gaan......have u2 ♥
  6. Marlien Dijkers:
    5 juni 2018
    Het was weer een mooi verslag en mooie fotos ik vind het leuk om te lezen wat jullie allemaal doen ik lees het stukje voor stukje maar ik vind met jullie beeld belen ook leuk ik vraag altijd aan de begelijding hoe laat het is bij jullie wand dat snap ik nog niet zo goed maar ik wens jullie nog leuke dagen maar dat gaad vast goed komen liefs marlien
  7. Marian:
    5 juni 2018
    Weer genoten van jullie mooie verhaal en foto's!
  8. Inge:
    5 juni 2018
    Fijn om te lezen dat jullie al weer zo genoten hebben van de eerste dagen en van het mooie weer, heerlijk. Geniet er lekker van!
  9. Johan en Tonnie:
    5 juni 2018
    Het is goed te lezen dat jullie weer kunnen genieten van de vakantie.Ook zijn de foto’s erg mooi.Tot de volgende verslag Gr Johan en Tonnie
  10. Annelies:
    5 juni 2018
    Ben net terug maar wil nu al weer weg!!!
    Wat heerlijk dat qua reis alles weer op z´n pootjes terecht is gekomen en jullie nu zo heerlijk genieten. Amerikanen zijn inderdaad heel aardig en behulpzaam (behalve die op JFK Airport).
    Ga zo door, we genieten van jullie verhalen en mooie foto´s.
    Gr. Rob & Annelies
  11. Kimberly:
    5 juni 2018
    Ooooh wat ontzettend gaaf! 😍 Ik wil ook! Gaaf hè die Elks die zo oversteken? Ga er onwijs van genieten! Ben benieuwd naar de volgende verhalen ☺️ Liefs!
  12. Yvonne Evers:
    5 juni 2018
    Prachtig! Vooral die foto ook van de poepende coyotes (ugly) !
    Blijf ons aub vermaken met die smeuïge reisverhalen. Top.
    Genietse!
    X Yvonne
  13. D&J:
    7 juni 2018
    Zie....... Na een "kleine" tegenslag in het begin gaat de rest exceptioneel. 😀👊🏼 een paar van die beelden in onze tuin zou ik niet erg vinden maar die poepende Coyote mag daar blijven 😂😂😂 ik denk dat die vrachtwagen wel bij jullie past hoor! Hoog en droog! Laaaaaateeeeeeeeeeeeeerrrrrr en enjoy!
  14. Tanja:
    12 juni 2018
    Super hoor!! Die K... start van die vakantie is hier alweer helemaal goed gemaakt geloof ik. Ziet er heerlijk uit daar... Kan ik niet ff naar jullie toe komen?
    Heel veel plezier!!